Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2021-03-26 14:01:26
Leffeman skrev: 2021-03-26 13:33:04 Nu ska vi ju tydligen ha 2 mer utpräglade topplinor så det kanske talar för att Hank kan bli kvar.

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... tid-627961
Tråkigt med Rhett. Dock oerhört goda nyheter främst gällande Gragnani,men även om Dick. Är publiken tillbaka i höst lär Axelsson kunna varva upp ytterligare.
Tycker allting låter snorbra. Stoa och MAGA är sugna på en fortsättning och Rhett vill se sig om i utlandet först men utesluter inget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-03-26 15:41:12
Leffeman skrev: 2021-03-26 13:33:04 Nu ska vi ju tydligen ha 2 mer utpräglade topplinor så det kanske talar för att Hank kan bli kvar.

Tråkigt med Rhett. Dock oerhört goda nyheter främst gällande Gragnani,men även om Dick. Är publiken tillbaka i höst lär Axelsson kunna varva upp ytterligare.
Tycker allting låter snorbra. Stoa och MAGA är sugna på en fortsättning och Rhett vill se sig om i utlandet först men utesluter inget.
Allt lär visa sig rätt snart. Svårt att se att vi går vidare med Stoa dock.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-03-26 15:46:11

Det beror ju helt på vad han har för lönekrav. Vi saknar verkligen en stor tuff forward. Med rätt försäsong tror jag han kan vara minst lika bra som i Örebro.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev: 2021-03-26 15:48:11
mb81 skrev: 2021-03-26 15:46:11

Det beror ju helt på vad han har för lönekrav. Vi saknar verkligen en stor tuff forward. Med rätt försäsong tror jag han kan vara minst lika bra som i Örebro.
Var ska han in då? Basse kommer ju vara en leadingcenter. Josef den andra. Om han inte kan fortsätta så är ju knappast Stoa tillräckligt spetsig för att ersätta. Skulle han nöja sig att gå tredjecenter? Vi har dessutom Rensfeldt och Engsund troligen som ska gå tredje- respektive fjärdecenter. Wandell kanske accepterar skambudet. Vart ska han in?

Släpp honom säger jag.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tom
Högström
Ekberg
Ingman
Bengtsson
Lindroth

Om ryktena om de tre sista stämmer måste det ju betyda avsked för Nardella, Norell och JP.

Kryddar gärna med ett namn dock.Alsing, Claesson eller Englund. Hur känner Hultström?
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev: 2021-03-26 16:40:04 Tom
Högström
Ekberg
Ingman
Bengtsson
Lindroth

Om ryktena om de tre sista stämmer måste det ju betyda avsked för Nardella, Norell och JP.

Kryddar gärna med ett namn dock.Alsing, Claesson eller Englund. Hur känner Hultström?
Enligt madhawk var Lindroth avskriven och nu snackar hockeynews att vi är nära honom. Visar väl sig rätt snart. Någon toppback borde väl iaf in. Nardella kommer försöka i NHL och Norell och Jeppe kan vi med största säkerhet räkna bort. Kommer vi gå med sju eller åtta seniorbackar? Förlänger vi med Brännstam och/eller Hedström för att låna ut.

Hultström verkar trivas bra i KHL och har kontrakt ett år till. Uttalade sig nyligen att han vill stanna utomlands så länge som möjligt.

Hoppas vi förlänger med Gragnani!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Gragnani är ju en dröm att få förlängt med.
wardo

Inlägg av wardo »

Så om jag förstår Jocke rätt, vill han ha 2 linor som ska vara producerande och om man ska tro på rykten där man säger ”klar för Djurgården” ser laget ut såhär:

Målvakter:

Oförändrat. Utgående kontrakt på målvaktstränaren och i ärlighetens namn, ska man förlänga med Mikko? Inte hans fel, men han har inte gjort något mirakulöst som Janne Öhman gjorde. Kollar man statistiken på målvakterna, är räddnings % bra mycket lägre sedan Mikko kom in. Spontant så känns målvaktssidan helt ok. Inget man vinner som-guld med, om inte Svedberg höjer sig rejält. Mantas känns inte som en målvakt man vinner något med.

Backar:

B1
Vakant Högström
B2
Bengtsson - Nilsson
B3
Ingman - Lindroth
Extra
Ekberg

Nej fy fasiken. Det här känns inte bra alls. Även om vi lyckas att signa Gragnani så är backsidan en akilleshäl återigen. Om backsidan ska bli succé ska Bengtsson vara en ledande back och göra 25 pinnar samt att Högström och eventuellt Gragnani gör ca 50-55 pinnar totalt.

Forwards:

F1
Vakant- (Josefsson) - vakant
F2
Bergfors-Strandberg-vakant
F3
Andersson - Rensfeldt - Ågren
F4
Vakant - Engsund - vakant

Stora frågan är väl ändå Josefssons vara eller icke vara. Stor chans att han inte spelar något mer. Med det sagt, hoppas jag att nästa värvning/förlängning inte är en ytterligare breddvärvning. Här är det stort behov av spets, framförallt när Josefssons status är oviss. Samtidigt så har jag stort förtroende för Jocke när det kommer till lagbygge och visst att säsongen 20/21 har varit skit, så kommer vi inte åka ur eller gå i konkurs. Play in eller inte.

Även fast silly season hittills har varit en besvikelse ska man inte glömma att det är 6 månader till säsongsstart och att mycket kan hända på både ledar & spelarfronten.

Stor reservation för kedje/backformationer :D
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vad har Jocke tänkt att den där backsidan ska göra annorlunda mot det vi haft, det är ju samma sk*t eller möjligen ännu sämre. Dvs värvat backar med tveksam defensiv helt i linje med alla andra år.

Även om jag inte är ett Norell fan har jag ju hellre kvar en ”egen” back som honom än att ta in Ingman, Bengtsson, Lindroth..

Samma gäller Hank måste jag nog säga, varför offra honom mot en Filip Engsund exempelvis, eller Cedergren. Hade ju mycket hellre sätt Blomstrand eller Kahilainen med ett förflutet i klubben och liknande spelstil.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

wardo skrev: 2021-03-26 17:15:57 Så om jag förstår Jocke rätt, vill han ha 2 linor som ska vara producerande och om man ska tro på rykten där man säger ”klar för Djurgården” ser laget ut såhär:

Målvakter:

Oförändrat. Utgående kontrakt på målvaktstränaren och i ärlighetens namn, ska man förlänga med Mikko? Inte hans fel, men han har inte gjort något mirakulöst som Janne Öhman gjorde. Kollar man statistiken på målvakterna, är räddnings % bra mycket lägre sedan Mikko kom in. Spontant så känns målvaktssidan helt ok. Inget man vinner som-guld med, om inte Svedberg höjer sig rejält. Mantas känns inte som en målvakt man vinner något med.

Backar:

B1
Vakant Högström
B2
Bengtsson - Nilsson
B3
Ingman - Lindroth
Extra
Ekberg

Nej fy fasiken. Det här känns inte bra alls. Även om vi lyckas att signa Gragnani så är backsidan en akilleshäl återigen. Om backsidan ska bli succé ska Bengtsson vara en ledande back och göra 25 pinnar samt att Högström och eventuellt Gragnani gör ca 50-55 pinnar totalt.

Forwards:

F1
Vakant- (Josefsson) - vakant
F2
Bergfors-Strandberg-vakant
F3
Andersson - Rensfeldt - Ågren
F4
Vakant - Engsund - vakant

Stora frågan är väl ändå Josefssons vara eller icke vara. Stor chans att han inte spelar något mer. Med det sagt, hoppas jag att nästa värvning/förlängning inte är en ytterligare breddvärvning. Här är det stort behov av spets, framförallt när Josefssons status är oviss. Samtidigt så har jag stort förtroende för Jocke när det kommer till lagbygge och visst att säsongen 20/21 har varit skit, så kommer vi inte åka ur eller gå i konkurs. Play in eller inte.

Även fast silly season hittills har varit en besvikelse ska man inte glömma att det är 6 månader till säsongsstart och att mycket kan hända på både ledar & spelarfronten.

Stor reservation för kedje/backformationer :D
Inget att uppröra sig över än så länge. Vi kommer ha 2 målvakter, 7-8 backar och 14-15 forwards i truppen. Jocke har oftast jobbat med rätt stora trupper. Spetsen kommer komma men gör det oftare senare än bredden. Men jag tror du är ganska rätt på det. Cederqvist ska in också. Jag tror han går in som vänsterforward i fjärde. Jag tror mig nåt i den här stilen:

Målvakter:
Mantas
Svedberg

Backar
Ny(Gragnani)
Högström
Tom
Ny
Bengtsson
Ekberg
Ingman
Ny(Lindroth/Brännstam/Hedström)

Vänsterforwards
Ny
Ny
Ågren
Cederqvist
Ny/Hank

Centrar
Josef
Basse
Rensfeldt
Engsund
Bjerselius/Hedman

Högerforwards
Ny
Bergfors
Ny
Linus
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2021-03-26 18:14:34 Vad har Jocke tänkt att den där backsidan ska göra annorlunda mot det vi haft, det är ju samma sk*t eller möjligen ännu sämre. Dvs värvat backar med tveksam defensiv helt i linje med alla andra år.

Även om jag inte är ett Norell fan har jag ju hellre kvar en ”egen” back som honom än att ta in Ingman, Bengtsson, Lindroth..

Samma gäller Hank måste jag nog säga, varför offra honom mot en Filip Engsund exempelvis, eller Cedergren. Hade ju mycket hellre sätt Blomstrand eller Kahilainen med ett förflutet i klubben och liknande spelstil.
Tror helt ärligt att Jocke är totalt okapabel att förstå försvarsspel. Han är så insnöad på "modern hockey" med så mycket puckinnehav som möjligt. Får vi bara duktiga rörliga puckbackar så kan vi ha pucken mer än motståndarna och på så sätt kommer vi göra fler mål än dem...

En helt felaktig slutsats naturligtvis, men tror att hans tanke är sådan. Bara faktumet att han kallat Norell för en defensiv back är ju evidens för hans brist på förståelse för försvarsspel. Norell är en sådan back som är vidrig att spela bredvid. Nardella också. Inget mönster, ingen jämnhet. Bara impulser och känslostyrning.

Ett par/tre stycken sådana backar fungerar och är en nyttig krydda. Men för att själva idén med dessa ska fungera måste det finnas en ryggrad att luta sig emot. En kärna med riktigt stabila pjäser som täcker upp.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2021-03-26 20:22:26
diftobbe89 skrev: 2021-03-26 18:14:34 Vad har Jocke tänkt att den där backsidan ska göra annorlunda mot det vi haft, det är ju samma sk*t eller möjligen ännu sämre. Dvs värvat backar med tveksam defensiv helt i linje med alla andra år.

Tror helt ärligt att Jocke är totalt okapabel att förstå försvarsspel. Han är så insnöad på "modern hockey" med så mycket puckinnehav som möjligt. Får vi bara duktiga rörliga puckbackar så kan vi ha pucken mer än motståndarna och på så sätt kommer vi göra fler mål än dem...

En helt felaktig slutsats naturligtvis, men tror att hans tanke är sådan. Bara faktumet att han kallat Norell för en defensiv back är ju evidens för hans brist på förståelse för försvarsspel. Norell är en sådan back som är vidrig att spela bredvid. Nardella också. Inget mönster, ingen jämnhet. Bara impulser och känslostyrning.

Ett par/tre stycken sådana backar fungerar och är en nyttig krydda. Men för att själva idén med dessa ska fungera måste det finnas en ryggrad att luta sig emot. En kärna med riktigt stabila pjäser som täcker upp.
Precis, jag tycker Jocke är vettig i mycket men han har ett lite skrämmande tankesätt att bygga lag som jag ser det, jag kan redan nu säga att vi kommer ha problem med försvarsspelet nästa säsong. Jag köper att man tar in en back som Bengtsson om vi har Urbom, Tom, Garrison och liknande backar i backbesättningen, men nu har vi massa backar som känns väldigt mycket kaka på kaka och där förstår jag inte riktigt hur han tänker.
Spela fult
BigJ

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2021-03-26 21:05:42
Manijock skrev: 2021-03-26 20:22:26

Precis, jag tycker Jocke är vettig i mycket men han har ett lite skrämmande tankesätt att bygga lag som jag ser det, jag kan redan nu säga att vi kommer ha problem med försvarsspelet nästa säsong. Jag köper att man tar in en back som Bengtsson om vi har Urbom, Tom, Garrison och liknande backar i backbesättningen, men nu har vi massa backar som känns väldigt mycket kaka på kaka och där förstår jag inte riktigt hur han tänker.
Tack, känns bra att fler tycker lika.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Lyssnar på senaste hockeypuls där Martin Thörnberg är med och han var tydligen inte långt ifrån att krita på med oss men så kom covid emellan. Hade kunnat vara intressant. Tror han hade kunnat göra bra ifrån sig
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vart hamnar Dick? https://hockeynews.se/articles/19330/. Går gnaget upp så gissar jag där.
Låst