Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey

Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

Att ett lag går så bra - absolut. Men att flertalet av bottenlagen ska göra det samtidigt medan Djurgården förlorar allt vore en anomali som vette duga. Slutspel är långt ifrån garanterat, men att vi åker ur likt vissa fortfarande kraxar vore ett freak event.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2021-03-02 20:36:06
Manijock skrev: 2021-03-02 20:09:47
South_Exil skrev: 2021-03-02 20:04:40
Manijock skrev: 2021-03-02 20:01:11
gaspo skrev: 2021-03-02 19:57:16 Folk här inne som fortfarande tror på slutspel? Malmö o Brynäs kommer gå om oss duktigt. Bara be till högre makter att vi klarar oss undan ett playout. ganska skrattretande att folk tror att det e helt klart att vi klarar oss undan.
Det kommer de. Det hoppas jag de flesta redan ställt in sig på. Jag vill ha två lag bakom mig. Slutspel betyder ingenting för mig denna säsongen. Hv, Lhc eller Oskarshamn. Vilka det blir, det struntar jag i. Barao det är två lag bakom oss.

Malmö och Brynäs borde inte ens räknas till bottenstrid. Har man så många matcher i handen, är man rent ut sagt oförmögen att begripa tabeller om man tror något annat.
För att Brynäs ska ligga lika som oss efter 47 omg behöver de ta 13p på 6 matcher. Dvs 2+ p i snitt.
Hur menar du med begripa tabell.
Ser det givet att Brynäs inte kommer vara om oss när de spelar ikapp.

Sedan kan vi ändå missa slutspel men att Brynäs skulle blåsa om oss på något sätt, det visar vare sig tabell eller trend.
Vi får väl se... För tre omgångar sen var det "omöjligt" att Malmö skulle passera oss också. Nu är det annat ljud i skällan. "Helt otroligt, kan bottenlag också fixa vinstrader?"...Oskarshamn lär väl med största sannolikhet också passera oss. Bara faktumet att vi har en match kvar mot dem... Tre enkla för det där sjukt tråkiga boogey-teamet.
Vad får du det här ''största sannolikhet'' till? Det stämmer ju inte, ska vi prata sannolikhet och poängsnitt så talar ingenting för att DIF ska tvingas kvala eller att Oskarshamn för den delen ska gå om oss. Sen kan man säga ''vi får väl se'' osv men med största sannolikhet och på tal om att begripa hur en tabell beter sig så talar ingenting för att vi ska få kvala. Punkt.
Tror inte vi får kvala. Tror vi missar slutspel. För att det ska ske behöver två av lagen passera oss. Malmö är det inte ens en diskussion om längre. Sen tror jag Brynäs kör om oss, jaa. Bättre på de flesta punkter nu när Ersson vaknat till liv och oerhört många matcher i handen. Dessutom Rödin på ingång! Tror helt enkelt att de kommer ta in oerhört många fler poäng än oss. Tror på riktigt att vi kan få svårt att få ihop mer än ett par poäng, med tanke på vårat svajande i matcherna. Räcker det? Njaa kanske det. Men tror Brynäs kommer stå för en riktig rusch, och Oskarshamn känns 50/50.

Hv och Lhc är storfavoriter till kval nu naturligtvis. Sen ska vi vara jävligt försiktiga med att pusta ut helt och hållet. Sådant har straffat sig förr.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 20/21

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2021-03-03 17:57:50
diftobbe89 skrev: 2021-03-02 20:36:06
Manijock skrev: 2021-03-02 20:09:47
South_Exil skrev: 2021-03-02 20:04:40
Manijock skrev: 2021-03-02 20:01:11

Det kommer de. Det hoppas jag de flesta redan ställt in sig på. Jag vill ha två lag bakom mig. Slutspel betyder ingenting för mig denna säsongen. Hv, Lhc eller Oskarshamn. Vilka det blir, det struntar jag i. Barao det är två lag bakom oss.

Malmö och Brynäs borde inte ens räknas till bottenstrid. Har man så många matcher i handen, är man rent ut sagt oförmögen att begripa tabeller om man tror något annat.
För att Brynäs ska ligga lika som oss efter 47 omg behöver de ta 13p på 6 matcher. Dvs 2+ p i snitt.
Hur menar du med begripa tabell.
Ser det givet att Brynäs inte kommer vara om oss när de spelar ikapp.

Sedan kan vi ändå missa slutspel men att Brynäs skulle blåsa om oss på något sätt, det visar vare sig tabell eller trend.
Vi får väl se... För tre omgångar sen var det "omöjligt" att Malmö skulle passera oss också. Nu är det annat ljud i skällan. "Helt otroligt, kan bottenlag också fixa vinstrader?"...Oskarshamn lär väl med största sannolikhet också passera oss. Bara faktumet att vi har en match kvar mot dem... Tre enkla för det där sjukt tråkiga boogey-teamet.
Vad får du det här ''största sannolikhet'' till? Det stämmer ju inte, ska vi prata sannolikhet och poängsnitt så talar ingenting för att DIF ska tvingas kvala eller att Oskarshamn för den delen ska gå om oss. Sen kan man säga ''vi får väl se'' osv men med största sannolikhet och på tal om att begripa hur en tabell beter sig så talar ingenting för att vi ska få kvala. Punkt.
Tror inte vi får kvala. Tror vi missar slutspel. För att det ska ske behöver två av lagen passera oss. Malmö är det inte ens en diskussion om längre. Sen tror jag Brynäs kör om oss, jaa. Bättre på de flesta punkter nu när Ersson vaknat till liv och oerhört många matcher i handen. Dessutom Rödin på ingång! Tror helt enkelt att de kommer ta in oerhört många fler poäng än oss. Tror på riktigt att vi kan få svårt att få ihop mer än ett par poäng, med tanke på vårat svajande i matcherna. Räcker det? Njaa kanske det. Men tror Brynäs kommer stå för en riktig rusch, och Oskarshamn känns 50/50.

Hv och Lhc är storfavoriter till kval nu naturligtvis. Sen ska vi vara jävligt försiktiga med att pusta ut helt och hållet. Sådant har straffat sig förr.
Ja det är ett ovisst läge när vissa spelat så mycket mindre och visst kan något lag gå om om dom helt plötsligt höjer sitt poängsnitt ordentligt, varför det nu skulle ske. Men kval kommer vi tack och lov slippa och det är nog det jag ser fram emot mest att följa längre fram, till och med mer än om vi skulle gå till slutspel :lol: slutspel känns inte sexigt för fem öre en säsong som denna som du skrev tidigare.
Spela fult
williams

Säsongen 20/21

Inlägg av williams »

Ingen som reagerar på Brynäs och Malmös sätt att utnyttja Covid-19 för att få vila? Nu tar till exempel Wikegård upp det också på instagram. (cmorehockey) Jag tror som sagt att deras streak kommer ta slut nu och få ett antal förluster kommande matcher.

Och, Jag tror att denna vecka utan matcher gör oss gott..
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

williams skrev: 2021-03-03 18:51:10 Ingen som reagerar på Brynäs och Malmös sätt att utnyttja Covid-19 för att få vila? Nu tar till exempel Wikegård upp det också på instagram. (cmorehockey) Jag tror som sagt att deras streak kommer ta slut nu och få ett antal förluster kommande matcher.

Och, Jag tror att denna vecka utan matcher gör oss gott..
Är det alltså en fördel att spela varannan dag resten av säsongen? Sjukt vad alla blivit konspiratoriska. Dock inte så överraskande om just Wikegård är det.
Wishes

Säsongen 20/21

Inlägg av Wishes »

Bjerselius verkar ha tagit med sig den dåliga vanan med att spela krångligt och slarvigt i egen zon till Väsby
Stolt, men aldrig nöjd
Donkels-2.0

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

Wishes skrev: 2021-03-03 20:55:58 Bjerselius verkar ha tagit med sig den dåliga vanan med att spela krångligt och slarvigt i egen zon till Väsby
Ja och han blev bänkad direkt vilket man borde praktiserat mer hos oss dvs bänkning men nä vi kör med den förlåtande, fjolliga mahatma gandhi approachen istället - det ska fan i mig kosta att göra horribla misstag tacka vet jag pennalistiskt ledarskap alla Mike Keenan istället för det här jävla Svenska curlandet
Ceterum censeo Solna esse delendam
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Herrarna borde se o lära av damerna. Snacka om att kriga som ett lag.
Praetori

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev: 2021-03-03 21:55:14 Herrarna borde se o lära av damerna. Snacka om att kriga som ett lag.
Told you so! :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Sanny lyfte att vi på 3 matcher nu senast sköt 109 skott men bara mäktade med att göra mål på 4 av dem. Helt sanslöst faktiskt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frankie

Säsongen 20/21

Inlägg av Frankie »

Praetori skrev: 2021-03-04 14:02:27 Sanny lyfte att vi på 3 matcher nu senast sköt 109 skott men bara mäktade med att göra mål på 4 av dem. Helt sanslöst faktiskt.
Ja det är pissdålig effektivitet. Man kan ju fundera på om det är av typen "dåliga alibi-skott i magplattan på målisen" vi tar eller varför alla målisar lyckas storspela och överpresterar mot oss?

Även om det sett något bättre ut i PP-spelet på senare tid och att vi etablerar spel i anfallszon så får vi ju inte till så många tokfarliga målchanser.
Sen om man ser de situationer på senare tid när vi gjort mål i PP så är det mer i lägen som liknar en spelvändnng i 5 mot 5 än etablerat PP-spel.
AlltidoavsettDIF

Säsongen 20/21

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Frankie skrev: 2021-03-04 14:37:08
Praetori skrev: 2021-03-04 14:02:27 Sanny lyfte att vi på 3 matcher nu senast sköt 109 skott men bara mäktade med att göra mål på 4 av dem. Helt sanslöst faktiskt.
Ja det är pissdålig effektivitet. Man kan ju fundera på om det är av typen "dåliga alibi-skott i magplattan på målisen" vi tar eller varför alla målisar lyckas storspela och överpresterar mot oss?

Även om det sett något bättre ut i PP-spelet på senare tid och att vi etablerar spel i anfallszon så får vi ju inte till så många tokfarliga målchanser.
Sen om man ser de situationer på senare tid när vi gjort mål i PP så är det mer i lägen som liknar en spelvändnng i 5 mot 5 än etablerat PP-spel.
Håller inte med, vår effektivitet ligger på strax under 10%, ganska normalt. Att vi sedan hade en 3% utdelning senaste veckan är helt sjukt, framför allt mot gnällbältet.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 20/21

Inlägg av Eriksson »

Lösningen är då att skjuta tre gånger så mycket, då hänger vi 12 baljor, dvs 4 per match :lol:
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

LHC tar ledningen....broc little är tillbaka, blir väl vinststreak nu...
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

#10 skrev: 2021-03-04 18:22:31 LHC tar ledningen....broc little är tillbaka, blir väl vinststreak nu...
0-2 nu...fyfan
Skriv svar