Medgångssupportrar!?
Jag vet!!! Jag var där :-(m0ng00se skrev:om ni tycker lördagens match mot leksand på hovet var dålig så skulle ni ha sett debaclet uppe i ejedals i torsdags :-/...
Då jag bor i Helsingborg är det svårt att se DIF över huvudtaget, men nån hemma match om året blir det i alla fall + 3-5 borta matcher (VF, HV)
Ang lördagens match mot Lif så var ju även Lärking en starkt bidragande orsak till dåligt spel från båda lagen.....Matchen var helt sönderblåst, satt mest och undrade va´ fan han blåste för. Utv för vem? För va´då? osv.
KÄMPA DIF!!!!
Ska diskussionen om hönan eller ägget upp igen?
* Ska DIF spela bra och underhållande hockey för att supportrarna ska komma på hemmamatcherna?
eller
* Ska supportrarna komma och stötta DIF även om de spelar knackigt och kanske inte har materialet för att spela underhållande?
För att DIF ska komma tillbaka till toppen, där vi hör hemma, krävs att vi supportrar kommer på matcherna och stöttar laget.
Innan laget kan skörda vinster och spela riktigt underhållande behövs en hemmaarena - inte en ny, utan att supportrarna kommer.
Att supportrarna ställer sig i klacken och sjunger, skriker för DIF! Kommer supportrarna så kommer familjerna och slipsarna.
Då är det lapp på luckan i Globen/Hovet igen!
Skyll nu inte på antalet omgångar, skyll inte på att underhållningsvärdet är uselt!
Det är dags att ta bort skygglapparna och visa att vi är bästa klacken även i hockey!
* Ta med en polare, ställ er i klacken mot Färjestad och sjung för DIF!
* Ta med två polare, ställ er i klacken mot Mora och sjung för DIF!
* Fortsätt så och se till att sjunga sönder SSK i Globen.
Det finns inga ursäkter - Gå på hockey!
* Ska DIF spela bra och underhållande hockey för att supportrarna ska komma på hemmamatcherna?
eller
* Ska supportrarna komma och stötta DIF även om de spelar knackigt och kanske inte har materialet för att spela underhållande?
För att DIF ska komma tillbaka till toppen, där vi hör hemma, krävs att vi supportrar kommer på matcherna och stöttar laget.
Innan laget kan skörda vinster och spela riktigt underhållande behövs en hemmaarena - inte en ny, utan att supportrarna kommer.
Att supportrarna ställer sig i klacken och sjunger, skriker för DIF! Kommer supportrarna så kommer familjerna och slipsarna.
Då är det lapp på luckan i Globen/Hovet igen!
Skyll nu inte på antalet omgångar, skyll inte på att underhållningsvärdet är uselt!
Det är dags att ta bort skygglapparna och visa att vi är bästa klacken även i hockey!
* Ta med en polare, ställ er i klacken mot Färjestad och sjung för DIF!
* Ta med två polare, ställ er i klacken mot Mora och sjung för DIF!
* Fortsätt så och se till att sjunga sönder SSK i Globen.
Det finns inga ursäkter - Gå på hockey!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
DIF kanske inte har många fler fans som är så pass intresserad. Dags att fatta läget nu.
Bor åt skogen för långt bort själv. Så jag kan inte göra mycket mer än beställa tröjor etc etc...
Tycker personligen DIF skall satsa på en mindre arena, rink. Skit i globen, den blirr fullsatt ev. i slutet på ett slutspel, om ens då. Kostar bara mer pengar än det ger.
Vi diffare gillar sportspegeln helt enkelt.
Verkar tyvärr inte bättre.
Bor åt skogen för långt bort själv. Så jag kan inte göra mycket mer än beställa tröjor etc etc...
Tycker personligen DIF skall satsa på en mindre arena, rink. Skit i globen, den blirr fullsatt ev. i slutet på ett slutspel, om ens då. Kostar bara mer pengar än det ger.
Vi diffare gillar sportspegeln helt enkelt.
Verkar tyvärr inte bättre.

För dyrt ? för dåligt spel ? för mycket matcher ?
38,26 kr/ match om man bara räknar grundserien...((med 995-kort) det kanske är för dyrt... jag vet inte, men jag tror inte att du kan hitta billigare hockey någonstanns i sverige och inte heller när Vallentunas B-lag lirar.. .
dåligt spel,,, ja ibland, men vi som går på matcherna har ju äran att se även bra spel,,, tyvärr har aldrig media skrivit ett ord om detta utan ägnar sig åt att skriva så mycket skit de kan om vårt kära DIF. Gå på matchen och upplev / hjälp till i sångerna,,, så kanske våra iskrigare känner att de kan ge det lilla sista i varje match-period-byte...
För mycket matcher ? ja om du frågar mig men det är inte det som är felet... felet ligger i som flera redan har nämt att vi har de förbannade derbygrupperna, vi möter tre lag på sex omg, och det är inte äns blandat då,,, plus att derbygrupperna är inte spec, rättvisa - även om DIF på pappret har en lätt grupp i år... tur att vi inte är telje..
Nej kom till matchen... planka på tåget, åke med en polare, lifta gör vad du vill och så skaffar du 995-kortet så är hela säsongen säkrad ..
ENKELT VA ?
dåligt spel,,, ja ibland, men vi som går på matcherna har ju äran att se även bra spel,,, tyvärr har aldrig media skrivit ett ord om detta utan ägnar sig åt att skriva så mycket skit de kan om vårt kära DIF. Gå på matchen och upplev / hjälp till i sångerna,,, så kanske våra iskrigare känner att de kan ge det lilla sista i varje match-period-byte...
För mycket matcher ? ja om du frågar mig men det är inte det som är felet... felet ligger i som flera redan har nämt att vi har de förbannade derbygrupperna, vi möter tre lag på sex omg, och det är inte äns blandat då,,, plus att derbygrupperna är inte spec, rättvisa - även om DIF på pappret har en lätt grupp i år... tur att vi inte är telje..
Nej kom till matchen... planka på tåget, åke med en polare, lifta gör vad du vill och så skaffar du 995-kortet så är hela säsongen säkrad ..
ENKELT VA ?
-
- Kontakt:
skit i pengar!
om du som kallar dej DIF:are ska gå på hockey, resor och div saker ska du skit i, annars ska du gå på hockey. jag menar alla dif:are okej sittplats som stå plats. Nu är det hemma match mot mora ikväll så kom dit eller var en aik:are som stannar hemma... Tackar så mycke för stödet från två personer som har skrivit om på ett bra sätt och vet hur man känner sej... Nu syns vi ikväll och nu ska vi krossa mora på plan och läktaren på det rätta sätte okej..///henke
FORZA DIF
Re: skit i pengar!
Ska man skita i resor och "div saker" om man är DIF:are och bara gå på matcher? Konstig formulering.dif_hardcore skrev:om du som kallar dej DIF:are ska gå på hockey, resor och div saker ska du skit i, annars ska du gå på hockey. jag menar alla dif:are okej sittplats som stå plats. Nu är det hemma match mot mora ikväll så kom dit eller var en aik:are som stannar hemma... Tackar så mycke för stödet från två personer som har skrivit om på ett bra sätt och vet hur man känner sej... Nu syns vi ikväll och nu ska vi krossa mora på plan och läktaren på det rätta sätte okej..///henke
DIF evigt trogen
ALLA TILL CLOETTA CENTER
Jag vill bara säga att det är dags för ett rejält bortastöd och då menar jag nu på lördag lhc - DIF de är ju inte så långt bort och jag tycker att det är dags att visa vilken klack vi har i hockey och stödja vårat lag till en seger och sjunga ner dom där hatsångarna!!!!!! Jag hoppas på en ordentlig klack!!!