Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Håller nog inte med, det är värre för sköra egon långsiktigt när det ges legitimitet åt sånt här trams med "konsulenter".

Han kände sig förresten inte särbehandlad när han fick bättre lön än de flesta andra i laget?

Själva frågeställningen är dock viktig, ledningen måste tydligt kommunicera vad som förväntas och vad som händer när det presteras under förväntan så att alla parter är i synk.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2021-11-24 12:22:06
Praetori skrev: 2021-11-24 12:16:38
Jim Morrison skrev: 2021-11-24 12:05:09 Det kan väl inte bara för att han blev av med bindeln? Som han anmäler DIF? Måste vara något mer.
Enligt vad som skrivs så har han ju känt sig utpekad. Hemvärvad för att leda laget men blev av med bindeln och verkar ju ha hamnat på bänken.
Man skall ju dock ha väldigt klart för sig att det rör sig om en intern anmälan. Spelare måste så klart kunna ta upp grejer med VD/styrelse men nu börjar det lukta Brynäs om den här upplagan....
Linus Videll, som fått efterträda skadade Jacob Josefson, ifråntogs C:et och man bestämde sig för att ha en rotation. Marcus Sörensen utsågs till ny lagkapten under de kommande tio matcherna.
Det ska enligt SportExpressens källor ha att göra med att den tidigare tränaren Barry Smith utlovat det uppdraget till Sörensen när han kom hem i september.
Men eftersom Videll redan fått ta över C:et när Sörensen blev klar verkställdes detta först i oktober, enligt en ny modell då fem spelare skulle dela på uppdraget.
Videll under de första elva matcherna, sedan Marcus Sörensen och därefter är tanken att Tom Nilsson, Sebastian Strandberg och Rhett Rakhshani ska vara lagkaptener. Sörensen har nu varit lagkapten i nio matcher.

Alltså. Om detta är enda anledningen till att han anmäler för kränkande behandling så förstår jag faktiskt ingenting. Upplägget måste ha förklarats klart och tydligt och du kan väl för fan vara en ledare utan ett C på tröjan? Jag vägrar att tro att Videll är såpass skör att han hade gjort det här om inte klubben gick skit.

Framkommer det fler saker som han har fått utstå som inte är okej så är jag självklart Team Videll.
Precis så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

supreme skrev: 2021-11-24 13:14:56
Med Jockes brutala sågning i intern-TV förra säsongen är det ju inte helt otänkbart att det runnit över igen och att då Videll känt sig utpekad och väljer att markera på detta sätt. Tyvärr känns troligare att Jocke sagt lite för mycket än att Linus känt sig stött över att inte längre vara C. Men, det är bara spekulationer.

Det är absolut en stor risk att Jocke gått in och sågat Videll (mfl) längs med fotknölarna. Har Jocke dock gått in och sagt "säsongens misslyckande beror uteslutande på dig Videll, du är värdelös" mkay, det är onödigt (elakt i vissas öron) men hade det hänt på en arbetsplats jag varit på hade jag troligen bara sagt upp mig, alternativt bröstat upp mig mot chefen gett svar på tal.

Det skulle dock inte vara första gången i världshistorien som en spelare blir sågad inför sina medspelare av sin tränare/manager, kanske dock första gången som spelaren väljer att anmäla det som ett arbetsplatsproblem. Jag säger inte att det är ett bra ledarskap men...

Vi får väl se vad som händer och det vore ju fantastiskt om någon som går på mötet idag kan be ledningen kasta lite ljus över detta, även om de inte kan säga något.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

DIFLuWi skrev: 2021-11-24 13:35:19 Allvarligt så blir jag rätt förbannad när jag läser här.
Många som raljerar, förminskar och hånar!
Ingen här vet ett skit om vad som har hänt!

Vi har stora problem med psykisk ohälsa i vårt samhälle. Oavsett vad man tycker om det mår folk dåligt. Och det är något vi ska ta på allvar.
Fast vad har det egentligen med psykisk ohälsa att göra? Du kan inte hänvisa till att han mår psykiskt dåligt av att kaptensrollen togs ifrån honom samt att han får en förklaring till varför (den information vi har just nu) och att det rättfärdigar att han anmäler Jocke.
Mår du dåligt av det? Kräv att få tala med någon om dina problem och känslor och sätt upp en handlingsplan tillsammans med en senior medarbetare...typ så det skulle gå till på en normal arbetsplats.

Psykisk ohälsa är ett problem, ja, men inte problemet i det här fallet.
B.I.B.A

Säsongen 21/22

Inlägg av B.I.B.A »

crike skrev: 2021-11-24 14:10:07
Med Jockes brutala sågning i intern-TV förra säsongen är det ju inte helt otänkbart att det runnit över igen och att då Videll känt sig utpekad och väljer att markera på detta sätt. Tyvärr känns troligare att Jocke sagt lite för mycket än att Linus känt sig stött över att inte längre vara C. Men, det är bara spekulationer.

Det är absolut en stor risk att Jocke gått in och sågat Videll (mfl) längs med fotknölarna. Har Jocke dock gått in och sagt "säsongens misslyckande beror uteslutande på dig Videll, du är värdelös" mkay, det är onödigt (elakt i vissas öron) men hade det hänt på en arbetsplats jag varit på hade jag troligen bara sagt upp mig, alternativt bröstat upp mig mot chefen gett svar på tal.

Det skulle dock inte vara första gången i världshistorien som en spelare blir sågad inför sina medspelare av sin tränare/manager, kanske dock första gången som spelaren väljer att anmäla det som ett arbetsplatsproblem. Jag säger inte att det är ett bra ledarskap men...

Vi får väl se vad som händer och det vore ju fantastiskt om någon som går på mötet idag kan be ledningen kasta lite ljus över detta, även om de inte kan säga något.
Det där är väl dock endast spekulationer? Jocke bör få sparken för att han är en dålig sportchef, men när det gäller situationen med Videll vs Barry/Jocke anser jag att vi bör avvakta den externa utredningen innan vi börjar peka finger.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

B.I.B.A skrev: 2021-11-24 14:14:19
Det där är väl dock endast spekulationer? Jocke bör få sparken för att han är en dålig sportchef, men när det gäller situationen med Videll vs Barry/Jocke anser jag att vi bör avvakta den externa utredningen innan vi börjar peka finger.
Absolut var det bara spekulationer från supreme's sida att Jocke skulle gått in med sågen, jag säger att det inte är otänkbart men ändå inte anledning nog för detta.
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

crike skrev: 2021-11-24 14:13:34
DIFLuWi skrev: 2021-11-24 13:35:19 Allvarligt så blir jag rätt förbannad när jag läser här.
Många som raljerar, förminskar och hånar!
Ingen här vet ett skit om vad som har hänt!

Vi har stora problem med psykisk ohälsa i vårt samhälle. Oavsett vad man tycker om det mår folk dåligt. Och det är något vi ska ta på allvar.
Fast vad har det egentligen med psykisk ohälsa att göra? Du kan inte hänvisa till att han mår psykiskt dåligt av att kaptensrollen togs ifrån honom samt att han får en förklaring till varför (den information vi har just nu) och att det rättfärdigar att han anmäler Jocke.
Mår du dåligt av det? Kräv att få tala med någon om dina problem och känslor och sätt upp en handlingsplan tillsammans med en senior medarbetare...typ så det skulle gå till på en normal arbetsplats.

Psykisk ohälsa är ett problem, ja, men inte problemet i det här fallet.
För att han uppenbarligen mår dåligt över sin situation..?

Det där med kaptensrollen är ju bara en sak som kommit ut i media, vad som är bakomliggande vet ju ingen här.

Och angående hanteringen så är det ju exakt vad som har hänt. Uppenbarligen har Videll pratat med Kraft om hela situationen och det har mynnat ut i en anmälan, vilket är en form av handlingsplan. För att reda ut hur det står till med arbetsmiljön.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Oj oj oj…

Skitstormen hittills har bara varit en vindputs.

Nu så börjar det blåsa rejält.

Spännande möte idag.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

DIFLuWi skrev: 2021-11-24 14:26:46

Det där med kaptensrollen är ju bara en sak som kommit ut i media, vad som är bakomliggande vet ju ingen här.

Och angående hanteringen så är det ju exakt vad som har hänt. Uppenbarligen har Videll pratat med Kraft om hela situationen och det har mynnat ut i en anmälan, vilket är en form av handlingsplan. För att reda ut hur det står till med arbetsmiljön.
Nu vet jag att du har definitionen av psykisk ohälsa på din sida och egentligen inget jag skriver kan ändra på det men jag är väl helt enkelt av den åsikten att bara för att man mår dåligt av en situation är det inte psykisk ohälsa. Jag personligen tycker att det är att förringa alla som verkligen lider. Men som sagt, du har rätt i sak.

Expressens text tolkar jag (både ingressen och senarer i huvudtexten) att han gör anmälan till Kraft och inte med och till Kraft.
Oavsett vad, anser jag (återigen) personligen att en anmälan inte måste ske i det läget utan det går att upprätta en handlingsplan ändå och även få föreningen att ta in konsulter för att titta på det.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

B.I.B.A skrev: 2021-11-24 14:14:19
crike skrev: 2021-11-24 14:10:07

Absolut, var 100% spekulationer från min sida. Har egentligen inte belägg för det annat än Jockes agerande förra säsongen. Men det behöver inte betyda nånting i det här läget.

Ta alltså mitt förra inlägg med en stor nypa salt. Jag feber-yrar... :?
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

crike skrev: 2021-11-24 14:39:29
DIFLuWi skrev: 2021-11-24 14:26:46

Nu vet jag att du har definitionen av psykisk ohälsa på din sida och egentligen inget jag skriver kan ändra på det men jag är väl helt enkelt av den åsikten att bara för att man mår dåligt av en situation är det inte psykisk ohälsa. Jag personligen tycker att det är att förringa alla som verkligen lider. Men som sagt, du har rätt i sak.

Expressens text tolkar jag (både ingressen och senarer i huvudtexten) att han gör anmälan till Kraft och inte med och till Kraft.
Oavsett vad, anser jag (återigen) personligen att en anmälan inte måste ske i det läget utan det går att upprätta en handlingsplan ändå och även få föreningen att ta in konsulter för att titta på det.
Nej såklart. Jag håller med om att jag använder uttrycket lite väl lindvindigt i det här fallet. Jag ber om ursäkt för det.

Min intention var dels att vara lite motvikt mot allt raljerande och dömande här inne.

Andra stycket så kan det absolut vara som du skriver. Men kontentan jag vill få fram är fortfarande att vi inte vet och inte bör döma.

Men tack för en bra diskussion!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

våra 7 matcher kvar till juluppehållet med start imorgon borta mot SAIK. hu många points tar vi? min gissning under. Är jag för positiv?

25 november Skellefteå (b)
1p

27 november Örebro (h)
3p

30 november Malmö (h)
0p

2 december Oskarshamn (b)
1p

4 december Brynäs (b)
3p

9 december Växjö (h)
1p

11 december Växjö (b
0p

summa: 9p
Foppas78

Säsongen 21/22

Inlägg av Foppas78 »

Någon som vet om medlemsträffen sänds online någonstans?
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

m0ng00se skrev: 2021-11-24 15:24:24 våra 7 matcher kvar till juluppehållet med start imorgon borta mot SAIK. hu många points tar vi? min gissning under. Är jag för positiv?

25 november Skellefteå (b)
1p

27 november Örebro (h)
3p

30 november Malmö (h)
0p

2 december Oskarshamn (b)
1p

4 december Brynäs (b)
3p

9 december Växjö (h)
1p

11 december Växjö (b
0p

summa: 9p
Ja du är för positiv. I bästa fall 5 poäng mot dessa lag.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Säsongen 21/22

Inlägg av Klaudius21 »

Tror medlemsmötet ikväll kommer bli ännu värre än Mackan-gate.
Skriv svar