Medgångssupportrar!?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Wrangel
Medlem: Ja, vanlig medlem

Medgångssupportrar!?

Inlägg av Wrangel »

Först vill jag rikta ett tack till JK för att dom försöker skapa stämning på matcherna.
Dom som är där gör vad dom kan.
Det som är skrämmande är att resten plus dom som inte är där borde skämmas att kalla sig djurgårdare.
I matchen mot Leksand kunde man ju tro att vi hade bortaplan långa stunder. Jag har förmånen att vara ute och resa en hel del i detta avlånga land, och många gånger faller det sig så att jag kan se djurgår’n när dom spelar borta.
Va i Leksand i torsdags och där kokar hallen så fort spelarna klev in på isen. (synd bara att man höll på att åka på tinnitus pga. dom där j_vla trummorna)
Nä nu får det vara nog med snack på forumet om att vi ska fylla Globen eller Hovet. Gå på matcherna (ta med tre polare var) så kanske grabbarna höjer sig några snäpp när dom känner stödet.
Det hjälper inte att gnälla på tunn trupp, dåliga backar eller att vi måste värva nya spelare. Gilla läget och stöd grabbarna för det kommer att behövas. Jag tänker fortsätta gå på matcherna trots den dåliga uppslutningen på läktaren, för jag vägrar tro att vi skulle behöva tvingas kvala och därmed (hemska tanke) åka ur och tvingas möta råttorna nästa år.
Jag hoppas att jag blir motbevisad när vi spelar nästa match, för jag vägrar tro att dom som håller på Djurgår’n är ett gäng medgångssupportrar.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Bra sagt! Synd att inte fler tänker som du.
Ingen seger utan offer
isolerad

Inlägg av isolerad »

Betalar någon så kommer jag till varje match. Själv har jag inte råd, tyvärr.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

isolerad skrev:Betalar någon så kommer jag till varje match. Själv har jag inte råd, tyvärr.
995 spänn för en hel säsong. Dvs 82 kr/månad om vi räknar helår.

Dvs, kom på en annan ursäkt!!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Gårdare skrev:
isolerad skrev:Betalar någon så kommer jag till varje match. Själv har jag inte råd, tyvärr.

82kr/månad är ganska mycket pengar... Jag har bara mitt studiebidrag och det behöver jag för att klara mig på dvs. kläder, mat, resor osv.

Att undvara 82 kronor varje månad är väldigt svårt, iaf för mig.

Sen så kostar resan till globen tur och retur över 150kr.
Har djurgården en hemmamatch i veckan (oftast har de fler) så blir det minst 682kr i månaden av mina 950 jag får av staten.

Duger den ursäkten för dig?
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Jag tror inte att det handlar om att vi har ett dåligt lag eller att vi ligger långt ner i tabellen. Det är för mycket matcher helt enkelt. Folk orkar inte ta sig ut till Globen/Hovet två gånger i veckan. Utan man stannar hellre hemma med familjen och följer matchen från internet/text-tv.

Bort med derbygrupperna. Utöka serien till 16 lag och spela endast dubbelmöten. 6 istället för 8 lag går till slutspel. Det är det enda sättet att få tillbaka Stockholms publiken tror jag. Då tror jag också att det skulle bli bättre matcher. Piggare spelare och mer prestige. Dock så kommer det här inte att inträffa på många år.

Som Sundsvallare åker jag på helgmatcherna(hemmamatcherna och bortamatcherna inom lagomt resehåll). Tycker det är förbannad onödigt att ta ledigt från jobbet för en seriematch.

Det förstår väl vem som helst att det är för mycket matcher. JK anordnar knappt någon bortaresa under en säsong. Vem har tid,råd,lust & ork att åka på bortamatcher mitt i veckan? När man dessutom går på 1-2 hemmatcher i veckan.

Sen så tycker självklart jag också att det varit dåligt med folk på ståplats. Varje match är viktigt numera. Alla borde rannsaka sig själva och gå på minst en hemmmatch varannan vecka. Så är det ju faktiskt i fotbollen. Djurgår`n behöver oss mer än någonsin!
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

KÖR BAH!!!
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

isolerad skrev:
Gårdare skrev:

82kr/månad är ganska mycket pengar... Jag har bara mitt studiebidrag och det behöver jag för att klara mig på dvs. kläder, mat, resor osv.

Att undvara 82 kronor varje månad är väldigt svårt, iaf för mig.

Sen så kostar resan till globen tur och retur över 150kr.
Har djurgården en hemmamatch i veckan (oftast har de fler) så blir det minst 682kr i månaden av mina 950 jag får av staten.

Duger den ursäkten för dig?
Hur många fotbollsmatcher går du på?
DIF! ALLTID - OAVSETT!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Don_T skrev:Hur många fotbollsmatcher går du på?
Jag har bara sett en fotbollsmatch med djurgården under mitt liv, Dif - Bordeaux.

Jag tror en stark anledning till att publiken i stockholm inte kommer på hockeymatcherna är helt enkelt att nivån är alldeles för låg i elitserien, speciellt i botten. Det är sällan det är skönlir på isen.
Men jag tror det blir bättre nu när man har inför nolltolerans mot spelförstörande moment. Det blir mer spel och mindre gruff. Precis som publiken vill ha det.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

var på båda leksandsmatcherna...bedrövlig tillställning i torsdags..debaclet i ejendals går det under namnet;)...lördagens match var mycket bättre...och skulle nog säga att det var 50/50 i supporters för båda lagen och bra stämning....hovet är grymt!...är svårt för oss djurgårdare utifrån att kunna ta oss till matcherna....skulle gärna vara på varje hemmamatch men det är helt enkelt inte möjligt...närmast är Leksand, Mora och Brynäs och jag försöker ta mig till dessa djurgårdsmatcher då det bara går...
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

lund3 skrev:Jag tror inte att det handlar om att vi har ett dåligt lag eller att vi ligger långt ner i tabellen. Det är för mycket matcher helt enkelt. Folk orkar inte ta sig ut till Globen/Hovet två gånger i veckan. Utan man stannar hellre hemma med familjen och följer matchen från internet/text-tv.

Bort med derbygrupperna. Utöka serien till 16 lag och spela endast dubbelmöten. 6 istället för 8 lag går till slutspel. Det är det enda sättet att få tillbaka Stockholms publiken tror jag. Då tror jag också att det skulle bli bättre matcher. Piggare spelare och mer prestige. Dock så kommer det här inte att inträffa på många år.

Som Sundsvallare åker jag på helgmatcherna(hemmamatcherna och bortamatcherna inom lagomt resehåll). Tycker det är förbannad onödigt att ta ledigt från jobbet för en seriematch.

Det förstår väl vem som helst att det är för mycket matcher. JK anordnar knappt någon bortaresa under en säsong. Vem har tid,råd,lust & ork att åka på bortamatcher mitt i veckan? När man dessutom går på 1-2 hemmatcher i veckan.

Sen så tycker självklart jag också att det varit dåligt med folk på ståplats. Varje match är viktigt numera. Alla borde rannsaka sig själva och gå på minst en hemmmatch varannan vecka. Så är det ju faktiskt i fotbollen. Djurgår`n behöver oss mer än någonsin!

jag håller med dej fullständigt, minska matchantalet för f*n!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

isolerad skrev:
Don_T skrev:Hur många fotbollsmatcher går du på?
Jag har bara sett en fotbollsmatch med djurgården under mitt liv, Dif - Bordeaux.

Jag tror en stark anledning till att publiken i stockholm inte kommer på hockeymatcherna är helt enkelt att nivån är alldeles för låg i elitserien, speciellt i botten. Det är sällan det är skönlir på isen.
Men jag tror det blir bättre nu när man har inför nolltolerans mot spelförstörande moment. Det blir mer spel och mindre gruff. Precis som publiken vill ha det.
He he...

Så du menar att underhållningsvärdet är högre i fotbollsallsvenskans bottenskikt?
Knappast, KorpBoll kallas det.

För många matcher, skippa derbygrupperna(som alla redan sagt)

Sedan är det är nog bara så enkelt att publiken skiter i hockeyn för att det går dåligt.
DIF Fotboll hade ett snitt på 3000per match på 80-talet & stora delar av 90-talet.
& nu det sista 4-5 åren då framgångarna staplats på hög, ja då har det flesta Djurgårdare valt fotbollen istället.

Minns på 80-talet då det var knökfullt på hovet i derbymatcherna mot gnaget, & när södergren slog in en retur höll taket på att lyfta (det pep i öronen när man gick hem)

Det är såna minnen som får en att bli alldeles varm innombords....
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Gnäll om att det kostar pengar? Ok det gör det men 150 spänn tur o retur plus en matchbiljett fölr 82:- / månad är INGENTING!!

Bor du i Borås och ska åka på hemmamatcher, då blir det dyrare! 500 spänn turo retur men bry? Man är ju där för att se sitt hjärtelag!
Tomn

Inget underhållningsvärde, vem kommer då?

Inlägg av Tomn »

Jag måste få lägga in ett svar här i debatten om medgångssupportrar.
Jag får väl kallas en sådan...
Jag har sett 2 matcher hittills i höst, och jag tycker det suger!!!

Först såg jag matchen mot Linköping. Den var helt ok, DIF bjöd upp till kamp, och kontrade bra.

Sen såg jag matchen på hovet mot Leksand. Det är nog det sämsta jag sett. 2 lag som inte kan föra en match, det var riktigt dåligt.
Underhållningsvärdet är ju lika med noll!
Det positiva var dock Hovet. Fan vad bra man ser! var man än sitter är man ganska nära isen!
Jag är ingen klack människa, men gapar mig hes från min sittplats, men i Lördags satt jag mest tyst och undrade om det var Elitserien eller Vivo cup för 93or...

Om jag vill titta på hockey, så vill man ju ha ngt tillbaks för de 150-200 pix som biljetten kostar. Plus parkering, snart trängselskatter och allt annat runtomkring.
Årets DIF kan tyvärr inte ge det.

Jag kommer att se fler matcher, men jag förstår faktiskt dem som stannar hemma!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Ok, det var grymt tråkig hockey och dåligt underhållsvärde mellan Leksand och Djurgården på Hovet, det håller jag med om!

MEN! Det man ska tänka på är att DIF behöver vårt stöd på isen för att nå framgångar, alltså kan inte publiken stanna hemma...!
Leksand och Djurgården två av de lag som släppt in allra flest mål io Elitserien i höst.

Hur ska man kunna bryta den trenden? Jo! Var med defensiva. Ja menar inte att offensiven ska komma bort på något sätt men man måste täppa till bakåt. När då två lag som DIF och Leksand möts måste man börja jobba med detta, man stälelr upp defensivt med folk runt kassen som hjälper de båda målvakterna.

I Leksandsmatchen var målvakterna de stora matchvinnarna i de båda lagen. Utan deras stabilitet hade det garanterat blivit en annan matchbild.
Så egentligen är det inte så konstigt att det blev en sån "tråk-hockey" som det blev eftersom de gjorde en bra match defensivt.

Ska vi komma någonstans uppåt i tabellen MÅSTE vi täppa till bakåt, Leksands matcherna var troligtsvis ett steg i rätt riktning.
Skriv svar