Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har Andreas Englund blivit någon slags enforcer i AHL eller, han slåss ju fan hela tiden.. Ligger tvåa bakom Cody McLeod i mest antal fighter i hela AHL. Bådar ju väldigt gott för framtidenn, ser honom gärna som en direkt ersättare till Stefan Warg nästa säsong oavsett serie.
Spela fult
-
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fyfan det enda jag tänker på nu med dessa nyförvärv är hur ännu mer det skulle svida om vi åker ur. Tror vi kan få ett väldigt intressant lag nästa säsong om vi håller oss kvar.
Avskaffa tre mot tre.
Jag tror att Rhett kan bli väldigt bra om han får spelare runt sig som är bättre än de han har nu, så han ska de behålla men bort med Forsberg. Sen hoppas jag verkligen att DIF får tillbaka den viktigaste spelaren av alla, Josefson.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-01-31 14:33:20Håller med i stort.diftobbe89 skrev: ↑2022-01-31 14:25:22 #8 Linus Arnesson
#9 Cam Schilling
#42 Ludvig Hedström
#43 Tom Nilsson
#15 Liam Öhgren
#20 Marcus Sörensen
#21 Filip Cederqvist
#24 Ludvig Rensfeldt
#32 Marcus Krüger
#34 Daniel Brodin
#49 Rhett Rakshani
#58 Fredrik Forsberg
Vilken jävla känsla om vi klarar det här och kunna bygga vidare på den här grunden. Kommer ju se en dominoeffekt av värvningarna av Krüger och Brodin och få hem andra Djurgårdare, samt Lekkerimäki och andra juniorer kommer såklart förlänga, ouuff.
Jag skulle däremot kunna släppa iväg både #49 och #9 till nästa säsong. Möjligen ha kvar Rhett om det blir AS.
Sedan är ju Lekkerimäki klart före #15 i min bok, men båda borde få plats nästa år.
Och viktigast av allt, behåll #31 och ta hem den rätta #17, Hank. De 2 ska vara med och på varsitt sätt ge oss mer av den dryghet, kaxighet och tuffhet som Djurgården ska stå för.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Du har så rhett därklintan85 skrev: ↑2022-01-31 20:10:22Jag tror att Rhett kan bli väldigt bra om han får spelare runt sig som är bättre än de han har nu, så han ska de behålla men bort med Forsberg. Sen hoppas jag verkligen att DIF får tillbaka den viktigaste spelaren av alla, Josefson.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-01-31 14:33:20Håller med i stort.diftobbe89 skrev: ↑2022-01-31 14:25:22 #8 Linus Arnesson
#9 Cam Schilling
#42 Ludvig Hedström
#43 Tom Nilsson
#15 Liam Öhgren
#20 Marcus Sörensen
#21 Filip Cederqvist
#24 Ludvig Rensfeldt
#32 Marcus Krüger
#34 Daniel Brodin
#49 Rhett Rakshani
#58 Fredrik Forsberg
Vilken jävla känsla om vi klarar det här och kunna bygga vidare på den här grunden. Kommer ju se en dominoeffekt av värvningarna av Krüger och Brodin och få hem andra Djurgårdare, samt Lekkerimäki och andra juniorer kommer såklart förlänga, ouuff.
Jag skulle däremot kunna släppa iväg både #49 och #9 till nästa säsong. Möjligen ha kvar Rhett om det blir AS.
Sedan är ju Lekkerimäki klart före #15 i min bok, men båda borde få plats nästa år.
Och viktigast av allt, behåll #31 och ta hem den rätta #17, Hank. De 2 ska vara med och på varsitt sätt ge oss mer av den dryghet, kaxighet och tuffhet som Djurgården ska stå för.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spelarna som skrevs ner är dom som har kontrakt (tror jag). Blir vi kvar i SHL tror jag nog dom flesta där stannar. Tror också man kan få ut mycket mer av Rhett om han slipper dras med Carey och andra medelmåttor. Josefson kommer inte göra en match till och där hoppas jag verkligen inte vi gör om samma experiment igen och chansar, bara att glömma honom och gå vidare.klintan85 skrev: ↑2022-01-31 20:10:22Jag tror att Rhett kan bli väldigt bra om han får spelare runt sig som är bättre än de han har nu, så han ska de behålla men bort med Forsberg. Sen hoppas jag verkligen att DIF får tillbaka den viktigaste spelaren av alla, Josefson.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-01-31 14:33:20Håller med i stort.diftobbe89 skrev: ↑2022-01-31 14:25:22 #8 Linus Arnesson
#9 Cam Schilling
#42 Ludvig Hedström
#43 Tom Nilsson
#15 Liam Öhgren
#20 Marcus Sörensen
#21 Filip Cederqvist
#24 Ludvig Rensfeldt
#32 Marcus Krüger
#34 Daniel Brodin
#49 Rhett Rakshani
#58 Fredrik Forsberg
Spela fult
Tycker det är alldeles utmärkt att det publiceras redan nu. Ger ytterligare incitament, kravställande och signal till det aktuella laget att samla ihop sig på allvar och säkra fortsatt SHL-kontrakt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-01-31 09:32:04 Underbara nyheter. Detta är enbart positivt. Vi behöver mer sådant så fler kanske kan få upp de positiva ögonen för klubben igen. Kan bidra både till sponsorintäkter, spelarvärvningar och få tillbaka lite av tron på hockeyn igen.
Sedan ska såklart fokus vara på årets säsong, men jag ser verkligen inte hur dessa nyheter ska kunna skada årets säsong.
Underbart!
![]()
Stolt, men aldrig nöjd
Vi har väl sökt center sedan Holland lämna.Nattuggla_ skrev: ↑2022-01-31 18:53:06K-G sa i intervjun idag att man söker en center för att ersätta Strandberg och en back för att ersätta Tom.
Blir väldigt orolig. En center? En back?
Hinner vi ens få in det med två veckor kvar. Hade behövt två backar och en center. Minst.
Hinner vi ens få in det med två veckor kvar. Hade behövt två backar och en center. Minst.
Nån som har kunskap och tid att sammanställa lite om hur kontraktsituationen ser ut för övriga i Krugers generation och något yngre(från DIF). Typ Holm, Hulta, Norman mfl.
Hade varit intressant att se vilka vi kan vara och hugga på.
Hade varit intressant att se vilka vi kan vara och hugga på.
OK! Har följt det här forumet i 6 år utan att tänka på att skriva ett inlägg.. Normalt sett är det ganska underhållande att bara följa dessa trådar.. Men.. Just nu, som de flesta av oss är medvetna om och som de flesta av oss känner så är vi i ett läge som inte kan beskrivas annat än som på ruinens brant. Att hylla vår nya tf sportchef för att ha signat potentiella spelare vid fortsatt shl-spel är fan inte något att hänga i granen. Spelare som dessutom vår fd sportchef i princip redan signat.. Ingen kan ha missar det.. Vi saknar minst och då menar jag MINST en tongivande center för att dessa ”värvningar” överhuvud taget ska bli verklighet. Var är vår Thore eller Kruger nu?! Jag skiter blankt i potentiella shl värvningar i 10 säsonger framöver när vi inte har vare sig en komplett förstalina eller andralina! Vår bästa spelare just nu är en lönfet Dick! KG… Du har fyllt ut truppen på ett förtjänstfullt sätt, men du har inte ett lag än som klarar kvalet..
Senast redigerad av DIFille den 2022-02-01 00:31:02, redigerad totalt 1 gånger.
Vejdemo, Cleasson, Hultström och Norman har kontrakt till sommaren med sina klubbar.
Robban är ju i Normans förra klubb Saik nu, så där tror jag DIF enbart kan locka hem honom om vi är kvar i SHL.
Vilket får ses som 50-50 om man ska ge oss positiva odds.
Samma gäller väl egentligen för alla jag nämnt ovan. Ingen är last gammal så de vill nog inte och bör inte spela HA.
Norman är väl äldst, 31.
Jonsson Fjällby skrev väl ett nytt ett års kontrakt, möjligen 1+1 där det finns möjlighet att bryta från båda parterna. Inte 100 där.
Jag ser dessa som stommen till nästa säsong OM VI SPELAR I SHL. 10 fw och fyra backar.
Rensfeldt
Sörensen
Krüger
Brodin
Lekki
Cederqvist
Rhett
Eventuellt Dick
Arnesson
Tom
Shilling
Hedström
Ågren
Engsund ( som 4-5 Center)
(Ögren)
Söderlund
Tex: 1. NY Sörensen Brodin
2. Krüger Dick Rhett
3 Rensfeldt Lekki. Cederqvist
4. NY NY T. Söderlund
5 Engsund Öhgren Ågren
Alltså in med fyra nya fw, och tre nya backar.
Dessa måste bort, eller försöka göra sig av med;
Berglund
Forsberg ( inte klokt att skriva kontrakt över nästa säsong med honom, just det och Berglund är KGs dåliga och stressade fel beslut)
Högga
Grags
Warg ( kan stanna om han är ok med 6-8 back
Bengtsson
Basse
Carey
Bjerselius
Brännstam
Johansson
Bergfors
Robban är ju i Normans förra klubb Saik nu, så där tror jag DIF enbart kan locka hem honom om vi är kvar i SHL.
Vilket får ses som 50-50 om man ska ge oss positiva odds.
Samma gäller väl egentligen för alla jag nämnt ovan. Ingen är last gammal så de vill nog inte och bör inte spela HA.
Norman är väl äldst, 31.
Jonsson Fjällby skrev väl ett nytt ett års kontrakt, möjligen 1+1 där det finns möjlighet att bryta från båda parterna. Inte 100 där.
Jag ser dessa som stommen till nästa säsong OM VI SPELAR I SHL. 10 fw och fyra backar.
Rensfeldt
Sörensen
Krüger
Brodin
Lekki
Cederqvist
Rhett
Eventuellt Dick
Arnesson
Tom
Shilling
Hedström
Ågren
Engsund ( som 4-5 Center)
(Ögren)
Söderlund
Tex: 1. NY Sörensen Brodin
2. Krüger Dick Rhett
3 Rensfeldt Lekki. Cederqvist
4. NY NY T. Söderlund
5 Engsund Öhgren Ågren
Alltså in med fyra nya fw, och tre nya backar.
Dessa måste bort, eller försöka göra sig av med;
Berglund
Forsberg ( inte klokt att skriva kontrakt över nästa säsong med honom, just det och Berglund är KGs dåliga och stressade fel beslut)
Högga
Grags
Warg ( kan stanna om han är ok med 6-8 back
Bengtsson
Basse
Carey
Bjerselius
Brännstam
Johansson
Bergfors
Tyvärr så tror jag du har rätt att det blir en upprepning av Engqvist med Josefson men man kan ju önska.diftobbe89 skrev: ↑2022-01-31 20:25:38Spelarna som skrevs ner är dom som har kontrakt (tror jag). Blir vi kvar i SHL tror jag nog dom flesta där stannar. Tror också man kan få ut mycket mer av Rhett om han slipper dras med Carey och andra medelmåttor. Josefson kommer inte göra en match till och där hoppas jag verkligen inte vi gör om samma experiment igen och chansar, bara att glömma honom och gå vidare.klintan85 skrev: ↑2022-01-31 20:10:22Jag tror att Rhett kan bli väldigt bra om han får spelare runt sig som är bättre än de han har nu, så han ska de behålla men bort med Forsberg. Sen hoppas jag verkligen att DIF får tillbaka den viktigaste spelaren av alla, Josefson.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-01-31 14:33:20Håller med i stort.diftobbe89 skrev: ↑2022-01-31 14:25:22 #8 Linus Arnesson
#9 Cam Schilling
#42 Ludvig Hedström
#43 Tom Nilsson
#15 Liam Öhgren
#20 Marcus Sörensen
#21 Filip Cederqvist
#24 Ludvig Rensfeldt
#32 Marcus Krüger
#34 Daniel Brodin
#49 Rhett Rakshani
#58 Fredrik Forsberg
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Du kan ju inte ärligt tro att Jocke hade signat dessa spelare om han hade varit kvar. Det är som K-G sa i intervjun att DIF har tappat sin identitet på senare år. Jocke har gått helt fel väg i sitt värvande, han har signat fler mediokra transatlanter som har floppat och pengargalna legoknektar som inte har någon lojalitet till klubben istället för att signa spelare som har hjärta. Hade Jocke varit kvar så hade vi fått nya Holland, Lorito och Videll m.m.DIFille skrev: ↑2022-02-01 00:22:29 OK! Har följt det här forumet i 6 år utan att tänka på att skriva ett inlägg.. Normalt sett är det ganska underhållande att bara följa dessa trådar.. Men.. Just nu, som de flesta av oss är medvetna om och som de flesta av oss känner så är vi i ett läge som inte kan beskrivas annat än som på ruinens brant. Att hylla vår nya tf sportchef för att ha signat potentiella spelare vid fortsatt shl-spel är fan inte något att hänga i granen. Spelare som dessutom vår fd sportchef i princip redan signat.. Ingen kan ha missar det.. Vi saknar minst och då menar jag MINST en tongivande center för att dessa ”värvningar” överhuvud taget ska bli verklighet. Var är vår Thore eller Kruger nu?! Jag skiter blankt i potentiella shl värvningar i 10 säsonger framöver när vi inte har vare sig en komplett förstalina eller andralina! Vår bästa spelare just nu är en lönfet Dick! KG… Du har fyllt ut truppen på ett förtjänstfullt sätt, men du har inte ett lag än som klarar kvalet..
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Den enda som inte nämnts i sammanhanget och har rätt bakgrund med oss är ju Calle Dahlström. Begränsat med starter hos Toronto, kontraktet på väg ut och rätt ålder. Men han kan nog säkert få en bättre grundplåt i KHL om det lockar. Men en habil back med precis rätt egenskaper.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.