Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Wishes
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-11-27 20:17:20
Magnutz skrev: 2021-11-27 18:56:38
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-11-27 18:54:13 Det är för att vända sådana här tillställningar till vår fördel som vi lagt flera miljoner på Sörensen. Inte för att han ska sitta på läktaren och käka chips.
Tycker alltid han varit aningen överskattad, men nog trodde jag vi skulle bli ett betydligt starkare lag med honom tillbaka.
Utstrålar mestadels en riktigt negativ attityd.
Sören är kryddan i rätten men aldrig huvudingrediensen. Den måste se annorlunda ut. Bra backspel och spelare som gör allt jobb som Sören kan dra nytta av. Nu finns dessa spelare inte i laget och Sören förväntas således vara huvudingrediensen. Not very smart.
Bra beskrivet, du har helt rätt. Han skulle haft Josef och Ante att luta sig mot nu.
Nu försöker han leda laget helt utan framgång.
Alla, ALLA, förstod att JJ är en spelare vi tidigt på säsongen skulle behöva ersätta pga skada. ALLA, utom den som bäst skulle förstå det - Joakim Eriksson! ALLA förstod att ingen spelare skulle kunna luta sig mot JJ, utom Joakim Eriksson! I flera år har han byggt ett lag som är långt i från spelidéen ”framåtlutad” hockey (kräks). En röd tråd i flera år med skador på tongivande spelare och uselt PP- spel. Hur länge kan en sådan scharlatan få gömma sig bakom ett excelark? Ut nu!!
Stolt, men aldrig nöjd
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Det är inte enskilda spelare hit och dit. Det är helheten och 4 formationer. Titta på valfri match. Vi är storleken mindre på alla tänkbara plan.

Det går inte att bara "krydda" med en stackare som kan vinna en kamp om pucken när vi ligger sist, som någon slags efterhandstanke.

Jag har sagt det 10000 gånger -- gärna handleder, men först ett rejält fysiskt spel.

Istället är vi fast med snygga spelare som åker fint med pucken i PP men har absolut ingen edge när det gäller att vinna täta macher. Alla dom har vi skeppat. Det är så jävla tragiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Och ang. Videll -- nej, han kommer sannolikt inte göra byten i DIF framöver. Han har dragit föreningen ner i träsket på grund av -- att allt att döma -- en ren egotripp och skitsak som en 30+ åring borde kunna hantera på ett mer diskret sätt.

Skulle vilja se en head coach som sätter en sådan team player på isen.

Skulle bli väldigt förvånad om jag har fel här.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Fuck tränare Fuck Jocke
Fuck dom som tar jocke bakom ryggen

Länge leve Videll
The DIF ONE
technoviking

Säsongen 21/22

Inlägg av technoviking »

gaspo skrev: 2021-11-25 13:08:05
technoviking skrev: 2021-11-25 13:00:56
Donkels-3.0 skrev: 2021-11-25 10:04:27 OK.
Här kommer en kort sammanfattning av mötet såsom jag tolkade det:
1) Värvningarna - difhockey valde en defensivare strategi initial kring värvningar(tillskillnad från alla övriga lag) pga osäkert coronaläge och kunde därför bara hitta nordamerikanska knektar när väl sanktionerna släpptes - enligt mig en en tveksam strategi
2) Vinner vi inte 4 av dom 7 nästa matcherna kommer laget förbereda sig för play-out
3) En back söks med ljus och lykta
4) Videllgate - enligt VD så ska Videll vara sugen att spela i DIF - tro att det är kvalificerat säljsnack och att en skilsmässa snart kommer att publiceras
5) Jocke tror på det här laget - har för mig att en annan sportchef sade samma sak för typ 10 år sen
6) Man letar inte ny tränare just nu då man tycker att Falk och Aaro "har något på gång"
7) Kaarel har fullt förtroende för Jocke - ingen högoddsare direkt
8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro

En kort sammanfattning som gärna andra som var där får komplettera med vad som sas
En bra sammanfattning. Tillägg är väl att det nämndes att ekonomiska medel finns, men dumt att bränna dessa nu. Bättre spara inför en ev. play-out.

Det skulle väl också bli tydligare med kraven på spelarna. Samt att trycka mer på vad ev. kval skulle innebära för nordamerikaner som inte vet vad åka ur innebär.

Skadorna var uppe också. Men mest att dessa inte sker på träningarna.

En viktig sak som sades av en deltagare, mot slutet.
- Vi buar inte mot Videll.

Hörde inga krav på Jockes avgång eller sparka alla så jag förmodar att dessa kommentarer kommer fortsätta dyka upp på sociala medier m.m.
Jamen det e ju kanon att spara till play out😩. Det e väl bättre att få in spelare långt innan dess så att dom hinner komma in i laget och spelet.
Sen återkoppling. Men en orsak är utbudet just nu är rätt dåligt enligt det som sades på mötet. Vilket inte innebär att det är bättre i januari.

2 av 7 matcher spelade. Ingen ska ge upp i förtid. Men snart dags att börja fila på vad som händer här näst då.

Sparka Jocke och avgå styrelsen?
Vore ju en rejäl förändring men jag tycker det är trist att skicka den här soppan till någon annan att lösa.

Speciellt när jag inte ser vilka som skulle ta över. Men förhoppningsvis finns det drivna, motiverade människor där ute som har vilja och modet. Att bara skicka folk utan ersättare gör bara bördan tyngre på folk som är kvar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Sjöwall skrev: 2021-11-28 00:47:58
Jim Morrison skrev: 2021-11-27 21:20:30
Varenda lag i ligan använder sig av underliggande statistik. Inte minst Leksand t.ex sedan Tjomme kom dit som var så bespottad här på grund av hans användande av den. Går ju rätt bra för dom nu och det gick rätt bra för oss med honom här. Jocke är mer traditionell av sig och lägger inte lika stor vikt vid det som exempelvis Tjomme. Även om han såklart använder sig av det, som varenda lag i ligan som sagt.

Problemet med Jocke är snarare att han kontrollbehov och lajvar huvudtränare och vägrar inse att hans spelidé inte fungerar. Att han har tappat gruppen.
Tjomme var den av han och Jocke som var intresserad av statistiken när han var i föreningen. Tillsammans med Robban och Janne Öhman använde dom underliggande statistik för att bygga spelet efter den. När Tjomme försvann så tror jag intresset för statistiken hängde med honom till Leksand.
Ja, rätt intressant hur hela Team-Tjomme sakta men säkert fasats ut ur Djurgården för att lämna Jocke ensam kvar vid rodret som enväldig härskare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Det är galna tider men inte okända. För helvete, lär av misstagen och gör rätt nu.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Man känner sig så maktlös när man bara kan sitta på sidan av och se på hur dessa människor förstör klubben. Det är som att se ett sjunkande skepp som man inte kan göra något åt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev: 2021-11-28 13:55:22 Det är galna tider men inte okända. För helvete, lär av misstagen och gör rätt nu.

Bild
Byt ut Mika mot Eklund på bilden och du har en närmast identisk situation

Mika-Eklund (återvändande ung rising star)
Wesslau-Mantas (stjärnmplvakt med bakgrund i andra SHL-föreningar)
Klubertanz-Gragnani (stjärnback nordamerika)
Almtorp-Strandberg (utsocknes "top 2" center)
Carlsson-Videll (nytillkommen SSK-stjärna)
D Tjärnqvist-Högström (veteran back från landsbygden men ändå med DIF-identitet och hjärnskakningsproblematik)
M Tjärnqvist-Bergfors (slut "målskytt")
Kempe-Cederqvist (ung & lovande, lär göra en okej kvalserie)
Öhgren-Åberg (dvs den enda som är ung nog att stanna kvar och bilda "nya DIF")
Säg den glädje som varar
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

I filmen om vår första säsong i Hockeyallsvenskan men framför allt i Återkomsten finns facit.

DIF Hockey behöver se filmerna och nypa sig i armen, ordentligt. Varningsklockorna ringer. Det brinner både i källaren och på vinden. Vi visar starka symtom på att inte förstå hur jävla snett ute vi är och Bagdad Bobs på sociala medieplattformar skriver "Alltid Oavsett" och att "det vänder. Det är många matcher kvar." Förra gången det gick käpprätt åt helvete. Vi är på exakt samma väg nu. Detta tillsammans med en organisation som inte (inte utåt i alla fall) vill inse hur illa det är. Det är högst anmärkningsvärt då vi ligger toksist. 22 matcher spelade. 15 poäng. -30 i målskillnad.. 5 poäng upp till Timrå som har en match mindre spelad. 10 poäng upp till Brynäs och Malmö. 12 poäng upp till Linköping. Ett Linköping som visar upp ett större "Djurgårdshjärta" än vi gör. Vi är plast.

Trots detta upplever jag det som att insikten inte funnits eller kanske inte ens finns. Jag hoppas ju att de redan börjat rigga för kvalspelet och att insikten finns där. Att de som ställt till det entledigats och fråntagits passerkort och tillträde till laget. Jag hoppas.

Men. Defcon 5 (DEFCON 1 menar jag) bör vara aktiverat. Vi står i skiten upp till näsborrarna och jag tror att vi åker ur i mars. På tioårsdagen-ish av förra debaclet 2012. Att folk inte lär sig och att inte Jocke + andra som var med då varit och är mer på tårna.. det är skräckinjagande och ledsamt och ovärdigt.

Tillägg: Jag utgår från att insikten finns men inte att handlingskraften finns på rätt ställen.
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev: 2021-11-28 16:58:00 Defcon 5 bör vara aktiverat.
Defcon 5 = normalt tillstånd
Defcon 1 = cocked pistol, readiness for immediate response
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev: 2021-11-28 17:13:45
Ah, rörde jag ihop det.. :)
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev: 2021-11-28 17:14:26
Sorry, kunde inte hålla mig från att skicka ett tramsigt inlägg mitt i allt elände.

Vad svaren är just nu för att ta sig ur detta, det vetifan. Tärningen är kastad, så att säga. Det är bara att hålla andan och hoppas på det bästa, typ.
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev: 2021-11-28 17:16:13
Magnutz skrev: 2021-11-28 17:14:26
Sorry, kunde inte hålla mig från att skicka ett tramsigt inlägg mitt i allt elände.

Vad svaren är just nu för att ta sig ur detta, det vetifan. Tärningen är kastad, så att säga. Det är bara att hålla andan och hoppas på det bästa, typ.
Galghumor etc. I get it ;)

Förbered för shitstorm, det tänker jag är vägen. Kan vi ta ikapp och klättra är det toppen (nej det suger elefantbollar) och det vore skötn om vi kan slappna av i mars men förbered för kval och bygg samman laget från backsida och framåt. "Framåtlutad hockey" kan skita på sig. Vi ska spela minfältshockey. Taggtrådshockey. Skyttegravshockey. Pansarvagnshockey. Synd att vi saknar spelarmaterialet för detta.. men det får Joakim Eriksson ta på sig. PlastAtlanter är inte material för den typ av hockey vi nu måste spela. Det är vad jag tror i alla fall.
Orszagh

Säsongen 21/22

Inlägg av Orszagh »

Magnutz skrev: 2021-11-28 16:58:00 I filmen om vår första säsong i Hockeyallsvenskan men framför allt i Återkomsten finns facit.

DIF Hockey behöver se filmerna och nypa sig i armen, ordentligt. Varningsklockorna ringer. Det brinner både i källaren och på vinden. Vi visar starka symtom på att inte förstå hur jävla snett ute vi är och Bagdad Bobs på sociala medieplattformar skriver "Alltid Oavsett" och att "det vänder. Det är många matcher kvar." Precis som förra gången det gick käpprätt åt helvete. Detta tillsammans med en organisation som inte (inte utåt i alla fall) vill inse hur illa det är. Det är högst anmärkningsvärt då vi ligger toksist. 22 matcher spelade. 15 poäng. -30 i målskillnad.. 5 poäng upp till Timrå som har en match mindre spelad. 10 poäng upp till Brynäs och Malmö. 12 poäng upp till Linköping. Ett Linköping som visar upp ett större "Djurgårdshjärta" än vi gör. Vi är plast.

Trots detta upplever jag det som att insikten inte funnits eller kanske inte ens finns. Jag hoppas ju att de redan börjat rigga för kvalspelet och att insikten finns där. Att de som ställt till det entledigats och fråntagits passerkort och tillträde till laget. Jag hoppas.

Men. Defcon 5 bör vara aktiverat. Vi står i skiten upp till näsborrarna och jag tror att vi åker ur i mars. På tioårsdagen-ish av förra debaclet 2012. Att folk inte lär sig och att inte Jocke + andra som var med då varit och är mer på tårna.. det är skräckinjagande och ledsamt och ovärdigt.

Tillägg: Jag utgår från att insikten finns men inte att handlingskraften finns på rätt ställen.
Instämmer med varje ord. Om det ändå fanns någon i laget, ledningen och styrelsen som kunde ge tillstymmelse till förståelse att varningsflaggorna är hissade sedan långt tillbaka. Sitter på nålar varenda gång det är match och får stålsätta mig vid varje närkamp, uns av puckinnehav och power play från blå för att det kommer bli sjabbel och leda till friläge. Sjukt jobbig känsla, som är identisk med året vi åkte ur. Om folk på högre ort inte kan se vad som sker i nuet, titta tillbaka på historien och vakna. Vill inte ens tänka på vad vi kommer ha för resurser att bygga ett allsvenskt lag. Vi behöver 30 Håkan Södergren just nu.
Skriv svar