Dom kan gott lira oavsett serie, annars kan det ändå kvitta. Ge tillbaka till klubben som har hjälpt dig till framgång.EspenK skrev: ↑2022-02-09 21:28:35Kommer svida extra nu att åka ur när man presenterat Kruger och Brodin. Blir liksom dubbelt så smärtsamt.DIF023 skrev: ↑2022-02-09 21:26:54 Det är synd att vi inte har nån som kan leda laget, vi skulle verkligen behöva en härförare. Hur fan ska det här sluta?! Känns inte bra alls. Vi har ju tur som får spela om poängen idag även om domarna är bedrövliga och spelar in i resultatet. Det är så jobbigt att vara så nära men ändå så långt borta hela tiden.
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs 9/2
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Brynäs
- Lee Harvey Oswald
Nääh.EspenK skrev: ↑2022-02-09 21:29:52Men skojar du. Rödin låser Bengtsson klubba under armen och vrider till för att det ska se ut som en hakning. I den situationen kan Bengtsson möjligen släppa klubban. Inget annat.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 21:28:07 Visst, Rödin snubblar lätt, men #13 klubba är precis där den inte ska vara när Rödin vänder och vrider, då slutar det så här.
Återigen, korkat jävla Icke-hockey sense
Gå in på kropp och lås mot sargen.
Att stå 1,5 meter ifrån och peta klubban i ryggen, va faan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vore väldigt skönt att se DIF spela en gedigen match där ingen spelare (eller iaf inte så många) underpresterar. Höj lägstanivån och på Hovet måste de ut och ÄGA isf för att vara tama och energilösa.
-
Vi gör en svag match men har ändå 2 - 1 med några minuter kvar är rejält utspelade med låg prestation på en del bärande spelare..vi släpar fortfarande på för mycket död kött se bara Forsbergs riktigt usla rensning vid 4 mot 5 sicken syltrygg..lägg till Engsund sicken nollbongare...Arnesson tillför vaddå det undrar jag ? Se försvars spelet vid avgörandet !! Finlands färjan Warg behöver hela Stockholms skärgård för att vända runt...har han någonsin gjort ett enda start o stopp..!? Bengtsson medioker utfyllnad 7 back knappt..Bergfors orkar jag inte ens kommentera längre blir mer o mer lik Popeye suck..
Vi ger bort matcher för att vi inte har tillräckligt många skickliga spelare
Vi ger bort matcher för att vi inte har tillräckligt många skickliga spelare
- Lee Harvey Oswald
Ja, av många usla Icke-prestationer ikväll tog den priset, man visste liksom att inom 10sek kommer BIF kvitteraSTINGRAY71 skrev: ↑2022-02-09 21:34:42 Vi gör en svag match men har ändå 2 - 1 med några minuter kvar är rejält utspelade med låg prestation på en del bärande spelare..vi släpar fortfarande på för mycket död kött se bara Forsbergs riktigt usla rensning vid 4 mot 5 sicken syltrygg..lägg till Engsund sicken nollbongare...Arnesson tillför vaddå det undrar jag ? Se försvars spelet vid avgörandet !! Finlands färjan Warg behöver hela Stockholms skärgård för att vända runt...har han någonsin gjort ett enda start o stopp..!? Bengtsson medioker utfyllnad 7 back knappt..Bergfors orkar jag inte ens kommentera längre blir mer o mer lik Popeye suck..
Vi ger bort matcher för att vi inte har tillräckligt många skickliga spelare![]()
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Absolut, matchens sämsta i beslut från vår sida trots god konkurrens från Warg främst. Vi gräver vår grav och får lite hjälp av domarna att lägga oss i den. Att för första gången faktiskt stjäla poäng när vi spelar dåligt denna säsong hade suttit fint.
Sorgligt dock hur Rödin håller på, inte bara i denna match.
Känns inte direkt som ngn förbättring med nye tränaren...
- Lee Harvey Oswald
Alltså, vi läcker kanske inte lika mycket bakåt, men offensiven blir då istället snudd på obefintlig
Men visst är det oroväckande att precis samma fråga ställs nu av Fagervall själv som i MIF -Det är mitt ansvar att motivera laget, men vi åker runt och söker jobb
Jodå. När Jocke Eriksson styrde skeppet ensam så var vi inte ens nära poäng! Så visst är det skillnad allt.
Men klart, vi kanske måste börja ta lärdom av spelare som Rödin. Lära oss att fuska därute. Bete sig som en liten jävla råtta. Sånt premieras av ligan och domarkåren. Det är dit de vill!
Jag kommer aldrig i helvete följa skiten, men tror tyvärr att de där krafterna som monterar ner sporten är alldeles för mäktiga. Hade Rödin agerat sådär för 20 år sedan hade han fan i mig fått spö av sina egna spelare och ledare. Nu hyllas han av alla! Direkt vedervärdigt att se....
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
En skitmatch rakt igenom. Sämre än Brynäs på allt.
Må hockeygudarna vara med oss i kvalet, det kommer vi behöva.
Må hockeygudarna vara med oss i kvalet, det kommer vi behöva.
Avskaffa tre mot tre.
Han är nära honom, gör en poke mot pucken som Rödin trycker undan så klubban glider upp lite och sedan lägger han sig mot Bengtsson så fort han ser det. Hade han tryckt in han i sargen och hållt fast där hade det blivit en korrekt utvisning. Bengtsson gör faktiskt en helt ok match, han och schilling står ut som det bra backparet.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 21:32:47Nääh.EspenK skrev: ↑2022-02-09 21:29:52Men skojar du. Rödin låser Bengtsson klubba under armen och vrider till för att det ska se ut som en hakning. I den situationen kan Bengtsson möjligen släppa klubban. Inget annat.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 21:28:07 Visst, Rödin snubblar lätt, men #13 klubba är precis där den inte ska vara när Rödin vänder och vrider, då slutar det så här.
Återigen, korkat jävla Icke-hockey sense
Gå in på kropp och lås mot sargen.
Att stå 1,5 meter ifrån och peta klubban i ryggen, va faan
- Harmageddon
Du nämnde det några sidor bak.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 21:36:33Ja, av många usla Icke-prestationer ikväll tog den priset, man visste liksom att inom 10sek kommer BIF kvitteraSTINGRAY71 skrev: ↑2022-02-09 21:34:42 Vi gör en svag match men har ändå 2 - 1 med några minuter kvar är rejält utspelade med låg prestation på en del bärande spelare..vi släpar fortfarande på för mycket död kött se bara Forsbergs riktigt usla rensning vid 4 mot 5 sicken syltrygg..lägg till Engsund sicken nollbongare...Arnesson tillför vaddå det undrar jag ? Se försvars spelet vid avgörandet !! Finlands färjan Warg behöver hela Stockholms skärgård för att vända runt...har han någonsin gjort ett enda start o stopp..!? Bengtsson medioker utfyllnad 7 back knappt..Bergfors orkar jag inte ens kommentera längre blir mer o mer lik Popeye suck..
Vi ger bort matcher för att vi inte har tillräckligt många skickliga spelare![]()
Vi fick spela PP när ställningen var 2-1 men som vanligt så förvaltar DIF aldrig såna möjligheter. Den tacklingen som Sörensen fick i sekvensen innan så borde motivationen att få in ett PP mål av ren ilska var en morot i sig.
Jag vet inte hur många gånger DIF inte utnyttjar sina PP:en vid såna tillfällen som leder till mål. Istället blir det krampaktigt och ingen tro på det. Är mer less på detta än motståndarna för det är genomgående match efter match
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Tycker vi hade bra försvar sista matcherna innan han kom in. Hur kan så många underprestera idag? Nye tränarens viktigaste jobb, att se till att alla är påkopplade.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-02-09 21:40:13Alltså, vi läcker kanske inte lika mycket bakåt, men offensiven blir då istället snudd på obefintlig
"Hade vi tagit fler trepoängare inledningsvis så hade säsongen sett annorlunda ut..." sånt skit står att läsa emellanåt. Men, de som har den underliga tankesträngen i hjärnan verkar ha missförstått: Laget är ju kass. Det kunde inte ta poäng inledningsvis för det sög. Och det är fortfarande ett sargat lapptäcke till lag där spelare som inte ens väger 80 kg ska spela försvarsspel mot vuxna män och spelare som inte ens får gå på krogen än ska göra våra mål, mot försvar där de flesta de måste tävla mot har både krökat på krogen och rakat sig minst en gång. Så, varför skulle laget ha kunnat ha tagit en massa poäng inledningsvis? För att de som tänker så VILL att det skulle kunna ha varit så? Kognitiv dissonans?
"Vi hade hoppats att Holtz skulle vända hem" - Okej.. men den gubben gick inte...
"Vi hade inte kunnat förutspå att Jacob skulle bli skadad igen" - Okej men det måste ju ändå varit en 50/50 på den gubben va?
"Vi hoppades på en rejäl utveckling av våra - på pappret svaga spelare" - Okej, men Robban drog ju. Vilken ledare skulle utveckla de outvecklade?
Det vi sett sedan säsongen började är det vi ser nu.
Jag tänker att vi kommer befinna oss i Hockeyallsvenskan i höst. Där befinner jag mig i tanke och känsla och det är inte för att jag gett upp eller så utan för att jag inte ser att vi har ett lag som kan spela hockey på en bra nivå 3x20 i en match och absolut inte i en matchserie i bäst av 7.
Vilken fruktansvärd situation vi är i.
"Vi hade hoppats att Holtz skulle vända hem" - Okej.. men den gubben gick inte...
"Vi hade inte kunnat förutspå att Jacob skulle bli skadad igen" - Okej men det måste ju ändå varit en 50/50 på den gubben va?
"Vi hoppades på en rejäl utveckling av våra - på pappret svaga spelare" - Okej, men Robban drog ju. Vilken ledare skulle utveckla de outvecklade?
Det vi sett sedan säsongen började är det vi ser nu.
Jag tänker att vi kommer befinna oss i Hockeyallsvenskan i höst. Där befinner jag mig i tanke och känsla och det är inte för att jag gett upp eller så utan för att jag inte ser att vi har ett lag som kan spela hockey på en bra nivå 3x20 i en match och absolut inte i en matchserie i bäst av 7.
Vilken fruktansvärd situation vi är i.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nä, under JE var det bedrövligt men jag tycker våra andra tränae hade börjat få stil på saker när nye Jocke kom in.Manijock skrev: ↑2022-02-09 21:44:19Jodå. När Jocke Eriksson styrde skeppet ensam så var vi inte ens nära poäng! Så visst är det skillnad allt.
Men klart, vi kanske måste börja ta lärdom av spelare som Rödin. Lära oss att fuska därute. Bete sig som en liten jävla råtta. Sånt premieras av ligan och domarkåren. Det är dit de vill!
Jag kommer aldrig i helvete följa skiten, men tror tyvärr att de där krafterna som monterar ner sporten är alldeles för mäktiga. Hade Rödin agerat sådär för 20 år sedan hade han fan i mig fått spö av sina egna spelare och ledare. Nu hyllas han av alla! Direkt vedervärdigt att se....
Viist kan man klaga på att de tog en utvisning där men klubban ska inte vara under armen. Många spelare gör exakt likadant och låser fast klubban för att få med sig en utvisning.