Skadeläget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Emil svelander skrev:
Rocker skrev:
Jockmaniac skrev:Och nu har Oscar Eklund lånats ut till Nyköping. Förmodligen för att få istid efter skadan.
Det är bra gjort...
Helt oacceptabelt, då det bör vara Dennis Persson som blir utlånad. Av vad jag sett så är Oscar Eklund en otroligt mycket stabilare back än Dennis.
Visst är Oscar det, men Dennis har inte varit skadad heller. Oacceptabelt är det inte, som sagt han ska få istid efter skadan.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

jag kan inte förstå att man fortsätter med Dennis Persson. I dag var han orsaken till baklängesmålet. Han står på minus 5 och har verkligen inte imponerat. Satsa på Frdrik Ericsson eller Oscar Eklund till det att Ronnie är tillbaka. Någon som vet förresten när Ronnie kan lira igen?
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Vad fan har hänt med Ask nu då? Enligt hockeyligan.se kan han inte spela mot Timrå borta :evil: Inte heller Frylén, Rompa , Bäcker och Dicken kan spela. Oscar Eklund är ju utlånad!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jockmaniac skrev:Vad fan har hänt med Ask nu då? Enligt hockeyligan.se kan han inte spela mot Timrå borta :evil: Inte heller Frylén, Rompa , Bäcker och Dicken kan spela. Oscar Eklund är ju utlånad!
Fan med.. Vi får ta in nårra Junisar.. Gustafsson är ju given. Sen borde väl Guter och eventuellt Henrik Eriksson få chansen. Backar har vi ganska gott om så de skadorna kan vi klara. Annars får Kjell gå in.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Ja det kan nog bli en och annan J20 förstäkning
rikkard

Inlägg av rikkard »

jensa öhling skrev:jag kan inte förstå att man fortsätter med Dennis Persson. I dag var han orsaken till baklängesmålet. Han står på minus 5 och har verkligen inte imponerat. Satsa på Frdrik Ericsson eller Oscar Eklund till det att Ronnie är tillbaka.
Håller med...

6 spelare borta. Allt annat än förlust imorgon är en bragd!
degen

Inlägg av degen »

rikkard skrev:
jensa öhling skrev:jag kan inte förstå att man fortsätter med Dennis Persson. I dag var han orsaken till baklängesmålet. Han står på minus 5 och har verkligen inte imponerat. Satsa på Frdrik Ericsson eller Oscar Eklund till det att Ronnie är tillbaka.
Håller med...

6 spelare borta. Allt annat än förlust imorgon är en bragd![/quote

Jag tror på storvinst med alla trevliga junisar!
Djurgården
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

degen skrev:
rikkard skrev:
Håller med...

6 spelare borta. Allt annat än förlust imorgon är en bragd![/quote

Jag tror på storvinst med alla trevliga junisar!
Tror också det kan bli en J20spelare som avgör
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Tror också det kan bli en J20spelare som avgör
Är det Magnus Pääjärvi-Svensson vi talar om här ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Öh nej
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Nu ser det inte kul ut.
Falk, Dick, Jimmie, Ronnie, Edvin och Otto skadade/sjuka i dagsläget. Matcherna duggar tätt nu.

Bara att hoppas att C-G, Henke, Guter m.fl. biter ihop och lirar bra här annars så kan vi åka på fyra raka torskar här (inkl. den idag).
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

otto och dicken är väl tillbaka på måndag ?
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

You never know..

Fan vad det suger med en spelarbudget på 26 millar eller vad jag läste..
HV och FBK ligger t.ex. på 40...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mans91 skrev:otto och dicken är väl tillbaka på måndag ?
Har otto Halsfluss kan du utgå från att han inte kan lira på måndag. Denna halsåkomma tar tid att slå ut och om jag kommer ihåg rätt måste du dessutom ta penecilin för att bli helt bra. Skulle gissa att Otto är borta minst en vecka till. Dicken kan möjligen vara tillbaka på måndag om han har en vanlig förkylning. Värre är det nog med Falken dock. Muskelbristningar tar några veckor att läka i alla fall om det är samma läkekött på hockeylirare som fotbollskillar. Min gissning är att Falken blir borta minst 3 veckor, om nu inte hockeygubbar läker fortare då förstås. Vill det sig riktigt illa kanske inte Falken kommer kunna lira förrän efter jul...

...NU märks det tyvärr tydligt hur tunn vår trupp är. Vi skulle behöva fylla på med minst en anfallare till för att det skulle kännas lite säkrare...
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

tunn och tunn...sex spelare på skadelistan är kännbart för alla lag i den här serien. När det dessutom är två av de viktigaste spelarna känns det naturligtvis mer. DIF gjorde en fin insats igår med tanke på hur läget ser ut. Med flyt kan vi rädda några poäng framöver.
Skriv svar