Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Magnutz skrev: 2021-11-21 14:43:11
gaspo skrev: 2021-11-21 13:56:17
klintan85 skrev: 2021-11-20 23:50:48 Förra säsongen efter 20 matcher så låg DIF sist också på 18 poäng så det är inte så jättestor skillnad mot den här säsongen. Och i år har ju DIF ett bättre lag på pappret än de hade förra säsongen.
Gör om gör rätt. Vi låg näst sist på 21 poäng hade vi då -7, nu 15 poäng -25
Och jag ser inte poängen med jämförelsen öht. Det var ett annat lag. Ett annat läge.
Ursäkta jag skrev fel det hade 18 poäng på de sista 20 matcherna förra säsongen och var sämst av alla lag de sista 20. Förra säsongen hade de 32 poäng efter de första 20. Så de får vända mot förra säsongen och avsluta bra istället så löser det sig nog.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Czerkawski

Säsongen 21/22

Inlägg av Czerkawski »

klintan85 skrev: 2021-11-22 02:55:06
Ursäkta jag skrev fel det hade 18 poäng på de sista 20 matcherna förra säsongen och var sämst av alla lag de sista 20. Förra säsongen hade de 32 poäng efter de första 20. Så de får vända mot förra säsongen och avsluta bra istället så löser det sig nog.
"Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat.”
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Czerkawski skrev: 2021-11-22 08:42:45
"Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat.”
Folk fick ju det som de gapade om i våras. En hel radda med spelare fick inte nya kontrakt plus att hela tränartrojkan byttes ut. In kom istället en massa nya spelare och helt nya tränare. Alla tyckare gnällde på Norell, JP, Hank mfl och fick sin vilja igenom. Det är knappast att "göra samma sak" utan tvärtom som har lett till dagens tabellplacering.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Daniel942 »

Praetori skrev: 2021-11-22 15:17:26
Czerkawski skrev: 2021-11-22 08:42:45
Folk fick ju det som de gapade om i våras. En hel radda med spelare fick inte nya kontrakt plus att hela tränartrojkan byttes ut. In kom istället en massa nya spelare och helt nya tränare. Alla tyckare gnällde på Norell, JP, Hank mfl och fick sin vilja igenom. Det är knappast att "göra samma sak" utan tvärtom som har lett till dagens tabellplacering.
Fast vi ville ju förlänga med Robert och trojkan, så uppenbarligen är det nån annanstans det har gått snett.
DIF!
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

Den lilla ljusglimt som finns i nuläget är väl just det att vi är på rätt halva av säsongen.

Chansen finns fortfarande att vända trenden, komma ut stärkta och göra något bra av det hela. Det kan räcka till en plats över strecket, det kan brista. Så om man vill vara positivt lagd så är det ändå bra att det förhoppningsvis ageras nu, medan tid finns att göra något.

Oavsett vad man tycker om Joakim Eriksson så kan jag nästan lova att han gör allt i sin makt för att vända det här. Han må vara "den sämsta sportchef vi någonsin haft", men han sitter inte vid ett skrivbord och njuter av det här.
Fanns det något han kunde göra som vänder trenden, så hade han gjort det. Garanterat. Tyvärr finns ju inget facit eller skolbok för sånna här tillfällen. Alla gör exakt vad de tror ska bli mest gynnsamt, mer går ju inte.

Klart att läget suger hur mycket som helst och att det känns hopplöst, men blir det bättre av att sparka alla och skrika sig blå?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Börja bakifrån. Backspelet. Bygg. Bakifrån. Alltid. Stoppa detta jävla framåtlutade babblet.

Börja planera för negativt kval.

Ställ de spelare som kör glidmeter och som inte gör sitt jobb åt sidan. De ska inte ha en sekunds speltid.

Bah.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Frankie

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

DIFLuWi skrev: 2021-11-22 16:38:48 Den lilla ljusglimt som finns i nuläget är väl just det att vi är på rätt halva av säsongen.

Chansen finns fortfarande att vända trenden, komma ut stärkta och göra något bra av det hela. Det kan räcka till en plats över strecket, det kan brista. Så om man vill vara positivt lagd så är det ändå bra att det förhoppningsvis ageras nu, medan tid finns att göra något.

Oavsett vad man tycker om Joakim Eriksson så kan jag nästan lova att han gör allt i sin makt för att vända det här. Han må vara "den sämsta sportchef vi någonsin haft", men han sitter inte vid ett skrivbord och njuter av det här.
Fanns det något han kunde göra som vänder trenden, så hade han gjort det. Garanterat. Tyvärr finns ju inget facit eller skolbok för sånna här tillfällen. Alla gör exakt vad de tror ska bli mest gynnsamt, mer går ju inte.

Klart att läget suger hur mycket som helst och att det känns hopplöst, men blir det bättre av att sparka alla och skrika sig blå?

Så är det säkert men han borde fått foten direkt då (förra säsongen?) när han tog den där skiten direkt i media istället för att reda ut det internt med spelare/tränare. Eller ja han förtjänar en "Nilson-uppsägning" (att passerkortet bara inte funkar längre en dag) för det.

Hade hellre sett kickad JE. inför denna säsong än att Robban försvann och att man skrotar skiten "Föreningen äger spelsystemet".
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Efter att ha lyssnat på delen om Djurgården i Sanny's/Madhawks podd så kollade jag upp 2-1 målet mot cluben igen...Nu vet jag inte om Holland hade varit inne på ett väldigt långt byte...Men har det inget med saken och göra så måste det vara en av det sämsta hemjobbet i DIF's historia?! Holland är ett par meter framför Törnnqvist, det slutar med att han istället är ett par meter bakom innan Törnqvist sätter 2-1.

Kosta vad det vill, skicka bort honom bara...
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Exile skrev: 2021-11-23 11:38:12 Efter att ha lyssnat på delen om Djurgården i Sanny's/Madhawks podd så kollade jag upp 2-1 målet mot cluben igen...Nu vet jag inte om Holland hade varit inne på ett väldigt långt byte...Men har det inget med saken och göra så måste det vara en av det sämsta hemjobbet i DIF's historia?! Holland är ett par meter framför Törnnqvist, det slutar med att han istället är ett par meter bakom innan Törnqvist sätter 2-1.

Ligger ju på medspelarna att snacka med honom och informera om eventuella "faror" :roll:
Steelmountain

Säsongen 21/22

Inlägg av Steelmountain »

Styrelsen skulle ju ge JE allt han behövde för att ta oss ur denna situation...vad hände där? Ska vi sitta still i båten och hoppas på att nuvarande lag ska lösa detta? Händer ju inte.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Exile skrev: 2021-11-23 11:38:12 Efter att ha lyssnat på delen om Djurgården i Sanny's/Madhawks podd så kollade jag upp 2-1 målet mot cluben igen...Nu vet jag inte om Holland hade varit inne på ett väldigt långt byte...Men har det inget med saken och göra så måste det vara en av det sämsta hemjobbet i DIF's historia?! Holland är ett par meter framför Törnnqvist, det slutar med att han istället är ett par meter bakom innan Törnqvist sätter 2-1.

Tror ju inte vi har råd att skicka folk hit och dit. Men backchecking verkar inte ligga för större delen av truppen.
Användarvisningsbild
Jitenu

Säsongen 21/22

Inlägg av Jitenu »

#Mot17p
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Jockes analys av läget…

https://hockeynews.se/articles/22063/
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Doyle skrev: 2021-11-24 11:06:34 Jockes analys av läget…

Det låter precis likadant som innan...Vi lär inte få se några större förändringar så länge som styrelsen sitter på händerna.
Orszagh

Säsongen 21/22

Inlägg av Orszagh »

Doyle skrev: 2021-11-24 11:06:34 Jockes analys av läget…

1. Vi
2. Ska
3. Vända
4. På
5. Skeppet
Skriv svar