Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Trodde jag drömde fortfarande när jag såg detta! Nu är det bara att hoppas att vi håller oss kvar, KG bygger något som kan bli riktigt stort...
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Vart står de någonstans att brodins kontrakt gäller oavsett serie? Inte sett det någonstans.
7/4-2014
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Tobbe350 skrev: 2022-01-31 09:23:29 Vart står de någonstans att brodins kontrakt gäller oavsett serie? Inte sett det någonstans.
Dusan som skriver det i intervjun på SVT Sport. Dock inget direkt citat men om Dusan säger det så lär det stämma.
johnsen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av johnsen »

Härligt!
Vad tror ni förresten om lillfimps chans till NHL-spel nästa säsong? Han har knappast övertygat i vårat sargade lag?
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Ingen av er här på forumet som sitter på lite extra cash och kan gå in och köpa ut dom redan nu? :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Underbara nyheter. Detta är enbart positivt. Vi behöver mer sådant så fler kanske kan få upp de positiva ögonen för klubben igen. Kan bidra både till sponsorintäkter, spelarvärvningar och få tillbaka lite av tron på hockeyn igen.

Sedan ska såklart fokus vara på årets säsong, men jag ser verkligen inte hur dessa nyheter ska kunna skada årets säsong.

Underbart!
:D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Läste att det är slut med taxi squads i NHL efter all star matchen, Classe och Vejdemo??
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

johnsen skrev: 2022-01-31 09:27:37 Härligt!
Vad tror ni förresten om lillfimps chans till NHL-spel nästa säsong? Han har knappast övertygat i vårat sargade lag?
Den är nog mikroskopisk tyvär, ett firstpick kommer dom nog vilja ha mer kontroll över från och med då, lite som det är med holtz nu. Är förvånad att han spelar hos oss iår också även om han, precis som resten av laget, inte glänst varje match.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Hur stor är chansen att någon av dom kommer redan denna säsong?
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-31 09:32:04 Underbara nyheter. Detta är enbart positivt. Vi behöver mer sådant så fler kanske kan få upp de positiva ögonen för klubben igen. Kan bidra både till sponsorintäkter, spelarvärvningar och få tillbaka lite av tron på hockeyn igen.

Sedan ska såklart fokus vara på årets säsong, men jag ser verkligen inte hur dessa nyheter ska kunna skada årets säsong.

Underbart!
:D
Korrekt analys! Visar vi att vi satsar inför nästa säsong så kanske någon med stor plånbok kan tänka sig att öppna den redan nu för att göra allt för att hänga kvar.
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Häng kvar i SHL !! Kämpa !! 💪
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Vattendelare
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hillberry blue skrev: 2022-01-31 09:45:51 Vattendelare
:D Verkligen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Men vänta här nu? Är inte detta enbart negativt just nu? Alltså nyheterna i sig är ju fantastiska naturligtvis. Herregud enormt! Men bara jag som önskat att vi väntat med att presentera detta? Hur tjänar vi på detta nu? Alla vet att ett kval väntar. Skulle inte ens säga att det är 50/50 att vi åker ur, utan snarare 70/30. Detta riskerar enbart i att bli ett enda stort antiklimax.

Värvningarna är klockrena, jag upprepar, KLOCKRENA! Ingen invändning, men varför presenteras detta nu? Varför väntar vi inte tills efter säsongen när vi vet vart vi ligger? Om nu Brodin har ett sådant hjärta att han kan tänka sig HA, så hade den nyförvärvpresentationen i sommar inte varit att leka med. Och Kruger? Han hade vi bara kunnat hålla käften om, om det nu är så att han bara vill spela i SHL.

Älskar KG oavsett, men förstår inte allas eufori. Bara jag som är livrädd för att bli snuvad på avecen?
Senast redigerad av Manijock den 2022-01-31 10:08:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-01-31 10:06:15 Men vänta här nu? Är inte detta enbart negativt just nu? Alltså nyheterna i sig är ju fantastiska naturligtvis. Herregud enormt! Men bara jag som önskat att vi väntat med att presentera detta? Hur tjänar vi på detta nu? Alla vet att ett kval väntar. Skulle inte ens säga att det är 50/50 att vi åker ur, utan snarare 70/30. Detta riskerar enbart i att bli ett enda stort antiklimax.

Värvningarna är klockrena, jag upprepar, KLOCKRENA! Ingen invändning, men varför presenteras detta nu? Varför väntar vi inte tills efter säsongen när vi vet vart vi ligger? Om nu Brodin har ett sådant hjärta att han kan tänka sig HA, så hade den nyförvärvpresentationen i sommar inte varit att leka med? Och Kruger? Han hade vi bara kunnat hålla käften om, om det nu är så att han bara vill spela i SHL.
Ja, jag ser inget värde i att presentera två värvningar som mest sannolikt inte spelar i klubben nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst