Stoppa Läkktarvåldet!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vad ska man göra för att få stopp??

Göra någt Klack-mässigt för att visa att vi inte gillar det dessa människor håller på med??
32
62%
Peka ut??
13
25%
Få polis att bli hårdare??
7
13%

Antal röster: 52

corrado_boy

Stoppa Läkktarvåldet!!

Inlägg av corrado_boy »

Jag befann mig i karlstad igår och det var en spännande match i mina ögon.
Men men nu över till det som gjorde mig bessviken!!
Att man bråkar med dom som vill vara med är okejj men man behöver väll inte sabba för oss andra som vill se på match sjunga och ha kul??

Att klättra över till barnfamilljer som någon / några gjorde...Vad fan tänker man med?? och att man kasstar en Fackla / Bengal vad fan är det för någt?? :?
Jag vet inte om jag såg rätt men det såg ut som att en polis blev spottad i ansiktet!! SKÄRPNING!! :evil: :evil:
Jag vill få ett slut på detta!! :evil: :evil:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1427452.ab

Men jag tycker också man ska tänka till och kanske ska bygga en ny Klack sektion för borta suportar och inte ha dom bredvid varrandra som i Löfbergs lila arena!! :wink:
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tycker inte att läktarvåldet på något sätt är försvarbart, idioter som går på provokationer och börjar slåss som småbarn. Däremot är det lika korkat att sätta två klackar bredvid varandra...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varken händelsen i går eller den i Linköping förra säsongen hade inträffat om arrangemangen hade varit riktigt gjorda. Ställer man två klackar 5 meter från varandra så blir det bråk, enkel mattematik. Det som stör mig mest är att alla fokuserar på bråket istället för att fokusera på roten till problemet, dvs att klubbar på landet med nybyggda arenor inte har följt de säkerhetsbestämmelser som varje funtade människa inser att man måste följa. Tror någon t ex härinne att polisen i Stockholm hade godkännt att ha två klackar ståendes några meter i från varandra. Inte direkt troligt om man säger så. Vill hockeyn slippa bråk i framtiden måste förbundet / elitserieföreningen gå ut med hårdare krav gällande säkerheten på landets arenor. Just nu är det inte många arenor som håller måttet på denna punkt. Hand upp alla som tror att detta blir verklighet då det finns idioter som Mårds i LHC samt Glennert i FBK som bara har stora dollartecken framför ögonen. Enda möjligheten att få till en ändring och mindre bråk på arenorna är att man börjar följa samma bestämmesler som finns för Allsvenskan i fotboll. Bara att hoppas att polismyndigheten börjar krväa detta fåör då har klubbarna inget val.
Halford

Inlägg av Halford »

Att dom skulle attackera barn och mammor är ju självklart helt fel. Det var ju några som satt och hetsade mot oss på sittplats (som sedan också åkte ut) och det var dessa som de två var på väg mot. Hela artikeln i AB är otroligt överdriven.

Hur som helst så är det enda sättet att få stopp på läktarvåldet att just inte placera läktarna bredvid varandra. Ser ingen annan utväg. Hur många incidenter har det skett på Hovet/Globen?
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Varken händelsen i går eller den i Linköping förra säsongen hade inträffat om arrangemangen hade varit riktigt gjorda. Ställer man två klackar 5 meter från varandra så blir det bråk, enkel mattematik. Det som stör mig mest är att alla fokuserar på bråket istället för att fokusera på roten till problemet, dvs att klubbar på landet med nybyggda arenor inte har följt de säkerhetsbestämmelser som varje funtade människa inser att man måste följa. Tror någon t ex härinne att polisen i Stockholm hade godkännt att ha två klackar ståendes några meter i från varandra. Inte direkt troligt om man säger så. Vill hockeyn slippa bråk i framtiden måste förbundet / elitserieföreningen gå ut med hårdare krav gällande säkerheten på landets arenor. Just nu är det inte många arenor som håller måttet på denna punkt. Hand upp alla som tror att detta blir verklighet då det finns idioter som Mårds i LHC samt Glennert i FBK som bara har stora dollartecken framför ögonen. Enda möjligheten att få till en ändring och mindre bråk på arenorna är att man börjar följa samma bestämmesler som finns för Allsvenskan i fotboll. Bara att hoppas att polismyndigheten börjar krväa detta fåör då har klubbarna inget val.
Tänkte precis skriva ett inlägg i denna tråd men fick då se vad Kall-El hade skrivit, kan bara säga att jag håller med till punkt och prickar i denna frågan.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:Varken händelsen i går eller den i Linköping förra säsongen hade inträffat om arrangemangen hade varit riktigt gjorda. Ställer man två klackar 5 meter från varandra så blir det bråk, enkel mattematik. Det som stör mig mest är att alla fokuserar på bråket istället för att fokusera på roten till problemet, dvs att klubbar på landet med nybyggda arenor inte har följt de säkerhetsbestämmelser som varje funtade människa inser att man måste följa. Tror någon t ex härinne att polisen i Stockholm hade godkännt att ha två klackar ståendes några meter i från varandra. Inte direkt troligt om man säger så. Vill hockeyn slippa bråk i framtiden måste förbundet / elitserieföreningen gå ut med hårdare krav gällande säkerheten på landets arenor. Just nu är det inte många arenor som håller måttet på denna punkt. Hand upp alla som tror att detta blir verklighet då det finns idioter som Mårds i LHC samt Glennert i FBK som bara har stora dollartecken framför ögonen. Enda möjligheten att få till en ändring och mindre bråk på arenorna är att man börjar följa samma bestämmesler som finns för Allsvenskan i fotboll. Bara att hoppas att polismyndigheten börjar krväa detta fåör då har klubbarna inget val.
Tänkte precis skriva ett inlägg i denna tråd men fick då se vad Kall-El hade skrivit, kan bara säga att jag håller med till punkt och prickar i denna frågan.
Inte försvarbart ändå!
Kan väl hålla med till viss del, men är väl inget som säger att man måste slåss bara för klackarna står bredvid varandra?

Fbk har ju haft det så en tid, och det har fungerat bra tills DIF kommer dit.
Konstigt att det måste bli bråk så fort DIF kommer till annan arena, va ju likadant i LHC. skylldes där också på placeringen av klackarna. Kan det väl vara till viss del, men är väl bara att börja erkänna att det finns vissa idioter inom vår förening som inte borde stå i klacken.

Här ett tips dit de kan gå:

http://chat.parachat.com/chat/login.htm ... lang=en_uk
There is no I in TEAM!!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det har varit bråk och gurgel i både Karlstad, Linköping och Jönköping utan att vi har varit där.... Mest bråkigt misstänker jag att det varit i Linköping de senaste åren.

Jag tycker inte heller att det är en bra idé att slåss, men i fallen LHC - DIF och FBK - DIF så är det faktiskt arrangemangen som skapat bråken. Ingen av dessa sitationer hade inträffat om klackarna varit placerade på ett mer intelligent sätt.

Undrar lite smått vilka rubriker det varit i Aftonbladet om det hade förekommit bråk inne på Hovet om klackarna hade varit placerade bredvid varandra. Skulle gissa att det hade burits fram krav på båda poängavdrag samt spela matcher utan publik eller liknande. Personligen tycker jag alltså det är en stor skam hur billigt lag från landsorten kommer undan jämfört med oss samt att massmedia alltid lyckas lägga skulden på oss istället för att faktiskt beskriva förloppet....
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Sluta skyll på att dom står 5 meter från varandra! Det är väl för fan vuxna människor vi pratar om? Man ska väl för helvete kunna gå och se en hockeymatch utan att bete sig som att man vore två år??

Det absolut löjligaste jag kan komma på är nog fan supporterslagsmål, folk som bråkar om vilket lag som är bäst..
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Necrodamus skrev:Sluta skyll på att dom står 5 meter från varandra! Det är väl för fan vuxna människor vi pratar om? Man ska väl för helvete kunna gå och se en hockeymatch utan att bete sig som att man vore två år??

Det absolut löjligaste jag kan komma på är nog fan supporterslagsmål, folk som bråkar om vilket lag som är bäst..
Kan tyckas, men nu har det uppenbarat sig ett flertal gånger att det finns vuxna människor som har ett utpräglat intresse av att slåss på matcher. Därför är det förödande att ha det arrangerat så att våld på arenan är möjlig. Istället för att beklaga oss måste vi göra något för att förhindra problemet.
djurgårdarn3

vi bojkottar!!

Inlägg av djurgårdarn3 »

jag bor i Mariestad och går på alla Mariestad BoIS:s matcher hemma som borta (vi ligger 2 i div 1 för övrigt)
vi spelar i samma division som Örebro och deras klack gör inget annat än att åka runt och slåss på matcher.

så tre lag i division 1 E har gått ihop och bojkottar, i bojkotten ingr mariestad, Skövde och Tranås vi har helt enkelt inte några supporterbussar till Örebro.

Örebro tappar naturligtvis på detta men jag är rädd för att övriga lag i Elitserienkanske gör på samma sätt mot DIF och det är abra oss det drabbar.

för det är ju inte första gången vi är i fight med några lr jag vill inte säga vi! jag vill säga dom! DVS idioterna som förstör för hela Djurgården.

Vi hade en manifestation i Derbyt mot Skövde där bägge klackarna gick ihop innan matchen och sjöng aldrig hata! bara älska! inget Våld!
det hjälpte har blivit mycket bättre stämning på matcherna efter det. det handlar ju naturligtvis inte abra om manifestationen men alla fattar vad det innebär efter en sån grej.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
rallan_91

Re: Stoppa Läkktarvåldet!!

Inlägg av rallan_91 »

Man blir så förbanad när man läser om läktarvåldet, nu får det vara slut på det ifrån alla Djurgårdare! Är man Stolt Difare så ska man inte skämma ut Dif-skölden med att slås, va stålt att du har dif-skölden Sjung högt för Djurgården istället för att slås...

corrado_boy skrev:Jag befann mig i karlstad igår och det var en spännande match i mina ögon.
Men men nu över till det som gjorde mig bessviken!!
Att man bråkar med dom som vill vara med är okejj men man behöver väll inte sabba för oss andra som vill se på match sjunga och ha kul??

Att klättra över till barnfamilljer som någon / några gjorde...Vad fan tänker man med?? och att man kasstar en Fackla / Bengal vad fan är det för någt?? :?
Jag vet inte om jag såg rätt men det såg ut som att en polis blev spottad i ansiktet!! SKÄRPNING!! :evil: :evil:
Jag vill få ett slut på detta!! :evil: :evil:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1427452.ab

Men jag tycker också man ska tänka till och kanske ska bygga en ny Klack sektion för borta suportar och inte ha dom bredvid varrandra som i Löfbergs lila arena!! :wink:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Necrodamus skrev:Sluta skyll på att dom står 5 meter från varandra! Det är väl för fan vuxna människor vi pratar om? Man ska väl för helvete kunna gå och se en hockeymatch utan att bete sig som att man vore två år??

WORD!

Kan inte annat än att hålla med dig...

"Vuxna" män som beter sig som barn!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
gojken

Inlägg av gojken »

I min värld så fattar jag inte att man kan skylla på att klackarna står bredvid varandra. Det är ju för fan helt horribelt ju.

Jag som DIF are ska kunna stå med min matchtröja mitt i motståndar klacken om jag så vill. Inte fan ska jag behöva frukta för att jag ska få stryk.

Det tråkiga i det fallet är ju att jag kan ju skrika mig hes hur mycket jag vill för jag kommer ju ändå inte höras.

Nej fy fan för ni idioter som håller på och slåss. Jag skäms så det skriker om det. Fokusera istället på att sjunga fram vårat hockeylag som spelar bättre med våran sång.

Sedan kan ni som känner igen de som håller på, visa lite courage och peka ut dom så de blir avstängda.

mvh gojken
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Man skall kanske i sverige fundera om det inte är värt mer övervakning och att klubbarna får ta del av materialet.

Man ska kanske ta efter Englans principer i fotbollen där man har ett högt fungerande system som man satte i verk efter det att den ena katastrofen avlöste den andra.

Systemet innebär att fotbollsklubbarna i det här fallet har tillgång till materialet i stor utsträckning och att dom sammarbetar med polisen. Om en person vid regelbunden upprepning stör på matcher och skapr bråk tilldelas ett straff och personen förbjuds ofta från att gå på matcher i fortsättingen. Personen måste efter detta varje matchdag gå och anmäla sig på en annan kommuns/landskap/område polisstation, då vet man att personen inte har någon möjlighet att gå på det laget som personer hejar på match.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

gojken skrev:I min värld så fattar jag inte att man kan skylla på att klackarna står bredvid varandra. Det är ju för fan helt horribelt ju.
Då är det, tyvärr, inte en helt verklighetsförankrad värld du lever i. Det är otroligt naivt att tro att det inte kommer bli bråk/tjafs om du som tex (tar två andra lag än DIF för att få perspektiv på det hela) HV-supporter ställer dig bland LHC-anhängare.

I den bästa av världar så skulle inte säkerhetsvakter och poliser behövas på idrottsevenemang. Men vi lever inte i den bästa av världar utan i Sverige 2007. I Sverige 2007 ställer du inte två klackar på samma kortsida utan att det blir bråk. Det är fakta.

Jag stödjer inte på nåt sätt dom som bråkar. För egen del gick luften ur mig lite när folk började slåss till höger och vänster, halva resan kändes förstörd.

Men man måste sätta in det hela i rätt perspektiv och inte vara så himla naiv.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar