Intressant teori...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Ja Linkans femma har ju misslyckats helt
Hur motiverar du detta inlägg ?
Kan inte direkt påstå att de har misslyckats på något sätt.
Linkan har utan att spela på topp producerat 10 poäng och Bengan har gjort 5 mål.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

i jämförelse med ottosons och angers femma ;)
rikkard

Inlägg av rikkard »

Frasse skrev:
Linkan har utan att spela på topp producerat 10 poäng och Bengan har gjort 5 mål.
Med tanke på att Bremberg är en utpräglad offensiv spelare, med tydliga brister defensivt, och därmed är ett riskmoment i varje match, så håller jag med om att han gjort en mindre bra säsong.

Det stora problemet med första-kedjan är att de inte spelar som ifjol. Hörnqvist har bytt position, står knappt aldrig framför mål längre. Det leder till att Bremberg inte har någon att passa.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

rikkard skrev:
Frasse skrev:
Med tanke på att Bremberg är en utpräglad offensiv spelare, med tydliga brister defensivt, och därmed är ett riskmoment i varje match, så håller jag med om att han gjort en mindre bra säsong.

Det stora problemet med första-kedjan är att de inte spelar som ifjol. Hörnqvist har bytt position, står knappt aldrig framför mål längre. Det leder till att Bremberg inte har någon att passa.
visst han är en offensiv spelare...och kanske inte är den som backcheckar hem allra mest men han gör sitt jobb i försvaret och får spela rätt mycket boxplay åxå så att han brister i defensiven tycker jag inte man kan säga....alla spelare har roller i laget och hans roll är inte den defensiva rollen så med utgångspunkt från hans roll så gör han ett bra jobb defensivt.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Tycker inte Linkan har gjort en dålig säsong så här långt på något vis. Han va borta 3 matcher pga magsjuka. Han har levererat passningar som det borde varit mål på samtliga hemmamatcher sen dess. Tycker istället att man ska va glad att Otto har vaknat till ordentligt sedan Anger kom till laget!

Dem man möjligen kan va lite besviken på så här långt tycker jag är Ask, Jiri och Ölvestad, som jag inte tycker nått upp riktigt till den nivå man kan förvänta sig. Vet att Ölvestad har varit skadad hela försäsongen men han ser inte ut att ha samma löd i benen iår. Får hoppas att han kommer igång va det lider... skönt med lite sparkapital där!

Jiri har inte imponerat överhuvudtaget än så länge... sparkapital där också! Det som är lite oroväckande är att han inte va matchotränad när han anslöt.

Ask är ojämn som en j...a grusväg, man blir ju helt tokig. Han är riktigt vass i sina bra stunder samtidigt som man undrar om det är en division 1 spelare andra stunder!
rikkard

Inlägg av rikkard »

För att förtydliga mitt tidigare inlägg, så tycker jag inte att Bremberg gjort en dålig säsong, däremot har hans kedja underpresterat. Det kanske är dags att bryta samarbetet mellan Hörnqvist-Bremberg för en match. Eller sätta tillbaka Bäcker i kedjan (åtminstonde på hemmaplan). Det är dags att prova något nytt där.

Jag är jätteglad över de poäng vi dragit ihop hittills, men vi kan nog inte hoppas på samma flyt i bortaspelet även i fortsättning. Vi måste börja att leverera på hemmaplan och då krävs det att vi har två riktigt bra kedjor.
ara

Inlägg av ara »

tycker dom kan ta ut varandra i vissa matcher
Skriv svar