Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-03-01 20:51:04
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-01 20:35:53 Hyll till Jocke som helt klart satsade rätt trots att Stoa var toksågad i Hv.
Man skulle ju kunna argumentera för att det inte är Stoa det är fel på utan HV.....
Ja, men det var ju ganska många experter som också påpekade hur dålig han var.
Så jag tycker verkligen det var vågat och skickligt att värva honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kaminor

Inlägg av kaminor »

Vejdemo kanske inte är en orimlig centervärvning?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vi borde ju ändå ha lite fördel när det kommer till värvningar då det är fyra lag som inte kan värva ännu eftersom dom inte vet i vilken liga dom spelar nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Hur funkar det med tränare som har uppdrag med landslag? Tänker på om firma Garpenlöv/Ragnarsson hypotesiskt Skulle kunna tänka sig ta på sig DIF kavajen? 8)
Delägare
mb81

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev: 2021-03-02 09:26:26 Vejdemo kanske inte är en orimlig centervärvning?
Hoppas. Producerar dock bra i AHL(få matcher än så länge denna säsong), så känns som han satsar på NHL nåt år till.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Hepsnastian skrev: 2021-03-02 09:39:04 Hur funkar det med tränare som har uppdrag med landslag? Tänker på om firma Garpenlöv/Ragnarsson hypotesiskt Skulle kunna tänka sig ta på sig DIF kavajen? 8)
Vet att Garpenlöv och Wikegård pratat om att vilja ta över ett SHL-lag ihop.
Nämndes bl.a. lite kort i programserien "Wikegård möter".
Wikegård/Ragnarsson/Garpenlöv kanske skulle kunna hitta ett prestigelöst samarbete?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-02 11:34:28
Hepsnastian skrev: 2021-03-02 09:39:04 Hur funkar det med tränare som har uppdrag med landslag? Tänker på om firma Garpenlöv/Ragnarsson hypotesiskt Skulle kunna tänka sig ta på sig DIF kavajen? 8)
Wikegård/Ragnarsson/Garpenlöv kanske skulle kunna hitta ett prestigelöst samarbete?
Wikegård har för mycket att förlora på att bli coach igen. Han har gapat om rätt och fel i TV i 15 år - skulle han återvända som coach skulle hans varenda coachdrag synas i sömmarna. Det är i längden dåligt för hans varumärke och det vet han om. Han är bekväm med sin position och prata om hur olika situationer biir och inte biir. Han lär inte coacha igen om han inte får kicken från CMORE.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF_Soldier skrev: 2021-03-02 12:21:17
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-02 11:34:28
Wikegård har för mycket att förlora på att bli coach igen. Han har gapat om rätt och fel i TV i 15 år - skulle han återvända som coach skulle hans varenda coachdrag synas i sömmarna. Det är i längden dåligt för hans varumärke och det vet han om. Han är bekväm med sin position och prata om hur olika situationer biir och inte biir. Han lär inte coacha igen om han inte får kicken från CMORE.
Trodde själv att han hade stängt dörren helt. Men han har ju faktiskt öppnat den på glänt.
Sedan tror jag han skulle vara varmt välkommen tillbaka som expert ifall han sedan ångrade sig.
Tornberg sitter ju som ett levande bevis på att det inte är några problem att byta från expert till coach och sedan tillbaka igen.
Enda anledningen att jag lyssnar till Petter är att höra honom snacka målvakter, där har han en empirisk erfarenhet och kunnande.
Är ju klart mer trovärdigt höra Wikegård berätta om hur tränarna tänker, Sanny om tacklingar osv.
Wikegård skulle ju kunna jämföra skillnaderna i att coacha förr och nu.
Wikegård är nog ganska sugen på en revansch för 98. :D
Kan bara DIF visa upp en satsning så....

Btw, jag är inte för Wikegård som coach.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Jag har försvarat Jocke många gånger när han kritiserats för att inte värva tillräckligt (galenskap), det jag däremot är orolig över är att jag får vibbarna av att han vill konsolidera sitt grepp om föreningen. Gamla bekanta och fogliga personer på assisterande tränarpositioner, Säcken undergrävdes å det grövsta genom att inte göra någon hemlighet om att man ville ersätta honom. Tjomme drevs bort genom att förminska hans inflytande (två för starka viljor?), kan någon ens namnet på vår nya tekniske sportchef?

Jag tror att vi antingen får in en relativt ung och oerfaren tränare, med mycket teori i bagaget. Alternativt att man plockar in en erfaren importtränare som går att städa bort smidigt utan ett inhemskt nätverk i ryggen som bäddar för maktkamp.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Grabben från Söder skrev: 2021-03-01 19:35:54 Någon som har koll på våra unga spelare som tagit klivit ner i allsvenskan. Tänker typ Adam Falk, Rasmus Kahilainen, Walli Walterholm och liknande. Några som är redo för Dif och SHL?
Om jag säger såhär, Kahilainen gick in i säsongen som seniorspelare som helt okänd, idag vet nog hela allsvenskan vem han är. Har tagit för sig med bravur och det var längesen jag såg en spelare kunna krypa under skinnet på motståndarna som han gör och få med sig utvisningar, Per Ledin klass. Han spelar även PP. Men som mb81 säger så kanske inte SHL redan nästa säsong är så bråttom dock tror jag inte han skulle göra bort sig som potentiell ersättare till Albin Grewe. Vi behöver överlag fler rollspelare som kommer till jobbet varje dag.
Spela fult
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

diftobbe89 skrev: 2021-03-02 16:21:20
Grabben från Söder skrev: 2021-03-01 19:35:54 Någon som har koll på våra unga spelare som tagit klivit ner i allsvenskan. Tänker typ Adam Falk, Rasmus Kahilainen, Walli Walterholm och liknande. Några som är redo för Dif och SHL?
Om jag säger såhär, Kahilainen gick in i säsongen som seniorspelare som helt okänd, idag vet nog hela allsvenskan vem han är. Har tagit för sig med bravur och det var längesen jag såg en spelare kunna krypa under skinnet på motståndarna som han gör och få med sig utvisningar, Per Ledin klass. Han spelar även PP. Men som mb81 säger så kanske inte SHL redan nästa säsong är så bråttom dock tror jag inte han skulle göra bort sig som potentiell ersättare till Albin Grewe. Vi behöver överlag fler rollspelare som kommer till jobbet varje dag.
Kahilainen kan vara av intresse men tror att han skulle må bra av ett år till i allsvenskan, Falk har varit klappusel i dom lag han spelat i så han tror jag inte alls på
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-03-02 16:25:47
Kahilainen kan vara av intresse men tror att han skulle må bra av ett år till i allsvenskan, Falk har varit klappusel i dom lag han spelat i så han tror jag inte alls på
Mjo gissar på en säsong till i SSK eller Löven som enligt Sanny & Svensson ska vara intresserade, Kahilainen har retat gallfeber på Björklöven hela säsongen så förstår att dom är intresserade :lol:
Spela fult
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-01 20:35:53
Support 81 skrev: 2021-03-01 17:43:59 Tycker vi ska titta på hur Stoa utvecklas
OM han visar att den potential han besat i Öbro
Så 1+1

Som stor tung 2a C
Jag blir bara mer och mer förtjust i Stoa.
Rhett-Stoa-Dick bjuder ofta på hockeygodis.
Stoa är stark på puck, tar kloka beslut.
Hyll till Jocke som helt klart satsade rätt trots att Stoa var toksågad i Hv.
Finns en anledning till att Örebro släppte honom, han lär fortsättningsvis vara dyr. Inte för andra lag kanske men för våra budgetbyggen tror jag vi aldrig har råd med honom som 2c.
mb81

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-03-02 17:08:14
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-01 20:35:53
Support 81 skrev: 2021-03-01 17:43:59 Tycker vi ska titta på hur Stoa utvecklas
OM han visar att den potential han besat i Öbro
Så 1+1

Som stor tung 2a C
Jag blir bara mer och mer förtjust i Stoa.
Rhett-Stoa-Dick bjuder ofta på hockeygodis.
Stoa är stark på puck, tar kloka beslut.
Hyll till Jocke som helt klart satsade rätt trots att Stoa var toksågad i Hv.
Finns en anledning till att Örebro släppte honom, han lär fortsättningsvis vara dyr. Inte för andra lag kanske men för våra budgetbyggen tror jag vi aldrig har råd med honom som 2c.
Vi har dessutom en andracenter i Basse. Vi kommer såklart ha råd med några toppspelare och nordamerikaner kan man ta in på artistkontrakt också. Men en 34 årig Ryan Stoa känns inte direkt aktuell till nästa säsong.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

diftobbe89 skrev: 2021-03-02 16:40:18
Donkels-2.0 skrev: 2021-03-02 16:25:47
Mjo gissar på en säsong till i SSK eller Löven som enligt Sanny & Svensson ska vara intresserade, Kahilainen har retat gallfeber på Björklöven hela säsongen så förstår att dom är intresserade :lol:
Såna spelare vill man ha i laget i alla fall. Så om inte till nästa säsong, säsongen efter.
Låst