www.djurgårdshjältar.se

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:Det jag glömde nämna Stocky, är att den bästa inkomstkällan är biljettförsäljningen!

Det är där vi måste bli bättre - och därför är denna Kampanj startad av JK! Souvernirer (De allra snyggaste i detta land) går att köpa på matcherna så där borde vi inte ligga allt för långt efter...

Sen vill jag slänga in en liten notis om att DIF är ledande i elitserien när det gäller sponsorintäkter! Tack Classe och hela marknadsavdelningen för det!
Föga överraskande heller då man knappast kan tjäna så mycket pengar på en souvernir jämfört med en biljett. För övrigt är Ulltröjorna lika snygga som de är dyra... Soft med lite prylar som är mer diskret utformade och i hög kvalité.

Om vi nu är ledande på att ragga sponsorer samt har ett publiksnitt som inte är så uselt jämfört med övriga lag i elitserien, VFHC undantaget, hur kan det då komma sig att vår ekonomi ser så kass ut som den gör? Kan det möjligen vara det jag tjatat om som skiljer oss från de flesta andra lag nämligen ägandesituationen?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:
Micke Nylander skrev:Det jag glömde nämna Stocky, är att den bästa inkomstkällan är biljettförsäljningen!

Det är där vi måste bli bättre - och därför är denna Kampanj startad av JK! Souvernirer (De allra snyggaste i detta land) går att köpa på matcherna så där borde vi inte ligga allt för långt efter...

Sen vill jag slänga in en liten notis om att DIF är ledande i elitserien när det gäller sponsorintäkter! Tack Classe och hela marknadsavdelningen för det!
Föga överraskande heller då man knappast kan tjäna så mycket pengar på en souvernir jämfört med en biljett. För övrigt är Ulltröjorna lika snygga som de är dyra... Soft med lite prylar som är mer diskret utformade och i hög kvalité.

Om vi nu är ledande på att ragga sponsorer samt har ett publiksnitt som inte är så uselt jämfört med övriga lag i elitserien, VFHC undantaget, hur kan det då komma sig att vår ekonomi ser så kass ut som den gör? Kan det möjligen vara det jag tjatat om som skiljer oss från de flesta andra lag nämligen ägandesituationen?
Mer realisitiskt är att vi får hyra Hovet/Globen till betydligt föremånligare priser. Det skulle stabilisera ekonomin. Detta och ett ökat publiksnitt och vi är helt klart på rätt väg och en egen arena kan vara realistiskt inom kanske 6-7 år. Sån ser verkligheten ut.
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

De är underbart att se hur stan är pyntad och man blir verkligen glad att se reklamen. Nu ser vi fram emot att ge spelarna maximalt stöd så de blir en slutspelsplats. På måndag är vi den sjunde spelaren som ska hjälpa DIF till tre friska poäng mot hv.

25 hjältar på isen - Hur många på läktarn?
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Bäst-i-stan skrev:De är underbart att se hur stan är pyntad och man blir verkligen glad att se reklamen. Nu ser vi fram emot att ge spelarna maximalt stöd så de blir en slutspelsplats. På måndag är vi den sjunde spelaren som ska hjälpa DIF till tre friska poäng mot hv.

25 hjältar på isen - Hur många på läktarn?
Hehe sjunde spelaren, inte sjätte?

Jag uppskattar det JK gör som fan, det är upp till oss nu. Vi börjar den 19e med ett oerhört tryck på läktaren!
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

sjunde spelaren stämmer bra, en målvakt, 2 backar, 3 forwards... :wink:
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Det här är en rent lysande kampanj. Att sätta press på att köpa hovet är ju bra tänkt. Men man måste hålla i sär saker och ting. Man bör nog inte låta en kampanj ha flera syften. Det räcker gott med att försöka dra folk till hovet. I ett annat skede kan man ta upp arenafrågan men i min mening har inte den frågan med denna kampanj att göra. Nu handlar det om att öka publiksiffran och inget annat.

Någon skrev:
Sedan vill jag passa på att nämna att jag inte ens tagit upp det faktum att man valt att betala pengar till Aftonbladet för att annonsera där. Efter den tidningens rena lögner om en viss händelse i Köpenhamn borde samtliga riktiga Djurgårdare bojkotta skiten.
Tja, visst får fienden pengar, men faktum är att fienden har otroligt många läsare som tillhör DIF Hockeys målgrupp och därför ter det sig idiotiskt att "bojkotta skiten". I så fall förlorar DIF dubbelt; annonspengarna är i sjön och biljettintäckterna uteblir. Urbota dumt tänkt. Och säga vad man vill om AB men folk läser faktiskt smörjan, därmed är det utmärkt att annonsera där.
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Vi har 10 matcher kvar på hovet plus 1 till (imorgon), totalt 11 kvar på hovet, BARA.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

mr.gr skrev:Vi har 10 matcher kvar på hovet plus 1 till (imorgon), totalt 11 kvar på hovet, BARA.
Hör på denna... vi ska faktiskt till slutspel= 7(?) matcher till på hovet, sedan +3 i semi och +0 i final.

FORZA
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
bruisebrother

Re: www.djurgårdshjältar.se

Inlägg av bruisebrother »

På youtube hyllar en frilansande hockey reporter vid namn Staffan Bjurfeldt Mats Walltin...faktiskt ganska kul he he he
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

tänkt höra om denna pin kommer delas ut på nån mer match?
missade nämligen hv matchen pga jobb..

skulle bära pinen med stolthet!
degen

Inlägg av degen »

Paerka skrev:tänkt höra om denna pin kommer delas ut på nån mer match?

Nope ingen mer match och den kommer inte säljas!
Djurgården
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Egentligen är det ju vi som går nu som ska ha pinnen och inte de som gick på HV-matchen bara för att få denna.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

degen skrev:

det var en tråkig historia...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Paerka skrev:
degen skrev:

Jag har en över den kan du få köpa för 1200:- :P
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Stocky skrev:
Paerka skrev:
degen skrev:

Jag har en över den kan du få köpa för 1200:- :P
1200:-, vilket kap. :D Du slår väl till direkt Paerka? :wink:
Skriv svar