DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-25 21:31:45
Andreas Englund är en defensiv hörnstren jag hoppas Jocke lägger krut på.
Har förvisso spelat 50/50 i NHL/AHL i år men han hängde löst kontraktsmässigt därborta innan han skrev nytt.
Vi har många backprodukter därute, vi borde kunna få hem nån av dem snart.
Andreas gick ju till Västervik, fick ett slagskott i huvudet i höstas som tog rätt illa och har inte spelat sedan dess.
Men ja. NHL-mässig i sina bättre stunder och klart defensivt stabil i det stora hela.
Knas av mig - trodde hans 19/20 var 20/21.
Ingen aning om hans skada, hoppas han klarar att ta sig tillbaka
Hank är ganska snabb på skridskorna, problemet är att han inte kan riktningsförändra och/eller stanna. Jag har inga problem att erbjuda honom +75k för att sitta längst ut på bänken och skrika åt dom andra, hoppa in i BP samt det viktigaste då; ge en offentlig utskällning (alt. lavett) till juniorer/nykomlingar som beter sig fel i omklädningsrummet.
Det här är goda nyheter! Jag hoppas han blir kvar. Han har sett riktigt bra ut det lilla han spelat trots att han inte haft någon försäsong. Han borde verkligen kunna vara en toppback nästa säsong.
Nardella blir knappast kvar och vi söker efter vår förstaback. Så förläng ett år med Grag nu!
mb81 skrev: ↑2021-03-26 10:48:18
Det här är goda nyheter! Jag hoppas han blir kvar. Han har sett riktigt bra ut det lilla han spelat trots att han inte haft någon försäsong. Han borde verkligen kunna vara en toppback nästa säsong.
Nardella blir knappast kvar och vi söker efter vår förstaback. Så förläng ett år med Grag nu!
Verkligen, det lilla man sett av honom har varit klass rakt igenom, tänk då vad en försäsong kan göra med honom!
Ja verkligen. Det är väl åldern som talar emot. Men han lär inte droppa så mycket direkt över en sommar och har visat hög klass. Men skriv inte mer än ett år. Han är trots allt 34.
Verkligen, det lilla man sett av honom har varit klass rakt igenom, tänk då vad en försäsong kan göra med honom!
Ja verkligen. Det är väl åldern som talar emot. Men han lär inte droppa så mycket direkt över en sommar och har visat hög klass. Men skriv inte mer än ett år. Han är trots allt 34.
Ja vi behöver en pappa till alla vilsna själar i backuppsättningen...
crike skrev: ↑2021-03-26 09:46:16
Hank är ganska snabb på skridskorna, problemet är att han inte kan riktningsförändra och/eller stanna. Jag har inga problem att erbjuda honom +75k för att sitta längst ut på bänken och skrika åt dom andra, hoppa in i BP samt det viktigaste då; ge en offentlig utskällning (alt. lavett) till juniorer/nykomlingar som beter sig fel i omklädningsrummet.
Det fundamentala problemet med Hank och vad som har plågat hans karriär sedan dag 1 är att han är för snäll. Allt annat är på plats, storlek, oöm, orädd. En mycket ovanlig kombination av egenskaper faktiskt.
Han var på rätt väg för en 10 år sen när han ironi-kramade om en motståndarback efter ett mål. Retsticka, tänkte vi. Men nejdå, sedan han kom till DIF så har inte en enda motståndare vart riktigt arg på honom. Det kunde vart en optimal spelare som gjorde motståndaren sämre, men den eländiga snällheten tog över helt för Hank.
Visst behöver varje lag en kulturbärare, men i dagens hockey så behöver du 4 linor som kan producera. Jag hade inte förlängt med Hank, såvida tanken inte är att han ska lira väldigt begränsade minuter som 13:e. Tyvärr så är faktumet att Hank endast har gjort 5 poäng (1 mål) på hela 51 matcher, dessutom sitter han på -11 i +/-.
Såg att någon jämförde Hank med Rosseli Olsen och Fabricius, deras statistik är väldigt mycket bättre än Hanks, det går inte riktigt att jämföra.
Men även om han blir satt som 13 forward så är väl ändå frågan om det inte är bättre att ge en junior den chansen istället.
Tråkigt med Rhett. Dock oerhört goda nyheter främst gällande Gragnani,men även om Dick. Är publiken tillbaka i höst lär Axelsson kunna varva upp ytterligare.
Tråkigt med Rhett. Dock oerhört goda nyheter främst gällande Gragnani,men även om Dick. Är publiken tillbaka i höst lär Axelsson kunna varva upp ytterligare.
Ja, Rhett är för mig prio ett! Hoppas att han ändrar sig och med osäkerheten i alla ligor så vet man aldrig.