Ursäkta jag skrev fel det hade 18 poäng på de sista 20 matcherna förra säsongen och var sämst av alla lag de sista 20. Förra säsongen hade de 32 poäng efter de första 20. Så de får vända mot förra säsongen och avsluta bra istället så löser det sig nog.
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Czerkawski
Säsongen 21/22
"Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat.”
Säsongen 21/22
Folk fick ju det som de gapade om i våras. En hel radda med spelare fick inte nya kontrakt plus att hela tränartrojkan byttes ut. In kom istället en massa nya spelare och helt nya tränare. Alla tyckare gnällde på Norell, JP, Hank mfl och fick sin vilja igenom. Det är knappast att "göra samma sak" utan tvärtom som har lett till dagens tabellplacering.Czerkawski skrev: ↑2021-11-22 08:42:45"Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat.”
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Fast vi ville ju förlänga med Robert och trojkan, så uppenbarligen är det nån annanstans det har gått snett.Praetori skrev: ↑2021-11-22 15:17:26Folk fick ju det som de gapade om i våras. En hel radda med spelare fick inte nya kontrakt plus att hela tränartrojkan byttes ut. In kom istället en massa nya spelare och helt nya tränare. Alla tyckare gnällde på Norell, JP, Hank mfl och fick sin vilja igenom. Det är knappast att "göra samma sak" utan tvärtom som har lett till dagens tabellplacering.Czerkawski skrev: ↑2021-11-22 08:42:45"Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat.”
DIF!
Säsongen 21/22
Den lilla ljusglimt som finns i nuläget är väl just det att vi är på rätt halva av säsongen.
Chansen finns fortfarande att vända trenden, komma ut stärkta och göra något bra av det hela. Det kan räcka till en plats över strecket, det kan brista. Så om man vill vara positivt lagd så är det ändå bra att det förhoppningsvis ageras nu, medan tid finns att göra något.
Oavsett vad man tycker om Joakim Eriksson så kan jag nästan lova att han gör allt i sin makt för att vända det här. Han må vara "den sämsta sportchef vi någonsin haft", men han sitter inte vid ett skrivbord och njuter av det här.
Fanns det något han kunde göra som vänder trenden, så hade han gjort det. Garanterat. Tyvärr finns ju inget facit eller skolbok för sånna här tillfällen. Alla gör exakt vad de tror ska bli mest gynnsamt, mer går ju inte.
Klart att läget suger hur mycket som helst och att det känns hopplöst, men blir det bättre av att sparka alla och skrika sig blå?
Chansen finns fortfarande att vända trenden, komma ut stärkta och göra något bra av det hela. Det kan räcka till en plats över strecket, det kan brista. Så om man vill vara positivt lagd så är det ändå bra att det förhoppningsvis ageras nu, medan tid finns att göra något.
Oavsett vad man tycker om Joakim Eriksson så kan jag nästan lova att han gör allt i sin makt för att vända det här. Han må vara "den sämsta sportchef vi någonsin haft", men han sitter inte vid ett skrivbord och njuter av det här.
Fanns det något han kunde göra som vänder trenden, så hade han gjort det. Garanterat. Tyvärr finns ju inget facit eller skolbok för sånna här tillfällen. Alla gör exakt vad de tror ska bli mest gynnsamt, mer går ju inte.
Klart att läget suger hur mycket som helst och att det känns hopplöst, men blir det bättre av att sparka alla och skrika sig blå?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 21/22
Börja bakifrån. Backspelet. Bygg. Bakifrån. Alltid. Stoppa detta jävla framåtlutade babblet.
Börja planera för negativt kval.
Ställ de spelare som kör glidmeter och som inte gör sitt jobb åt sidan. De ska inte ha en sekunds speltid.
Bah.
Börja planera för negativt kval.
Ställ de spelare som kör glidmeter och som inte gör sitt jobb åt sidan. De ska inte ha en sekunds speltid.
Bah.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 21/22
DIFLuWi skrev: ↑2021-11-22 16:38:48 Den lilla ljusglimt som finns i nuläget är väl just det att vi är på rätt halva av säsongen.
Så är det säkert men han borde fått foten direkt då (förra säsongen?) när han tog den där skiten direkt i media istället för att reda ut det internt med spelare/tränare. Eller ja han förtjänar en "Nilson-uppsägning" (att passerkortet bara inte funkar längre en dag) för det.
Hade hellre sett kickad JE. inför denna säsong än att Robban försvann och att man skrotar skiten "Föreningen äger spelsystemet".
Säsongen 21/22
Efter att ha lyssnat på delen om Djurgården i Sanny's/Madhawks podd så kollade jag upp 2-1 målet mot cluben igen...Nu vet jag inte om Holland hade varit inne på ett väldigt långt byte...Men har det inget med saken och göra så måste det vara en av det sämsta hemjobbet i DIF's historia?! Holland är ett par meter framför Törnnqvist, det slutar med att han istället är ett par meter bakom innan Törnqvist sätter 2-1.
Kosta vad det vill, skicka bort honom bara...
Säsongen 21/22
Ligger ju på medspelarna att snacka med honom och informera om eventuella "faror"Exile skrev: ↑2021-11-23 11:38:12 Efter att ha lyssnat på delen om Djurgården i Sanny's/Madhawks podd så kollade jag upp 2-1 målet mot cluben igen...Nu vet jag inte om Holland hade varit inne på ett väldigt långt byte...Men har det inget med saken och göra så måste det vara en av det sämsta hemjobbet i DIF's historia?! Holland är ett par meter framför Törnnqvist, det slutar med att han istället är ett par meter bakom innan Törnqvist sätter 2-1.

-
Säsongen 21/22
Styrelsen skulle ju ge JE allt han behövde för att ta oss ur denna situation...vad hände där? Ska vi sitta still i båten och hoppas på att nuvarande lag ska lösa detta? Händer ju inte.
Säsongen 21/22
Tror ju inte vi har råd att skicka folk hit och dit. Men backchecking verkar inte ligga för större delen av truppen.Exile skrev: ↑2021-11-23 11:38:12 Efter att ha lyssnat på delen om Djurgården i Sanny's/Madhawks podd så kollade jag upp 2-1 målet mot cluben igen...Nu vet jag inte om Holland hade varit inne på ett väldigt långt byte...Men har det inget med saken och göra så måste det vara en av det sämsta hemjobbet i DIF's historia?! Holland är ett par meter framför Törnnqvist, det slutar med att han istället är ett par meter bakom innan Törnqvist sätter 2-1.
Säsongen 21/22
#Mot17p
Säsongen 21/22
Det låter precis likadant som innan...Vi lär inte få se några större förändringar så länge som styrelsen sitter på händerna.
Säsongen 21/22
1. Vi
2. Ska
3. Vända
4. På
5. Skeppet