Linköpings HC - Djurgårdens IF, 20/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Härliga Djurgården!

DIF är märkliga i år, en urusel match på hemmaplan följs av en grym bortamatch. Nu vet inte jag hur det är med Linkan, det jag vet är att han var kass i matchen mot Ssk och lika kass idag innan hann försvann. Kanske är det en skada eller sjukdom som ligger bakom hans svaga insatser?
Minuset idag var att DIF föll tillbaka alldels för mycket i 3:dje perioden, vi satt stundtals i Larssons knä. Men det var en grymt viktig seger idag, härligt kämpat DIF!
Richard DIF Skåne

LIC - DIF 20/12-07

Inlägg av Richard DIF Skåne »

1 - 2
DIF är tillbaka i stor stil och kämparhjärtta.
ETT MYCKET STORT TACK, och hoppas det är bra med Linkan
Richard DIF Skåne
degen

Re: LIC - DIF 20/12-07

Inlägg av degen »

Riktigt bra med en efterlängtad vinst. Ssk vann med 7-0 mot Frölunga, haha.
Djurgården
MAP

Inlägg av MAP »

Otroligt bra match som helhet. Till slut var det dock turen som fixade 3 pinnar. Surovys skott som gick i stolpen, sen upp i ribban och ut längs mållinjen var skapligt nära..

Skönt med flyt, mer sånt.
Berra

Inlägg av Berra »

Kollade i hockeyligans statistik efter kvällens match. Vi är seriens sämsta hemmalag samtidigt som vi är seriens bästa bortalag. Märkligt, undrar om det någonsin har hänt tidigare?
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av wallander »

Grymt bra insats, nästintill lika bra idag som det var dåligt mot SSK.
Å andra sidan verkar SSK vara riktiggt bra nu?

Fyll hovet mot SAIK nu!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blir inte klok på detta lag.
mönstret upprepas gång på gång

Kanon borta följs upp av kalkon hemma följs upp av KANON borta...osv
Grymt viktiga poäng ikväll

Nu kräver jag tråk-gnet-spel av DIF även på Hovet.
Ska vi till slutspel måste vi klara av att vinna hemma.
Skit i hur det ser ut, täpp till, förstör motståndarnas uppspel, anfall när det bjuds på läge.
Jag kan leva med det, bara det blir poäng

Matcherna mot MoDo var ju inga kosmetiska skönheter direkt. (2x3p).
Rätt så trista, men vad faan gör det

Skön Julhelg på er....
skullman

Inlägg av skullman »

Någon som tänkt på mina 2 senaste resultat jag trott de ska bli som ja skrivit här i forumet! i Tisdags tippa jag 5-2 till DIF vad vart de tvärtom och idag tippade jag 2-1 till LHC jo de vart tvärtom idag igen! kanske ska tippa tvärtom hela tiden:P
DIF MOT RUBBET
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hade Kall-El tippat på DIF idag?

Jag håller med LHO, spela bortaspelet hemma också. Det är bättre att spela lite försiktigare och ta 3 poäng, mig gör det inget HUR ni spelar, bara ni vinner, inte för att jag tycker DIF spelade "tråkigt" idag. Kanske lite väl försiktiga i 3:dje perioden, om det var medvetet eller omedvetet låter jag vara osagt, vi hade 0-2 mot ett starkt Lhc, då blir det kanske så här?

Härliga DIF.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Till och med period två såg allt bra ut, men i tredje spelade vi ju konstant "boxplay". Lite trist att se när vi kommer upp på offensiv blå, man lägger in pucken, men ingen hänger på. Jo det var någon minut halvvägs in i tredje, sen var det åter "boxplay". LHC hade mycket väl kunnat ta det här till förlängning för vi var bra tillbakapressade, speciellt efter reduceringen!

Sköna och viktiga tre poäng var det iaf!
Operatis

Inlägg av Operatis »

Vita lejon har aldrig funnits! Skön stämning på läktarn idag.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Det är ju solklar hög klubba på LHS:s 2-2 mål. Enligt experten på sr.se så var det absolut ingen hög klubba. :shock: Men fyfan vad nära det var när pucken tog stolpe och ribba. Men fan vad härligt med seger igen borta mot LHC.
100% DJURGÅRDSJ***L
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

En riktigt skön seger men det spelade visst ingen roll för LHC-fansen på jobbet och bland vännerna är precis som vanligt... de kan inte ta en förlust... DIF spelar tråkig hockey heter det... domaren var usel... de måste fan vara Sveriges sämsta fans, bortförklaringar finns hos alla men de är nog fasen värst. Ja ja, 3 härliga poäng, det är viktigast!
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Ett litet tips till landsortdjurgårdare:

Sänk tempot i sångerna, ibland blir det bajentempo.

Underbar resa i övrigt, 5 stjärnor!
skullman

Inlägg av skullman »

Fnatte79 skrev:En riktigt skön seger men det spelade visst ingen roll för LHC-fansen på jobbet och bland vännerna är precis som vanligt... de kan inte ta en förlust... DIF spelar tråkig hockey heter det... domaren var usel... de måste fan vara Sveriges sämsta fans, bortförklaringar finns hos alla men de är nog fasen värst. Ja ja, 3 härliga poäng, det är viktigast!
Det låter precis likadant när vi åker på en förlust! så tycker inte duska gnälla!!!
DIF MOT RUBBET
Skriv svar