Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 20/21

Inlägg av Eriksson »

mb81 skrev: 2021-02-03 14:43:41

Så du tror seriöst vi snittar 0,5 p/match resten av säsongen? 13 raka matcher utan en trepoängare? Skulle vara kul att se vad tror andra lag hamnar på. 57 poäng ka till och med räcka men tror det behövs upp till 59-61 poäng.
Tyvärr så tror jag det, Hoppas innerligt att jag har fel och du har rätt, men jag är kanske född pessimist :roll:

- Skellefteå
Tror inte att vi tar poäng här, Josef + Strandberg borta.

- Växjö
Växjö är som Skellefteå inne i ett bra stim. Noll pinnar här med.

- Malmö
Tror att Malmö med de segrar som senast kommit gett dom lite senap i baken, vi gör nog en uppryckning i tredje och kvitterar, men faller i sudden

- HV
Ett spöke, ingen bra trend alls mot HV Noll dineros i bagaget för oss

- Rögle
Inte så mycket att säga, klassskillnad. Tur om vi lyckas peta in ett lingon i kassen, Noll blåbär med oss trots hemmais

- Luleå
Är nog hyfsat revanschsugna mot oss, Klasen lägger den över axeln på Svedberg. Noll skotrar med oss hem

- Örebro
Samma som Fuleå, inte en banan i tårtan med hem

- Malmö
Malmö får vind under vingarna, Våra vingklaffar står fortfarande nedåt, men på sista utropet så räddar vi en pinne här med.

- Frölunda
Luktar för mycket fisk för att vi skall kunna vara effektiva i anfallszon, Inte en fiskpinne med oss hem

- Leksand
Starka hemma, de avgör i sudden med en gatsten mellan benen på Mantas

- Oskarshamn
Ett spöke för oss, vi blir som DIF fotboll när de möter bajen, Noll stearinljus i mörkret

- Färjestad
Kaffe dricker kaffe och blir som speedade sockerstinna små barn och springer i cirklar runt oss. Noll kaffekoppar i protokollet för oss.

- Brynäs
Brynäs har säkrat kontraktet här och kan spela ut, Brunsåsen skär sig i sista perioden och vi lyckas hugga en pinne

- Linköping
Är klara för kval och skiter i allt, Holtz tar namnet Holst och hänger tre kassar.

Klarar vi oss från Kval? Jag är som sagt tveksam men vi får la se.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Eriksson skrev: 2021-02-03 17:04:26
mb81 skrev: 2021-02-03 14:43:41

Så du tror seriöst vi snittar 0,5 p/match resten av säsongen? 13 raka matcher utan en trepoängare? Skulle vara kul att se vad tror andra lag hamnar på. 57 poäng ka till och med räcka men tror det behövs upp till 59-61 poäng.
Tyvärr så tror jag det, Hoppas innerligt att jag har fel och du har rätt, men jag är kanske född pessimist :roll:

- Skellefteå
Tror inte att vi tar poäng här, Josef + Strandberg borta.

- Växjö
Växjö är som Skellefteå inne i ett bra stim. Noll pinnar här med.

- Malmö
Tror att Malmö med de segrar som senast kommit gett dom lite senap i baken, vi gör nog en uppryckning i tredje och kvitterar, men faller i sudden

- HV
Ett spöke, ingen bra trend alls mot HV Noll dineros i bagaget för oss

- Rögle
Inte så mycket att säga, klassskillnad. Tur om vi lyckas peta in ett lingon i kassen, Noll blåbär med oss trots hemmais

- Luleå
Är nog hyfsat revanschsugna mot oss, Klasen lägger den över axeln på Svedberg. Noll skotrar med oss hem

- Örebro
Samma som Fuleå, inte en banan i tårtan med hem

- Malmö
Malmö får vind under vingarna, Våra vingklaffar står fortfarande nedåt, men på sista utropet så räddar vi en pinne här med.

- Frölunda
Luktar för mycket fisk för att vi skall kunna vara effektiva i anfallszon, Inte en fiskpinne med oss hem

- Leksand
Starka hemma, de avgör i sudden med en gatsten mellan benen på Mantas

- Oskarshamn
Ett spöke för oss, vi blir som DIF fotboll när de möter bajen, Noll stearinljus i mörkret

- Färjestad
Kaffe dricker kaffe och blir som speedade sockerstinna små barn och springer i cirklar runt oss. Noll kaffekoppar i protokollet för oss.

- Brynäs
Brynäs har säkrat kontraktet här och kan spela ut, Brunsåsen skär sig i sista perioden och vi lyckas hugga en pinne

- Linköping
Är klara för kval och skiter i allt, Holtz tar namnet Holst och hänger tre kassar.

Klarar vi oss från Kval? Jag är som sagt tveksam men vi får la se.
Ja det känns väldigt pessimistiskt. Men kanske bra att vara då och bli positivt överaskad.
Även i vår värsta period nu i januari tog vi ändå 9 poäng på 13 matcher. Även de sämsta lagen(och det tycker jag inte vi är) vinner lågt räknat var fjärde match.
Skulle vara kul att se hur de andra lagen tar poäng. De 57 poäng du får det till att vi tar kan faktiskt räcka då det är många lag nere i botten. Tror dock som sagt det behövs lite mera. 59-61 tror jag det hamnar på.
daaviid

Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev: 2021-02-03 14:36:41 Fyfan vad pessimistiska ni är.

Själv tar jag en match i taget.
Haha, ja man kan ju undra varför det inte ångar utav optimism här inne.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 20/21

Inlägg av Eriksson »

mb81 skrev: 2021-02-03 17:11:08 Ja det känns väldigt pessimistiskt. Men kanske bra att vara då och bli positivt överaskad.
Även i vår värsta period nu i januari tog vi ändå 9 poäng på 13 matcher. Även de sämsta lagen(och det tycker jag inte vi är) vinner lågt räknat var fjärde match.
Skulle vara kul att se hur de andra lagen tar poäng. De 57 poäng du får det till att vi tar kan faktiskt räcka då det är många lag nere i botten. Tror dock som sagt det behövs lite mera. 59-61 tror jag det hamnar på.
Ser man till hur bottenlagen presterat sedan första januari till idag och förutsätter att trenden håller i sig gällande poängsnittet så landar botten av tabellen så här.

Mina sju pinnars gissning var kanske inte så fel

Malmö 68
Brynäs 63
DIF 58
HV 55
Link 54
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
m0ng00se

Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

Brynäs måste börja torska. Skador på Bertilsson, Rödin, Scott och Billins. Kanske nån mer och så ett jäkla spelschema på det . Blir tufft för dom
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Eriksson skrev: 2021-02-03 17:44:59
mb81 skrev: 2021-02-03 17:11:08 Ja det känns väldigt pessimistiskt. Men kanske bra att vara då och bli positivt överaskad.
Ser man till hur bottenlagen presterat sedan första januari till idag och förutsätter att trenden håller i sig gällande poängsnittet så landar botten av tabellen så här.

Malmö 68
Brynäs 63
DIF 58
HV 55
Link 54
Hur räknar du nu? Tar man snittpoängen från 1 januari och fram till nu som poängräkning för resten av säsongen hamnar jag på denna tabell. Nu är jag rätt säker på att Malmö hamnar ungefär där Brynäs och IKO. HV, LHC och DIF kommer förmodligen ta några fler poäng. Ha också i åtanke att det är vår sämsta period under året också. Vi borde ta 10 poäng till om vi håller det katastrofala poängsnittet vi hade i januari.

MIF 73
BIF 63
IKO 63
DIF 60
LHC 53
HV 53
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Herregud. Kollar på Luleå-Brynäs och man blir ju skapligt avundsjuk på Luleås powerplay. Riktigt imponerande.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mmh, men BIF skapar massor, klasser bättre än DIF rent spelmässigt.
Blir bara matt av att se de lag som jagar oss prestera så otroligt bättre
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-02-03 19:59:54 Mmh, men BIF skapar massor, klasser bättre än DIF rent spelmässigt.
Blir bara matt av att se de lag som jagar oss prestera så otroligt bättre
...och ändå förlorar dom med klara 5 - 1 deras försvar är inte mycket att hurra för heller
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 20/21

Inlägg av Eriksson »

mb81 skrev: 2021-02-03 18:04:34
Eriksson skrev: 2021-02-03 17:44:59

Malmö 68
Brynäs 63
DIF 58
HV 55
Link 54
Hur räknar du nu? Tar man snittpoängen från 1 januari och fram till nu som poängräkning för resten av säsongen hamnar jag på denna tabell. Nu är jag rätt säker på att Malmö hamnar ungefär där Brynäs och IKO. HV, LHC och DIF kommer förmodligen ta några fler poäng. Ha också i åtanke att det är vår sämsta period under året också. Vi borde ta 10 poäng till om vi håller det katastrofala poängsnittet vi hade i januari.

MIF 73
BIF 63
IKO 63
DIF 60
LHC 53
HV 53
Så här räknade jag

DIF
Poäng: 50
Poängsnitt sedan 1/1 2021: 0,58(rätt skall vara 0,69)
Matcher kvar: 14

Poäng+(Snitt*matcher kvar)=58,12 (rätt skall vara 59,69)

Men nu ser jag att jag missat en match på alla lag, Så korrekt på DIF är 59,69

Min gissning om 57p är ändå rätt nära om man ser till snittet och vad vi då beräknas landa på.

Sätter en hundring på 57p till oddset 1,19 :lol:
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Vilka tycker ni Stoa ska spela med?
BigJ

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

Buford skrev: 2021-02-04 09:27:21 Vilka tycker ni Stoa ska spela med?
Dick och Bergfors tillsvidare
Donkels-2.0

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

Absolut inte Holtz i varje fall
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Rhett och Ågren nu när Josef och Basse är borta.
m0ng00se

Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

Jag har en HV-polare som spytt galla över Stoa och hur klappkass han varit ända sen han kom till HV. Blev lite smått chockad när vi värva honom...NÄr kan Stoa debutera?

vette fan vem han ska spela med för att göra nytta. Han är ju segare än sirap på skridskorna så han lär väl ha några snabba på kanterna. skaplig tekare tror jag och rätt stor och tung så in med han framför mål. skymma å styra framför mål i PP kanske?
Skriv svar