Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Vilket mörker, alltså.
Har suttit och bett programledarna i varenda podcast att hålla truten när Djurgården har sågats med hälsenorna. Men nu för tiden sitter man mestadels och nickar med. När till och med en optimist som Fimpen lät uppgiven i senaste avsnittet av Femtefemman känns det nattsvart. Galet orolig för vart den här säsongen tar vägen. Har inga förhoppningar inför medlemsmötet i morgon. Det slutar väl med att sportchefen repeterar samma budskap som tidigare om framåtlutat spel, äga mycket puck och att ambitionen alltid är topp sex. Fullt uppbackad av styrelsen.
Hur går era tankar och känslor inför morgondagen?
Har suttit och bett programledarna i varenda podcast att hålla truten när Djurgården har sågats med hälsenorna. Men nu för tiden sitter man mestadels och nickar med. När till och med en optimist som Fimpen lät uppgiven i senaste avsnittet av Femtefemman känns det nattsvart. Galet orolig för vart den här säsongen tar vägen. Har inga förhoppningar inför medlemsmötet i morgon. Det slutar väl med att sportchefen repeterar samma budskap som tidigare om framåtlutat spel, äga mycket puck och att ambitionen alltid är topp sex. Fullt uppbackad av styrelsen.
Det var ju ett gamble. Hank fick ju ett förslag även om det var ett riktigt risigt sådant. Jag tror inte att det var någon i organisationen som egentligen ville se honom försvinna (förutom vissa på forumet) men det kändes lite som att man ville ha utrymmet och skicka signaler och då stod det säkert mellan Hank och något alternativ.Buford skrev: ↑2021-11-23 22:36:24Mycket intressant! Men då verkar nobben av Hank (vilket jag inte har tagit ställning i) ännu märkligare... Borde han inte fått stanna en-två säsonger till bara för att behålla lite DNA i en övergångsperiod? Jag vet inte, men det var en förbannat intressant spekulation av dig!Praetori skrev: ↑2021-11-23 21:31:07 Att se skillnaden mellan Ekberg i Leksand (ikväll i CHL) mot inledningen på säsongen i DIF säger mig att det verkligen inte är backarna som varit det faktiska problemet. Våra brister är något som inte syns på pappret i spelartruppen utan en dysfunktionalitet som Robban&Co lyckades sminka över men som manifesterade sig redan i våras och som kanske går än längre tillbakai tiden. Någon form av identitetsförlust eller avsaknad av DNA?
Det känns som att Jockes frustration i DIF-TV var ett spontant utfall av vad han såg internt och att alla värvningar och tränarbyten var ett försök att skaka om trädet lite. Falk och Sören in känns ju väldigt logiskt med sådana tankar i bakhuvudet men det räcker inte för att skapa ett sammanhållet lag.
Jag vet ju förstås inte vad som sagts bakom stängda dörrar men Jockes utspel i DIF-TV i våras känns ju inte som en enskild sågning pga stundens ingivelse utan som att den matchen snarare var droppen som fick bägaren att rinna över och därmed utvecklade han sina tankar i DIF-TV (som ju är ett lite halvinternt format).
Samma sak med Dickens drop om smset han fick. Dick har alltid sagt att snack på isen och omklädningsrummet bör stanna där men ändå outar han Jockes sms vilket är lite payback, men handlingen antyder också att TV-utspelet kanske inte kom från klar himmel (ingen rök utan eld).
Kravställningen från ledningens håll kring DIFs DNA kanske inte återspeglats i omklädningsrummet tidigare och kanske än mindre nu. Lorito fick gå och då omnämndes "blåställ" i samma motivering så det finns ju indicier som tyder på att alla inte stämplar in som de skall.
Hade det inte varit för skadeläget hade kanske fler spelare rykt men det lär ju visa sig.
Helt osvsett en bajsig situation som jag inte tror att vi kan värva oss ur. Ingen gillar att förlora och grabbarna behöver förmodligen arbetsro och en lägre kravställning och fria tyglar att bilda en egen lagidentitet som kan vinna matcher. Jocke kanske försöker agera yttre fiende för att svetsa samma gruppen vilket kan funka med det är ett jäkla gamble det också.
Senast redigerad av Praetori den 2021-11-23 23:49:42, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Du kan mycket väl vara rätt ute, lite mer nyanserat och djupare tänk än vad vi andra tuggat här! Om det redan fanns grus i maskineriet innan, alltså längre tillbaka (läs förra säsongen) så ställs allt i ett annat dager, då kan vi nog inte värva oss ur situationen! Om vi grejar kontraktet till nästa säsong så måste det ske en ordentlig vårstädning i hela organisationen.Praetori skrev: ↑2021-11-23 23:39:32Det var ju ett gamble. Hank fick ju ett förslag även om det var ett riktigt risigt sådant. Jag tror inte att det var någon i organisationen som egentligen ville se honom försvinna (förutom vissa på forumet) men det kändes lite som att man ville ha utrymmet och skicka signaler och då stod det säkert mellan Hank och något alternativ.Buford skrev: ↑2021-11-23 22:36:24Mycket intressant! Men då verkar nobben av Hank (vilket jag inte har tagit ställning i) ännu märkligare... Borde han inte fått stanna en-två säsonger till bara för att behålla lite DNA i en övergångsperiod? Jag vet inte, men det var en förbannat intressant spekulation av dig!Praetori skrev: ↑2021-11-23 21:31:07 Att se skillnaden mellan Ekberg i Leksand (ikväll i CHL) mot inledningen på säsongen i DIF säger mig att det verkligen inte är backarna som varit det faktiska problemet. Våra brister är något som inte syns på pappret i spelartruppen utan en dysfunktionalitet som Robban&Co lyckades sminka över men som manifesterade sig redan i våras och som kanske går än längre tillbakai tiden. Någon form av identitetsförlust eller avsaknad av DNA?
Det känns som att Jockes frustration i DIF-TV var ett spontant utfall av vad han såg internt och att alla värvningar och tränarbyten var ett försök att skaka om trädet lite. Falk och Sören in känns ju väldigt logiskt med sådana tankar i bakhuvudet men det räcker inte för att skapa ett sammanhållet lag.
Jag vet ju förstås inte vad som sagts bakom stängda dörrar men Jockes utspel i DIF-TV i våras känns ju inte som en enskild sågning pga stundens ingivelse utan som att det snarare att den matchen var droppen som fick bägaren att rinna över.
Samma sak med Dickens drop om smset han fick. Dick har alltid sagt att snack på isen och omklädningsrummet bör stanna där men ändå outar han Jockes sms vilket är lite payback, men handlingen antyder också att TV-utspelet kanske inte kom från klar himmel (ingen rök utan eld).
Kravställningen från ledningens håll kring DIFs DNA kanske inte återspeglats i omklädningsrummet tidigare och kanske än mindre nu. Lorito fick gå och då omnämndes "blåställ" i samma motivering så det finns ju indicier som tyder på att alla inte stämplar in som de skall.
Hade det inte varit för skadeläget hade kanske fler spelare rykt men det lär ju visa sig.
Man vet ju inte vad som sagts egentligen men indikationerna på att det var lite myspysigt och bekvämt fanns ju redan tidigare under förra säsongen. När vi spelade som dasslock i våras och grabbarna ändå verkade halvbekväma och Dick åkte runt och gjorde bort sig så kan man ju ana sig till att det uppstått en diskrapens mellan ledning och omklädningsrummet. Kravställningen som ledningen lagt fram är ju ganska DIF-aktig men laget har inte kunnat leverera. Och det är värre ändå eftersom man inte ens kunnat komma upp i nivå för varandra. Att tränarstaben och Hank försvann kanske gjorde mer skada än nytta men det såg fan inte bra ut i våras heller så någonting behövde ju göras.Buford skrev: ↑2021-11-23 23:47:37 Du kan mycket väl vara rätt ute, lite mer nyanserat och djupare tänk än vad vi andra tuggat här! Om det redan fanns grus i maskineriet innan, alltså längre tillbaka (läs förra säsongen) så ställs allt i ett annat dager, då kan vi nog inte värva oss ur situationen! Om vi grejar kontraktet till nästa säsong så måste det ske en ordentlig vårstädning i hela organisationen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Exakt, helt rätt av DIF att agera, men tyvärr så föll det inte väl ut.Praetori skrev: ↑2021-11-24 00:03:40Man vet ju inte vad som sagts egentligen men indikationerna på att det var lite myspysigt och bekvämt fanns ju redan tidigare under förra säsongen. När vi spelade som dasslock i våras och grabbarna ändå verkade halvbekväma och Dick åkte runt och gjorde bort sig så kan man ju ana sig till att det uppstått en diskrapens mellan ledning och omklädningsrummet. Kravställningen som ledningen lagt fram är ju ganska DIF-aktig men laget har inte kunnat leverera. Och det är värre ändå eftersom man inte ens kunnat komma upp i nivå för varandra. Att tränarstaben och Hank försvann kanske gjorde mer skada än nytta men det såg fan inte bra ut i våras heller så någonting behövde ju göras.Buford skrev: ↑2021-11-23 23:47:37 Du kan mycket väl vara rätt ute, lite mer nyanserat och djupare tänk än vad vi andra tuggat här! Om det redan fanns grus i maskineriet innan, alltså längre tillbaka (läs förra säsongen) så ställs allt i ett annat dager, då kan vi nog inte värva oss ur situationen! Om vi grejar kontraktet till nästa säsong så måste det ske en ordentlig vårstädning i hela organisationen.
Innan vi börjar sparka fler spelare så vill jag se en ny huvudtränare, det kan räcka för att få fart på på spelare typ Holland, Carey och resten av truppen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad är detta med Videll? Förstår ingenting. Där om nåt har vi ju sparkapital, men vill han inte vara i DIF (vem fan vill förresten det i den här misären?) så kan han förstås lika gärna dra. Liksom hela laget.
Word!Buford skrev: ↑2021-11-24 07:22:55Exakt, helt rätt av DIF att agera, men tyvärr så föll det inte väl ut.Praetori skrev: ↑2021-11-24 00:03:40Man vet ju inte vad som sagts egentligen men indikationerna på att det var lite myspysigt och bekvämt fanns ju redan tidigare under förra säsongen. När vi spelade som dasslock i våras och grabbarna ändå verkade halvbekväma och Dick åkte runt och gjorde bort sig så kan man ju ana sig till att det uppstått en diskrapens mellan ledning och omklädningsrummet. Kravställningen som ledningen lagt fram är ju ganska DIF-aktig men laget har inte kunnat leverera. Och det är värre ändå eftersom man inte ens kunnat komma upp i nivå för varandra. Att tränarstaben och Hank försvann kanske gjorde mer skada än nytta men det såg fan inte bra ut i våras heller så någonting behövde ju göras.Buford skrev: ↑2021-11-23 23:47:37 Du kan mycket väl vara rätt ute, lite mer nyanserat och djupare tänk än vad vi andra tuggat här! Om det redan fanns grus i maskineriet innan, alltså längre tillbaka (läs förra säsongen) så ställs allt i ett annat dager, då kan vi nog inte värva oss ur situationen! Om vi grejar kontraktet till nästa säsong så måste det ske en ordentlig vårstädning i hela organisationen.
Innan vi börjar sparka fler spelare så vill jag se en ny huvudtränare, det kan räcka för att få fart på på spelare typ Holland, Carey och resten av truppen.
- -daniel-
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ehandling/
Kränkande särbehandling av Videll. Ja jösses. Vad är detta för total idioti? Jävla fjollor hela bunten.
Skulle Videll komma hem och få bindel och glida på bananskal eller vad är grejen?
Snubben ville spela i DIF, men hur många villkor ska uppföljas för att fortsätta?
Snubben ville spela i DIF, men hur många villkor ska uppföljas för att fortsätta?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Att tro att det endast gäller C et är att idiot förklara sej själv !!!!!!
The DIF ONE
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Som dina, vilket mörker.Orszagh skrev: ↑2021-11-23 22:46:47 Vilket mörker, alltså.
Trodde verkligen inte att vi skulle åka ur så snabbt igen. Kändes som vi var på gång där ett tag, första åren med Robban.
Den negativa spiralen startade redan förra säsongen och har fortsatt i höst.
Det går inte bortse från att den transatlantiska satsningen med Barry i spetsen varit helt misslyckad.
Jag har länge trott att Jocke varit rätt man för detta. Men senaste strategin med Nordamerikaner står han bakom. Sedan har jag naturligtvis långt ifrån hela bilden klar för mig. Kanske har han varit mer ekonomiskt bakbunden än vad vi tror? Kanske är ekonomin riktigt jävla illa nu efter pandemin? Och så nu denna soppa med Videll, vad som nu är egentliga orsaken där.
Tråkigt som fan. Till och med tragiskt det som händer. Men att vi får kvala står rätt klart. Och vem tror att vi skulle klara ett kval? Särskilt inte mot ett Timrå som både kommer ha hockeysverige i ryggen och betydligt mindre press på sig.
Om vi darrar till när LHC sätter en reducering i november, hur kommer det då vara om Timrå gör 1-0 på Hovet i första kvalmatchen?
Mörker, totalt mörker.
Sätt nu Dicken i hårdträning. Är det någon som har ballar att hålla kylan i ett kval så är det han.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kanske någon måste fråga honom, vad som hände sist när han tränade oss, måste jag säga att det var inte ok mot Säcken, men jag tror han har ett stort Djurgårds hjärta, han kan styra upp Djurgården till det rätta igen, sedan är ju hockeyn å tränare utbytbara, samt att man måste kanske skulle kunna krypa på knäna å fråga honom igen, jag kan ha fel jävligt fel, men säcken är en stor sann järnkammin,HCCL skrev: ↑2021-11-23 19:16:40Men varför skulle Säcken ställa upp?Zpy65 skrev: ↑2021-11-23 18:58:04,Tycker faktiskt att man ska fråga Säcken, han har gjort det förut, och han kan göra det igen, han känner Djurgården, han vet vad som krävs, ge honom ett kontrakt, sedan om vi klarar av det å inte åker ut får han förtroende att fortsätta och ta in bra tränare med honom,Exile skrev: ↑2021-11-20 20:35:47 1. Kicka JE och utvecklingschefen, har dom någon heder så avgår dom självmant likt Barry.
2. Sparka tränarna och anställ någon med erfarenhet av tränarrollen i Europeisk topphockey
3. Skicka hem alla transatlanter (förutom Grags) och hoppas att något lag är villiga att nappa på ett erbjudande där DIF står för delar av lönen.
Det stora problem är del 2...Vilken tränare med rätt erfarenheter i ens sinnes fulla bruk vill ta över detta lag mitt i säsongen?
-
När det gäller ekonomin så gick ju ordföranden ut och sa iom att Barry hade lämnat och då sa han att dom INTE trodde på någon publik innan jul och därav så hade Jocke en inte allt för hög budget att tillgå som svar på din undranBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-11-24 15:20:20Som dina, vilket mörker.Orszagh skrev: ↑2021-11-23 22:46:47 Vilket mörker, alltså.
Trodde verkligen inte att vi skulle åka ur så snabbt igen. Kändes som vi var på gång där ett tag, första åren med Robban.
Den negativa spiralen startade redan förra säsongen och har fortsatt i höst.
Det går inte bortse från att den transatlantiska satsningen med Barry i spetsen varit helt misslyckad.
Jag har länge trott att Jocke varit rätt man för detta. Men senaste strategin med Nordamerikaner står han bakom. Sedan har jag naturligtvis långt ifrån hela bilden klar för mig. Kanske har han varit mer ekonomiskt bakbunden än vad vi tror? Kanske är ekonomin riktigt jävla illa nu efter pandemin? Och så nu denna soppa med Videll, vad som nu är egentliga orsaken där.
Tråkigt som fan. Till och med tragiskt det som händer. Men att vi får kvala står rätt klart. Och vem tror att vi skulle klara ett kval? Särskilt inte mot ett Timrå som både kommer ha hockeysverige i ryggen och betydligt mindre press på sig.
Om vi darrar till när LHC sätter en reducering i november, hur kommer det då vara om Timrå gör 1-0 på Hovet i första kvalmatchen?
Mörker, totalt mörker.
Sätt nu Dicken i hårdträning. Är det någon som har ballar att hålla kylan i ett kval så är det han.

Håller med dig till 100% . Men du får inte glömma bort att detta är en sida av och mestadels för svenska PK fans. Så var försiktig, hamnar du utanför den trånga korridoren där alla jamsar med och har samma åsikt, så kommer du få skit härinne så du är medveten om det..-daniel- skrev: ↑2021-11-24 11:54:59https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ehandling/
Kränkande särbehandling av Videll. Ja jösses. Vad är detta för total idioti? Jävla fjollor hela bunten.
Du håller en låg nivå och hamnar "utanför PK-korridoren" för att du beter dig illa. Delta i diskussioner på ett civiliserat sätt så kommer du se att även obekväma och kritiska åsikter får plats. När du beter dig illa hamnar dina inlägg i sopkorgen. /Mod.