SHL 21/22: Färjestad - Djurgårdens IF 12/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev: 2021-10-12 20:50:57 Domarna tillhör SHL, och i SHL får man inte diskutera domarnivå för då blir de kränkta och det blir arbetsmiljöproblem (för domarna alltså). Om man kan hävda arbetsmiljöproblem i det här fallet, så är en usel domarnivå är lika mycket ett arbetsmiljöproblem både för spelarna och publik. I alla andra sammanhang skulle det kallas för tystnadskultur och härskarteknik. Och i analogi med att domarna skall få ringa för att bedöma eventuella fel och misstag från deras sida så väntar jag med spänning på den dag spelarna får åberopa stopp i spelet för att rätta till sina misstag. Inte annat än rättvist.
Det är dock skillnad på domargnäll och domargnäll.
När de följer regelboken men besluten känns huvudlösa är det inte Zebrorna på isens fel.

Men helt oavsett så är det inte därför vi torskade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

FBK gör en skitmatch, lyckas ändå få in 5 mål på oss, det säger det mesta.
7 skott på mål efter 2 perioder, sjuk utdelning att vi hade 3-3 i början av 3:e.

Nej detta var kört på förhand

Vi har 2 matcher mer spelade än luleå och TIK som är ovanför strecket (som vi möter efter detta).
Tror tåget går nu, frågan är om vi ska med.

DIF och lhc är överlägset sämst
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Ja noll poäng på torsdag och lördag och vi kommer få kvala. Garanterat.
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Harmageddon skrev: 2021-10-12 20:42:53 Vi stannade vid sju förluster i våras och nu ligger vi på sex raka förluster under hösten.

Nej, det finns inte en chans att jag slutar heja på DIF men det är inte kul. Hockeymässigt är detta den tyngsta år jag genomlidit. Iaf poängmässigt, känslomässigt och allt vad det innebär.

Ikväll spelar man bra men ändå räcker man inte till.
Men jag undrar allvarligt vad man behöver göra i DIF för att vända på detta?

Förlust mot Timrå på lördag finns inte på kartan.
Först Luleå på torsdag och sedan Timrå, torsk i dom matcherna och det är kört, vi har spelat 2 matcher fler än båda dessa lag och ligger 1 p bakom Timrå och 4 p bakom Luleå.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Mattias_87 skrev: 2021-10-12 20:55:36 Ja noll poäng på torsdag och lördag och vi kommer få kvala. Garanterat.
Ja och båda dessa lag har ju spelat 2 matcher färre än vår kära förening DIF
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

SHL har europas sämsta domare och Djurgården är med storsteg på väg mot kval.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Manijock skrev: 2021-10-12 20:53:07
#10 skrev: 2021-10-12 20:48:15
Manijock skrev: 2021-10-12 20:45:42
#10 skrev: 2021-10-12 20:38:28
Wishes skrev: 2021-10-12 20:35:52

15 kontrakt vikta för spelare från hockeyallsvenskan och allettan om JE är kvar på sin post. No hope!
Det får ju vi supportrar som inte går på matcherna vara med och ta på oss, skulle vi ha 8K på läktarna varje match ist för 4,5-5K så blir det ju en viss skillnad ekonomiskt
Är ingen ekonomisk större problematik. Där ligger vi väl i mitten någonstans. Det handlar om hur man placerar medel. Något Jocke väljer att göra på skräp "då han ser saker vi idioter inte är kompetenta nog att uppfatta"....
Det verkar ju inte vara så jävla lätt att få bra spelare att välja Dif verkar det som, fisk, Växjö, saik och kaffe är attraktivare
Så är det. Jag förstår dem! Bra spelare vill spela med bra spelare. Är så man vinner matcher och titlar. Inte genom att leta genvägar och hoppas på 22 genombrottsmän.
Bra spelare vill spela för en sportchef som står för en hållbar spelidé och ett lagbygge man tror på. That’s it!
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-10-12 20:55:36 Ja noll poäng på torsdag och lördag och vi kommer få kvala. Garanterat.
Nä och nä. Nu trodde jag innan att vi skulle torska båda men efter kvällens match är jag inte lika säker.

Jag trycker helt klart att vi har potential för top6. Mycket bättre än Malmös klättring förra säsongen tex.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

#17. Topp 6. Ett tidigt toppmöte inför premiären mot Skellefteå. Ja jag vet inte hur mycket skit man hört av alla överhuvuden.

Jocke? Hur fan kan du prata topplag och ledande i europa och allt man hört när du har gjort att tränarna tvingas sätta en såhär svag backsida på isen?

All cred till Hedström och Johansson som gör det över förväntan, Ingman har inte haft en rolig tid senaste åren men går in och spelar med jävlar anamma och visar att han vill något, all cred.

Det är ledningen jag stör ihjäl mig på som pratar topp-placeringar och svävar iväg något djävulskt samtidigt som man ser till att vi har en backsida som man inte kan förvänta sig ska leverera bättre än ett bottenlag i ligan. Vilken jävla värld lever ni i.

Jag sa mycket tidigt att det här mycket väl kan bli ett nytt HV 71. Vi är inte där än men mina jävla cp-känslor slår sällan fel.
Spela fult
RomOchCola

Inlägg av RomOchCola »

Undrar vad publiksnittet kommer vara resten av säsongen, 4000 max
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

RomOchCola skrev: 2021-10-12 21:05:18 Undrar vad publiksnittet kommer vara resten av säsongen, 4000 max
Såg nåt inlägg på fb som indikerade mycket norrlänningar på läktaren på torsdag. Trumfar oss månne? :roll:
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2021-10-12 21:03:06 #17. Topp 6. Ett tidigt toppmöte inför premiären mot Skellefteå. Ja jag vet inte hur mycket skit man hört av alla överhuvuden.

Jocke? Hur fan kan du prata topplag och ledande i europa och allt man hört när du har gjort att tränarna tvingas sätta en såhär svag backsida på isen?

All cred till Hedström och Johansson som gör det över förväntan, Ingman har inte haft en rolig tid senaste åren men går in och spelar med jävlar anamma och visar att han vill något, all cred.

Det är ledningen jag stör ihjäl mig på som pratar topp-placeringar och svävar iväg något djävulskt samtidigt som man ser till att vi har en backsida som man inte kan förvänta sig ska leverera bättre än ett bottenlag i ligan. Vilken jävla värld lever ni i.

Jag sa mycket tidigt att det här mycket väl kan bli ett nytt HV 71. Vi är inte där än men mina jävla cp-känslor slår sällan fel.
Huvudet på spiken. Som oftast!
Wishes

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2021-10-12 20:54:21
Wishes skrev: 2021-10-12 20:50:57 Domarna tillhör SHL, och i SHL får man inte diskutera domarnivå för då blir de kränkta och det blir arbetsmiljöproblem (för domarna alltså). Om man kan hävda arbetsmiljöproblem i det här fallet, så är en usel domarnivå är lika mycket ett arbetsmiljöproblem både för spelarna och publik. I alla andra sammanhang skulle det kallas för tystnadskultur och härskarteknik. Och i analogi med att domarna skall få ringa för att bedöma eventuella fel och misstag från deras sida så väntar jag med spänning på den dag spelarna får åberopa stopp i spelet för att rätta till sina misstag. Inte annat än rättvist.
När de följer regelboken men besluten känns huvudlösa är det inte Zebrorna på isens fel.

Vi har en rejäl väg att vandra när det gäller att matcha lagbygge och spelidé som gör sig gällande i SHL, och den sträcker sig inte bara de närmsta matcherna som horisont utan någon säsong eller två framåt för att vända på den skutan. Dock, i den här matchen, så avgjorde domarna definitivt matchen genom sina tveksamma utvisningar i slutet.
Stolt, men aldrig nöjd
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

RomOchCola skrev: 2021-10-12 21:05:18 Undrar vad publiksnittet kommer vara resten av säsongen, 4000 max
Har just hört av en av mina bänkgrannar att de bokat padel på torsdag så helt plötsligt blir vi bara 2 av sex personer som är tillgängliga att knalla upp på aktiv sitt till ödesmatch 1 av 2 som går av stapeln på torsdag och sedan Timrå borta på lördag.
RBG #17117

Inlägg av RBG #17117 »

Praetori skrev: 2021-10-12 20:54:21

Ändå märkligt att Bjälkander som är 60 m från situationen bedömer det som en trolig 5-minutare, och ändå väntar 5-6 sekunder med att blåsa utvisningen? Normalt sett är jag rätt förlåtande för domarmisstag men i kväll passerades gränsen.
Skriv svar