Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2021-11-23 10:21:32
-daniel- skrev: 2021-11-23 10:08:15 Effekterna av hans kroppsråk går inte att mäta med statistik. Om lagets bäst betalda spelare visar sig extremt ovillig att ta jobbet och kör med "I DON'T GIVE A FUCKING SHIT!" tatuerat i hela jävla fejset så skickar det högst sannolikt dåliga signaler till resten av laget som inte direkt hamnar i harmoni. Fin corsi hjälper inte ett skit här.

Det handlar om gruppdynamik. Jämför med om du själv har en lat, i särklass mest välavlönad & överbetald kollega på jobbet som sänder ut kroppspråk om att "jag bryr mig inte ett skit om det här företaget". Det höjer inte direkt moralen och får dig som medarbetare att jobba maximalt och ge det där lilla extra...
Nej, det gör honom inga tjänster när laget går väldigt dåligt. Men precis som med Linkan och Dick tror jag narrativet vänder så fort han börjar producera vilket den underliggande statistiken visar att han kommer börja göra.
Jag förstår förstås vad du menar men det blir ju lite av ett moment-22, jag anser att för att vända trenden nu (vilket är JÄVLIGT AKUT) kan vi inte låta någon glida runt på 1 skridsko och uppenbarligen osa av förakt för den här ligan. En spelare av hans dignitet skall vara längst fram i ledet och ge allt för att vända trenden, inte skicka signaler om att han skiter i allt och vill hem. Möjligtvis hade man haft acceptans för det om vi hade plockat 10-15 mer poäng men den bufferten finns inte.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2021-11-23 10:29:44
Jim Morrison skrev: 2021-11-23 10:21:32
-daniel- skrev: 2021-11-23 10:08:15 Effekterna av hans kroppsråk går inte att mäta med statistik. Om lagets bäst betalda spelare visar sig extremt ovillig att ta jobbet och kör med "I DON'T GIVE A FUCKING SHIT!" tatuerat i hela jävla fejset så skickar det högst sannolikt dåliga signaler till resten av laget som inte direkt hamnar i harmoni. Fin corsi hjälper inte ett skit här.

Det handlar om gruppdynamik. Jämför med om du själv har en lat, i särklass mest välavlönad & överbetald kollega på jobbet som sänder ut kroppspråk om att "jag bryr mig inte ett skit om det här företaget". Det höjer inte direkt moralen och får dig som medarbetare att jobba maximalt och ge det där lilla extra...
Nej, det gör honom inga tjänster när laget går väldigt dåligt. Men precis som med Linkan och Dick tror jag narrativet vänder så fort han börjar producera vilket den underliggande statistiken visar att han kommer börja göra.
Jag förstår förstås vad du menar men det blir ju lite av ett moment-22, jag anser att för att vända trenden nu (vilket är JÄVLIGT AKUT) kan vi inte låta någon glida runt på 1 skridsko och uppenbarligen osa av förakt för den här ligan. En spelare av hans dignitet skall vara längst fram i ledet och ge allt för att vända trenden, inte skicka signaler om att han skiter i allt och vill hem. Möjligtvis hade man haft acceptans för det om vi hade plockat 10-15 mer poäng men den bufferten finns inte.
Nej, kan hålla med dig. Sen är det lite synd för spelare som Holland sticker verkligen ut så fort det går dåligt för laget eftersom hans spelstil inte är fullt ös 100% in i sargen utan han är lite mer finlirare som tex Linkan och Dick. Hoppas han börjar få lite stolpe-in snart så man kan titta bort från hans uppenbara defensiva brister.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

Brukar inte gilla vad Sanny säger men i senaste podden håller jag med till 100%. Skicka Holland och Carey, ta förlusten ekonomiskt men visa för resten av truppen att glida omkring och inte backchecka funkar inte för en järnkamin. In med våra ”bra” juniorer! Börja ställ krav!
Alltid ------- Oavsett
Zpy65

Inlägg av Zpy65 »

Exile skrev: 2021-11-20 20:35:47 1. Kicka JE och utvecklingschefen, har dom någon heder så avgår dom självmant likt Barry.

2. Sparka tränarna och anställ någon med erfarenhet av tränarrollen i Europeisk topphockey

3. Skicka hem alla transatlanter (förutom Grags) och hoppas att något lag är villiga att nappa på ett erbjudande där DIF står för delar av lönen.

Det stora problem är del 2...Vilken tränare med rätt erfarenheter i ens sinnes fulla bruk vill ta över detta lag mitt i säsongen?
,Tycker faktiskt att man ska fråga Säcken, han har gjort det förut, och han kan göra det igen, han känner Djurgården, han vet vad som krävs, ge honom ett kontrakt, sedan om vi klarar av det å inte åker ut får han förtroende att fortsätta och ta in bra tränare med honom,
HCCL

Inlägg av HCCL »

Zpy65 skrev: 2021-11-23 18:58:04
Exile skrev: 2021-11-20 20:35:47 1. Kicka JE och utvecklingschefen, har dom någon heder så avgår dom självmant likt Barry.

2. Sparka tränarna och anställ någon med erfarenhet av tränarrollen i Europeisk topphockey

3. Skicka hem alla transatlanter (förutom Grags) och hoppas att något lag är villiga att nappa på ett erbjudande där DIF står för delar av lönen.

Det stora problem är del 2...Vilken tränare med rätt erfarenheter i ens sinnes fulla bruk vill ta över detta lag mitt i säsongen?
,Tycker faktiskt att man ska fråga Säcken, han har gjort det förut, och han kan göra det igen, han känner Djurgården, han vet vad som krävs, ge honom ett kontrakt, sedan om vi klarar av det å inte åker ut får han förtroende att fortsätta och ta in bra tränare med honom,
Men varför skulle Säcken ställa upp?
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Folk på twitter som hört att videll är på väg bort? Någon som har mer info ?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känns som… ”Stör EJ renovering pågår” i DIF-hockey.. 8)
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Celes skrev: 2021-11-23 19:29:52 Folk på twitter som hört att videll är på väg bort? Någon som har mer info ?
Thomas Roos säger även det i hockeystudion på spotify.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Celes skrev: 2021-11-23 19:29:52 Folk på twitter som hört att videll är på väg bort? Någon som har mer info ?
Inte hört något men skulle inte förvåna mig, sen dessutom se honom total dominera i SHL efter han signat över till sajk.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Dif_in_my_heart skrev: 2021-11-23 20:11:28
Thomas Roos säger även det i hockeystudion på spotify.
Skulle ju vara jävligt snyggt av karln.

Bild

"...så länge det går bra. Men går det dåligt packar jag väskan asap."

Moderklubb: Djurgården, eh?

Föredömligt "ledarskap".
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-11-23 20:38:10, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

captcash skrev: 2021-11-23 20:13:11
Inte hört något men skulle inte förvåna mig, sen dessutom se honom total dominera i SHL efter han signat över till sajk.
Nu hänger jag inte med... Videll är väl skadad, är det därför han skulle vara på väg bort? Är det DIF eller han själv som vill?
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Buford skrev: 2021-11-23 20:36:24
captcash skrev: 2021-11-23 20:13:11
Nu hänger jag inte med... Videll är väl skadad, är det därför han skulle vara på väg bort? Är det DIF eller han själv som vill?
Känns ju inte direkt som han klickat som den ledare man förväntat sig (varken spelmässigt eller som fluffer), är ju också frågan hur "sjuk" han är, kanske är en kombo av småsjuk och att det gått skit så motivationen är sjukt låg. Tror verkligen att det kan handla om att både DIF och han vill bryta kontraktet, han har betalt för att leda laget och det känner nog alla inblandade att där har vi absolut inte landat.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori

Inlägg av Praetori »

Att se skillnaden mellan Ekberg i Leksand (ikväll i CHL) mot inledningen på säsongen i DIF säger mig att det verkligen inte är backarna som varit det faktiska problemet. Våra brister är något som inte syns på pappret i spelartruppen utan en dysfunktionalitet som Robban&Co lyckades sminka över men som manifesterade sig redan i våras och som kanske går än längre tillbakai tiden. Någon form av identitetsförlust eller avsaknad av DNA?

Det känns som att Jockes frustration i DIF-TV var ett spontant utfall av vad han såg internt och att alla värvningar och tränarbyten var ett försök att skaka om trädet lite. Falk och Sören in känns ju väldigt logiskt med sådana tankar i bakhuvudet men det räcker inte för att skapa ett sammanhållet lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Om Videll som är uppsatt som lagkapten går så understryker det ju bara hur uruselt Jocke hanterat denna säsong
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-11-23 21:31:07 Att se skillnaden mellan Ekberg i Leksand (ikväll i CHL) mot inledningen på säsongen i DIF säger mig att det verkligen inte är backarna som varit det faktiska problemet. Våra brister är något som inte syns på pappret i spelartruppen utan en dysfunktionalitet som Robban&Co lyckades sminka över men som manifesterade sig redan i våras och som kanske går än längre tillbakai tiden. Någon form av identitetsförlust eller avsaknad av DNA?

Det känns som att Jockes frustration i DIF-TV var ett spontant utfall av vad han såg internt och att alla värvningar och tränarbyten var ett försök att skaka om trädet lite. Falk och Sören in känns ju väldigt logiskt med sådana tankar i bakhuvudet men det räcker inte för att skapa ett sammanhållet lag.
Mycket intressant! Men då verkar nobben av Hank (vilket jag inte har tagit ställning i) ännu märkligare... Borde han inte fått stanna en-två säsonger till bara för att behålla lite DNA i en övergångsperiod? Jag vet inte, men det var en förbannat intressant spekulation av dig!
Låst