Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Det låter ju lite intressant med dem. Just Figren hade jag aldrig hört talas om innan man såg honom i j-vm men han verkar rätt duktig. Möller vore ju inte så dumt för där har vi väl en mer given koppling till DIF också (för det är väl "våran" Möller det handlar om?
Men Mackan skulle jag väldigt gärna få hem, han skulle lyfta laget helt klart. En riktigt jobbig jävel för motståndarna utan att vara allmänt äcklig och dryg som tex Ledin (usch gillar verkligen inte den fan..)
Men Mackan skulle jag väldigt gärna få hem, han skulle lyfta laget helt klart. En riktigt jobbig jävel för motståndarna utan att vara allmänt äcklig och dryg som tex Ledin (usch gillar verkligen inte den fan..)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sist Nilson var här så spelade han center mellan Nisse och Robert Nilsson.Algot2003 skrev:Håller med om att det vore en riktig drömvärvning. Ytterligare en kille med stort DIF hjärta, sånt som vi behöver.Östgöten skrev:Saxat från Expressen:
"Den senaste svensken som förlorat Keenans förtroende är Marcus Nilson, som under större delen av december fick följa matcherna från läktaren."
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-svenskar
Marcus Nilson kanske kan tänka sig att komma hem. Han är 29 år och har varit i NHL i nio år. Varför inte avsluta karriären i DIF. Marcus skulle vara en drömvärvning och en center DIF verkligen behöver. Är det någon som vet något?
Dock ingen center som du skriver utan en ytterforward och därmed ersättare för Bengan.
Hoppas DIF ledningen jobbar lite på honom.

-
- Säsongskort: Ja
- Diffe89
- Kontakt:
Nisse och Thoresen tror jag bestämt att det var. Vår förstakedja under merparten av det året.Therocket1 skrev:Sist Nilson var här så spelade han center mellan Nisse och Robert Nilsson.Algot2003 skrev:Håller med om att det vore en riktig drömvärvning. Ytterligare en kille med stort DIF hjärta, sånt som vi behöver.Östgöten skrev:Saxat från Expressen:
"Den senaste svensken som förlorat Keenans förtroende är Marcus Nilson, som under större delen av december fick följa matcherna från läktaren."
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-svenskar
Marcus Nilson kanske kan tänka sig att komma hem. Han är 29 år och har varit i NHL i nio år. Varför inte avsluta karriären i DIF. Marcus skulle vara en drömvärvning och en center DIF verkligen behöver. Är det någon som vet något?
Dock ingen center som du skriver utan en ytterforward och därmed ersättare för Bengan.
Hoppas DIF ledningen jobbar lite på honom.
Usch, inte Hardy Nilsson. Han är alldeles för stel och gammal. JAG gillar honom inte bara.
Niklas Wikegård är det självklara valet. Synd bara att han hade slutat =).
Personligen så tycker jag att "Säcken" gör ett bra jobb som DIFs tränare, vissa klagar på honom men jag vill att han ska vara kvar. Det finns alltid något man kan klaga på. Visst, ibland kan det bli lite tråkigt när han är nöjd efter en match fast man förlorat med t ex 2-6. Men det spel vi presterar med han och Micke Johansson / Tomas Monten är bra.
Förläng Säckens kontrakt, tack!
Niklas Wikegård är det självklara valet. Synd bara att han hade slutat =).
Personligen så tycker jag att "Säcken" gör ett bra jobb som DIFs tränare, vissa klagar på honom men jag vill att han ska vara kvar. Det finns alltid något man kan klaga på. Visst, ibland kan det bli lite tråkigt när han är nöjd efter en match fast man förlorat med t ex 2-6. Men det spel vi presterar med han och Micke Johansson / Tomas Monten är bra.
Förläng Säckens kontrakt, tack!
-
-
Det beror helt på NHL-lagen. Tror knappast att han kommer spela i Ryssland, Schweiz eller Finland om det inte blir NHL. Så fort nåt NHL lag ger sig in i leken så är chansen minimal. Skulle NHL lagen skita i han (vilket jag har svårt att tro) så är det mycket som talar för oss från Ossi's sida. Frågan är om vi kan möta hans krav ekonomiskt isånnafall.

- Diffe89
- Kontakt:
I varenda match? Robban floppade väl rätt hårt (?), så det vore ju konstigt om han lirade i förstakedjan hela säsongen. Sen kanske Ekman-Nilson-Thoresen lirade PP eller något sådant, jag minns inte riktigt.Therocket1 skrev:Inte enligt inför-rapporterna, kanske var så under matcherna, men enligt inför-rapporterna så var förstakedjan Ekman - Nilson - Nilsson.Diffe89 skrev: Nisse och Thoresen tror jag bestämt att det var. Vår förstakedja under merparten av det året.