DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-02 12:21:17
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-02 11:34:28
Hepsnastian skrev: ↑2021-03-02 09:39:04
Hur funkar det med tränare som har uppdrag med landslag? Tänker på om firma Garpenlöv/Ragnarsson hypotesiskt Skulle kunna tänka sig ta på sig DIF kavajen?
Vet att Garpenlöv och Wikegård pratat om att vilja ta över ett SHL-lag ihop.
Nämndes bl.a. lite kort i programserien "Wikegård möter".
Wikegård/Ragnarsson/Garpenlöv kanske skulle kunna hitta ett prestigelöst samarbete?
Wikegård har för mycket att förlora på att bli coach igen. Han har gapat om rätt och fel i TV i 15 år - skulle han återvända som coach skulle hans varenda coachdrag synas i sömmarna. Det är i längden dåligt för hans varumärke och det vet han om. Han är bekväm med sin position och prata om hur olika situationer
biir och inte
biir. Han lär inte coacha igen om han inte får kicken från CMORE.
Trodde själv att han hade stängt dörren helt. Men han har ju faktiskt öppnat den på glänt.
Sedan tror jag han skulle vara varmt välkommen tillbaka som expert ifall han sedan ångrade sig.
Tornberg sitter ju som ett levande bevis på att det inte är några problem att byta från expert till coach och sedan tillbaka igen.
Enda anledningen att jag lyssnar till Petter är att höra honom snacka målvakter, där har han en empirisk erfarenhet och kunnande.
Är ju klart mer trovärdigt höra Wikegård berätta om hur tränarna tänker, Sanny om tacklingar osv.
Wikegård skulle ju kunna jämföra skillnaderna i att coacha förr och nu.
Wikegård är nog
ganska sugen på en revansch för 98.
Kan bara DIF visa upp en satsning så....
Btw, jag är inte för Wikegård som coach.