Ja herrejävlar, vad trodde han Engsund var för spelare egentligen? Fyfan så inkompetent, men äntligen lite självinsikt att vilja rätta till sina misstag. Sen kan du avgå.Manijock skrev: ↑2021-10-14 17:17:51 Nu ska tydligen Engsund vara på G bort också, och Lorito eventuellt.....
Ja nu får du sota för din inkompetens Jocke. Slösat bort en hel silly med usla beslut och arrogans mot Djurgårdshjältar. Rätt jävla åt dig!
Synd bara att det är vi Djurgårdare som kommer få städa upp efter dig när du förhoppningsvis får foten. Klantarsel!
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spela fult
- DIF_Soldier
Avsmaken mot W Eklund minskar ju inte heller med tanke på sitsen han satte laget i. Spyr på att han bekymmerslöst åker runt och garvar därborta.
Än värre är ju att han skulle finna det helt rimligt att dra på JVM om han skulle återvända, även om vi låg sop-sist.
Än värre är ju att han skulle finna det helt rimligt att dra på JVM om han skulle återvända, även om vi låg sop-sist.
Säg den glädje som varar
Det är ju underförstått hos alla hockeyspelare. Och NHL klubbarna har dessutom gjort det rätt tydligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 20:03:38 Avsmaken mot W Eklund minskar ju inte heller med tanke på sitsen han satte laget i. Spyr på att han bekymmerslöst åker runt och garvar därborta.
Får du chansen så bör du ta den. Annars hamnar du i frysboxen om du inte är något VÄLDIGT speciellt i hockeyväg.
Nej jag är verkligen inte bitter. All lycka till William där borta. Sen får vi se om de spelar honom tillräckligt många matcher eller skeppar hem honom innan dess.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
Mmm, ja för spelare som skickas till SHL efter att haft en fot i NHL är ju historiskt på sprudlande spelhumör.Praetori skrev: ↑2021-10-14 20:10:12Det är ju underförstått hos alla hockeyspelare. Och NHL klubbarna har dessutom gjort det rätt tydligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 20:03:38 Avsmaken mot W Eklund minskar ju inte heller med tanke på sitsen han satte laget i. Spyr på att han bekymmerslöst åker runt och garvar därborta.
Får du chansen så bör du ta den. Annars hamnar du i frysboxen om du inte är något VÄLDIGT speciellt i hockeyväg.
Nej jag är verkligen inte bitter. All lycka till William där borta. Sen får vi se om de spelar honom tillräckligt många matcher eller skeppar hem honom innan dess.
Om vi åker ut hoppas jag han våndas ordentligt, åtminstone lär det skicka farsgubben i en depression.
Vem lurar jag, varför skulle han bry sig?
Säg den glädje som varar
Skeppa iväg Aaro,Barry och Jocke! Sedan kan vi bryta Sörensens kontrakt? Snubben har bara producerat i allsvenskan för fan. Tror sponsorer är fullkomligt vansinniga just nu. Efter matchen på söndag kommer det bli storstädning hoppas jag.
Tacka fan för att Robban inte ville vara kvar.
Tacka fan för att Robban inte ville vara kvar.
- DIF_Soldier
Äe, ge dig. Utan Sörensen hade vi varken gått upp eller hållit oss kvar.
Säg den glädje som varar
Jag tror du underskattar hur mycket Djurgårdare familjen Eklund är. Men när det gäller en hockeykarriär så är DIF bara en språngbräda om man har en realistisk chans på pengarna som säkrar pensionen.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 20:13:34Mmm, ja för spelare som skickas till SHL efter att haft en fot i NHL är ju historiskt på sprudlande spelhumör.Praetori skrev: ↑2021-10-14 20:10:12Det är ju underförstått hos alla hockeyspelare. Och NHL klubbarna har dessutom gjort det rätt tydligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 20:03:38 Avsmaken mot W Eklund minskar ju inte heller med tanke på sitsen han satte laget i. Spyr på att han bekymmerslöst åker runt och garvar därborta.
Om vi åker ut hoppas jag han våndas ordentligt, åtminstone lär det skicka farsgubben i en depression.
Undantaget är väl typ Jörgen Jönsson... de senaste 20+åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Äh ge dig själv vad har han producerat i SHL,NHL? Nada! Otroligt överskattad spelare.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 20:21:36Äe, ge dig. Utan Sörensen hade vi varken gått upp eller hållit oss kvar.
Jag tror nog att du har glömt bort en spelare..Praetori skrev: ↑2021-10-14 20:27:10Jag tror du underskattar hur mycket Djurgårdare familjen Eklund är. Men när det gäller en hockeykarriär så är DIF bara en språngbräda om man har en realistisk chans på pengarna som säkrar pensionen.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 20:13:34Mmm, ja för spelare som skickas till SHL efter att haft en fot i NHL är ju historiskt på sprudlande spelhumör.Praetori skrev: ↑2021-10-14 20:10:12Det är ju underförstått hos alla hockeyspelare. Och NHL klubbarna har dessutom gjort det rätt tydligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 20:03:38 Avsmaken mot W Eklund minskar ju inte heller med tanke på sitsen han satte laget i. Spyr på att han bekymmerslöst åker runt och garvar därborta.
Undantaget är väl typ Jörgen Jönsson... de senaste 20+åren.
https://hockeysverige.se/2015/03/22/en- ... r-ottosson
-
Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.
- Harmageddon
Saxat från artikelnDetblir3poäng skrev: ↑2021-10-14 21:52:40 Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.
Rapporterna om Peter Holland från andra sidan Atlanten gick definitivt inte i dur, och då syftar jag inte på vad han presterat på isen. Nej, de jag har pratat med tecknade en bild av en spelare som inte varit speciellt omtyckt i de lag han har varit, för att uttrycka det diplomatiskt.
Svårt att veta om media vill späda på mer bränsle och mer kaos inom DIF när det går som dåligt.
Som sagt, Mika har spelat med honom så där kanske man kan få fram mer information vad som menas.
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-10-14 22:09:13, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Kan ha massa orsaker… kanske är en HannulaHarmageddon skrev: ↑2021-10-14 22:05:32Saxat från artikelnDetblir3poäng skrev: ↑2021-10-14 21:52:40 Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.
Rapporterna om Peter Holland från andra sidan Atlanten gick definitivt inte i dur, och då syftar jag inte på vad han presterat på isen. Nej, de jag har pratat med tecknade en bild av en spelare som inte varit speciellt omtyckt i de lag han har varit, för att uttrycka det diplomatiskt.
Svårt att veta om media vill späda på mer bränsle och mer kaos inom DIF när det går som dåligt.

Dom eldar nog på det som går, medialt är ju Dif i kris det bästa dom vet att skriva om, vi är nog det mest hatade laget i Sverige och sånt ger klickHarmageddon skrev: ↑2021-10-14 22:05:32Saxat från artikelnDetblir3poäng skrev: ↑2021-10-14 21:52:40 Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.
Skiter fullständigt i vad slasket till "journalister" skriver! Dom kan sitta där på Södermalm med sitt billiga rödtjut och försöka få till sina klick i sin iver att vända på varje jävla sten för att hitta något skit inom DIF...#10 skrev: ↑2021-10-14 22:10:57Dom eldar nog på det som går, medialt är ju Dif i kris det bästa dom vet att skriva om, vi är nog det mest hatade laget i Sverige och sånt ger klickHarmageddon skrev: ↑2021-10-14 22:05:32Saxat från artikelnDetblir3poäng skrev: ↑2021-10-14 21:52:40 Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.
- DIF_Soldier
Har de månne seglat upp som den vidrigaste yrkeskåren? Även om (börs)mäklare är svårslagetBuford skrev: ↑2021-10-14 22:19:59Skiter fullständigt i vad slasket till "journalister" skriver! Dom kan sitta där på Södermalm med sitt billiga rödtjut och försöka få till sina klick i sin iver att vända på varje jävla sten för att hitta något skit inom DIF...#10 skrev: ↑2021-10-14 22:10:57Dom eldar nog på det som går, medialt är ju Dif i kris det bästa dom vet att skriva om, vi är nog det mest hatade laget i Sverige och sånt ger klickHarmageddon skrev: ↑2021-10-14 22:05:32Saxat från artikelnDetblir3poäng skrev: ↑2021-10-14 21:52:40 Lite oroväckande att Hans Abrahamsson på sportbladet skriver artikeln om Hollands matchstraff och i den nämner att det han har fått höra av olika personer på andra sidan pölen att Holland varit ganska illa omtyckt i sina tidigare klubbar... Inte pga det sportsliga utan av andra orsaker. Undrar vad som menas med det? Artikeln är under plus nu dock.

Som nån komiker sa:
"Aha du gillar hus och arkitektur?"
"Nej jag gillar pengar. Andra människors pengar - så mycket det bara går inom lagens gränser"
kan nu översättas till
"Aha du gillar pressfrihet, rättvisa och obejtivitet?"
"Nej jag gillar att piska igång bråk så att fler läser vad jag skriver i ursinne, så jag får mer att skriva om sen. Andra människors bråk - så mycket det bara går inom lagens gränser"
Synd på journalister ändå, i grunden en viktig gärning. Tintin är ju min hjälte. Saklig och godhjärtad som fick en alkad sjöbuse på rätt köl i livet.
Säg den glädje som varar