Nu ersätter vi nog inte spelare helt rakt av spelare för spelare utan att det mer är ett lagbygge som ska pusslas ihop. Men vill du ha ett namn tror jag det är Cederqvist. Sen kommer väl rutin och ledaregenskaperna behövas tas av andra spelare.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-04-26 19:01:00Ja, faktiskt rätt så korkatmb81 skrev: ↑2021-04-26 14:54:48Högga står upp för en polare. Dock onödigt och väldigt oproffsigt att ta det i sociala medier.kaminor skrev: ↑2021-04-26 14:52:45 Rätt att "släppa" Hank. Södertälje nästa?
Intressant kommentar av Högga på Djurgårdens Instagram.
DIF: "Efter nio raka år går Djurgården och Henrik Eriksson skilda vägar. I diskussionerna har Djurgården lagt fram ett tydligt förslag att ta ställning till, samt erbjudit en roll i organisationen. Henrik har valt att söka en ny utmaning och Djurgården tackar för hans oförglömliga tid i Stockholms stolthet."
Högga: "Sanning med modifikation..."
Innan jag vet vem Hanks ersättare är väljer jag att varken såga eller hylla, men jag tror att det kan vara rätt beslut, får den känslan
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Ahlén gjorde mycket bra ifrån sig när han väl fick chansen.mb81 skrev: ↑2021-04-26 18:37:15Ahlén hade väl knappast en grym säsong innan han inte fick förlängt. I så fall den lägsta ribban för grym säsong i historien.Manijock skrev: ↑2021-04-26 17:56:09 Nu är jag knappast den som drivit hyllningskören i Hanks ära. Men är ju precis det här jag pratar om. Man ersätter breddplatserna vi har med inkörda gnuggare likt Wandell, en trogen profil som Hank osv, med allsvenska medelmåttiga landsortsspelare. För några år sen var det Ahlen, vilket enligt mig var allra värst. Han kom från en grym säsong, och hade en ännu större offensiv sida än Hank. Dessutom småful när han ville, vilket alltid är trevligt för supportrarna. I det här fallet är Henrik uppenbart viktig för gruppen, vilket naturligtvis negligeras av statistikofilerna härinne. "Han har en tveksam poängproduktion".... "Han har en corsi som inte är på övre halvan"... Har ni överhuvudtaget arbetat i grupp? Sitter ni bara vid era datorer och kränger joltcola på postorder eller vad är det frågan om?
För att en grupp ska fungera, oavsett vad man håller på med, så krävs det mer än de prestationsinriktade individerna. Hank har enligt väldigt många olika källor varit en tung profil i omklädningsrummet OCH på isen. Hävdar fortfarande att efter Wandell och Tom så är han lagets bästa BP-spelare. Så visst bidrar han även med skridksor på sig. Men den andra sidan av myntet är också den förbannat viktig, och jag blir rent ut sagt förbannad när jag läser folks kalla inlägg om att "det är dags för andra unga spelare att ta över"... Det fungerar inte så! Man kan inte ens jämföra järnkaminer som Hank och Ahlen med Cederqvist eller Linus A. Sådant tar tid att bygga upp och framförallt krävs det hjärta och historik i klubben. Det krävs att man är villig att käka upp motståndarnas jävla suspar för att ta poäng åt skölden.
Hv gjorde bort sig så inåt helvete när man skeppade Sundh och Thörnberg. Något de mycket riktigt fått käka upp nu. Det var inte de skickligaste spelarna, men det var de som visade vad Hv stod för. Det var killarna man tog rygg på. Luleå kommer få sota för Fabricius. Vi har redan fått smaka på Djurgårdare, gamla och ännu aktivas, starka reaktioner. Vågar inte ens tänka på hur stämningen är i den nuvarande gruppen.
Jocke fortsätter att tappa bollen och det grövsta.
Bättre BP-spelare i laget finns i Josefson, Ågren och Basse till exempel. Rensfeldt och Engsund är nog också tänkta att spela BP till exempel.
När du rabblar upp namn som är tänkta på olika positioner så har du rätt, de kommer garanterat kunna göra ett bra jobb, men det som missas i detta är att det är inte NHL 21 där all typ av personlighet saknas, utan det är verklighet där personer har känslor som kan stärka ett lag eller skälpa, Hank är en spelare som stärker de övriga runt omkring sig, visar ny som gamla vad som krävs har ledarkunskaper som inte går att köpa sig till, hjärta för klubben på som utanför.
Om vi som förening inte tar hand om dessa bättre så sänder vi även signaler till dem som vi kanske skulle kunna locka hem till en billigare slant.
När en person som Hultström(inte mediakåt) reagerar offentlig till Djurgårdens agerande så får det alla fall mig att fundera en extra gång på hur viktig Hank var för laget.
Som jag har skrivit förut så vet jag inte vem som ska axla den rollen, det är inte bara att be någon annan att steppa upp utan det ligger i ens DNA.
Vi måste vara räddare om den typen av spelare, oftast är det dem som är hjärta och puls.
100% medhåll. Detta är det dummaste som hänt sedan Ahlén fick gå. Man ersätter vårt DNA med dussin-spelare från HA eller hoppas att j20-spelare ska blomma ut.Manijock skrev: ↑2021-04-26 17:56:09 Nu är jag knappast den som drivit hyllningskören i Hanks ära. Men är ju precis det här jag pratar om. Man ersätter breddplatserna vi har med inkörda gnuggare likt Wandell, en trogen profil som Hank osv, med allsvenska medelmåttiga landsortsspelare. För några år sen var det Ahlen, vilket enligt mig var allra värst. Han kom från en grym säsong, och hade en ännu större offensiv sida än Hank. Dessutom småful när han ville, vilket alltid är trevligt för supportrarna. I det här fallet är Henrik uppenbart viktig för gruppen, vilket naturligtvis negligeras av statistikofilerna härinne. "Han har en tveksam poängproduktion".... "Han har en corsi som inte är på övre halvan"... Har ni överhuvudtaget arbetat i grupp? Sitter ni bara vid era datorer och kränger joltcola på postorder eller vad är det frågan om?
För att en grupp ska fungera, oavsett vad man håller på med, så krävs det mer än de prestationsinriktade individerna. Hank har enligt väldigt många olika källor varit en tung profil i omklädningsrummet OCH på isen. Hävdar fortfarande att efter Wandell och Tom så är han lagets bästa BP-spelare. Så visst bidrar han även med skridksor på sig. Men den andra sidan av myntet är också den förbannat viktig, och jag blir rent ut sagt förbannad när jag läser folks kalla inlägg om att "det är dags för andra unga spelare att ta över"... Det fungerar inte så! Man kan inte ens jämföra järnkaminer som Hank och Ahlen med Cederqvist eller Linus A. Sådant tar tid att bygga upp och framförallt krävs det hjärta och historik i klubben. Det krävs att man är villig att käka upp motståndarnas jävla suspar för att ta poäng åt skölden.
Hv gjorde bort sig så inåt helvete när man skeppade Sundh och Thörnberg. Något de mycket riktigt fått käka upp nu. Det var inte de skickligaste spelarna, men det var de som visade vad Hv stod för. Det var killarna man tog rygg på. Luleå kommer få sota för Fabricius. Vi har redan fått smaka på Djurgårdare, gamla och ännu aktivas, starka reaktioner. Vågar inte ens tänka på hur stämningen är i den nuvarande gruppen.
Jocke fortsätter att tappa bollen och det grövsta.
20210426, fuck you.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ahlen var skitviktig för våran bästa kedja säsongen vi åkte mot Skellefteå. Ridderwall - LJ - Ahlen var en fantastisk lina som var snudd på omöjlig att ta pucken av. En riktig JK-kedja spelmässigt! Ahlen var killen man tog rygg på där. Så rent skitsnack att han skulle varit blek sin sista säsong. I tälje var han blek, då karln var Djurgården rent kroppsligt och själsligt. Men du har säkert enormt fina corsi-siffror att kontra med... Suck!
Du är iallafall en prima supporter. Jockes egna ryggdunkare härinne! Men visst fan tar karlskrället död på allt hockeyintresse med sina tv-spelsbyggen. "Hmm Hank har bara 68 skillspoäng, här är en kille i HA som har 69 och dessutom ett par år yngre, då måste ju laget per automatik bli bättre... Så måste det ju vara!"
Du är iallafall en prima supporter. Jockes egna ryggdunkare härinne! Men visst fan tar karlskrället död på allt hockeyintresse med sina tv-spelsbyggen. "Hmm Hank har bara 68 skillspoäng, här är en kille i HA som har 69 och dessutom ett par år yngre, då måste ju laget per automatik bli bättre... Så måste det ju vara!"
Spot on.DIF_Soldier skrev: ↑2021-04-26 17:02:31Nä, alltså... Argumentet var att spelare vi plockar in underifrån först gör en medioker säsong, sedan en semi-genombrottssäsong för att sedan gå till ett lag med mer deg. Linus J gjorde det, Östman gjorde det, Cederqvist och Linus A lär göra det (ELLER stagnera). Det är därför jag har svårt att "gå igång" på sådana värvningar längre och ser inte syftet med dem om vi inte kan behålla dem, vilket vi inte kunnat hittills (förutom Basse).
Avgå Jocke.
Corsi-dyrkan blir vår biljett ner till Hockeyallsvenskan. Hockey är inte siffror. Micke Ahlén fick foten alldeles för tidigt och detta hejades på av statistik-pellarna här och på andra platser. Han gjorde ju inte tillräckligt många poäng etc.. Nej, men han tog fighten och var DIF through and through. Sånt går inte att sätta Coprsi-dravel på. HV hade ingen som klev fram denna säsong - och var väl ett TV-spelsbygge av rang och det gick riktigt åt helvete för dem. Vi ska dra lärdom av detta, men det gör vi inte.Manijock skrev: ↑2021-04-26 19:53:13 Ahlen var skitviktig för våran bästa kedja säsongen vi åkte mot Skellefteå. Ridderwall - LJ - Ahlen var en fantastisk lina som var snudd på omöjlig att ta pucken av. En riktig JK-kedja spelmässigt! Ahlen var killen man tog rygg på där. Så rent skitsnack att han skulle varit blek sin sista säsong. I tälje var han blek, då karln var Djurgården rent kroppsligt och själsligt. Men du har säkert enormt fina corsi-siffror att kontra med... Suck!
Jag går sällan på hockey men lider och gläds med laget. När jag är på Hovet vill jag visserligen att DIF ska spela bra och helst vinna mot ett bra lag. Men det som drar mest är vissa spelare. Det har varit Rolle Stoltz, Tumba, Stig Larsson, Björn Palmqvist, Myggan Wallin, Mats Waltin, Håkan Södergren, Thomas Eriksson, Lasse Björn, Ottoson, Ölvestad. På senare år har det bara funnits en, Hank the Tank som stått för det bästa i Djurgården. Att inte vara bäst, men att kämpa mest. Nu har han försvunnit och med honom försvann det starkaste skälet att åka till Hovet.
Det var min personliga åsikt. Sedan kan det finnas logiska skäl till att ge en gammal spelare ett erbjudande som han inte kan säga ja till. Men då ska man nog skippa allt snack om klubbanda, djurgårdsfamiljen, traditioner och lägga krutet på marknadsföring och hoppas att man kan snacka sig till framgång.
Det var min personliga åsikt. Sedan kan det finnas logiska skäl till att ge en gammal spelare ett erbjudande som han inte kan säga ja till. Men då ska man nog skippa allt snack om klubbanda, djurgårdsfamiljen, traditioner och lägga krutet på marknadsföring och hoppas att man kan snacka sig till framgång.
Ljung verkar lämna lhc
Så är det. Med ett Hank-löst DIF Hockey och en snart 70-årig transatlant i båset blir det inte DIF på Hovet. Var är DNAt? Vi blir ju Linköping. Och vi ska akta oss för att kalla andra lag för plast.Blårand skrev: ↑2021-04-26 20:15:03 Jag går sällan på hockey men lider och gläds med laget. När jag är på Hovet vill jag visserligen att DIF ska spela bra och helst vinna mot ett bra lag. Men det som drar mest är vissa spelare. Det har varit Rolle Stoltz, Tumba, Stig Larsson, Björn Palmqvist, Myggan Wallin, Mats Waltin, Håkan Södergren, Thomas Eriksson, Lasse Björn, Ottoson, Ölvestad. På senare år har det bara funnits en, Hank the Tank som stått för det bästa i Djurgården. Att inte vara bäst, men att kämpa mest. Nu har han försvunnit och med honom försvann det starkaste skälet att åka till Hovet.
Jockes lagbyggande påminner mycket om Modos och HVs sista år i SHL. Ingen långsiktighet, ingen stomme, inget hjärta. Bara ett ihopplock av breddspelare och chansningar. Och en flashig nordamerikansk tränare som kronan på verket.Magnutz skrev: ↑2021-04-26 20:26:45Så är det. Med ett Hank-löst DIF Hockey och en snart 70-årig transatlant i båset blir det inte DIF på Hovet. Var är DNAt? Vi blir ju Linköping. Och vi ska akta oss för att kalla andra lag för plast.Blårand skrev: ↑2021-04-26 20:15:03 Jag går sällan på hockey men lider och gläds med laget. När jag är på Hovet vill jag visserligen att DIF ska spela bra och helst vinna mot ett bra lag. Men det som drar mest är vissa spelare. Det har varit Rolle Stoltz, Tumba, Stig Larsson, Björn Palmqvist, Myggan Wallin, Mats Waltin, Håkan Södergren, Thomas Eriksson, Lasse Björn, Ottoson, Ölvestad. På senare år har det bara funnits en, Hank the Tank som stått för det bästa i Djurgården. Att inte vara bäst, men att kämpa mest. Nu har han försvunnit och med honom försvann det starkaste skälet att åka till Hovet.
Avgå Jocke.
Många av er lever kvar i en gammal era av svensk hockey, det finns inte längre så många riktiga profiler. I dagens hockey så krävs det att lagets profiler också kan spela på topp t ex Jocke Lindström i SAIK, Everberg i Rögle etc. Dessa spelare är väldigt svåra att komma över då du framförallt får förlita dig på hemvändare.
Tänk er vart DIF hade varit med JJ och Enqvist helt friska, tyvärr så har laget haft en jävla otur.
Vad kan Jocke göra? Jag hoppas på Åberg denna säsong, och Krüger nästa.
Gnuggare som Hank är en spelartyp som sakta men säkert försvinner från den moderna hockeyn.
Tänk er vart DIF hade varit med JJ och Enqvist helt friska, tyvärr så har laget haft en jävla otur.
Vad kan Jocke göra? Jag hoppas på Åberg denna säsong, och Krüger nästa.
Gnuggare som Hank är en spelartyp som sakta men säkert försvinner från den moderna hockeyn.
Det skulle jag vilja vänta med att hålla med om eller skjuta ner.
Jocke har visat en bra fingertoppskänsla och har ett enormt hockeykunnande.
Bortsett Bokk så har han verkligen levererat och då särskilt med tanke på den ekonomiska verklighet som DIF levt i de senaste säsongerna.
Att Hank inte får ett kontrakt som han förtjänar efter sin enorma lojalitet mot föreningen gör ont i mitt Djurgårdshjärta men jag vill se mer av tankarna och resultatet innan jag sågar just Jocke.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Håller inte med om ett enda ord. Bortsett från att Bokk var en flopp. Gillar man en rebuild med massa alibi-spelare och chansningar från hockeyallsvenskan varje år så förstår jag om man gillar Jocke. Annars nej.
Avgå Jocke.
Kommande lag är ju inte färdigbyggt än. Jag avser bara facit. Dvs vad vi fått för pengarna de senaste säsongerna och där anser jag att Jocke är den bästa av våra sportchefer på denna sida 2000-talet (sen får vi som sagt se).
Inga budgivningskrig kring spelare som Cillen, Zacke, Ljungh, LJ, Berglund mfl de senaste säsongerna är ju en av anledningarna till att vi ens har en suck ekonomiskt att ha några hyggliga spelare alls.
Men du kanske skulle föredragit swishkampanjer och dylikt så vi skulle kunnat gjort fetare spelarköp?
Senast redigerad av Praetori den 2021-04-26 21:23:58, redigerad totalt 4 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sluta för fan, du får en vuxen man att grinaBlårand skrev: ↑2021-04-26 20:15:03 Jag går sällan på hockey men lider och gläds med laget. När jag är på Hovet vill jag visserligen att DIF ska spela bra och helst vinna mot ett bra lag. Men det som drar mest är vissa spelare. Det har varit Rolle Stoltz, Tumba, Stig Larsson, Björn Palmqvist, Myggan Wallin, Mats Waltin, Håkan Södergren, Thomas Eriksson, Lasse Björn, Ottoson, Ölvestad. På senare år har det bara funnits en, Hank the Tank som stått för det bästa i Djurgården. Att inte vara bäst, men att kämpa mest. Nu har han försvunnit och med honom försvann det starkaste skälet att åka till Hovet.

Helvete vilket piss.
Säg den glädje som varar