Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Singing Cowboy

Inlägg av Singing Cowboy »

#10 skrev: 2021-12-17 20:10:33 Bernhardt kanske skulle vara nåt för framtiden
Lagom grisig i försvaret och farlig framåt, absolut värd att hålla koll på.
Gör det riktigt bra i matchen mot Löven som pågår nu
FREE ALBIN GREWE!
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Snacka om fullständig galenskap om vi ens tänker tanken på att ta in Berglund. Killen hade problem med flaskan när han va hos oss fortsatte i Brynäs sedan dessa skriverier om misshandel/våldtäkt. Nä tack! Tror iofs K-G inte ens har tänkt tanken. Men va fan in med Dick va har vi att förlora? Ingenting! Låt han träna i 1 månad och så får vi se om han pallar. Hans fysiska status lär ju vara allt annat än SHL mässigt just nu. Men som sagt ge han tid. Kan bli en joker i playout
Puckey

Inlägg av Puckey »

gaspo skrev: 2021-12-18 19:29:38 Snacka om fullständig galenskap om vi ens tänker tanken på att ta in Berglund. Killen hade problem med flaskan när han va hos oss fortsatte i Brynäs sedan dessa skriverier om misshandel/våldtäkt. Nä tack! Tror iofs K-G inte ens har tänkt tanken. Men va fan in med Dick va har vi att förlora? Ingenting! Låt han träna i 1 månad och så får vi se om han pallar. Hans fysiska status lär ju vara allt annat än SHL mässigt just nu. Men som sagt ge han tid. Kan bli en joker i playout
Ska vi ta in Berglund kan vi ju lika gärna be Sörensen slå en pling till Evander Kane också :D

Evander: Erhm, SHL? Du vet vem jag är va?
Sören: Ja, fast ingen vill ju ha med dig att göra. Ingen vill ha att göra med oss heller.
Evander: Jag antar att i jämförelse med Videll-gate måste jag ses som en fröjd i omklädningsrummet.
Sören: Nämnde jag att fansen välkomnar Bulan Berglund tillbaka trots alla anklagelser?
Evander: For real?
Sören: Ja, och jämfört med den där snubben i Malmö är din bettingskandal en fis i rymden så vi är luttrade här borta.
Evander: Men du fattar hur länge sen det var jag lirade hockey?
Sören: Har du träffat Dick?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Puckey skrev: 2021-12-18 21:44:16
gaspo skrev: 2021-12-18 19:29:38 Snacka om fullständig galenskap om vi ens tänker tanken på att ta in Berglund. Killen hade problem med flaskan när han va hos oss fortsatte i Brynäs sedan dessa skriverier om misshandel/våldtäkt. Nä tack! Tror iofs K-G inte ens har tänkt tanken. Men va fan in med Dick va har vi att förlora? Ingenting! Låt han träna i 1 månad och så får vi se om han pallar. Hans fysiska status lär ju vara allt annat än SHL mässigt just nu. Men som sagt ge han tid. Kan bli en joker i playout
Ska vi ta in Berglund kan vi ju lika gärna be Sörensen slå en pling till Evander Kane också :D

Sören: Ja, fast ingen vill ju ha med dig att göra. Ingen vill ha att göra med oss heller.
Evander: Jag antar att i jämförelse med Videll-gate måste jag ses som en fröjd i omklädningsrummet.
Sören: Nämnde jag att fansen välkomnar Bulan Berglund tillbaka trots alla anklagelser?
Sören: Ja, och jämfört med den där snubben i Malmö är din bettingskandal en fis i rymden så vi är luttrade här borta.
Haha, spot on :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Puckey skrev: 2021-12-18 21:44:16

Hahaha... Fan vad jag garvade åt detta :lol:

Tragiskt men sant dock...
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

mårten skrev: 2021-12-18 09:17:03 Det jobbas på namn som nämnts här i forumet. Mer vågar
jag inte säga för risk att bli lynchad. Vi kommer definitivt ha delade åsikter om det går i lås.
Målvakt eller utespelare?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2021-12-19 02:19:55
mårten skrev: 2021-12-18 09:17:03 Det jobbas på namn som nämnts här i forumet. Mer vågar
jag inte säga för risk att bli lynchad. Vi kommer definitivt ha delade åsikter om det går i lås.
Målvakt eller utespelare?
Tränare kanske.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Helt galet att det inte kommit in en tränare än. Sluta jobba med en långsiktig lösning och ta in en brandsläckare bara. Alla vettiga långsiktiga tränare sitter ändå på kontrakt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Men in med en riktig jävla supervärvning som ger oss lite hopp nu!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Det är väl möjligt att vi redan har en tränare klar till nästa säsong, och därför bara kan ta in en kortsiktigt för resten av säsongen. Som ingen är intresserad av.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Tobbe350 skrev: 2021-12-18 18:29:51 Ingen Berglund tack! Vi kan väl hålla någon form av nivå i galenskaperna. Han må ha varit en bra hockeyspelare förr men han är slut som spelare nu. Räcker med att vi eventuellt tar in en spelare som egentligen har slutat lira.
Berglund sista del i DIF var katastrof. En av extremt få saker Jocke gjorde bra var att inte förlänga med honom. trots sin storlek åker han utsida hela tiden, långsam i sinnet och letar passar. Är spelbar i sarg hörnet. Tar aldrig kampen och vill aldrig vara farlig och spelbar framför mål. Trots sin storlek som sagt....
Ett mycket lamt skott dessutom. Påminner mycket om Holland, bara det att Holland kunde åka skridskor. Även fast han valde att inte göra det.

Videll finns i truppen och hellre en socialt handikappad än en alkis. Oavsett om han inte är jätte bakis vid match så räcker det ju att han suttit hemma och druckit några öl dan före match för att prestation ska gå ner.
Om DIF ändå gör misstaget att värva honom bör tvång på antabus skrivas in i kontraktet, som ges ut av lag läkaren ett par ggr i veckan.
Man ska nog ta anklagerserna mot PB med en stor nypa salt, man bör åtminstone läst FUP och dom för att yttra sig om det.
Men våldtäktsmän hör hemma i Bajen. Och framförallt på deras läktare. Riktiga Bajen fans ursäktade. Alla vet vilka det var..

KG borde ha is i magen vad gäller värvningar. Det kommer finnas bra spelare att signa om ettag.
Inga fler med låg eller helt obeprövad SHL nivå !

Svårt att släppa att Jocke missade att få hem Tima och Åberg.
Med dessa i laget hade vi kunnat få en nystart. Att inte gå med på deras eventuella krav kommer kosta föreningen dyrt. vi hade kunnat skriva kontrakt säsongen ut med hög lön.
Att chansa och aktivt välja att tro att det kommer kunna finns bättre spelare tillgängliga, som ska hjälpa DIF hålla sig kvar i Shl är brutalt naivt och usla beslut.
Med dessa två hade vi kunnat växa och få en nystart. Lägger man till en nya tränare och värva in ytterligare ett par spelare efter jul. En back och en C. Så hade vi verkligen gett oss själva chansen.

Tror de flesta Shl klubbar skrattar åt difs brist på handlingskraft, Hur kan det tagit sån tid att agera ? Inte ens när det förmodligen är för sent så byter man tränare, man låter det inte kosta för att rädda situationen heller. Nu värvar vi desperat spelare. Spelare som aldrig har varit på tal för någon shl klubb. (Jag vet att Forsberg var 13-14e de Leksand...)
Både rädd och övertygad att vi kommer se fler nya spelare utan shl rutin eller spelare som är slut. Typ Berglund, Dick, Peppe ( 1 p på 25 matcher i tyska! Ligan Waaow ❤️)
Givetvis bra att Lund inte skrev på, han är en trött version av grymt överskattade S Strandberg som inte längre är en C för toppkedjorna.
Bättre spelare än Peppe kommer att finns , då ska f.n KG hugga regält. Flera ggr om. Två nya BRA FW och en back.
Gillar att Söderström kan bara på väg tillbaka dock.
Han är relativt ung och kommer inte göra det sämre än Svedberg, såklart.
Vi borde ändå gjort oss av med Svedberg nästa säsong.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

kaminor skrev: 2021-12-19 11:44:39 Det är väl möjligt att vi redan har en tränare klar till nästa säsong, och därför bara kan ta in en kortsiktigt för resten av säsongen. Som ingen är intresserad av.
Jag är övertygad att vi har en tränare till nästa säsong. Därav Barry värvningen.
Avskaffa tre mot tre.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Mattias_87 skrev: 2021-12-19 20:05:33
kaminor skrev: 2021-12-19 11:44:39 Det är väl möjligt att vi redan har en tränare klar till nästa säsong, och därför bara kan ta in en kortsiktigt för resten av säsongen. Som ingen är intresserad av.
Jag är övertygad att vi har en tränare till nästa säsong. Därav Barry värvningen.
Låt oss innerligt hoppas att det inte är Johan Garpenlöv som ska väntas in...
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Momentumet skrev: 2021-12-19 21:28:36
Mattias_87 skrev: 2021-12-19 20:05:33
Låt oss innerligt hoppas att det inte är Johan Garpenlöv som ska väntas in...
Jag är 1000% säker på att det är Garpen, det är alldeles för mkt timing med att han släpper Landslaget osv för att det inte ska stämma. Prepare for the Garp!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Worst case scenario. Prepare for pet- och snusförnufts-hockey deluxe.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst