Poddmässigt gillar jag Sanny&Svensson de har ett bra flow och diskuterar högt och lågt och lite hej vilt ibland, däremot tycker jag framförallt att Sanny glömmer bort vad han säger från gång till gång.
Gällande Barry. Med facit på hand, är det dels inte en superkonstig värvning. Jag upplever iaf han som en man med mycket erfarenheter och kunnande inom hockey. Han har även en relation och insikt i föreningen på förhand, detta om något är en väldigt stor bonus. Han har en historik av att utveckla unga spelare, väldigt viktigt i dagens DIF. Samt kanske det viktigaste, han gick med på att vara en temporär lösning och därmed kanske mentor till en kommande tränare.
Jag hade absolut förväntat mig att han skulle få ut mer av laget men det har han inte fått och är jävligt ärlig med
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -karamell/.
Att Jocke ställer sin plats till förfogande är rimligt, att styrelsen inte sparkar honom just nu, ännu mer rimligt...vad skulle det egentligen ge just nu?
Att man däremot ser över alternativen inför nästa säsong och kanske börjar fösa in en ny sportchef efter årsskiftet/tidig vår ser jag dock som rimligt.
Nu går man dock ut och säger att pengarna finns där för att bli bättre, vi får väl se vad det renderar i.
– Det finns inget absolut belopp. Vi kommer att göra vad som krävs för att vända det här. När regeringen tillät mer publik ändrade vi taktik och tillstötte mer medel till den sportsliga verksamheten. Joakim Eriksson fick mer pengar till spelartruppen väldigt sent. Så vi var inte ute i lika god tid som innan, utan tog in bland annat Marcus Sörensen och Peter Holland efterhand. Joakim Eriksson har de resurser som krävs framöver för att vi ska komma på ett vinnande spår igen, säger Kareel Lehiste.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Oavsett om man skulle ha räknat med dom eller inte, tycker jag verkligen inte att man kan blunda för alla skador vi haft de senaste säsongerna, alla lag har dom och jag vet inte om det är lika för alla men vi har fan varit riktigt brandskattade och det har inte varit lätt för oss att ha rätt lag på banan.