Exakt vad jag menade, vi hade enorma kunskaper i vårt bås som föreningen dödade totalt, som upplägget är idag så kan min morsa kliva in och sköta det hela.Magnutz skrev: ↑2021-11-20 20:05:52Det finns INGEN tränare som kan utveckla våra lag om de fråntas mandatet att göra det som behövs. Ingen.emilin skrev: ↑2021-11-20 18:33:45Vi hade det, en tränare av modern tid med ögon för dagens hockey, + att vi även fick in en tränare med hjärtat för Djurgården, men dessa måste få möjligheter att köra sitt egna race, inte bli bakbunden av klubben.EspenK skrev: ↑2021-11-20 06:11:43Nej tack! Inavel och svågerpolitik är vad som lett oss hit. Bara att jämföra med Hv förra året som hade egna gamla spelare på samtliga positioner. Inte meriter som ledare som styr där inte.klintan85 skrev: ↑2021-11-20 00:27:58 Kanske Garpenlöv är ledig snart så han kan komma till DIF, han kan komma både som tränare men också som sportchef. Jag förstår inte varför folk vill ha hit Pennerborg, han har ju inte lyckas alls i tiden han har varit i Färjestad. Som bäst har han tagit laget till en semifinal en gång och med det laget som Färjestad ställer på isen varje säsong så borde man ju lyckas mycket bättre. Som bäst innan var han assisterade tränare i hockeyallsvenskan. Nej, man behöver en tränare som har lite mer vinerfarenhet och helst en tränare som förstår sig på svensk hockey. Därför tycker jag att Garpenlöv hade varit perfekt om han fick sparken från Tre kronor en som har erfarenhet både som tränare men också som GM.
Vi behöver en Hallam, Filander som är modern tränare med ögon för dagens hockey.
Men vad vet jag kanske finns någon annan där ute som kan utveckla vår klubb i rätt riktning med bakbundna händer.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Enda som finns kvar att göra är att sparka sportchefen, leta efter en rutinerad tränare och sen börja nöta detaljer inför kvalspel.
Det här laget åker ut. 100%.
Det här laget åker ut. 100%.
Ja det är för toppstyrt. Jocke skulle fan ha sparkats då tidigare när han gick ut och sågade egna spelarna (eller vad fan det var, kan inte tänka klart då det brinner i huvudet) i media istället för att ta det internt!emilin skrev: ↑2021-11-20 20:20:54Exakt vad jag menade, vi hade enorma kunskaper i vårt bås som föreningen dödade totalt, som upplägget är idag så kan min morsa kliva in och sköta det hela.Magnutz skrev: ↑2021-11-20 20:05:52Det finns INGEN tränare som kan utveckla våra lag om de fråntas mandatet att göra det som behövs. Ingen.emilin skrev: ↑2021-11-20 18:33:45Vi hade det, en tränare av modern tid med ögon för dagens hockey, + att vi även fick in en tränare med hjärtat för Djurgården, men dessa måste få möjligheter att köra sitt egna race, inte bli bakbunden av klubben.EspenK skrev: ↑2021-11-20 06:11:43Nej tack! Inavel och svågerpolitik är vad som lett oss hit. Bara att jämföra med Hv förra året som hade egna gamla spelare på samtliga positioner. Inte meriter som ledare som styr där inte.klintan85 skrev: ↑2021-11-20 00:27:58 Kanske Garpenlöv är ledig snart så han kan komma till DIF, han kan komma både som tränare men också som sportchef. Jag förstår inte varför folk vill ha hit Pennerborg, han har ju inte lyckas alls i tiden han har varit i Färjestad. Som bäst har han tagit laget till en semifinal en gång och med det laget som Färjestad ställer på isen varje säsong så borde man ju lyckas mycket bättre. Som bäst innan var han assisterade tränare i hockeyallsvenskan. Nej, man behöver en tränare som har lite mer vinerfarenhet och helst en tränare som förstår sig på svensk hockey. Därför tycker jag att Garpenlöv hade varit perfekt om han fick sparken från Tre kronor en som har erfarenhet både som tränare men också som GM.
Vi behöver en Hallam, Filander som är modern tränare med ögon för dagens hockey.
Men vad vet jag kanske finns någon annan där ute som kan utveckla vår klubb i rätt riktning med bakbundna händer.
Plus de i ledningen som håller honom bakom ryggen skall bort! Dom är de ansvariga för detta förfall.
Senast redigerad av Frankie den 2021-11-20 20:41:28, redigerad totalt 1 gånger.
1. Kicka JE och utvecklingschefen, har dom någon heder så avgår dom självmant likt Barry.
2. Sparka tränarna och anställ någon med erfarenhet av tränarrollen i Europeisk topphockey
3. Skicka hem alla transatlanter (förutom Grags) och hoppas att något lag är villiga att nappa på ett erbjudande där DIF står för delar av lönen.
Det stora problem är del 2...Vilken tränare med rätt erfarenheter i ens sinnes fulla bruk vill ta över detta lag mitt i säsongen?
2. Sparka tränarna och anställ någon med erfarenhet av tränarrollen i Europeisk topphockey
3. Skicka hem alla transatlanter (förutom Grags) och hoppas att något lag är villiga att nappa på ett erbjudande där DIF står för delar av lönen.
Det stora problem är del 2...Vilken tränare med rätt erfarenheter i ens sinnes fulla bruk vill ta över detta lag mitt i säsongen?
1.Aaro kan för f.n inte få hålla på med att ansvara för vårat så kallade ""försvarsspel"" !!!!!!
2. Holland måste bort och ersättas, så jävla dålig attityd
.
3. Strandberg, Rhett är extremt överskattade spelare. Rhett sitter mest på arslet hela tiden. Och de som VILL nått med sitt spel, att vinna, KAN istället inte, för dåliga helt enkelt.
4. Vi får noll hjälp av våra målvakter att vinna matcher.
Skaffa en NY !!!
5. Arnesson i PP

Detta var tydligen inget skämt utan han fick stå där.
6. Uselt PP. Usla i 5-4 . Ett ynka mål på 5-6 tillfällen. Och TVÅ 5-3. I FYRA MINUTERS 5-3. 0 mål...
7. Jocke lär få hålla på att styra denna skuta nedåt..
Undrar hur länge Jocke och Aro får hålla på ? De har säkert en jätte smart samsyn hur de ska spela . Problemet är bara att båda är för dumma för att begripa ATT BÅDA HAR JÄVLIGT FEL i hur de ska vinna matcher.
Falk borde oxå ersättas. Det är EXAKT SAMMA RÖSTER SOM FRÅN DAG 1. INGET NYTT.
Men det kommer jamsas vidare med ursäkter . Var så säkra !

.
3. Strandberg, Rhett är extremt överskattade spelare. Rhett sitter mest på arslet hela tiden. Och de som VILL nått med sitt spel, att vinna, KAN istället inte, för dåliga helt enkelt.
Skaffa en NY !!!
5. Arnesson i PP
6. Uselt PP. Usla i 5-4 . Ett ynka mål på 5-6 tillfällen. Och TVÅ 5-3. I FYRA MINUTERS 5-3. 0 mål...
Undrar hur länge Jocke och Aro får hålla på ? De har säkert en jätte smart samsyn hur de ska spela . Problemet är bara att båda är för dumma för att begripa ATT BÅDA HAR JÄVLIGT FEL i hur de ska vinna matcher.
Men det kommer jamsas vidare med ursäkter . Var så säkra !
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då man sitter och hoppas på att Cederqvist ska kliva in och kvittera förstår man att lagbygget är skevt.Vinge skrev: ↑2021-11-20 20:46:39 1.Aaro kan för f.n inte få hålla på med att ansvara för vårat så kallade ""försvarsspel"" !!!!!!
.
Skaffa en NY !!!
5. Arnesson i PP
Men det kommer jamsas vidare med ursäkter . Var så säkra !![]()
Inget ont mot honom, men att han har överglänst alla Nordamerikaner i match efter match känns sådär.
Vi pressar LHC i över 2 min i andraperren, vi hinner byta både 1 och 2 gånger. De går på knäna. Då dra Holland iväg ett löst och ofarligt vinkelskott och LHC får vila.

Arnesson på blå….

Men skönt att Högga inte spelar, då slipper man läsa all skit om att typ allt är hans fel.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Lillis?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ta in Berglund igen och skicka Holland? Och ring Wandell och be på knäna…
För mig är det märkligt att vi inte tagit in Wandell redan under skadekrisen. Vi vet att vi får hårt jobb från honom.
Tror inte att han varit så sugen på annat än typ Schweiz eller en marknadsmässig lön i ett vinnarlag som Växjö eller typ Rögle. Inte ens SSK var ju aktuellt. DIF erbjöd ju från början reducerad lön och defensivt slit och känner man Jocke rätt så sockrar han inte erbjudanden ytterligare om spelaren inte är motiverad för blåställsgöra under marknadsvärde till att börja med. Å andra sidan hade vi då kanske suttit med ett annat lika dåligt facit i hand och klagat över att Jocke förlängt med ytterligare en "gubbe" på skadelistan.
Vi måste blicka framåt, inte bakåt och jag är tveksam till att vi kan värva oss ur karusellen. Grabbarna behöver vinna för att komma ihop sig och få lite lugn och ro.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas att Jocke & ledningen tagit ett allvarligt snack med Peter Holland. Om man ser samma jävla slappa attityd en gång till så borde han definitivt ha satt sina sista grillor på Hovets is. Det sänker garanterat laget mer än hans ev poäng bidrar med.
Det påminner mig så äckligt mycket om Daniel Tjärnqvists icke-backcheck på Hovet i första kvalseriematchen mot Rögle den där hemska säsongen.... kräks lite. Jag tycker man skall försöka göra sig av med Holland till något KHL-lag, vi kan stå för 1/3 av lönen eller något liknande. För pengarna hittar vi en BACK. Ge Öhgren speltid på hans bekostnad, kanske att man skall göra samma sak med Paul Carey som bidrar med exakt noll (även om han försöker). Ge någon av junisarna speltid.
Bort med de som uppenbarligen inte vill. Vi måste hitta glädjen i spelet igen och jag tror inte vi gör det med energisugande feta divor som Holland.
Det påminner mig så äckligt mycket om Daniel Tjärnqvists icke-backcheck på Hovet i första kvalseriematchen mot Rögle den där hemska säsongen.... kräks lite. Jag tycker man skall försöka göra sig av med Holland till något KHL-lag, vi kan stå för 1/3 av lönen eller något liknande. För pengarna hittar vi en BACK. Ge Öhgren speltid på hans bekostnad, kanske att man skall göra samma sak med Paul Carey som bidrar med exakt noll (även om han försöker). Ge någon av junisarna speltid.
Bort med de som uppenbarligen inte vill. Vi måste hitta glädjen i spelet igen och jag tror inte vi gör det med energisugande feta divor som Holland.
SHL är en skridskostark liga där man måste ligga "på" motståndaren över blå men nog borde väl både Carey och Holland ha förmågan att fatta det vid det här laget? Båda hamnar på efterkälken i backchecken var och varannan match och det handlar inte om att de inte har benen för det utan något annat. De verkar nästan överraskade över att motståndarna sticker över blå så fort de själva vänder huvudet in i banan. Resultatet ser ut som nån jäkla hybrid-styrspels-variant där de inte riktigt vet vart de skall vara och hamnar på efterkälken defensivt.-daniel- skrev: ↑2021-11-23 08:37:17 Jag hoppas att Jocke & ledningen tagit ett allvarligt snack med Peter Holland. Om man ser samma jävla slappa attityd en gång till så borde han definitivt ha satt sina sista grillor på Hovets is. Det sänker garanterat laget mer än hans ev poäng bidrar med.
De gånger som ALLA våra forwards backcheckar ordentligt så har backarna kunnat stå upp bättre på blå och då kan vi få fina spelvändningar istället för tvärtom.
- Jim Morrison
Holland har lite taskigt kroppsspråk vilket inte är till hans fördel i vårt läge men han har tredje bäst corsi i laget efter Wille och Grangani. Han har även haft extremt otur med utdelningen vilket syns på hans PDO som ligger på 85% (vanligtvis ligger man på 100% för en normal utdelning) vilket nästan är lägst i hela ligan.
Absolut beredd att vänta på hans ketchup-effekt, vi behöver alla bra spelare vi kan få.
Absolut beredd att vänta på hans ketchup-effekt, vi behöver alla bra spelare vi kan få.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Effekterna av hans kroppsråk går inte att mäta med statistik. Om lagets bäst betalda spelare visar sig extremt ovillig att ta jobbet och kör med "I DON'T GIVE A FUCKING SHIT!" tatuerat i hela jävla fejset så skickar det högst sannolikt dåliga signaler till resten av laget som inte direkt hamnar i harmoni. Fin corsi hjälper inte ett skit här.
Det handlar om gruppdynamik. Jämför med om du själv har en lat, i särklass mest välavlönad & överbetald kollega på jobbet som sänder ut kroppspråk om att "jag bryr mig inte ett skit om det här företaget". Det höjer inte direkt moralen och får dig som medarbetare att jobba maximalt och ge det där lilla extra...
Det handlar om gruppdynamik. Jämför med om du själv har en lat, i särklass mest välavlönad & överbetald kollega på jobbet som sänder ut kroppspråk om att "jag bryr mig inte ett skit om det här företaget". Det höjer inte direkt moralen och får dig som medarbetare att jobba maximalt och ge det där lilla extra...
- Jim Morrison
Nej, det gör honom inga tjänster när laget går väldigt dåligt. Men precis som med Linkan och Dick tror jag narrativet vänder så fort han börjar producera vilket den underliggande statistiken visar att han kommer börja göra.-daniel- skrev: ↑2021-11-23 10:08:15 Effekterna av hans kroppsråk går inte att mäta med statistik. Om lagets bäst betalda spelare visar sig extremt ovillig att ta jobbet och kör med "I DON'T GIVE A FUCKING SHIT!" tatuerat i hela jävla fejset så skickar det högst sannolikt dåliga signaler till resten av laget som inte direkt hamnar i harmoni. Fin corsi hjälper inte ett skit här.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.