Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jjonas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jjonas »

Att få Möller och Figren till DIF skulle höja dif lite tror jag. De är båda riktigt bra unga spelare.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Frigren är en otroligt teknisk kille. och bra för sin ålder :)
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Det låter ju lite intressant med dem. Just Figren hade jag aldrig hört talas om innan man såg honom i j-vm men han verkar rätt duktig. Möller vore ju inte så dumt för där har vi väl en mer given koppling till DIF också (för det är väl "våran" Möller det handlar om?

Men Mackan skulle jag väldigt gärna få hem, han skulle lyfta laget helt klart. En riktigt jobbig jävel för motståndarna utan att vara allmänt äcklig och dryg som tex Ledin (usch gillar verkligen inte den fan..)
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Algot2003 skrev:
Östgöten skrev:Saxat från Expressen:

"Den senaste svensken som förlorat Keenans förtroende är Marcus Nilson, som under större delen av december fick följa matcherna från läktaren."

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-svenskar

Marcus Nilson kanske kan tänka sig att komma hem. Han är 29 år och har varit i NHL i nio år. Varför inte avsluta karriären i DIF. Marcus skulle vara en drömvärvning och en center DIF verkligen behöver. Är det någon som vet något?
Håller med om att det vore en riktig drömvärvning. Ytterligare en kille med stort DIF hjärta, sånt som vi behöver.

Dock ingen center som du skriver utan en ytterforward och därmed ersättare för Bengan.

Hoppas DIF ledningen jobbar lite på honom.
Sist Nilson var här så spelade han center mellan Nisse och Robert Nilsson.
Bild
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Såg precis matchen mellan Sverige mot Ryssland.
Figren vilken stjärna hoppas verkligen Djurgårdsledningen lägger mycket arbete på honom så vi får se honom i Djurgården.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

[quote="Therocket1"]Sist Nilson var här så spelade han center mellan Nisse och Robert Nilsson.[/quote]

...och han gjorde det mycket bra. Han vann tekningar, höll ihop laget och visade hjärta. Macke är inte snabb, men han är en elak Patrik Kjellberg.
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Marcus Nilsson tackar vi förstås inte nej till. Han kan dessutom användas både som vinge och som center. Men det var först när han började spela center som han kom igång ordentligt i DIF under lock out-sässen.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:
Algot2003 skrev:
Östgöten skrev:Saxat från Expressen:

"Den senaste svensken som förlorat Keenans förtroende är Marcus Nilson, som under större delen av december fick följa matcherna från läktaren."

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-svenskar

Marcus Nilson kanske kan tänka sig att komma hem. Han är 29 år och har varit i NHL i nio år. Varför inte avsluta karriären i DIF. Marcus skulle vara en drömvärvning och en center DIF verkligen behöver. Är det någon som vet något?
Håller med om att det vore en riktig drömvärvning. Ytterligare en kille med stort DIF hjärta, sånt som vi behöver.

Dock ingen center som du skriver utan en ytterforward och därmed ersättare för Bengan.

Hoppas DIF ledningen jobbar lite på honom.
Sist Nilson var här så spelade han center mellan Nisse och Robert Nilsson.
Nisse och Thoresen tror jag bestämt att det var. Vår förstakedja under merparten av det året.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

En annan fråga är ju vem som ska träna laget..
Säckens kontrakt går ju ut
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Hardy
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Usch, inte Hardy Nilsson. Han är alldeles för stel och gammal. JAG gillar honom inte bara.

Niklas Wikegård är det självklara valet. Synd bara att han hade slutat =).

Personligen så tycker jag att "Säcken" gör ett bra jobb som DIFs tränare, vissa klagar på honom men jag vill att han ska vara kvar. Det finns alltid något man kan klaga på. Visst, ibland kan det bli lite tråkigt när han är nöjd efter en match fast man förlorat med t ex 2-6. Men det spel vi presterar med han och Micke Johansson / Tomas Monten är bra.

Förläng Säckens kontrakt, tack!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Diffe89 skrev: Nisse och Thoresen tror jag bestämt att det var. Vår förstakedja under merparten av det året.
Inte enligt inför-rapporterna, kanske var så under matcherna, men enligt inför-rapporterna så var förstakedjan Ekman - Nilson - Nilsson.
Bild
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Hoppas att ledningen gör sitt yttersta för att behålla Ossi nästa säsong. Har visserligen svårt att tro att det kommer bli verklighet men hoppas att möjligheterna ses över...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det beror helt på NHL-lagen. Tror knappast att han kommer spela i Ryssland, Schweiz eller Finland om det inte blir NHL. Så fort nåt NHL lag ger sig in i leken så är chansen minimal. Skulle NHL lagen skita i han (vilket jag har svårt att tro) så är det mycket som talar för oss från Ossi's sida. Frågan är om vi kan möta hans krav ekonomiskt isånnafall.
Bild
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:
Diffe89 skrev: Nisse och Thoresen tror jag bestämt att det var. Vår förstakedja under merparten av det året.
Inte enligt inför-rapporterna, kanske var så under matcherna, men enligt inför-rapporterna så var förstakedjan Ekman - Nilson - Nilsson.
I varenda match? Robban floppade väl rätt hårt (?), så det vore ju konstigt om han lirade i förstakedjan hela säsongen. Sen kanske Ekman-Nilson-Thoresen lirade PP eller något sådant, jag minns inte riktigt.
Låst