Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2021-11-24 12:16:38
Jim Morrison skrev: 2021-11-24 12:05:09 Det kan väl inte bara för att han blev av med bindeln? Som han anmäler DIF? Måste vara något mer.
Enligt vad som skrivs så har han ju känt sig utpekad. Hemvärvad för att leda laget men blev av med bindeln och verkar ju ha hamnat på bänken.
Man skall ju dock ha väldigt klart för sig att det rör sig om en intern anmälan. Spelare måste så klart kunna ta upp grejer med VD/styrelse men nu börjar det lukta Brynäs om den här upplagan....
Linus Videll, som fått efterträda skadade Jacob Josefson, ifråntogs C:et och man bestämde sig för att ha en rotation. Marcus Sörensen utsågs till ny lagkapten under de kommande tio matcherna.
Det ska enligt SportExpressens källor ha att göra med att den tidigare tränaren Barry Smith utlovat det uppdraget till Sörensen när han kom hem i september.
Men eftersom Videll redan fått ta över C:et när Sörensen blev klar verkställdes detta först i oktober, enligt en ny modell då fem spelare skulle dela på uppdraget.
Videll under de första elva matcherna, sedan Marcus Sörensen och därefter är tanken att Tom Nilsson, Sebastian Strandberg och Rhett Rakhshani ska vara lagkaptener. Sörensen har nu varit lagkapten i nio matcher.

Alltså. Om detta är enda anledningen till att han anmäler för kränkande behandling så förstår jag faktiskt ingenting. Upplägget måste ha förklarats klart och tydligt och du kan väl för fan vara en ledare utan ett C på tröjan? Jag vägrar att tro att Videll är såpass skör att han hade gjort det här om inte klubben gick skit.

Framkommer det fler saker som han har fått utstå som inte är okej så är jag självklart Team Videll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Är det tjafs inom organisationen/laget så är det inte konstigt att det ser ut som det gör på isen!

Förstår inte vad det gnälls över från Videll, blev han flicksur för att dom valde att rotera på C:t?
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Don66-2 »

Buford skrev: 2021-11-24 12:30:28 Är det tjafs inom organisationen/laget så är det inte konstigt att det ser ut som det gör på isen!

Förstår inte vad det gnälls över från Videll, blev han flicksur för att dom valde att rotera på C:t?
Fast ingen av oss här vet ju hur snacket har gått kring det där? Videll kanske också har blivit lovad C:et?
I min värld roterar man inte en kaptensroll - kapten är kapten liksom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

Det är ju garanterat så att Videll känt sig kränkt och utpekad av Barry & Jocke på den där pressträffen. Han som kapten tyckte han själv blev utpekad som underpresterande spelare. Vilket stämmer så förstår inte vad karln gafflar om?
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

Men... På riktigt? Laget han spelar för och säger sig ha hjärta för riskerar nedflyttning och karln känner sig (som dåvarande lagkapten) utpekad? Snacka om skört ego!

Om man vore konspiratoriskt lagd så skulle man kunna tro att detta är en avledande manöver inför mötet i kväll...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 21/22

Inlägg av Ohddan »

SituationJocke måste snart lösas. Hans förtroendekapital är så djupt ner i bajsbassängen nu att han kommer nog aldrig att lyckas ta sig upp igen.
Går det att hitta ett medie eller bland supportrar där han omnämns i positiv bemärkelse nu?
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

Egentligen dumt, men omöjligt att låta bli att spekulera nu.

Ett scenario är ju helt enkelt att Videll inte känt förtroende för Jocke och tränarna och helt enkelt känt sig tvungen att ta upp problemen högre upp än sim egen chef.
Kraft har då bett honom att göra en anmälan för att kunna utreda situationen mer grundläggande.

Alltså att anmälan inte enbart kommer från Videll, utan är en grund för att komma till botten med de arbetsproblem som finns i föreningen.

Är så fallet är det ju en positiv sak, iallafall om det sköts korrekt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Nu är jag ingen expert men ”kränkande särbehandling”, inför vem känner han sig kränkt? Spelartruppen? Eftersom media inte rapporterat om detta innan, så är det ju ingen annan som vetat om detta.

Jag väljer att såga Videll. Gör ditt jobb istället, då hade du haft min respekt men om du blir så ledsen för att någon tar C’t ifrån dig (och troligen inte är uppriktig om anledningen) så kan du inte börja böla för det.

Cred till alla inblandade dock att detta inte läckt ut innan. Någon som skrev Brynäs, kan lova att 5min efter att Videll varit frånvarande pga fel anledning hade media vetat detta om det rörde t.ex Brynäs.

Gällande hela situationen, jag går tillbaka till Barrys avskedstal och tror verkligen att det är spelartruppen som det är fel på och deras vilja att chippa in. Säger inte att han är en dålig spelare men kika igenom Sörensens mediala framträdanden, typ Fimpens sommar, och fundera på om det verkligen är den karaktären man vill ha som ska gå i bräschen och ska vara den riktiga ledaren. Är inte direkt att man får (nu kräks jag själv) Joel-vibbar på det lagkaptensvalet.

Alldeles för lite karaktär och framförallt järnkaminskaraktär på de ledande spelarna. Här har Jocke slarvat men jag tror att han tittar för mycket på deras tekniska kunnande och för lite på karaktären. Jag själv fastnar i att spelare för spelare är det inte uselt men då ser jag ju bara spelkvaliteterna.
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 21/22

Inlägg av captcash »

Tinfoil hatt teorin är att Videll absolut känns sig kränkt och inte fått leda laget som han önskat men styrelsen är inte heller nöjd med hur det gått med Jocke dock vågar inte riktigt smälla på där. Videll blir ombedd (av styrelsen) att lämna in en anmälan för hur Jocke & Co hanterat honom o laget och vips har har styrelsen lite konkreta saker att använda i sin plan att avsätta Jocke med bihang.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

crike skrev: 2021-11-24 13:06:13 Nu är jag ingen expert men ”kränkande särbehandling”, inför vem känner han sig kränkt? Spelartruppen? Eftersom media inte rapporterat om detta innan, så är det ju ingen annan som vetat om detta.

Jag väljer att såga Videll. Gör ditt jobb istället, då hade du haft min respekt men om du blir så ledsen för att någon tar C’t ifrån dig (och troligen inte är uppriktig om anledningen) så kan du inte börja böla för det.

Cred till alla inblandade dock att detta inte läckt ut innan. Någon som skrev Brynäs, kan lova att 5min efter att Videll varit frånvarande pga fel anledning hade media vetat detta om det rörde t.ex Brynäs.

Gällande hela situationen, jag går tillbaka till Barrys avskedstal och tror verkligen att det är spelartruppen som det är fel på och deras vilja att chippa in. Säger inte att han är en dålig spelare men kika igenom Sörensens mediala framträdanden, typ Fimpens sommar, och fundera på om det verkligen är den karaktären man vill ha som ska gå i bräschen och ska vara den riktiga ledaren. Är inte direkt att man får (nu kräks jag själv) Joel-vibbar på det lagkaptensvalet.

Alldeles för lite karaktär och framförallt järnkaminskaraktär på de ledande spelarna. Här har Jocke slarvat men jag tror att han tittar för mycket på deras tekniska kunnande och för lite på karaktären. Jag själv fastnar i att spelare för spelare är det inte uselt men då ser jag ju bara spelkvaliteterna.
Med Jockes brutala sågning i intern-TV förra säsongen är det ju inte helt otänkbart att det runnit över igen och att då Videll känt sig utpekad och väljer att markera på detta sätt. Tyvärr känns troligare att Jocke sagt lite för mycket än att Linus känt sig stött över att inte längre vara C. Men, det är bara spekulationer.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Det är mer än så mycket mer !

Lungn det kommer att läcka mer uppgifter
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

DIF:s forum renderar ju snart mer klick än kvällspressens braskande rubriker :D :D :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2021-11-24 13:16:39 Det är mer än så mycket mer !

Lungn det kommer att läcka mer uppgifter
Som vad? Är det något du vet?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Men lilla gubben då.. särbehandlad.

Det är lite nutid över att hellre skvallra till chefens chef istället för att jobba tillbaks ett förtroende. Också extremt mycket nutid över att ta in "särbehandlings-konsulenter" i en elitidrottsklubb istället för att bara hänvisa till huvudtränaren.

Det var bättre förr :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

Återigen!

Det kan absolut komma något bra ur det här!

Att man gör en inventering över hela föreningen, hur man arbetar, hur vi förhåller oss.

Allvarligt så blir jag rätt förbannad när jag läser här.
Många som raljerar, förminskar och hånar!
Ingen här vet ett skit om vad som har hänt!

Vi har stora problem med psykisk ohälsa i vårt samhälle. Oavsett vad man tycker om det mår folk dåligt. Och det är något vi ska ta på allvar.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skriv svar