Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Vinge skrev: 2021-10-30 11:59:29
Tobbe350 skrev: 2021-10-30 11:36:31 Nu tycker jag det är tid för att folk att kamma sig lite här va, man kan inte inte räkna med att 4 av våra toppbackar ska vara skadade samtidigt. Sluta bara det går inte att lasta honom för just den delen. Släpp sargen nu och gå vidare. Vi är där vi är, vi kan inte göra något ogjort. Vi sitter med dom spelarna vi har och nu får man försöka rädda det som räddas kan.
Folk skriker efter nya backar och så kommer det ett rykte om han Brynäs killen men då duger han inte, då är han för dålig. Lite sans kan man väl ha. Går inte att kräva nya toppspelare, om det inte finns några på marknaden. Det krävs 3 saker för att det ska gå i lås, pengar, spelare och agent.

Ibland behöver folk faktiskt ta några djupa andetag innan ni kastar ur en massa skit om och om igen.
Det är enbart hans fel att vi sitter i den sitta vi gör.
Och hittar han en bra målvakt som faktiskt KAN vinna matcher åt oss när matas behöver vila, så slå till !!
Ska vi värva en målvakt nu också? Det är väl ändå verkligen att slösa bort redan taskiga resurser.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2021-10-30 12:02:10
Vinge skrev: 2021-10-30 11:59:29
Tobbe350 skrev: 2021-10-30 11:36:31 Nu tycker jag det är tid för att folk att kamma sig lite här va, man kan inte inte räkna med att 4 av våra toppbackar ska vara skadade samtidigt. Sluta bara det går inte att lasta honom för just den delen. Släpp sargen nu och gå vidare. Vi är där vi är, vi kan inte göra något ogjort. Vi sitter med dom spelarna vi har och nu får man försöka rädda det som räddas kan.
Folk skriker efter nya backar och så kommer det ett rykte om han Brynäs killen men då duger han inte, då är han för dålig. Lite sans kan man väl ha. Går inte att kräva nya toppspelare, om det inte finns några på marknaden. Det krävs 3 saker för att det ska gå i lås, pengar, spelare och agent.

Ibland behöver folk faktiskt ta några djupa andetag innan ni kastar ur en massa skit om och om igen.
Det är enbart hans fel att vi sitter i den sitta vi gör.
Och hittar han en bra målvakt som faktiskt KAN vinna matcher åt oss när matas behöver vila, så slå till !!
Ska vi värva en målvakt nu också? Det är väl ändå verkligen att slösa bort redan taskiga resurser.
Hörde jag ny målvakt??? Trodde jag var nykter men tydligen så hallucinerar jag...det är väl fan det sista vi behöver.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2021-10-30 09:20:42 Vi spelar inte med den mentaliteten som krävs av ett bottenlag. Vi ska liksom gå in ikväll mot Rögle med viljan att äta upp pucken. Vi ska barrikera oss runt egen kasse.

Många driver ofta med trupperna vi hade runt 06 där, men de kunde åtminstone försvara. Sen hoppades man på PP så Linkan kunde leverera.
Barrikaderar vi oss som ny spelmodell så skulle jag bli orolig för att åka ur på riktigt. Lag som Frölunda, Färjestad, Skellefteå mfl, ja de flesta lagen, käkar upp vilken dödgrävaruppställning som helst i årets upplaga.
Vi måste hålla ihop laget, vinna i neutral zon och i defensiv zon är det hyperaggressivitet och att vinna pucken och vägga sig ut som gäller.
Det är skit att vi släpper till avslut framför egen kasse men det är nästan värre för totalen att vi inte kontrollerar mittzon eller får till det offensivt. Vi har grymma målvakter som kommer ta allt som kommer oskymt utifrån. Börja med att fixa den biten i defensiven som högsta prio och lägg sedan allt annat träningskrut på neutral zon och på att komma in framför kassen.

Den enda back jag skulle vilja se IN är Nardella (eller Björnfot hem).
Senast redigerad av Praetori den 2021-10-30 12:39:11, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Ja målvakterna är inte vårat problem denna säsong. Skulle vara kul att se Mantas och Svedberg men ett tight försvar framför sig som topplagen i SHL har. Men det kommer vi aldrig att få se.
Avskaffa tre mot tre.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Ja vinge ni får jätte gärna tycka de ni gör men ni behöver inte ventilera samma sak 5 ggr om dagen. Vi förstår att ni tycker Jocke gjort ett bedrövligt jobb. Det är helt okej. Grejen är att man tappar lite intresset av att läsa här inne när man läser samma inlägg på flera ställen. Jocke har vart naiv den här säsongen, hans chansningar gick käpprätt. Och det är han nog väldigt medveten om också.
7/4-2014
Vinge

Inlägg av Vinge »

Manijock skrev: 2021-10-30 12:00:04 Andersén har både spelat landslag och KHL så visst han grabben både skalle och förutsättningar om han bara skulle vara hel. Den där långa utläggningen om vikt och styrka är inte värt att ens ge sig in i. Det är väl ingen som sagt att bara för att man är stark så kan bli hockeyback. Kom igen!

Gällande skador. Nåja, Grags, Strandberg och Högström kunde man väl ändå förutse eller? Krävs ingen Zaida där inte. Josefson är inte ens diskussionsbart. 2% chans kanske att han skulle vara hel en handfull matcher. Ågren och Tom ger jag dig. Det är omöjligt att veta på förhand. Men det har å andra sidan alla lag och det ska vi ha råd med. Videll? Det är ju en gubbe, så klart som fan att han skulle paja. Älskar fortfarande att vissa avfärdade Dicken bara för att han har problem med ett knä. Ersättaren blir en två år äldre sämre spelare MEN utan skadehistoria... Vad är det första som händer? Killen skadar sig :lol: Axelsson var ju inte ens borta särskilt mycket.
Håller med om Dick. Jag skulle ge honom en kasse penger, ta med honom på is träning, och låta han spela matcher i slutet av december.. men det kan man såklart glömma..

Sen tycker jag att vi glömmer bort vikten av att ha två st topp Centrar. Har vi råd att vara utan i detta läge?
Strandberg kommer högst sannolikt inte upp i nivå under denna säsong.
Jag tror på Holland, och tror att Rhett och Carey kan göra det bra med han.
Däremot behöver Sören en en bättre C än Rensfeldt. LR har gjort det riktigt bra stora delar, absolut. Men vi behöver en skickligare C. Vi behöver två topp C.
Varför ska just bara vi ha en riktigt bra offensiv C ???

Annars , en ny fw, tycker varesig Lorito eller Andersson går bra med Sören. Cederqvist är för Lik Sören i sitt spelsätt, vilket iofs är bra men de har svårt att spela med varandra och därför har de inte gjort det.

Möjligt att Cederqvist kan gå C ? Han är starkare än Strandberg, skickligare med pucken, bättre skridskoåkning . ( Just nu åtminstone, helt klart )

Det som DIF ändå gjort bra tycker jag är att de fattat att Sören verkligen behöver en spelare som i stort sett parkerar framför mål och vinner närkamper. (LR)

Jag hade gärna sett Videll spela med Sören, men Videll åker mest runt på utsida och vill leta passningar.
Skulle vilja att han spelar med på instinkt och tar skit jobbet , utnyttjar sin storlek, accepterar att det lär göra ont att spela hockey.
Sören behöver folk som plöjer vägen men som oxå är så pass snabba i tanken att ha klubban i isen. Leta små tomma ytor framför mål där de kan skjuta en puck i mål.

Jag uppfattade det du skrev om NA att han kunde knuffa undan spelare framför mål, det andra var inte så viktigt.

NAs gamla meriter spelar stor ingen roll nu. Han är ingen bra back, Han är en spelare som bäst , kanske kommer kunna slåss om att vara 6e back. Dessutom behöver han träna och det lär ta tid innan han/ om han presterar.

Vi behöver ersätta Tom, och ta in ytterligare en back som sämst blir 5e back, som gärna kan konkurrera om topp 4 dessutom. Med NA kommer ingenting bli bättre.

Alla som har Andersen klass, ska väljas bort, Hedström är en klart godkänd back i ett tredje backpar. Sen tycker jag ändå att Johansson ska få vara 7e back. (5-7min per match) En förutsättning för att Hedström ska vara 6e och Johansson 7e är dock att en Arnesson typ spelar med Hedström.
Johansson har så mycket kvalitet offensivt och han har bevisat att han kan utvecklas. I Hedström och Johansson kan vi få det vi söker, Stockholms killar med DIF hjärta. Dessutom lär de inte vara alltför dyra. Tycker det finns en framtid för dom två i DIF.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Tobbe350 skrev: 2021-10-30 12:45:13 Ja vinge ni får jätte gärna tycka de ni gör men ni behöver inte ventilera samma sak 5 ggr om dagen. Vi förstår att ni tycker Jocke gjort ett bedrövligt jobb. Det är helt okej. Grejen är att man tappar lite intresset av att läsa här inne när man läser samma inlägg på flera ställen. Jocke har vart naiv den här säsongen, hans chansningar gick käpprätt. Och det är han nog väldigt medveten om också.
Ok . Så problemet var alltså inte att jag förklarade så du förstod. Utan att jag upprepar mig , det är min person det är fel på, okej 🤣👍🏻
Det var snabba vändningar 🤡

Vad gäller ny målvakt skrev jag bara längst ner i ett långt inlägg att när dom ändå letar , så OM ni hittar en bra målvakt, gå för det.

Det är inte det vi mest behöver nej, ingen har sagt det.

Kan förstå att en del tycker att jag tjatar om Jocke, men jag har åtminstone rätt i det.
Många tjatar om pengar hela tiden. ( Vilket är fel) PENGAR FINNS det gott om, och tar de slut är de tom beredda att göra allt de kan för att lösa detta. Vi ska inte åka ut för att vi inte hade råd. Så det är inte ett problem just nu.
Problemet är, just det, det fick man inte skriva mer än en gång gång. Ellerhur Tobbe.. 🤣
Att inte prata om problemen, och att folk inte ska behöva ta ansvar för vad de ställt till med hjälper säkert jättemycket, hmmm vad känner man igen det ifrån 🤔🤔🤔😂 Nä, bättre att stoppa huvudet i sanden...
Senast redigerad av Vinge den 2021-10-30 13:27:30, redigerad totalt 2 gång.

Inlägg av #10 »

Vinge skrev: 2021-10-30 13:04:05
Tobbe350 skrev: 2021-10-30 12:45:13 Ja vinge ni får jätte gärna tycka de ni gör men ni behöver inte ventilera samma sak 5 ggr om dagen. Vi förstår att ni tycker Jocke gjort ett bedrövligt jobb. Det är helt okej. Grejen är att man tappar lite intresset av att läsa här inne när man läser samma inlägg på flera ställen. Jocke har vart naiv den här säsongen, hans chansningar gick käpprätt. Och det är han nog väldigt medveten om också.
Ok . Så problemet var alltså inte att jag förklarade så du förstod. Utan att jag upprepar mig , det är min person det är fel på, okej 🤣👍🏻

Vad gäller ny målvakt skrev jag bara längst ner i ett långt inlägg att när dom ändå letar , så OM ni hittar en bra målvakt, gå för det.

Och det tjatas om pengar hela tiden. PENGAR FINNS det gott om, och tar de slut är de tom beredda att göra allt de kan för att lösa detta. Vi ska inte åka ut för att vi inte hade råd. Så det är inte ett problem just nu.
Problemet är, just det, det fick man inte skriva mer än en gång gång. Ellerhur Tobbe.. 🤣
Problemet just nu är att det inte finns (bra) spelare att tillgå, och kommer det lös någon så har dom roligare alternativ än Dif att välja på.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

#10 skrev: 2021-10-30 13:12:08 [quote=Vinge post_id=484453 time=<a href="tel:1635595445">1635595445</a> user_id=34544]
[quote=Tobbe350 post_id=484450 time=<a href="tel:1635594313">1635594313</a> user_id=8515]
Ja vinge ni får jätte gärna tycka de ni gör men ni behöver inte ventilera samma sak 5 ggr om dagen. Vi förstår att ni tycker Jocke gjort ett bedrövligt jobb. Det är helt okej. Grejen är att man tappar lite intresset av att läsa här inne när man läser samma inlägg på flera ställen. Jocke har vart naiv den här säsongen, hans chansningar gick käpprätt. Och det är han nog väldigt medveten om också.

Och det tjatas om pengar hela tiden. PENGAR FINNS det gott om, och tar de slut är de tom beredda att göra allt de kan för att lösa detta. Vi ska inte åka ut för att vi inte hade råd. Så det är inte ett problem just nu.
[/quote]
Problemet just nu är att det inte finns (bra) spelare att tillgå, och kommer det lös någon så har dom roligare alternativ än Dif att välja på.
[/quote]

Jisses, nivån alltså. Tror även du förstår vad jag menar om du klurar en stund.
Furum är till för att diskutera och argumentera mellan olika parter. Visst kan även ett forum funka genom att kasta ut samma sörja gång efter annan. Men man blir snart ensam med sina likasinnade som bara repeterar samma sak om och om igen. Jaja nu ska iaf jag bänka mig om en stund för att se ytterligare en förnedring.
Blir att hålla sig undan för matchtråden idag. Tror jag vet vad det kommer handla om ändå…..
7/4-2014
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Jag ser knappast någon bättre lösning för tillfället än Andersén på ett billigt kortidskontrakt. Finns det någon annan stabil svensk defensiv back vi skulle kunna värva?

När det kommer till Jocke tycker jag man kan lasta honom lite gällande backsidan. Den var ganska svag på förhand, åtminstone innan Grags kom in. Med då Tom och Högga som båda har skadehistorik. Jag hade gärna sett att istället för att ha lagt pengar på en spelare som Carey att vi värvat en bra defensiv topp 4 back.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev: 2021-10-30 12:37:40
Manijock skrev: 2021-10-30 09:20:42 Vi spelar inte med den mentaliteten som krävs av ett bottenlag. Vi ska liksom gå in ikväll mot Rögle med viljan att äta upp pucken. Vi ska barrikera oss runt egen kasse.

Många driver ofta med trupperna vi hade runt 06 där, men de kunde åtminstone försvara. Sen hoppades man på PP så Linkan kunde leverera.
Barrikaderar vi oss som ny spelmodell så skulle jag bli orolig för att åka ur på riktigt. Lag som Frölunda, Färjestad, Skellefteå mfl, ja de flesta lagen, käkar upp vilken dödgrävaruppställning som helst i årets upplaga.
Vi måste hålla ihop laget, vinna i neutral zon och i defensiv zon är det hyperaggressivitet och att vinna pucken och vägga sig ut som gäller.
Det är skit att vi släpper till avslut framför egen kasse men det är nästan värre för totalen att vi inte kontrollerar mittzon eller får till det offensivt. Vi har grymma målvakter som kommer ta allt som kommer oskymt utifrån. Börja med att fixa den biten i defensiven som högsta prio och lägg sedan allt annat träningskrut på neutral zon och på att komma in framför kassen.

Den enda back jag skulle vilja se IN är Nardella (eller Björnfot hem).
Barrikadera kanske var ett dåligt ordval. Det handlar om att inte till varje pris tappa sin gubbe. Hellre ta tusen utvisningar än att riskera att "sin gubbe" gör mål. Jag är så trött på dessa meter ifrån-markeringar och sen se besviken ut när den sitter. Problemet är att ingen av våra backar är starka eller smarta nog att vinna sina dueller. Hence vi behöver förstärka den delen.

Nardella? Jo nog skulle han vara välkommen men fan inte på bekostnad av en back som kan vinna närkamper och spela enkelt. Dessa två punkter var även Bobby oerhört svag i.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vi söker ju en back och jag tror att man vill ha in nån redan innan uppehållet för att hinna träna. Men marknaden ser ju minst sagt skral ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Nisse står och gråter på Instagram när kvalet är klart om hur han tyckte synd om Ingman och han var en så fin kille och han var klar för Djurgården.

Men Nisse som coachade laget valde att inte spela honom.
DEN backen ska vi ta till Djurgården.

Det här fuskbygget JE byggt ihop håller inte och det är inga nyheter. Finns det en mikroskopisk chans att ta in Andersén så GO FOR IT.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Vinge

Inlägg av Vinge »

Bra där INGMAN !! Men det är klart , Det var ju bara OTUR att man som back hamnar i närkamper. Ellerhur Jocke.
Sparris-armade , bucklig-magade, soja-ätande, klappruttna soja pojke !
JI Gnäller direkt efter sin uppenbara förlust framför eget mål på domaren ! Men visst, ok, det var bara otur, för han är med för sin briljanta spelförståelse, tuffa attityd, mästerliga skott osv. Det förstår jag 😵

För att citera Falk från DIF.SE innan matcherna i torsdags och idag;

- Vi ska ge dom en match som heter duga ! 🤣
daol

Inlägg av daol »

Vinge skrev: 2021-10-30 14:57:05 Bra där INGMAN !! Men det är klart , Det var ju bara OTUR att man som back hamnar i närkamper. Ellerhur Jocke.
Sparris-armade , bucklig-magade, soja-ätande, klappruttna soja pojke !
JI Gnäller direkt efter sin uppenbara förlust framför eget mål på domaren ! Men visst, ok, det var bara otur, för han är med för sin briljanta spelförståelse, tuffa attityd, mästerliga skott osv. Det förstår jag 😵

För att citera Falk från DIF.SE innan matcherna i torsdags och idag;

- Vi ska ge dom en match som heter duga ! 🤣
Andas. Säger mer om dig än om Ingman det där inlägget.
Låst