Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 17/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Ibland är hockey och livet underbart :D

Jämfört med denna match skiter jag fan i fotbollen...
skullman

Inlägg av skullman »

Nästa töntigt att höra!! alla klagar att vi är så dåliga o allt inför tredje men sen när vi vinner då är de barabra! Snacka om medgångs fans! kom igen stötta lager i erat hjärta i med o mot gång för fan!
DIF MOT RUBBET
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

tjaaa, vem har sagt att det ska vara bra för hjärtat?
Phuuu...

Stark moral i 3:e.
Men sicket slarv i 2:a perioden, det höll på (borde) kostat oss segern.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Vårt uddlösa anfallspel var helt borta i tredje. Vill även passa på at tacka Fredrik ''Linkan'' Bremberg för att han är en sådan underbar människa!

Även cred till Otto, Anger, Danielsson och Thomas. Resten var även de ganska så bra, men dessa herrar utmärkte sig speciellt.

Nu ryker 2000 biljetter till måndagen imorgon, lapp på luckan!

Stort, DIF!
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-11-17 17:30:28, redigerad totalt 2 gång.
Bäst-i-stan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Fan vilken vändning. Riktigt kämpar vinst idag, vi ligger under med 3-1 och vänder sedan till en 3-4 vinst. Grymt starkt av gubbarna! På måndag ger vi dom ett stöd dom förtjänar. :D
Användarvisningsbild
Karlstaden

Inlägg av Karlstaden »

Kan ju även kallas bondröta? ;)
Ser man över hela matchen så kan man inte hävda att 3-4 är rättvist om man inte snortat en line på stureplan iförd cyklop ;)
MAP

Inlägg av MAP »

Sett över hela matchen så var det ganska jämnt. Målchanser var det åt båda håll. Skellefteå hade mariginalerna med sig första 2 och utnyttjade sina PP. DIF fick studsarna med sig i tredje. 3-2 målet är ju grym tur, ett skott studsar i baken på Danielsson och rakt igenim mittzon till Linkan. Efter 3-2 visar DIF klass rakt igenom. Otroligt skönt att se.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är ruskigt starkt att vända matchen och vinna sista perioden med 0-3, särskilt uppe i Skellefteå.
Det är Linkans skicklighet som ligger bakom denna vändning. FAst man får inte glömma bort Daniel Larssons briljanta målvaktsspel, matchen var påväg att avgöras i början på 3:dje perioden, då när vi behövde det som mest, så stod Larsson upp och spelade ett stort målvaktsspel.

Starkt DIF
Härliga DIF

Syns på Måndag, när DIF tar emot Hv på Hovet.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Måste medge att efter att jag gav upp hoppet om tre poäng efter Skellefteås 3-1 mål. Jag stängde av sr.se och satte mig vid TV:n, riktigt jävla nere var jag då. Så jag beslöt mig för att glömma bort matchen och sen se vad slutresultatet blev. Så det blev en rejäl chock när jag såg att Djurgården vunnit.

Tre äckligt härliga poäng, och en räddad helg. Tack Djurgården, för att ni integav upp som jag gjorde.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har precis hunnit samla mig efter matchen, ja, detta Djurgårdslag fortsätter att förvåna mig :shock:

Tycker vi spelar så jävla dåligt efter 2 perioder, kunde ha varit minst underläge med 5 - 1.

Sedan i tredje finns det två huvudpersoner som ska creddas, "Linkan" o "Boden" Daniel, utan dessa i Ölvestads frånvaro, så hade det blivit "dyngtorsk" idag.

Men laget verkar ha en otroligt stark moral och lyckas vända matchen totalt, till saken hör att vi även bara var en ribbträff från Frölundafighten att få med en pinne även där

Keep up the good work guys :twisted: :twisted: :twisted:
Bängan

Inlägg av Bängan »

verkligen en räddad lördag. mycket starkt gjort men framförallt hyllar jag linkan.
tycker vi har en jävla otur med stolpar förövrigt, tycker den borde gå in nån gång, tror vi hade 3 stolpskott idag, de senaste matcherna har vi haft en del, speciellt otto.
man ska kanske inte klaga alltför mycket efter en seger men printz är inte tillräckligt bra stora delar, ser ganska loj ut bitvis och verkar ha stora problem att få ut pucken ur zonen, marusak har inte direkt övertygat än heller men jag tror det kommer snart.

världens bästa larsson var grym as well

god kväll alla!
Användarvisningsbild
August Strindberg

Inlägg av August Strindberg »

Alldeles utmärkt! Tack för det!
"Men solen stod över Liljeholmen och sköt hela kvastar av strålar mot öster..."

- Inledningen ur "Röda rummet"
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Var skit sur när DIF låg under med 3 - 1, sen smsar en polare till mig;
Det står 3-3! Fy fan vad chokad jag blev.
Sen kom slutreslutet 3-4 FY FAN! Vad skall man säga?

Nu taggar vi oss till HOVET på måndag!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Underbart att vi vinner såklart.. men alltså.. vi hade lika gärna kunnat förlora med 8-1. Det här spelet håller inte, helt otroooligt så många chanser vi släpper till. Och Marusak fortsatt värdelös.. men som sagt var.. underbart att vi vann :D
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Nice med vinst och att bryta "Novembersvackan" såg dock inte matchen men kan läsa här i chatten att det inte var den bästa match vi spelat. Men som sagt 3 poäng hetl J*vla underbart!!
Skriv svar