Frölunda HC - Djurgårdens IF, 3/12 2007
Spänd han eSidney Crosby skrev:Säcken och Bäckman i ordkrig!
Psycho-Bäckman har visat sitt fula tryne igen.
Kan ju vara en viss skillnad att få skador med vfhc som har en helt annan spelartrupp jämfört med vår väldigt tunna trupp. Bäckman tycker visst segern var rättvis också, det håller jag inte heller med om direkt. VFHCs bästa spelare var t ex Ahonen med enkelhet vilket torde säga en del om det lagets prestation. Över lag kändes VF ganska tveksamma i eget försvar. Hade vi kunnat ställa upp med i alla fall Falk och Otto också i denna match tror jag vi hade vunnit den rätt klart för VF var inte direkt bra. Känns som att bäckman är rejält pressad och inte helt klarar av att hantera den sitsen.
Hatten av för vår unga uppställning som visar vilja idag. Hoppas bara det inte tog för mycket inför matchen mot Mora på torsdag.
Kan ju vara en viss skillnad att få skador med vfhc som har en helt annan spelartrupp jämfört med vår väldigt tunna trupp. Bäckman tycker visst segern var rättvis också, det håller jag inte heller med om direkt. VFHCs bästa spelare var t ex Ahonen med enkelhet vilket torde säga en del om det lagets prestation. Över lag kändes VF ganska tveksamma i eget försvar. Hade vi kunnat ställa upp med i alla fall Falk och Otto också i denna match tror jag vi hade vunnit den rätt klart för VF var inte direkt bra. Känns som att bäckman är rejält pressad och inte helt klarar av att hantera den sitsen.
Hatten av för vår unga uppställning som visar vilja idag. Hoppas bara det inte tog för mycket inför matchen mot Mora på torsdag.
-
Jävulskt tung förlust.
Grabbarna kämpar oerhört och det var kul att se. Men som alltid har frölunda tur och får väldigt enkla mål.
+Calle Gustavsson (tog för sig riktigt rejält denna match, kul att se!)
+Danne Larsson (höll DIF kvar i matchen med några sjuka benparader)
+Dick Axelsson (grymm med pucken, synd att det inte blev ngn kasse)
- Powerplay
- Aggresiviteten (det small aldrig)
- Goa Gubbar (sämsta klack jag någonsin skådat. synd bara att sittplats hjälper dom, annars hade det vart pinsamt tyst).
Grabbarna kämpar oerhört och det var kul att se. Men som alltid har frölunda tur och får väldigt enkla mål.
+Calle Gustavsson (tog för sig riktigt rejält denna match, kul att se!)
+Danne Larsson (höll DIF kvar i matchen med några sjuka benparader)
+Dick Axelsson (grymm med pucken, synd att det inte blev ngn kasse)
- Powerplay
- Aggresiviteten (det small aldrig)
- Goa Gubbar (sämsta klack jag någonsin skådat. synd bara att sittplats hjälper dom, annars hade det vart pinsamt tyst).
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ett klart friskhetstecken! Det är skönt att se Säcken riktigt besviken över torsken.Pinnen skrev:Spänd han eSidney Crosby skrev:Säcken och Bäckman i ordkrig!
Blue Brigade Sthlm
Klart tungt med ännu en uddamålsförlust, räknar Tik-matchen som en sådan också faktiskt. Vfhc hade marginalerna med sig det måsta man väl ändå säga, det pressade på men kom in i matchen först efter en sorglig studs, alldeles efter Ahonen räddat Bäckers skott. Det kändes inte direkt rättvist. Det var förövrigt denna Ahonen som räddade dem.
Klart man kan önska lite mer effektivitet framåt och bättre passningar (Marusak för fan!) men över det hela så tycker jag grabbarna gör en helgjuten insats där det inte riktigt studsar vår väg.
Nu hoppas jag att grabbarna tar ut detta på Mora på torsdag, helst en 6-0 eller dylikt för att visa vart skåpet ska stå, vi har ju trots allt torskat båda matcherna mot dem hitills.
Slut upp på torsdag
Klart man kan önska lite mer effektivitet framåt och bättre passningar (Marusak för fan!) men över det hela så tycker jag grabbarna gör en helgjuten insats där det inte riktigt studsar vår väg.
Nu hoppas jag att grabbarna tar ut detta på Mora på torsdag, helst en 6-0 eller dylikt för att visa vart skåpet ska stå, vi har ju trots allt torskat båda matcherna mot dem hitills.
Slut upp på torsdag
spiik skrev:Ett klart friskhetstecken! Det är skönt att se Säcken riktigt besviken över torsken.Pinnen skrev:Spänd han eSidney Crosby skrev:Säcken och Bäckman i ordkrig!
Säcken klapp, klapp...... Härlig presskonferense av Säcken. Bäckman är som vanligt ödmjuk, klart det är jobbigt att vinna med 2-1 på hemmaplan på en ren tur mot ett DIF J20.

Annars tycker jag att det vart mer rättvist med 1-1, lagen hade delar av matchen.

LHC Förläng kontraktet med Mikael " Musse" Håkansson nu!