Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DRC »

daol skrev: 2021-10-30 18:24:48
Vinge skrev: 2021-10-30 14:57:05 Bra där INGMAN !! Men det är klart , Det var ju bara OTUR att man som back hamnar i närkamper. Ellerhur Jocke.
Sparris-armade , bucklig-magade, soja-ätande, klappruttna soja pojke !
JI Gnäller direkt efter sin uppenbara förlust framför eget mål på domaren ! Men visst, ok, det var bara otur, för han är med för sin briljanta spelförståelse, tuffa attityd, mästerliga skott osv. Det förstår jag 😵

För att citera Falk från DIF.SE innan matcherna i torsdags och idag;

- Vi ska ge dom en match som heter duga ! 🤣
Andas. Säger mer om dig än om Ingman det där inlägget.
Äsch, han har ju rätt i allt.

Jocke har fått vattenskalle och är 40 dagar sen med att fylla Ekholms plats och skicka Ingman. Vi hade inte varit fullt lika usla med en backlinje som faktiskt kunde markera egen kasse och sätta upp ett spel ett par gånger per match.

Andersén må vara usel men har man bajsat ner sig så jävligt som Jocke gjort, och behöver två backar, så har man inte råd att vara varken stolt eller kräsen. Fy!
Singing Cowboy

Inlägg av Singing Cowboy »

Vinge skrev: 2021-10-30 14:57:05 Bra där INGMAN !! Men det är klart , Det var ju bara OTUR att man som back hamnar i närkamper. Ellerhur Jocke.
Sparris-armade , bucklig-magade, soja-ätande, klappruttna soja pojke !
JI Gnäller direkt efter sin uppenbara förlust framför eget mål på domaren ! Men visst, ok, det var bara otur, för han är med för sin briljanta spelförståelse, tuffa attityd, mästerliga skott osv. Det förstår jag 😵

För att citera Falk från DIF.SE innan matcherna i torsdags och idag;

- Vi ska ge dom en match som heter duga ! 🤣
Det här känns ungefär lika fräscht som Benny Hill. Ett troll från de värmländska skogarna?
FREE ALBIN GREWE!
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Jocke 21/22 sammanfattad:

* Ta in en coach som inte varit huvudtränare på 12 år
* Tillåta att coachen ansluter sent
* Trots ovan bajsa bort en vecka på försäsongen för NHL-ploj
* Inte lyckas stänga Nyman
* Chansa på Aaro
* Rensa bort kulturbärare #1 i Hank
* Rensa ut för mycket spelare på en gång
* Chansa på Josef
* Chansa på Carey
* Chansa på Lorito
* Chansa på Ingman
* Chansa att den från början numerärt korta backuppsättning skulle vara hel
* Tillåta att defensiven inte prioriterades under försäsongen
* Tillåta att Bergfors, förmodligen mest rutinerad i laget, behandlas som en fjärde-gnuggare i interna hierarkin (det märks på han output)
* Glömma att berätta för Holland om 5 game för fighting
* Chansa på att det skulle räcka att Grags kom först i oktober
* Tillåta att Grags överbelastas pga för kort om D
* Chansa på att skägg inte behövs i SHL speciellt i PK
* Chansa och inte ersätta Ekholm
* Chansa och inte få panik och slänga in vem som helst till på D redan vid FBK borta
* Chansa och inte ersätta Falk

Men PP ser ok ut. Synd bara att vi aldrig spelar PP.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Besökte Södertälje - Hv71 ikväll. Kan meddela att Davidssons(yes i plural) är precis så bra som man minns dem. Pressar fast motståndarna gång på gång. Starka på puck. Ättriga som bara fan.

Hv tackar Jocke på sina bara knän. Men vad har vi att klaga på? Engsund och Carey är inte så pjåkiga heller. Kul med lite spelare som vi kan relatera till liksom....

Försvinn Jocke
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Manijock skrev: 2021-10-30 19:46:29 Besökte Södertälje - Hv71 ikväll. Kan meddela att Davidssons(yes i plural) är precis så bra som man minns dem. Pressar fast motståndarna gång på gång. Starka på puck. Ättriga som bara fan.

Hv tackar Jocke på sina bara knän. Men vad har vi att klaga på? Engsund och Carey är inte så pjåkiga heller. Kul med lite spelare som vi kan relatera till liksom....

Försvinn Jocke
Ha ha ha. Ja den vågade han såklart inte chansa på.

Nu tycker jag iofs att Jocke varit bra historiskt. Släpp stoltheten bara.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

DRC skrev: 2021-10-30 19:56:23
Manijock skrev: 2021-10-30 19:46:29 Besökte Södertälje - Hv71 ikväll. Kan meddela att Davidssons(yes i plural) är precis så bra som man minns dem. Pressar fast motståndarna gång på gång. Starka på puck. Ättriga som bara fan.

Försvinn Jocke
Ha ha ha. Ja den vågade han såklart inte chansa på.

Nu tycker jag iofs att Jocke varit bra historiskt. Släpp stoltheten bara.
Jag kan hålla med om att Jocke har lyckats med en hel del förvärv, men var är dessa idag och vad har det kostat oss på sikt, och vilka har kastas under bussen på resan fram. Vi byter ut egna spelare mot helt nya, som säkert kan producera bättre(för stunden), men vad innebär detta på sikt, vi dödar chansen på återvinning, dessa spelare skapar en tillhörighet till andra klubbar som gör att de förknippas till dem, när läge bjuds på återkommande,
Just bröderna så var väl detta forum inte nådiga när det kom till kritik, precis som många andra spelare från våra egna led, en viss ödmjukhet i kritiken till våra egna unga talanger kanske skulle behövas, Hank är en annan som fick klä skott för bristande kunskaper, men när dessa är borta skriker vi högt att vi inte lyckas ta tillbaka dessa, skulle jag vara spelare och läste vad många här inne skrev om mig och ta detta för sanning för klubbens syn på mig, så skulle jag aldrig i helvete sätta min fot i denna förening igen.
Med det sakt så tycker jag att föreningen visar upp ett enormt dåligt tillhandatagande av våra egna, vi kommer garanterat inte ha några återvändare att luta oss mot i framtiden.
Detta är vad vi de senaste åren har jobbat på, allt för att nå framgång för stunden, som även det har misslyckats på grund av skador mm.
Just nu så sitter vi på en bajsmacka utan framtidstro, men det är inte bara denna säsong som lett oss fram till detta, utan detta har under flera år gediget arbete pågått, och nu får vi äntligen skörda👍
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Intressant kontraktssituation vi har inför nästa år.

Målvakter: –.

Backar: –.

Forwards: Filip Cederqvist (2023), Rhett Rakhshani (2023), Ludvig Rensfeldt (2023), Marcus Sörensen (2025) och Linus Videll (2023). Sörensen får däremot lämna fritt.

Håller vi oss kvar så hoppas jag vi börjar om från början med ett helt nytt lag.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev: 2021-10-31 12:10:12 Intressant kontraktssituation vi har inför nästa år.

Målvakter: –.

Backar: –.

Forwards: Filip Cederqvist (2023), Rhett Rakhshani (2023), Ludvig Rensfeldt (2023), Marcus Sörensen (2025) och Linus Videll (2023). Sörensen får däremot lämna fritt.

Håller vi oss kvar så hoppas jag vi börjar om från början med ett helt nytt lag.
Hedström och Johansson bör få förlängt , och Tom om han är frisk. Satsa på Claesson, Englund. Josefson ut, Krüger in. Om inte nåt MIRAKULÖST händer med Josef förstås. Strandberg har gjort sitt om han inte kan gå ned i lön, sluta tjattra och sluta åka golfbil. Han ska spela samtliga matcher resten av denna säsong, spela 40+ min/match tills han ser ut som Quasimodo för att erbjudas båsöppnar-giget nästa år. Spelar ingen roll om han så ligger raklång baklm eget mål efter 60 min - SPELA! Hör med M Ljungh.

Bort med importerna, bryt med Rhett. In med Brodin och Davidsson (den äldre!). Det får vara nog med legoknektar. Varenda ny spelare ska vara hemvändande med känsla för klubben. JE ska slicka Hanks fötter och handtvätta hans efter Hammarbybacken-kalsonger under hela nästa säsong och erbjuda topplön som förlåtelse
Säg den glädje som varar
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Jaha lorito sparkad. Eller brutit kontrakt. Enligt dif hockey insta. Vem får vi in istället nu då?
7/4-2014
gaspo

Inlägg av gaspo »

Warg och Örebro bryter. Nått för oss?
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

In med Warg för fan. Perfekt spelare i vårt läge.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle vara intressant att veta vad det kostade att köpa ut Lorito.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Grabben från Söder skrev: 2021-10-31 15:18:53 In med Warg för fan. Perfekt spelare i vårt läge.
Absolut, en hård jävel, precis vad vi behöver

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-10-31 15:22:35 Skulle vara intressant att veta vad det kostade att köpa ut Lorito.
Var inte en dag försent
Leffeman

Inlägg av Leffeman »

Kan bli Warg alltså.

Låst