Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nattuggla_ skrev: 2021-10-26 10:21:06 Ni kanske redan sett men den finns på Sportexpressen.

Tyckte Kareel sammanfattade förtroendet för Jocke väldigt bra. Bara för att man misslyckats nu så betyder det inte att det långsiktiga förtroendet är förändrat. Jag tror Joakim Eriksson är otroligt viktig för Djurgården även fortsatt på sikt.
Jag är inte alls lika övertygad.

Är du sportsligt ansvarig i en resultatinriktad branch måste du balansera långsiktighet med någon form av mätbara framsteg i närtid.
DIF har sedan återkomsten 2014 etablerat sig i SHL, gått till en final men riskerar nu negativt kval, sedan 2019 pekar utvecklingskurvan nedåt väldigt brant

Att Jocke stannar säsongen ut känns ändå rimligt, men sedan kanske det är dags för en hälsosam skilsmässa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Jag är inte alls främmande för en ny sportchef. Men det ska nog ske emellan säsonger. Tycker det är väldigt synd att Tjomme förlängt med Leksand. Det kan ju också innebära att han fått indikationer från DIF att Jocke sitter rätt säkert sitt kontrakt ut vilket väl löper ut efter nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Ingen kommunikation om skadade spelare. Nä fan asså detta känns så avgrundsdjupt med allt inom DIF hockey. Äh vi lirar med juniorer och hoppas vi skrapar ihop nån poäng till jul. Sedan framåt mars så kanske vi har fullt manskap som kan spela ihop sig till playout.
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... -framover/

Sanny plockade fram den största släggan han kunde hitta...!

Säger inte att han har direkt fel, men...

Tycker att det är ganska magstarkt att lägga fram det på det sättet som Sanny gör. Jag vet inte vilken insikt Sanny har i DIF, men att bygga en artikel på en lång rad av (förmodade) antaganden klingar i min bok väldigt illa. Nu kanske Sanny är anställd att vara något av en hockey-skvaller-reporter, och i så fall så är det ju i linje med texten. Annars tycker jag att han är ganska långt ute och cyklar. Sanny har varit fientligt inställd till Barry ända sedan rekryteringen blev klar. Att sitta med facit i hand, efter ca 10 matcher och skrika att det var "ett gigantiskt misslyckande" är så otroligt låg nivå.

Sannys analys, som han hickar ur sig kan förkortas som "Djuugåden är dåliga. De tog in en gammal amerikan. Det gick dåligt. Det var en katastrofal rekrytering". Sanny har ingen som helst koll på vem som gjort vad, vad spelarna tycker, vad Barry själv tänker.
Han gör det otroligt enkelt för sig att bara peka på ett resultat och döma därefter.

Jag vet inte riktigt vad Sanny är bra på. Han är uppenbarligen undermålig som journalist. Sitta och gapa i en tv-studio och rita på en ipad kanske han gör hyfsat.
Är man marginell så måste man skrika högt för att någon skall lyssna. Precis som Sanny gör.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

DIFLuWi skrev: 2021-10-26 12:00:05 https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... -framover/

Sanny plockade fram den största släggan han kunde hitta...!

Säger inte att han har direkt fel, men...

Tycker att det är ganska magstarkt att lägga fram det på det sättet som Sanny gör. Jag vet inte vilken insikt Sanny har i DIF, men att bygga en artikel på en lång rad av (förmodade) antaganden klingar i min bok väldigt illa. Nu kanske Sanny är anställd att vara något av en hockey-skvaller-reporter, och i så fall så är det ju i linje med texten. Annars tycker jag att han är ganska långt ute och cyklar. Sanny har varit fientligt inställd till Barry ända sedan rekryteringen blev klar. Att sitta med facit i hand, efter ca 10 matcher och skrika att det var "ett gigantiskt misslyckande" är så otroligt låg nivå.

Sannys analys, som han hickar ur sig kan förkortas som "Djuugåden är dåliga. De tog in en gammal amerikan. Det gick dåligt. Det var en katastrofal rekrytering". Sanny har ingen som helst koll på vem som gjort vad, vad spelarna tycker, vad Barry själv tänker.
Han gör det otroligt enkelt för sig att bara peka på ett resultat och döma därefter.

Jag vet inte riktigt vad Sanny är bra på. Han är uppenbarligen undermålig som journalist. Sitta och gapa i en tv-studio och rita på en ipad kanske han gör hyfsat.
Är man marginell så måste man skrika högt för att någon skall lyssna. Precis som Sanny gör.
Sanny är i klass med Wennerholm i hyckleri. Bara faktumet att han dag efter dag sitter i studion och slänger ur sig ord som "respektlös" och "oansvarigt" angående tacklingar, när han själv släckte karriärer till höger och vänster.... Dessutom när hockeyn var extremt mycket långsammare än vad den är idag.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Poddmässigt gillar jag Sanny&Svensson de har ett bra flow och diskuterar högt och lågt och lite hej vilt ibland, däremot tycker jag framförallt att Sanny glömmer bort vad han säger från gång till gång.

Gällande Barry. Med facit på hand, är det dels inte en superkonstig värvning. Jag upplever iaf han som en man med mycket erfarenheter och kunnande inom hockey. Han har även en relation och insikt i föreningen på förhand, detta om något är en väldigt stor bonus. Han har en historik av att utveckla unga spelare, väldigt viktigt i dagens DIF. Samt kanske det viktigaste, han gick med på att vara en temporär lösning och därmed kanske mentor till en kommande tränare.

Jag hade absolut förväntat mig att han skulle få ut mer av laget men det har han inte fått och är jävligt ärlig med https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -karamell/.

Att Jocke ställer sin plats till förfogande är rimligt, att styrelsen inte sparkar honom just nu, ännu mer rimligt...vad skulle det egentligen ge just nu?
Att man däremot ser över alternativen inför nästa säsong och kanske börjar fösa in en ny sportchef efter årsskiftet/tidig vår ser jag dock som rimligt.

Nu går man dock ut och säger att pengarna finns där för att bli bättre, vi får väl se vad det renderar i.
– Det finns inget absolut belopp. Vi kommer att göra vad som krävs för att vända det här. När regeringen tillät mer publik ändrade vi taktik och tillstötte mer medel till den sportsliga verksamheten. Joakim Eriksson fick mer pengar till spelartruppen väldigt sent. Så vi var inte ute i lika god tid som innan, utan tog in bland annat Marcus Sörensen och Peter Holland efterhand. Joakim Eriksson har de resurser som krävs framöver för att vi ska komma på ett vinnande spår igen, säger Kareel Lehiste.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Oavsett om man skulle ha räknat med dom eller inte, tycker jag verkligen inte att man kan blunda för alla skador vi haft de senaste säsongerna, alla lag har dom och jag vet inte om det är lika för alla men vi har fan varit riktigt brandskattade och det har inte varit lätt för oss att ha rätt lag på banan.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

crike skrev: 2021-10-26 12:22:33 Att Jocke ställer sin plats till förfogande är rimligt, att styrelsen inte sparkar honom just nu, ännu mer rimligt...vad skulle det egentligen ge just nu?
Att man däremot ser över alternativen inför nästa säsong och kanske börjar fösa in en ny sportchef efter årsskiftet/tidig vår ser jag dock som rimligt.
Jocke har ett år kvar. Ska vi ändå stå med kontraktskostnaden men vill byta in någon ny så kan man lika bra plocka in och köra dubbla sportchefsroller med Jocke som assisterande sportchef istället för att skapa mer kaos. Bortsett från i våras så har DIFs tidigare resultat varit rätt ok sett till de ekonomiska och sportsliga förutsättningarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Praetori skrev: 2021-10-26 12:49:40 Jocke har ett år kvar. Ska vi ändå stå med kontraktskostnaden men vill byta in någon ny så kan man lika bra plocka in och köra dubbla sportchefsroller med Jocke som assisterande sportchef istället för att skapa mer kaos. Bortsett från i våras så har DIFs tidigare resultat varit rätt ok sett till de ekonomiska och sportsliga förutsättningarna.
Enig, hade inte gjort arbetet och tänkt på hans kontrakt.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Så är kapitel 1 satt i boken för säsongen 21/22. När man nu vänder blad o intresserat undrar vad kapitel 2 innehåller blir man lite fundersam kring upplägget vidare. Falken är ju en mindre nationalhjälte och en stolt o respekterad Djurgårdare. Mikael Aaro har väl inte samma stjärnglans men verkar en trevlig prick. Men om man nu bortser från detta och att spelet i vissa stunder ser ut som skit så blir man helt klart lite orolig då just coachande i kris kräver erfarenhet o kyla i skarpa lägen. Känns just nu lite som att gå o leta trampminor i öknen som grävts ner på lite udda ställen. Vart smäller minan nästa gång exempelvis. Vi behöver få en bra start o sedan växla upp rejält. Nu gäller det oxå att spelartruppen inte känner efter varenda liten muskel som ömmar utan plockar fram blodsmaken i mun o kör så det rycker. Vill inte se ett fortsatt höglöst lag som simmar omkring i den egna zonen utan mål o mening. Upp till bevis nu guys o visa Barry att ni inte var så dåliga som tabellen just nu visar.

KÄMPA DIF :!:
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Älskar kommunikationen DIF har angående skadade spelare.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Och de juniorer vi har som nosat på spel i A-laget är självklart uttagna till småkronorna....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Om jag tolkar Jocke rätt så arbetar vi inte aktivt med någon mental tränare just nu utan Jocke & Tobias fixar biffen? Tror inte dem ska underskatta detta.... Frölunda har börjat jobba med Susanne Pettersson senaste året, de ligger i topp. Säger inte att det är hela biten, men tror heller inte de ska nedvärdera det.... Just sayin'...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Dusinator skrev: 2021-10-26 16:27:57 Om jag tolkar Jocke rätt så arbetar vi inte aktivt med någon mental tränare just nu utan Jocke & Tobias fixar biffen? Tror inte dem ska underskatta detta.... Frölunda har börjat jobba med Susanne Pettersson senaste året, de ligger i topp. Säger inte att det är hela biten, men tror heller inte de ska nedvärdera det.... Just sayin'...
Vi hade en i många år - Hans Jöhnk. Men han avled dessvärre i somras. Det har givetvis också bidragit negativt iår.
Säg den glädje som varar
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

DIF_Soldier skrev: 2021-10-26 16:31:18
Dusinator skrev: 2021-10-26 16:27:57 Om jag tolkar Jocke rätt så arbetar vi inte aktivt med någon mental tränare just nu utan Jocke & Tobias fixar biffen? Tror inte dem ska underskatta detta.... Frölunda har börjat jobba med Susanne Pettersson senaste året, de ligger i topp. Säger inte att det är hela biten, men tror heller inte de ska nedvärdera det.... Just sayin'...
Vi hade en i många år - Hans Jöhnk. Men han avled dessvärre i somras. Det har givetvis också bidragit negativt iår.
Hörde detta, tragiskt naturligtvis. Men finns ju fler på marknaden om man säger så…
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Finns det nån kravbild alls kvar i DIF
Skriv svar