Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

South_Exil skrev: 2021-03-02 20:04:40
Manijock skrev: 2021-03-02 20:01:11
gaspo skrev: 2021-03-02 19:57:16 Folk här inne som fortfarande tror på slutspel? Malmö o Brynäs kommer gå om oss duktigt. Bara be till högre makter att vi klarar oss undan ett playout. ganska skrattretande att folk tror att det e helt klart att vi klarar oss undan.
Det kommer de. Det hoppas jag de flesta redan ställt in sig på. Jag vill ha två lag bakom mig. Slutspel betyder ingenting för mig denna säsongen. Hv, Lhc eller Oskarshamn. Vilka det blir, det struntar jag i. Barao det är två lag bakom oss.

Malmö och Brynäs borde inte ens räknas till bottenstrid. Har man så många matcher i handen, är man rent ut sagt oförmögen att begripa tabeller om man tror något annat.
För att Brynäs ska ligga lika som oss efter 47 omg behöver de ta 13p på 6 matcher. Dvs 2+ p i snitt.
Hur menar du med begripa tabell.
Ser det givet att Brynäs inte kommer vara om oss när de spelar ikapp.

Sedan kan vi ändå missa slutspel men att Brynäs skulle blåsa om oss på något sätt, det visar vare sig tabell eller trend.
Vi får väl se... För tre omgångar sen var det "omöjligt" att Malmö skulle passera oss också. Nu är det annat ljud i skällan. "Helt otroligt, kan bottenlag också fixa vinstrader?"...Oskarshamn lär väl med största sannolikhet också passera oss. Bara faktumet att vi har en match kvar mot dem... Tre enkla för det där sjukt tråkiga boogey-teamet.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

Vi behöver minst 3 p till
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 20/21

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2021-03-02 20:09:47
gaspo skrev: 2021-03-02 19:57:16 Folk här inne som fortfarande tror på slutspel? Malmö o Brynäs kommer gå om oss duktigt. Bara be till högre makter att vi klarar oss undan ett playout. ganska skrattretande att folk tror att det e helt klart att vi klarar oss undan.
Det kommer de. Det hoppas jag de flesta redan ställt in sig på. Jag vill ha två lag bakom mig. Slutspel betyder ingenting för mig denna säsongen. Hv, Lhc eller Oskarshamn. Vilka det blir, det struntar jag i. Barao det är två lag bakom oss.

Malmö och Brynäs borde inte ens räknas till bottenstrid. Har man så många matcher i handen, är man rent ut sagt oförmögen att begripa tabeller om man tror något annat.
För att Brynäs ska ligga lika som oss efter 47 omg behöver de ta 13p på 6 matcher. Dvs 2+ p i snitt.

Sedan kan vi ändå missa slutspel men att Brynäs skulle blåsa om oss på något sätt, det visar vare sig tabell eller trend.
Vi får väl se... För tre omgångar sen var det "omöjligt" att Malmö skulle passera oss också. Nu är det annat ljud i skällan. "Helt otroligt, kan bottenlag också fixa vinstrader?"...Oskarshamn lär väl med största sannolikhet också passera oss. Bara faktumet att vi har en match kvar mot dem... Tre enkla för det där sjukt tråkiga boogey-teamet.
Vad får du det här ''största sannolikhet'' till? Det stämmer ju inte, ska vi prata sannolikhet och poängsnitt så talar ingenting för att DIF ska tvingas kvala eller att Oskarshamn för den delen ska gå om oss. Sen kan man säga ''vi får väl se'' osv men med största sannolikhet och på tal om att begripa hur en tabell beter sig så talar ingenting för att vi ska få kvala. Punkt.
Spela fult
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Kval blir det såklart inte. Brynäs om de helt plötsligt hittar en formtopp skulle väl kunna hota men knappast sannolikt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#10 skrev: 2021-03-02 20:21:16 Vi behöver minst 3 p till
Mellan 3-12p, beroende på vad motståndarna gör ....och några 12p kommer vi så klart inte spela ihop på 5 omgångar.
Höst 6p, blir spännande att se vad det räcker till, tror vi klarar oss från kval
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

#10 skrev: 2021-03-02 20:21:16 Vi behöver minst 3 p till
Ja det räcker nog för slutspel.
Praetori

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-03-02 20:58:20 Kval blir det såklart inte. Brynäs om de helt plötsligt hittar en formtopp skulle väl kunna hota men knappast sannolikt.
Rödin tillbaka i spel..... finns säker nattöppna apotek för dem som har slut på losec. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-03-02 22:49:29
mb81 skrev: 2021-03-02 20:58:20 Kval blir det såklart inte. Brynäs om de helt plötsligt hittar en formtopp skulle väl kunna hota men knappast sannolikt.
Rödin tillbaka i spel..... finns säker nattöppna apotek för dem som har slut på losec. 8)
Ja den vid centralen är öppet. :D

Ja det värsta som kan hända är väl att vi slutar elva
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 20/21

Inlägg av Harmageddon »

Insåg att Leksand kan gå om Frölunda nu när de inkasserade en ny förlust o de har två mindre spelade.

Ren spekulation för tabellen förändras lika ofta man behöver byta underkläder. DIF(10) mot Frölunda(7) i en åttondelsfinal.

Malmö verkar ha hamnar i den där oroväckande poäng stimmet och nu Rödin också. Där kan det bli fågel el. fisk för Brynäs där. Känns som denna säsong innehåller det mesta ända in i kaklet. Varje gång man spekulerat så har det slagit fel så Rödin lär väl ta Brynäs mot himlen. Det är ett rejält sparkapital ifall Rödin kommer upp i nivå snabbt.

DIF måste verkligen steppa upp o vara redo nu direkt efter uppehållet. Skulle vara skönt om Strandberg kommer tillbaks och i form snabbt, helst före Rödin
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
williams

Säsongen 20/21

Inlägg av williams »

Malmö kommer inte hålla hela vägen. Bränslet kommer ta slut, men frågan är när? Eller.. kör dom en Corona vila snart igen?
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 20/21

Inlägg av Harmageddon »

williams skrev: 2021-03-03 00:32:58 Malmö kommer inte hålla hela vägen. Bränslet kommer ta slut, men frågan är när? Eller.. kör dom en Corona vila snart igen?
SM final match 4 :lol:
Större under har skett inom sportens värld så att hoppas på att bränslet ska slut och när är livsfarligt.

Jag tror att Malmö kan bli ett riktigt obehagligt lag framöver.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

williams skrev: 2021-03-03 00:32:58 Malmö kommer inte hålla hela vägen. Bränslet kommer ta slut, men frågan är när? Eller.. kör dom en Corona vila snart igen?
Framförallt kommer deras tur att ta slut. Skulle de spelat så himla bra under streaken med sex segrar skulle väl det vara en annan sak men nu har de en helt ohållbar PDO på dryga 108 under denna period samtidigt som de har en värdelös corsi på 43,82%.
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Det kommer de. Det hoppas jag de flesta redan ställt in sig på. Jag vill ha två lag bakom mig. Slutspel betyder ingenting för mig denna säsongen. Hv, Lhc eller Oskarshamn. Vilka det blir, det struntar jag i. Bara det är två lag bakom oss. Med största sannolikhet passerar Oskarshamn oss också. 5 matcher efter oss med en armlängds avstånd.

Malmö och Brynäs borde inte ens räknas till bottenstrid. När de har så många matcher i handen, är man rent ut sagt oförmögen att begripa tabeller om man tror något annat.
På tal om att begripa tabeller så är det till exempel jättelätt att kolla en snittabell på SHLs hemsida.

https://www.shl.se/statistik/lag/result ... vert=false

Kollar man risken för kval så är den nu enligt better than a monkeys 0,04% eller 1 chans på 2500. Så risken finns om du fortfarande vill. Malmö har samma risk att hamna på kval. Brynäs risk att hamna på kval är väldigt mycket högre, 22,41%. Men med största sannolikhet blir det HV-LHC i kval. Båda ligger på knappa 80%.
Erik af Sibirien

Säsongen 20/21

Inlägg av Erik af Sibirien »

Harmageddon skrev: 2021-03-03 07:56:15 .....Jag tror att Malmö kan bli ett riktigt obehagligt lag framöver.
Det har de varit sedan 1992
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 20/21

Inlägg av Eriksson »

South_Exil skrev: 2021-03-02 20:07:58
Daniel942 skrev: 2021-03-02 20:07:26
Det kommer de. Det hoppas jag de flesta redan ställt in sig på. Jag vill ha två lag bakom mig. Slutspel betyder ingenting för mig denna säsongen. Hv, Lhc eller Oskarshamn. Vilka det blir, det struntar jag i. Bara det är två lag bakom oss.

Visade Malmös trend att dom skulle gå om oss?
Ja
[ironi]
Men forumet svarade med, öööh vaddå. Det betyder att Malmö skall snitta 2p per match. Aldrig i hvete att det går
[/ironi]
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Skriv svar