Tyvärr så tror jag det, Hoppas innerligt att jag har fel och du har rätt, men jag är kanske född pessimist

- Skellefteå
Tror inte att vi tar poäng här, Josef + Strandberg borta.
- Växjö
Växjö är som Skellefteå inne i ett bra stim. Noll pinnar här med.
- Malmö
Tror att Malmö med de segrar som senast kommit gett dom lite senap i baken, vi gör nog en uppryckning i tredje och kvitterar, men faller i sudden
- HV
Ett spöke, ingen bra trend alls mot HV Noll dineros i bagaget för oss
- Rögle
Inte så mycket att säga, klassskillnad. Tur om vi lyckas peta in ett lingon i kassen, Noll blåbär med oss trots hemmais
- Luleå
Är nog hyfsat revanschsugna mot oss, Klasen lägger den över axeln på Svedberg. Noll skotrar med oss hem
- Örebro
Samma som Fuleå, inte en banan i tårtan med hem
- Malmö
Malmö får vind under vingarna, Våra vingklaffar står fortfarande nedåt, men på sista utropet så räddar vi en pinne här med.
- Frölunda
Luktar för mycket fisk för att vi skall kunna vara effektiva i anfallszon, Inte en fiskpinne med oss hem
- Leksand
Starka hemma, de avgör i sudden med en gatsten mellan benen på Mantas
- Oskarshamn
Ett spöke för oss, vi blir som DIF fotboll när de möter bajen, Noll stearinljus i mörkret
- Färjestad
Kaffe dricker kaffe och blir som speedade sockerstinna små barn och springer i cirklar runt oss. Noll kaffekoppar i protokollet för oss.
- Brynäs
Brynäs har säkrat kontraktet här och kan spela ut, Brunsåsen skär sig i sista perioden och vi lyckas hugga en pinne
- Linköping
Är klara för kval och skiter i allt, Holtz tar namnet Holst och hänger tre kassar.
Klarar vi oss från Kval? Jag är som sagt tveksam men vi får la se.