Stoppa Läkktarvåldet!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vad ska man göra för att få stopp??

Göra någt Klack-mässigt för att visa att vi inte gillar det dessa människor håller på med??
32
62%
Peka ut??
13
25%
Få polis att bli hårdare??
7
13%

Antal röster: 52

Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Låt polisen skjuta skarpt mot det as som gör något som helst hotfullt så är problemet löst!
Säg den glädje som varar
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag tycker hela den här diskussionen är jävligt överdriven efter senaste matchen mot Färjestad i lördags.

De enda slagsmål inne på arenan ägde rum mellan två Djurgårdare, tyvärr!!!! Sen var det en jävla massa hets som kunde liknas vid "huliganism" i mångas ögon.

Supporterkultur handlar om att kunna hetsa och hata utan att ta till handgripligheter. Det var precis vad som skedde i LLA. Jag såg inte att någon Djurgårdare slogs med någon FBK-supporter.

Kaoset utbröt när FBK-klacken skickade någon form av större smällare/rökelse (det luktade nyårsafton ganska länge inne på arenan efter det), och sen myntkastningen där en femma träffade en tjej i huvudet. Då kan jag säga att det kokade över för mig också och jag blev riktigt jävla förbannad.

Jag förstår att det blev kaos då, de flesta som stod i närheten blev förbannade! Så om ni vill slänga massa skit på Djurgårdarna, rikta även skiten mot FBK-supportrarna i så fall!

Visst, det kanske inte är rätt att leka i sandlådan och säga vem som började, men jag hävdar ändå att det krävs två för att dansa pardans.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Supporterkultur handlar om att kunna hetsa och hata utan att ta till handgripligheter.
Så lustigt! Jag som hela tiden trott att det gick ut på att heja på det egna laget!?

Gissa om jag känner mig dum :oops:
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bautabröl skrev:
Micke Nylander skrev:Supporterkultur handlar om att kunna hetsa och hata utan att ta till handgripligheter.
Så lustigt! Jag som hela tiden trott att det gick ut på att heja på det egna laget!?
För min del är det en mix av bägge delarna.

Jag älskar DIF så mycket att jag hatar de andra, kort sagt.
Säg den glädje som varar
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Micke Nylander skrev:Jag tycker hela den här diskussionen är jävligt överdriven efter senaste matchen mot Färjestad i lördags.

De enda slagsmål inne på arenan ägde rum mellan två Djurgårdare, tyvärr!!!! Sen var det en jävla massa hets som kunde liknas vid "huliganism" i mångas ögon.

Supporterkultur handlar om att kunna hetsa och hata utan att ta till handgripligheter. Det var precis vad som skedde i LLA. Jag såg inte att någon Djurgårdare slogs med någon FBK-supporter.

Kaoset utbröt när FBK-klacken skickade någon form av större smällare/rökelse (det luktade nyårsafton ganska länge inne på arenan efter det), och sen myntkastningen där en femma träffade en tjej i huvudet. Då kan jag säga att det kokade över för mig också och jag blev riktigt jävla förbannad.

Jag förstår att det blev kaos då, de flesta som stod i närheten blev förbannade! Så om ni vill slänga massa skit på Djurgårdarna, rikta även skiten mot FBK-supportrarna i så fall!

Visst, det kanske inte är rätt att leka i sandlådan och säga vem som började, men jag hävdar ändå att det krävs två för att dansa pardans.

Jag var i karlstad som sagt stog i djugårdsklacken
och vad jag såg i mina ögon så var det vi som börrjade kassta över Bengalen / raketen eller var det nu var
sen gjorde jju Fbk: arna också en del men Hulliganerna i vår klack ska inte gå på fri fot!!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Bautabröl skrev:

HaHa, känn dig inte dum. DIF-Soldier har självklart rätt, vi ska älska mer än hata, men vi måste få hata och hetsa utan att det går överstyr. De allra flesta vet var gränsen finns, det måste vi bibehålla.

Förstår du bättre då Bauta? Eller ska jag förklara närmare?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:
Bautabröl skrev:

HaHa, känn dig inte dum. DIF-Soldier har självklart rätt, vi ska älska mer än hata, men vi måste få hata och hetsa utan att det går överstyr. De allra flesta vet var gränsen finns, det måste vi bibehålla.

Förstår du bättre då Bauta? Eller ska jag förklara närmare?
Nej´rå! Jag fattar och är inne på samma spår som DIF-soldier. Jag tyckte bara att du saknade denna bisats i din förklaring vad supporterskap innebär :D
Bild

Kojak

Inlägg av Kojak »

corrado_boy skrev:
Micke Nylander skrev:Jag tycker hela den här diskussionen är jävligt överdriven efter senaste matchen mot Färjestad i lördags.

Jag var i karlstad som sagt stog i djugårdsklacken
och vad jag såg i mina ögon så var det vi som börrjade kassta över Bengalen / raketen eller var det nu var
sen gjorde jju Fbk: arna också en del men Hulliganerna i vår klack ska inte gå på fri fot!!
Som jag förstod det så kom det först från FBK-klacken, vi skickade tillbaka den och sen kom den tillbaka till oss. Det JAG såg var när den kom till oss, så jag tänker inte säga att det jag säger nu är helt rätt, men det är i alla fall vad jag fått berättat för mig!

Jag tycker det är tråkigt att det blir flera "skyldiga" i mångas ögon när det enbart var några få som verkligen gjorde bort sig. Exempelvis kasta den där rökelsen och mynten från FBK-klacken. Det här är på tok för uppförstorat även av vissa skribenter här inne!

De flesta stod bara och hetsade och det måste man få göra, dock med den berömda gränsen att det inte blir handgripligheter.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:De flesta stod bara och hetsade och det måste man få göra, dock med den berömda gränsen att det inte blir handgripligheter.
Om den går över denna gräns så är det min uppfattning att det ska ske en självsanering i klacken på stund och ställe.
Bild

Kojak

Inlägg av Kojak »

Bauta,

Jag är ganska övertygad om att polis griper omgående om det blir fullt slagsmål mellan några rivaliserande supportrar inne på arenan.

Så var inte orolig! ;)
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Bauta,

Jag är ganska övertygad om att polis griper omgående om det blir fullt slagsmål mellan några rivaliserande supportrar inne på arenan.

Så var inte orolig! ;)
Jag är inte orolig för slagsmål mellan supportrar och jag kan reda mig själv.

Det jag menar är att vi själva ska kunna reda ut detta utan polis.
Bild

Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

gojken skrev:I min värld så fattar jag inte att man kan skylla på att klackarna står bredvid varandra. Det är ju för fan helt horribelt ju.

Jag som DIF are ska kunna stå med min matchtröja mitt i motståndar klacken om jag så vill. Inte fan ska jag behöva frukta för att jag ska få stryk.

Det tråkiga i det fallet är ju att jag kan ju skrika mig hes hur mycket jag vill för jag kommer ju ändå inte höras.

Nej fy fan för ni idioter som håller på och slåss. Jag skäms så det skriker om det. Fokusera istället på att sjunga fram vårat hockeylag som spelar bättre med våran sång.

Sedan kan ni som känner igen de som håller på, visa lite courage och peka ut dom så de blir avstängda.

mvh gojken

Du tycker inte det är en bra början, att flytta på klackarna så dem inte står fem meter ifrån varandra?
När har det fungerat att ställa sig mitt i en motståndarklack? (varför man nu skulle vilja det?)
Förut så fick motståndarfansen t.o.m stå i en bur på vissa bortamatcher. Detta med fans som slåss det är inget nytt påhitt, det är något som har "hört" fotbollen & ishockeyn till.
Sedan kan man fråga sig hur moget det är o.s.v, men det är likadant ute en Lördagskväll när berusade gäng drabbar samman...

Ex. står jag och är taggad en Lördagsmatch och det kommer någon från motståndarklacken och ställer sig vid oss, så skulle detta ses som en provokation och han skulle få försvinna där ifrån illa kvickt..
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Om jag får flika in med något så stod den som tände rökelsen i fbk-klacken ungefär i en rak linje mot där jag stod. Vet inte om den han landa innan den flög tillbaka till fbk-klacken dock.

Klart som fan man blir förbannad när det börjar flyga mynt och rökelser/smällare över huvudet. Dock försvarar jag inte att DIF-klacken kastade, hade varit mycket roligare att bara stått och skrattat åt fkb's kastande.

Var precis efter DIF gjort 2-0 som det började kastas saker.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Hur svårt kan det vara ?

Inlägg av Frasse »

Klart som fan man blir förbannad när det börjar flyga mynt och rökelser/smällare över huvudet. Dock försvarar jag inte att DIF-klacken kastade, hade varit mycket roligare att bara stått och skrattat åt fkb's kastande.
Det har ALLTID kastats in mynt, burkar !!, puckar och annat bråte på bortasektionen i Karlstad.
Den gamla bortasektionen i Karlstad var placerad mitt i hemmaklacken, med ett lågt staket runt om .....

Har inte själv haft "nöjet" att besöka nya arenan men det verkar som om man gjort likadant med bortasektionen även på denna.

På Hovet däremot så är det så att bortaklacken får en egen sektion som dessutom stängs av för oss renrasiga homosapiens.
Hur svårt kan det vara att få arrangörerna i övriga orter i Sverige att förstå att man inte kan placera två klackar bredvid varandra?

Bättre att låta media skylla på Stockholmslaget för det är ju allmänt känt att våra supportrar inget annat vill än att skapa kaos och misshandla folk när vi åker på bortamatcher.

Huliganism är ett samhällsproblem men varje arrangör är själva ansvariga att se till att man själv gör allt för att förhindra sammandrabbningar, eller är det skillnad på LHC och vraken?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
mankan

Inlägg av mankan »

Förstår att det vart bråk i lördags och jag bryr mig inte är dom så jävla sjuka att dom har klackarna brevid varandra får dom fan skylla sig själva visst är det synd om barnfamiljer men ändå... Har själv barn idag men innan dess var jag likadan stod upp för mitt lag det gör jag än idag fast på ett annat sätt hade ju inte gjort som det som hände karlstad bland barnfamiljer dåra men annars.... Att vara kaxig mot bortalagens fans under matchens gång kan leda till gräl har man då varit med och reta upp dom så får man stå för det också enligt mig i alla fall... Var glada att det inte är ni som bråkar och försök känn er stolta...
Mankan
Skriv svar