Micke Nylander skrev:Det jag glömde nämna Stocky, är att den bästa inkomstkällan är biljettförsäljningen!
Det är där vi måste bli bättre - och därför är denna Kampanj startad av JK! Souvernirer (De allra snyggaste i detta land) går att köpa på matcherna så där borde vi inte ligga allt för långt efter...
Sen vill jag slänga in en liten notis om att DIF är ledande i elitserien när det gäller sponsorintäkter! Tack Classe och hela marknadsavdelningen för det!
Föga överraskande heller då man knappast kan tjäna så mycket pengar på en souvernir jämfört med en biljett. För övrigt är Ulltröjorna lika snygga som de är dyra... Soft med lite prylar som är mer diskret utformade och i hög kvalité.
Om vi nu är ledande på att ragga sponsorer samt har ett publiksnitt som inte är så uselt jämfört med övriga lag i elitserien, VFHC undantaget, hur kan det då komma sig att vår ekonomi ser så kass ut som den gör? Kan det möjligen vara det jag tjatat om som skiljer oss från de flesta andra lag nämligen ägandesituationen?
Micke Nylander skrev:Det jag glömde nämna Stocky, är att den bästa inkomstkällan är biljettförsäljningen!
Det är där vi måste bli bättre - och därför är denna Kampanj startad av JK! Souvernirer (De allra snyggaste i detta land) går att köpa på matcherna så där borde vi inte ligga allt för långt efter...
Sen vill jag slänga in en liten notis om att DIF är ledande i elitserien när det gäller sponsorintäkter! Tack Classe och hela marknadsavdelningen för det!
Föga överraskande heller då man knappast kan tjäna så mycket pengar på en souvernir jämfört med en biljett. För övrigt är Ulltröjorna lika snygga som de är dyra... Soft med lite prylar som är mer diskret utformade och i hög kvalité.
Om vi nu är ledande på att ragga sponsorer samt har ett publiksnitt som inte är så uselt jämfört med övriga lag i elitserien, VFHC undantaget, hur kan det då komma sig att vår ekonomi ser så kass ut som den gör? Kan det möjligen vara det jag tjatat om som skiljer oss från de flesta andra lag nämligen ägandesituationen?
Mer realisitiskt är att vi får hyra Hovet/Globen till betydligt föremånligare priser. Det skulle stabilisera ekonomin. Detta och ett ökat publiksnitt och vi är helt klart på rätt väg och en egen arena kan vara realistiskt inom kanske 6-7 år. Sån ser verkligheten ut.
De är underbart att se hur stan är pyntad och man blir verkligen glad att se reklamen. Nu ser vi fram emot att ge spelarna maximalt stöd så de blir en slutspelsplats. På måndag är vi den sjunde spelaren som ska hjälpa DIF till tre friska poäng mot hv.
Bäst-i-stan skrev:De är underbart att se hur stan är pyntad och man blir verkligen glad att se reklamen. Nu ser vi fram emot att ge spelarna maximalt stöd så de blir en slutspelsplats. På måndag är vi den sjunde spelaren som ska hjälpa DIF till tre friska poäng mot hv.
25 hjältar på isen - Hur många på läktarn?
Hehe sjunde spelaren, inte sjätte?
Jag uppskattar det JK gör som fan, det är upp till oss nu. Vi börjar den 19e med ett oerhört tryck på läktaren!
Det här är en rent lysande kampanj. Att sätta press på att köpa hovet är ju bra tänkt. Men man måste hålla i sär saker och ting. Man bör nog inte låta en kampanj ha flera syften. Det räcker gott med att försöka dra folk till hovet. I ett annat skede kan man ta upp arenafrågan men i min mening har inte den frågan med denna kampanj att göra. Nu handlar det om att öka publiksiffran och inget annat.
Någon skrev:
Sedan vill jag passa på att nämna att jag inte ens tagit upp det faktum att man valt att betala pengar till Aftonbladet för att annonsera där. Efter den tidningens rena lögner om en viss händelse i Köpenhamn borde samtliga riktiga Djurgårdare bojkotta skiten.
Tja, visst får fienden pengar, men faktum är att fienden har otroligt många läsare som tillhör DIF Hockeys målgrupp och därför ter det sig idiotiskt att "bojkotta skiten". I så fall förlorar DIF dubbelt; annonspengarna är i sjön och biljettintäckterna uteblir. Urbota dumt tänkt. Och säga vad man vill om AB men folk läser faktiskt smörjan, därmed är det utmärkt att annonsera där.