Abrahamsson är väl lulä-supporter, att han dessutom försöker få det till att vara "helt oprovocerat" är ju bara osmakligt.Detblir3poäng skrev: ↑2021-10-14 21:52:40 Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
It's the hope that kills you.
Tänk om det fanns något hopp för den här säsongen. Tänk om klubben agerade i tid INNAN det är för evigt försent.
Tänk om det kunde hända något positivt.
Vi är beroende av att ha en trogen publik som ger allt på matcherna. Vem blir lockad av att bli DIF med halvfullt på läktaren och en bortaklack som låter minst lika mycket som hemmaklacken.
Tänk om det kunde hända något positivt.
Vi är beroende av att ha en trogen publik som ger allt på matcherna. Vem blir lockad av att bli DIF med halvfullt på läktaren och en bortaklack som låter minst lika mycket som hemmaklacken.
-
Tjomme hade väl familjen kvar i Stockholm och har inte förlängt med Leksand?
Kan vara en lösning.
Vet inte om den är rätt eller fel dock.
Kan vara en lösning.
Vet inte om den är rätt eller fel dock.
-
Det skulle inte vara helt fel, bättre än Jocke iallafall.
Told you so.B.I.B.A skrev: ↑2021-04-15 12:17:42 Man får hoppas att han är väl påläst om svensk hockey. Utländska tränare brukar oftast sluta med fiasko i Sverige, får rejäla Modo-vibbar från denna värvning. Gissar att vi åker ur om han inte får sparken innan december. Frågan är hur om Jocke ens vågar sparka honom nu med tanke på all hype man skapat?
Avgå Jocke.
Jag har aldrig varit förtjust i Jocke som sportchef. Det är inte många som går direkt från att vara spelare till att bli sportchef för ett lag. Jocke kändes som en paniklösning när Challe slutade som sportchef och som har blivit kvar. Barry kanske hade varit ett bra alternativ som sportchef istället, för det finns ju ingen i hela SHL som har större kontaktnät och större erfarenhet än han. Det var tydligen tack vare honom som Paul Carey valde DIF. Han var ju sportchef i KHL i några år.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Sen har väl inte direkt Carey varit bra så…
Alltid ------- Oavsett
Det var inte Davidsson efter att Liv dött heller.
Just i fallet med Carey är jag beredd att se mellan fingrarna ett gäng matcher. Även om han skulle bli bänkad för säsongen skulle jag inte såga honom framåt våren. Sen är det upp till tränarstaben att spela grabbarna efter förmåga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur var det att kliva in i Tegera arena ?
– Det kan inte bli bättre och så som det var ikväll vill man ju ha det i varje match. Det är verkligen Sveriges bästa fans och det är bara att njuta av det.
Ekberg känner själv att han fått en rejäl nytändning i Leksand och kommer att trivas betydligt bättre nu än vad han gjort under den senaste tiden i Djurgården.
– Jag gillar spelet här och det är sköna gubbar att spela med och grymt tränarteam. Jag känner mig absolut mer uppskattad här än i Djurgården. Det är ingen tvekan om det, avslutar han.
– Det kan inte bli bättre och så som det var ikväll vill man ju ha det i varje match. Det är verkligen Sveriges bästa fans och det är bara att njuta av det.
Ekberg känner själv att han fått en rejäl nytändning i Leksand och kommer att trivas betydligt bättre nu än vad han gjort under den senaste tiden i Djurgården.
– Jag gillar spelet här och det är sköna gubbar att spela med och grymt tränarteam. Jag känner mig absolut mer uppskattad här än i Djurgården. Det är ingen tvekan om det, avslutar han.
Önskar honom all lycka. Kanske drar en puck via plexikanten och inDIFdalarna skrev: ↑2021-10-15 18:25:13 Hur var det att kliva in i Tegera arena ?

- Harmageddon
Sargens/plexits förlängda ”guds” hand, minns det som igårDusinator skrev: ↑2021-10-15 18:27:54Önskar honom all lycka. Kanske drar en puck via plexikanten och inDIFdalarna skrev: ↑2021-10-15 18:25:13 Hur var det att kliva in i Tegera arena ?
– Jag gillar spelet här och det är sköna gubbar att spela med och grymt tränarteam. Jag känner mig absolut mer uppskattad här än i Djurgården. Det är ingen tvekan om det, avslutar han.eller har de infört en regel mot det?

"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Säg någon som har varit bra förutom målvakterna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Ha ha ha grabben har varit där i några dagar.Dusinator skrev: ↑2021-10-15 18:27:54Önskar honom all lycka. Kanske drar en puck via plexikanten och inDIFdalarna skrev: ↑2021-10-15 18:25:13 Hur var det att kliva in i Tegera arena ?
– Jag gillar spelet här och det är sköna gubbar att spela med och grymt tränarteam. Jag känner mig absolut mer uppskattad här än i Djurgården. Det är ingen tvekan om det, avslutar han.eller har de infört en regel mot det?
Jag undrar en sak...
Falken?
Ifall Barry får dojan här framöver, kommer Nichlas överhuvudtaget stanna kvar som assisterande eller kan han rentav redan hoppa upp som head coach?
Falken?
Ifall Barry får dojan här framöver, kommer Nichlas överhuvudtaget stanna kvar som assisterande eller kan han rentav redan hoppa upp som head coach?
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Skulle det kunna vara så att Barry är en för dålig matchcoach? Att han istället ska jobba med analys från läktaren och låta någon annan huvudansvara för matchcoachningen, typ Falk? En tanke…