Skadeläget
Borde inte Oscar Eklund vara tillbaks snart?
Det har gått en månad nu sen skadan. Nån som vet hur det går för honom?
-
Skadeläget
Bäcker och Frylén saknades mot Luleå. Och dessutom utgick Dick. Hur är det med grabbarna? Någon med koll?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Mycket tråkigt. Nu synas vi. Det ska bli intressant att se om vi kan klara oss lika bra utan två viktiga spelare. Det känns ju inte direkt som vi har någon vidare bredd att ta av. På backsidan kan ändå säkert Fredrik Ericsson klara sig okej, sen är det ju jobbigt att vi har så få forwards att vi tvingas ta in en junior så fort någon är borta. Det kan visa sig sårbart, särskilt som ju säkert fler skador lär dyka upp.
förslag till kedjor:
Linkan-Bäcker-Bengan
Anger-Otto-Danielsson
Ölvestad-Falk-Fimpen
Calle G-Engqvist-Ask
Den sista kedjan ser ju oerhört svag ut, men tror ändå det bästa är att satsa på att i alla fall ha 3 fungerande kedjor. Sen får väl fjärdekedjan avlasta med något byte här och där.
förslag till kedjor:
Linkan-Bäcker-Bengan
Anger-Otto-Danielsson
Ölvestad-Falk-Fimpen
Calle G-Engqvist-Ask
Den sista kedjan ser ju oerhört svag ut, men tror ändå det bästa är att satsa på att i alla fall ha 3 fungerande kedjor. Sen får väl fjärdekedjan avlasta med något byte här och där.
http://blogg.expressen.se/cityhockey/
Och nu är blogginlägget/artikeln uppe. Hoppas Dick tar den tid det tar, så inte skadan återkommer några matcher senare.
Och nu är blogginlägget/artikeln uppe. Hoppas Dick tar den tid det tar, så inte skadan återkommer några matcher senare.
-
- Emil Svelander
-
Oscar har varit skadad, därför antar jag att han inte är i sån här kanon form fysiskt. Därför vill han antagligen ha istid i lite lägre tempo för att komma igång. Smart tycker jag. Och istid lär han få eftersom Nyköping har väldiga problem just nu!Emil svelander skrev:Helt oacceptabelt, då det bör vara Dennis Persson som blir utlånad. Av vad jag sett så är Oscar Eklund en otroligt mycket stabilare back än Dennis.Rocker skrev:Det är bra gjort...Jockmaniac skrev:Och nu har Oscar Eklund lånats ut till Nyköping. Förmodligen för att få istid efter skadan.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Oscar har varit skadad och kommer få sin chans i A-laget. Dennis måste nog bli ordinarie den här säsongen om han inte vill spela permanent i Allsvenskan nästa säsong.Emil svelander skrev:Helt oacceptabelt, då det bör vara Dennis Persson som blir utlånad. Av vad jag sett så är Oscar Eklund en otroligt mycket stabilare back än Dennis.Rocker skrev:Det är bra gjort...Jockmaniac skrev:Och nu har Oscar Eklund lånats ut till Nyköping. Förmodligen för att få istid efter skadan.