Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Stocky skrev: Femmorna borde se ut så här

Danielsson Bäcker Linkan
Axelsson Ottoson Anger
Hörnqvist Falk Ryno
Fimpen Engqvist Ölvestad

Väänänen T. Johansson
Marusak R. Petterson
T. Petterson Frylén
Ser bra ut, men jag skulle ha Printz som sista sjunde back.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Jag skulle välja Printz före Frylén, Marusak, Ronnie & T. Johansson (Tror/hoppas att Johansson kan mer & bättre?)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Frylén eller Ronnie borde sitta.

Bästa alternativet kan vara att spela Ronnie och Printz väldigt mycket i box-play och sen spela dom mindre i spel 5 mot 5 och gå runt på 7 backar.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Heeyy wtf?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1519855.ab

DIF har visat intresse för den nya Espen Knutsen.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Ryktas som en spelare med underbar teknik, men även ett hett temprament. En av hans idoler är tydligen en viss Morten Ask ...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Crashmash skrev:Ryktas som en spelare med underbar teknik, men även ett hett temprament. En av hans idoler är tydligen en viss Morten Ask ...
Det verkar inte vara speciellt positivt, med tanke på Morten då. Hoppas att Espen berättar om hur bra hans tid i Djurgårdens IF var, så kanske det kan gå.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Lutar åt DIF tycker jag, alla norrmän har mer eller mindre gjort succé i DIF (Undantag Myrvold och Ask). Dessutom lär ju Knutsen höra av sig och tala gott om DIF :)
rated_x

Inlägg av rated_x »

Sidney Crosby skrev:Lutar åt DIF tycker jag, alla norrmän har mer eller mindre gjort succé i DIF (Undantag Myrvold och Ask). Dessutom lär ju Knutsen höra av sig och tala gott om DIF :)
hmm jacobsen gjorde ingen succe så det blir väl typ 2-3 i succe skalan :)
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

rated_x skrev:
Sidney Crosby skrev:Lutar åt DIF tycker jag, alla norrmän har mer eller mindre gjort succé i DIF (Undantag Myrvold och Ask). Dessutom lär ju Knutsen höra av sig och tala gott om DIF :)
hmm jacobsen gjorde ingen succe så det blir väl typ 2-3 i succe skalan :)
Myrvold var väl heller inte direkt lyckad.
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Stocky skrev:Nu tycker jag det är dags att släppa ner C. Gustafsson till J20 igen när vi börjar bli fullt manskap.

Femmorna borde se ut så här

Danielsson Bäcker Linkan
Axelsson Ottoson Anger
Hörnqvist Falk Ryno
Fimpen Engqvist Ölvestad

Väänänen T. Johansson
Marusak R. Petterson/ Printz
T. Petterson Frylén

Mest kjedorna som är för mycket blaj i just nu. Bengan har det tufft just nu och känner för stor press att spela med Linkan han har gjort mer mål utan han i år, Ryno kan vara den som får igång honom. 4 Femman ska vara alá NHL och bara mata sönder motståndarna
Jag håller i stort sett med, men Bäcker presterar inte tillräckligt tyvärr. Fimpen eller Enqvist får centra första, helst Engqvist, då Fimpen och Ölvestad passar bra tillsammans och är jobbiga att möta. Dessutom tycker jag det finns plats för Calle G, faktiskt på bekostnad av Bäcker som det ser ut just nu.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Stocky skrev:Nu tycker jag det är dags att släppa ner C. Gustafsson till J20 igen när vi börjar bli fullt manskap.

Danielsson Bäcker Linkan
Axelsson Ottoson Anger
Hörnqvist Falk Ryno
Fimpen Engqvist Ölvestad

Väänänen T. Johansson
T. Petterson Frylén

Mest kjedorna som är för mycket blaj i just nu. Bengan har det tufft just nu och känner för stor press att spela med Linkan han har gjort mer mål utan han i år, Ryno kan vara den som får igång honom. 4 Femman ska vara alá NHL och bara mata sönder motståndarna
Personligen så förstår jag ingenting när man tycker att Printz inte är självklar. David gör ett mycket bra jobb i det tysta och håller motstådarspelare utanför slottet och är dessutom en som står upp när det hettar till. Marusak däremot har varit DIF´s sämsta spelare den här säsongen och dräller med pucken på blå och verkar nästan rädd att göra bort sig på isen. Låt han sitta på bänken och låt han spela lite PP där han kanske gör lite nytta och sen sparka honom nästa säsong om han inte kommer upp i fjolårets form.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

nutarvidom skrev:

Danielsson Bäcker Linkan
Axelsson Ottoson Anger
Hörnqvist Falk Ryno
Fimpen Engqvist Ölvestad

Väänänen T. Johansson
T. Petterson Frylén

Jag håller i stort sett med, men Bäcker presterar inte tillräckligt tyvärr. Fimpen eller Enqvist får centra första, helst Engqvist, då Fimpen och Ölvestad passar bra tillsammans och är jobbiga att möta. Dessutom tycker jag det finns plats för Calle G, faktiskt på bekostnad av Bäcker som det ser ut just nu.
Sen tycker jag att vi borde köra med fyra backpar för att på så sätt kunna köra på fyra hela femmor. Alltså, kläm in Printz och Eklund. Printz har faktiskt blivit stabilare i defensiven och är nog viktigare än vad många vågar erkänna. Det är dessutom härligt att se Ossi stötta Ericsson. De få gånger Ericsson varit inne har han fått grymt med beröm från Ossi, värt att kolla in det!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

136_Djurgårdare skrev:

Danielsson Bäcker Linkan
Axelsson Ottoson Anger
Hörnqvist Falk Ryno
Fimpen Engqvist Ölvestad

Väänänen T. Johansson
T. Petterson Frylén

Personligen så förstår jag ingenting när man tycker att Printz inte är självklar. David gör ett mycket bra jobb i det tysta och håller motstådarspelare utanför slottet och är dessutom en som står upp när det hettar till. Marusak däremot har varit DIF´s sämsta spelare den här säsongen och dräller med pucken på blå och verkar nästan rädd att göra bort sig på isen. Låt han sitta på bänken och låt han spela lite PP där han kanske gör lite nytta och sen sparka honom nästa säsong om han inte kommer upp i fjolårets form.

Jag håller med dig Printz blir bara bättre och bättre! Men vems plats ska Ronnie ta? Tycker Precis som du att Marusak inte har varit i närheten av förra säsongen och är nog en av dom sämre tyvärr.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Stocky skrev:Jag håller med dig Printz blir bara bättre och bättre! Men vems plats ska Ronnie ta? Tycker Precis som du att Marusak inte har varit i närheten av förra säsongen och är nog en av dom sämre tyvärr.
Angående Jiri så borde han kanske petas som han spelar i dagsläget. Men vi vet alla vilken nivå han kan hålla och komma upp till. Dessutom känns det som slöseri att låta en spelare med hans lön att nöta bänk. Tror att han snart blir sig själv igen om Säcken, Micke och Montén fortsätter visa att de tror på honom.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

blocco skrev:
Stocky skrev:Jag håller med dig Printz blir bara bättre och bättre! Men vems plats ska Ronnie ta? Tycker Precis som du att Marusak inte har varit i närheten av förra säsongen och är nog en av dom sämre tyvärr.
Angående Jiri så borde han kanske petas som han spelar i dagsläget. Men vi vet alla vilken nivå han kan hålla och komma upp till. Dessutom känns det som slöseri att låta en spelare med hans lön att nöta bänk. Tror att han snart blir sig själv igen om Säcken, Micke och Montén fortsätter visa att de tror på honom.
Ja det får vi hoppas att han blir. Håller med dig att han måste få chansen i några matcher till för att visa vad han verkligen kan göra. Händer det dock inget inom 5-6 matcher så bör man nog börja fundera om man verkligen kan fortsätta sätta honom före andra för att man lägger mycket pengar på honom. Då får man nog bita i det sura äpplet och sätta honom på bänken.
Skriv svar