Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 21:52:23
daaviid skrev: 2021-04-09 21:47:39
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 21:46:36
daaviid skrev: 2021-04-09 21:45:17
Det står inget om misshandel där heller.
Har inte pratat ett ord om någon misshandel. Länkade bara till en annan källa. Sedan upp till var och en att göra vad de vill med det man läser.
Har inte påstått att just du har gjort det heller. Det var bara ett konstaterande från min sida.
Ville bara förtydliga min åsikt, tycker inte heller man ska spekulera i sådana här situationer. Däremot naturligtvis högintressant att läsa det som skrivs. Kommer ju inom kort stå klart vad som egentligen hänt.
Enig. Något verbalt eller liknande skulle det ju kunna vara. Men jag tror inte på något fysiskt.
Något som står klart är ju iaf att han behöver få hjälp med hur han mår. Hoppas att Brynäs inte vänder honom ryggen utan erbjuder att hjälpa till.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daaviid skrev: 2021-04-09 21:58:05
daaviid skrev: 2021-04-09 21:45:17

Det står inget om misshandel där heller.
Har inte pratat ett ord om någon misshandel. Länkade bara till en annan källa. Sedan upp till var och en att göra vad de vill med det man läser.
Har inte påstått att just du har gjort det heller. Det var bara ett konstaterande från min sida.
Ville bara förtydliga min åsikt, tycker inte heller man ska spekulera i sådana här situationer. Däremot naturligtvis högintressant att läsa det som skrivs. Kommer ju inom kort stå klart vad som egentligen hänt.
Enig. Något verbalt eller liknande skulle det ju kunna vara. Men jag tror inte på något fysiskt.
Något som står klart är ju iaf att han behöver få hjälp med hur han mår. Hoppas att Brynäs inte vänder honom ryggen utan erbjuder att hjälpa till.
Ja, men jag lider faktiskt en del med Brynäs nu. Eller kanske rättare sagt med deras spelare och fans.
Mycket som gått fel nu på slutet under så viktiga matcher.
Men hoppas klubben också orkar med att hjälpa alla inblandade i denna tråkiga nyhet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK

Säsongen 20/21

Inlägg av EspenK »

emilin skrev: 2021-04-09 21:32:55
EspenK skrev: 2021-04-09 17:30:54 Tydligen Berglund som pucklat på sin fd flickvän. Därför han står utanför laget. Vansinne!
Känslan är ju att killen behöver hjälp fortsatt. Hoppas Brynäs hjälper honom genom att erbjuda terapi mm. Orolig för honom.
Ursäkta men personligen är jag inte ett dugg orolig för honom, snarare flickvännen, undrar vad hon har fått utstå under resan när det har gått illa i Bulans karriär, gick väll sådär även förra året i Djurgården, även om det producerades en del från hans klubba.
Låter elakt men Brynäs kan skicka honom åt h...(om detta stämmer) lägg pengarna som skulle läggas på förövaren istället på offret.
Förstår din synpunkt. Men min förhoppning och livssyn är att man kan spara mycket lidande både för omgivningen och våldsverkaren om man kan få rätt hjälp att komma på rätt köl i livet igen.
EspenK

Säsongen 20/21

Inlägg av EspenK »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 22:04:44
Ja, men jag lider faktiskt en del med Brynäs nu. Eller kanske rättare sagt med deras spelare och fans.
Men hoppas klubben också orkar med att hjälpa alla inblandade i denna tråkiga nyhet.
Våld i nära relation tyder ju inte på att han kallat henne något utan snarare att hans mående gått ut över henne rent fysiskt.
daaviid

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

EspenK skrev: 2021-04-09 22:05:38
EspenK skrev: 2021-04-09 17:30:54 Tydligen Berglund som pucklat på sin fd flickvän. Därför han står utanför laget. Vansinne!
Känslan är ju att killen behöver hjälp fortsatt. Hoppas Brynäs hjälper honom genom att erbjuda terapi mm. Orolig för honom.
Ursäkta men personligen är jag inte ett dugg orolig för honom, snarare flickvännen, undrar vad hon har fått utstå under resan när det har gått illa i Bulans karriär, gick väll sådär även förra året i Djurgården, även om det producerades en del från hans klubba.
Låter elakt men Brynäs kan skicka honom åt h...(om detta stämmer) lägg pengarna som skulle läggas på förövaren istället på offret.
Förstår din synpunkt. Men min förhoppning och livssyn är att man kan spara mycket lidande både för omgivningen och våldsverkaren om man kan få rätt hjälp att komma på rätt köl i livet igen.
Ett bra tips till att spara mycket lidande är ju att folk låter bli att sprida "falska/påhittade rykten".
daaviid

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

EspenK skrev: 2021-04-09 22:07:19
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 22:04:44

Våld i nära relation tyder ju inte på att han kallat henne något utan snarare att hans mående gått ut över henne rent fysiskt.
Kan du peka på exakt vart ordet Våld står i någon text?

Edit: jag antar att du håller på och letar febrilt.
Senast redigerad av daaviid den 2021-04-09 22:37:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
emilin

Säsongen 20/21

Inlägg av emilin »

EspenK skrev: 2021-04-09 22:05:38
Ber om ursäkta du har helt rätt, blev en impuls grej, får väl som många andra som gör bort sig skylla på alkoholen(Lambertz) blev lite kladdig text. :roll:
m0ng00se

Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

Lite svårt å tro att det inleds en förundersökning om det bara har varit en "verbal attack". :roll:

Men men jag kan ha fel.

Hoppas alla inblandade får den hjälp dom behöver
daaviid

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

m0ng00se skrev: 2021-04-09 23:04:52 Lite svårt å tro att det inleds en förundersökning om det bara har varit en "verbal attack". :roll:

Men men jag kan ha fel.

Hoppas alla inblandade får den hjälp dom behöver
Nu vet vi ju inte om det är en "verbal attack".. det kan som sagt handla om vad som helst. Men här är lite fakta om trakasserier.

Vad säger lagen om olika former av trakasserier?
Här har vi sammanställt information om lagstiftning som rör trakasserier, samt vad lagar och föreskrifter säger om trakasserier i arbetet.
Trakasserier i sig är inte ett rättsligt begrepp, utan hänger ihop med diskrimineringslagen. Trakasserierna blir ett brott om någon kränker dig på ett sätt som kan kopplas till diskrimineringsgrunderna. Andra slags trakasserier kan falla under andra brottsrubriceringar, som olaga förföljelse eller fridskränkning. Men sexuella trakasserier är ett särskilt brott enligt diskrimineringslagstiftningen.

Trakasserier och sexuella trakasserier enligt diskrimineringslagen
Trakasserier – liksom hatbrott och näthat – omfattar flera olika brott utan att i sig vara juridiska termer. När trakasserier kan kopplas till diskrimineringsgrunderna är det ett brott enligt diskrimineringslagen. Trakasserier används även som samlingsbegrepp för brott enligt brottsbalkens bestämmelser.

Diskrimineringslagen definierar begreppet diskriminering. Det står att trakasserier avser ett uppträdande som kränker någons värdighet och som har samband med någon av diskrimineringsgrunderna:

kön
könsöverskridande identitet eller uttryck
etnisk tillhörighet
religion eller annan trosuppfattning
funktionsnedsättning
sexuell läggning
ålder
Sexuella trakasserier definieras som ett uppträdande av sexuell natur som kränker någons värdighet.

Arbetsgivarens skyldigheter
Enligt diskrimineringslagen är arbetsgivaren skyldig att utreda och vidta åtgärder om du utsätts för trakasserier eller sexuella trakasserier på din arbetsplats. Därför är det viktigt att du berättar om det skulle hända. Ansvaret gäller även om du är praktikant eller inhyrd arbetskraft (Diskrimineringslagen 2 kap 3§).

De som bryter mot diskrimineringslagen kan dömas att betala diskrimineringsersättning till den som har blivit trakasserad.

Brottsbalkens bestämmelser om stalkning
Olaga förföljelse kallas i dagligt tal för stalkning och innebär att en och samma person upprepade gånger utsätter dig för hot, våld eller trakasserier. För att olaga förföljelse ska vara ett brott enligt brottsbalken måste handlingarna bestå av någon eller några av följande brott:

misshandel
olaga tvång
olaga hot
hemfridsbrott eller olaga intrång
ofredande
sexuellt ofredande
skadegörelse eller försök till skadegörelse
överträdelse av kontaktförbud

Enligt Brottsförebyggande rådets rapport Olaga förföljelse är det svårt för rättsväsendet att upptäcka och bevisa olaga förföljelse. Det beror på att flera av de ingående underbrotten, särskilt ofredande, har låg prioritet.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Jisses... Här går rykten om Bulan om vad han gjort/inte gjort och så får vi en lektion i juridik och diskriminering, ring DO :lol:

Starta en egen tråd i Rinkside Bar istället!
daaviid

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

Buford skrev: 2021-04-09 23:46:25 Jisses... Här går rykten om Bulan om vad han gjort/inte gjort och så får vi en lektion i juridik och diskriminering, ring DO :lol:

Starta en egen tråd i Rinkside Bar istället!
Eller inte.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Som väntat, Fisk får smisk, chanslösa, 15 skott på mål

Rbk är som en grön massa som rör sig över hela isen, väldigt kompakta, rappa i både tanke och handling
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
daaviid

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-10 16:20:43 Som väntat, Fisk får smisk, chanslösa, 15 skott på mål

Rbk är som en grön massa som rör sig över hela isen, väldigt kompakta, rappa i både tanke och handling
Rbk tippade jag som vinnare utav bucklan redan innan säsongen startade. Nu har ju Växjö och Skellefteå haft ett spel som ser ut att utmana detta året, och idag spelade tydligen kaffe starkt också.

Men jag bibehåller mitt tips. Rögle ser jäkligt starka och stabila ut.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas verkligen Rögle vinner framför dom andra som är kvar. En ganska klassisk hockeyklubb ändå som aldrig vunnit.

För övrigt förväntar jag mig att vi får veta vilka som blir våra nya tränare under nästa vecka. Galet att inga riktiga rykten gått. Det måste väl ändå vara klart.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev: 2021-04-10 17:34:03 Hoppas verkligen Rögle vinner framför dom andra som är kvar. En ganska klassisk hockeyklubb ändå som aldrig vunnit.

För övrigt förväntar jag mig att vi får veta vilka som blir våra nya tränare under nästa vecka. Galet att inga riktiga rykten gått. Det måste väl ändå vara klart.
Gissningsvis är den tilltänkta tränaren/tränarna fortfarande igång, annars hade det nog redan kommit ut eftersom säsongen ändå är över för våran del.
Skriv svar