Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 17/11 2007
- Lee Harvey Oswald
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vårt uddlösa anfallspel var helt borta i tredje. Vill även passa på at tacka Fredrik ''Linkan'' Bremberg för att han är en sådan underbar människa!
Även cred till Otto, Anger, Danielsson och Thomas. Resten var även de ganska så bra, men dessa herrar utmärkte sig speciellt.
Nu ryker 2000 biljetter till måndagen imorgon, lapp på luckan!
Stort, DIF!
Även cred till Otto, Anger, Danielsson och Thomas. Resten var även de ganska så bra, men dessa herrar utmärkte sig speciellt.
Nu ryker 2000 biljetter till måndagen imorgon, lapp på luckan!
Stort, DIF!
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-11-17 17:30:28, redigerad totalt 2 gång.
-
- Säsongskort: Ja
- Karlstaden
Sett över hela matchen så var det ganska jämnt. Målchanser var det åt båda håll. Skellefteå hade mariginalerna med sig första 2 och utnyttjade sina PP. DIF fick studsarna med sig i tredje. 3-2 målet är ju grym tur, ett skott studsar i baken på Danielsson och rakt igenim mittzon till Linkan. Efter 3-2 visar DIF klass rakt igenom. Otroligt skönt att se.
Det är ruskigt starkt att vända matchen och vinna sista perioden med 0-3, särskilt uppe i Skellefteå.
Det är Linkans skicklighet som ligger bakom denna vändning. FAst man får inte glömma bort Daniel Larssons briljanta målvaktsspel, matchen var påväg att avgöras i början på 3:dje perioden, då när vi behövde det som mest, så stod Larsson upp och spelade ett stort målvaktsspel.
Starkt DIF
Härliga DIF
Syns på Måndag, när DIF tar emot Hv på Hovet.
Det är Linkans skicklighet som ligger bakom denna vändning. FAst man får inte glömma bort Daniel Larssons briljanta målvaktsspel, matchen var påväg att avgöras i början på 3:dje perioden, då när vi behövde det som mest, så stod Larsson upp och spelade ett stort målvaktsspel.
Starkt DIF
Härliga DIF
Syns på Måndag, när DIF tar emot Hv på Hovet.
-
ok
Måste medge att efter att jag gav upp hoppet om tre poäng efter Skellefteås 3-1 mål. Jag stängde av sr.se och satte mig vid TV:n, riktigt jävla nere var jag då. Så jag beslöt mig för att glömma bort matchen och sen se vad slutresultatet blev. Så det blev en rejäl chock när jag såg att Djurgården vunnit.
Tre äckligt härliga poäng, och en räddad helg. Tack Djurgården, för att ni integav upp som jag gjorde.
Tre äckligt härliga poäng, och en räddad helg. Tack Djurgården, för att ni integav upp som jag gjorde.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Har precis hunnit samla mig efter matchen, ja, detta Djurgårdslag fortsätter att förvåna mig
Tycker vi spelar så jävla dåligt efter 2 perioder, kunde ha varit minst underläge med 5 - 1.
Sedan i tredje finns det två huvudpersoner som ska creddas, "Linkan" o "Boden" Daniel, utan dessa i Ölvestads frånvaro, så hade det blivit "dyngtorsk" idag.
Men laget verkar ha en otroligt stark moral och lyckas vända matchen totalt, till saken hör att vi även bara var en ribbträff från Frölundafighten att få med en pinne även där
Keep up the good work guys

Tycker vi spelar så jävla dåligt efter 2 perioder, kunde ha varit minst underläge med 5 - 1.
Sedan i tredje finns det två huvudpersoner som ska creddas, "Linkan" o "Boden" Daniel, utan dessa i Ölvestads frånvaro, så hade det blivit "dyngtorsk" idag.
Men laget verkar ha en otroligt stark moral och lyckas vända matchen totalt, till saken hör att vi även bara var en ribbträff från Frölundafighten att få med en pinne även där
Keep up the good work guys

verkligen en räddad lördag. mycket starkt gjort men framförallt hyllar jag linkan.
tycker vi har en jävla otur med stolpar förövrigt, tycker den borde gå in nån gång, tror vi hade 3 stolpskott idag, de senaste matcherna har vi haft en del, speciellt otto.
man ska kanske inte klaga alltför mycket efter en seger men printz är inte tillräckligt bra stora delar, ser ganska loj ut bitvis och verkar ha stora problem att få ut pucken ur zonen, marusak har inte direkt övertygat än heller men jag tror det kommer snart.
världens bästa larsson var grym as well
god kväll alla!
tycker vi har en jävla otur med stolpar förövrigt, tycker den borde gå in nån gång, tror vi hade 3 stolpskott idag, de senaste matcherna har vi haft en del, speciellt otto.
man ska kanske inte klaga alltför mycket efter en seger men printz är inte tillräckligt bra stora delar, ser ganska loj ut bitvis och verkar ha stora problem att få ut pucken ur zonen, marusak har inte direkt övertygat än heller men jag tror det kommer snart.
världens bästa larsson var grym as well
god kväll alla!
- August Strindberg
- carl-bysen