Sant sant.captcash skrev: ↑2021-11-25 10:24:41 Absolut men samtidigt är det ju så att om han ens har en liiiiten tanke på kaffe som alternativ så är han inte vad vi behöver i laget just nu, han skulle bara börja deppa efter 4 torsk och vara noll hjälp. Vi behöver nån som är 100% DIF och inte ger upp no matter what (kan vi låna hem Hank ett par veckor?).
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Du får ju också skilja på när i tiden saker publicerades. Att Videll gjort en anmälan var ingenting vi visste förrän igår och innan dess var han "sjuk", därav Alvedon-skämtet.Praetori skrev: ↑2021-11-25 10:15:14DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-25 09:51:23 Vad är det nu då som inte passar?
Antingen är det något riktigt sjukt som pågår i DIF-led och då gör Videll vad han anser en ledare bör göra och tar tag i det.
Eller så är han en självisk primadonna. Oavsett utgång är citatet högst relevant åt båda håll.
Du kan ju låtsats som att det fetade inte var en eftertanke men efter "hö hö" skämt om Alvedon och dylikt så lämnar det mest en unken doft.
Man kan uttrycka vilka åsikter man vill men man blir bedömd utifrån både vad de innehåller och hur man gör det.
Kritik och hån är skilda saker. Jag vet inte bakgrunden till att Videll gått till VDn men om han känt sig utpekad är det ju rätt taktlöst att dreva mot samma spelare på forumet eller håller du inte med?
Vad hände med lite finare lite bättre? Nej vi har med tiden förvandlats från järnkaminer till en förening med bengalbrännande muppar och folk som hånar de egna spelarna eller stökar (i bästa Solnastil) och sedan blir butthurt när klubben tar ordningsmaktens parti.
DIF är större än dig eller mig, det är en medlemsförening med 130 år på nacken där vi "tillsammans" utgör DIF och jag anser att man inte bör skita på sin egen gata utan att någon säger ifrån men jag kanske är i minoritet.
Men visst, det är din fulla rätt att ta på dig Höga Hatten och vara Djurgårdens martyr och vite riddare. Men även det har sina effekter utåt.
Du gräver din grav, jag gräver min. Skillnaden är kanske att jag är mer medvetnen om det.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Angående Åberg kommer han spela där han får mest betalt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 21/22
Tack för infon.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-11-25 10:04:27 OK.
Här kommer en kort sammanfattning av mötet såsom jag tolkade det:
1) Värvningarna - difhockey valde en defensivare strategi initial kring värvningar(tillskillnad från alla övriga lag) pga osäkert coronaläge och kunde därför bara hitta nordamerikanska knektar när väl sanktionerna släpptes - enligt mig en en tveksam strategi
2) Vinner vi inte 4 av dom 7 nästa matcherna kommer laget förbereda sig för play-out
3) En back söks med ljus och lykta
4) Videllgate - enligt VD så ska Videll vara sugen att spela i DIF - tro att det är kvalificerat säljsnack och att en skilsmässa snart kommer att publiceras
5) Jocke tror på det här laget - har för mig att en annan sportchef sade samma sak för typ 10 år sen
6) Man letar inte ny tränare just nu då man tycker att Falk och Aaro "har något på gång"
7) Kaarel har fullt förtroende för Jocke - ingen högoddsare direkt
8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro
En kort sammanfattning som gärna andra som var där får komplettera med vad som sas
Jaja, så ingenting alltså och det skall väntas i nästan 10 matcher till tills man börjar fundera på om man skall förbereda sig på kval?
Skulle föreningen varit på läkarbesök tror jag Doktorn säger: "-Tyvärr har jag dåliga nyheter, det är obotlig cancer och det är högst 6 månader kvar att leva."
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Samtidigt, Jocke vill inte få sparken. Styrelsen vill inte bli utbytt. I grund och botten var gårdagen ett försvarstal. Skulle vi förlora två i följd nu tror jag inte samma plan gäller. Men vi får se.Frankie skrev: ↑2021-11-25 11:00:53Tack för infon.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-11-25 10:04:27 OK.
1) Värvningarna - difhockey valde en defensivare strategi initial kring värvningar(tillskillnad från alla övriga lag) pga osäkert coronaläge och kunde därför bara hitta nordamerikanska knektar när väl sanktionerna släpptes - enligt mig en en tveksam strategi
2) Vinner vi inte 4 av dom 7 nästa matcherna kommer laget förbereda sig för play-out
4) Videllgate - enligt VD så ska Videll vara sugen att spela i DIF - tro att det är kvalificerat säljsnack och att en skilsmässa snart kommer att publiceras
5) Jocke tror på det här laget - har för mig att en annan sportchef sade samma sak för typ 10 år sen
6) Man letar inte ny tränare just nu då man tycker att Falk och Aaro "har något på gång"
8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro
En kort sammanfattning som gärna andra som var där får komplettera med vad som sas
Jaja, så ingenting alltså och det skall väntas i nästan 10 matcher till tills man börjar fundera på om man skall förbereda sig på kval?
Skulle föreningen varit på läkarbesök tror jag Doktorn säger: "-Tyvärr har jag dåliga nyheter, det är obotlig cancer och det är högst 6 månader kvar att leva."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 21/22
Martyrer har vi bara en av och det är Myggan. Jag är inte bättre än någon annan och har också mina stunder där kapen kommer fram eller orden faller mindre väl valt men då hoppas jag ändå (när jag väl nyktrat till/sansat mig) på mothugg från andra djurgårdare.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-25 10:31:31
Men visst, det är din fulla rätt att ta på dig Höga Hatten och vara Djurgårdens martyr och vite riddare. Men även det har sina effekter utåt.
Du gräver din grav, jag gräver min. Skillnaden är kanske att jag är mer medvetnen om det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
Samtliga inblandade är Djurgårdare så självklart vill alla vara kvar/med och hjälpa till att se till att det blir bra i slutändan. Men du har nog rätt i att det kommer förändringar om det fortsätter blåsa på det här sättet. Den enda vägen framåt där huvuden inte rullar är om laget börjar vinna, och det frekvent och dessutom förlorar de man inte vinner med stil.Jim Morrison skrev: ↑2021-11-25 11:13:43Samtidigt, Jocke vill inte få sparken. Styrelsen vill inte bli utbytt. I grund och botten var gårdagen ett försvarstal. Skulle vi förlora två i följd nu tror jag inte samma plan gäller. Men vi får se.Frankie skrev: ↑2021-11-25 11:00:53Tack för infon.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-11-25 10:04:27 OK.
-
Säsongen 21/22
Inte ens sekretariet/ speaker fungerar längre och det hör till ovanligheterna... vill verkligen understryka med att dom står i vanliga fall högt i kurs hos mig så nog gungar det under föreningen...Magnutz skrev: ↑2021-11-24 17:06:54 Ni inser säkert att när sånt här kommer ut finns det mycket bakom som trycker på. Detta känns som toppen på ett isberg och vi ska nog, som Djurgårdare, vara oroliga på allvar. Detta är galet på riktigt.
Våra transatlanter funkar inte.
Vår tilltänkta kapten funkar inte.
Sebastian Strandberg funkar inte.
Vårt backspel funkar inte.
Våra tränare funkar inte.
Vår förening funkar inte.
Vad är det DU tar med dig?
Jag har inte möjlighet att åka till mötet pga jobbar fortfarande men ni som ska dit: Använd era röster.
Säsongen 21/22
Absolut har du rätt i att JE och styrelse skyddar varandra och bara hoppas resultaten vänder. Men om de nu skyddar varandra, vem ska få saker att hända?Jim Morrison skrev: ↑2021-11-25 11:13:43Samtidigt, Jocke vill inte få sparken. Styrelsen vill inte bli utbytt. I grund och botten var gårdagen ett försvarstal. Skulle vi förlora två i följd nu tror jag inte samma plan gäller. Men vi får se.Frankie skrev: ↑2021-11-25 11:00:53Tack för infon.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-11-25 10:04:27 OK.
JE har byggt svaga lag på backsidan under flera år, alla förståsigpåare i press och liknande har placerat DIF i botten inför säsongerna och utfallet har också blivit så. JE kräver då mer av spelarna, både förra året och som han även sagt nu, trots att laget inte är bättre än så här, utom möjligen marginellt sett till nuvarande placering. Allt detta med styresens goda minne.
Så risken är väl att de kommer fortsätta blunda och hoppas, JE för att han fortfarande tycker att han byggt ett lag för topp 6 och styrelsen för att de hållt JE bakom ryggen i allt och vet att de kommer att röstas bort om det inte vänder och de kan visa på att de gjort rätt som stöttat JE.
Nåväl, har du rätt så händer det saker efter helgen.
Säsongen 21/22
Tycker ändå att det är bra att det sker en utvärdering efter de sju närmaste matcherna och att vi vågar prata om kval istället för att desperat försöka att kämpa emot det. Det kan förhoppningsvis skapa lite mer lugn i ledet inför kvalet som kommer. Har otroligt svårt att se att vi vinner 4 av de närmaste 7 matcherna. Finns ingenting som tyder på det.
- DIF_Soldier
Säsongen 21/22
Oj. Det där var riktigt jävla lågt.Praetori skrev: ↑2021-11-25 11:18:41Martyrer har vi bara en av och det är Myggan.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-25 10:31:31

Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
ja kanske optimistiskt, ska bli intressant att se hur det ser ut ikväll mot SAIKmaag80 skrev: ↑2021-11-25 08:26:51Det är precis det här det kan handla om i vissa fall...Wishes skrev: ↑2021-11-24 22:19:26Hon åt aldrig upp sin högra sko. Väldigt mycket snack, men när det kom till kritan bidde det inte så mycket verkstad. Känns bekant!Per-Allan skrev: ↑2021-11-24 21:43:559 vunna poäng vunna? Säger som Annie Lööf om detta sker så äter jag upp min högra sko. Detta i ren glädje men tror vi får vara nöjda om vi lyckats mäkta med att ta 3 poäng.m0ng00se skrev: ↑2021-11-24 15:24:24 våra 7 matcher kvar till juluppehållet med start imorgon borta mot SAIK. hu många points tar vi? min gissning under. Är jag för positiv?
25 november Skellefteå (b)
1p
27 november Örebro (h)
3p
30 november Malmö (h)
0p
2 december Oskarshamn (b)
1p
4 december Brynäs (b)
3p
9 december Växjö (h)
1p
11 december Växjö (b
0p
summa: 9p
Det var faktiskt inte Annie Lööf som sa detta om sin högra sko utan en kollega i C, vilket undgått många.
Och det är precis sånt som kan hända i ett samhälle, alla får för sig att det är på ett visst sätt.
Många har fått för sig att det är Jocke som är problemet, att han envåldshärskar.
Men det lär väl visa säg om Jocke bör äta upp sin sko dvs avgå, om vi vinner ca 9 poäng eller om vi står som hopplös sista lag i tabellen till 11 decembers kväll.
Eller vad som ligger bakom Vidells anmälan.
Matchen mot Skellefteå ikväll blir nästan helt overklig och intressant.
Hur fasen agerar laget på isen efter en sånt här kvickt inbördeskrig?
nån skrev att JE sa på mötet att vi bör vinna 4 av de 7 matcherna innan jul för att ha en sportmössa att inte hamna i kvalout. om man menar att "vinna" är minst 2p så blir ju mina 9p precis över 4x2p = 8p men är det 3p som han räknar med så är det ju kört
Säsongen 21/22
Va Videll skadad? Eller va det bara dess två veckor han va ”sjuk” som han strejkat? Om det e dryga 2 månader han strejkat är detta en ren jävla skandal. Har killen fått lön under dessa två månader också?
Förresten jag anmälde styrelsen på mitt jobb idag. Jag fick inte bli chef.
Förresten jag anmälde styrelsen på mitt jobb idag. Jag fick inte bli chef.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
En bra sammanfattning. Tillägg är väl att det nämndes att ekonomiska medel finns, men dumt att bränna dessa nu. Bättre spara inför en ev. play-out.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-11-25 10:04:27 OK.
Det skulle väl också bli tydligare med kraven på spelarna. Samt att trycka mer på vad ev. kval skulle innebära för nordamerikaner som inte vet vad åka ur innebär.
Skadorna var uppe också. Men mest att dessa inte sker på träningarna.
En viktig sak som sades av en deltagare, mot slutet.
- Vi buar inte mot Videll.
Hörde inga krav på Jockes avgång eller sparka alla så jag förmodar att dessa kommentarer kommer fortsätta dyka upp på sociala medier m.m.
Säsongen 21/22
Jamen det e ju kanon att spara till play outtechnoviking skrev: ↑2021-11-25 13:00:56En bra sammanfattning. Tillägg är väl att det nämndes att ekonomiska medel finns, men dumt att bränna dessa nu. Bättre spara inför en ev. play-out.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-11-25 10:04:27 OK.
Det skulle väl också bli tydligare med kraven på spelarna. Samt att trycka mer på vad ev. kval skulle innebära för nordamerikaner som inte vet vad åka ur innebär.
Skadorna var uppe också. Men mest att dessa inte sker på träningarna.
En viktig sak som sades av en deltagare, mot slutet.
- Vi buar inte mot Videll.
Hörde inga krav på Jockes avgång eller sparka alla så jag förmodar att dessa kommentarer kommer fortsätta dyka upp på sociala medier m.m.