www.djurgårdshjältar.se

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:Att Kall-El hade något negativt att säga om saken var ju väntat. Men varför klaga?

Visst, Hovet är den viktigaste kuggen men inte fan kan man förvänta sig att JK ska köpa Hovet med hjälp av posters? De gör ju vad de kan - just nu ser de till att fler går på hockey. Själva grejen ligger ju i DIFs händer, de vet om situationen och skulle självklart köpa Hovet om tillfälle ges.

Kampanjen riktas istället mot de Djurgårdare som faktist inte förstår allvaret i situationen. Det kommer att få fler att tänka om. Helt rätt.

Även om det går sakta med Hovet-affären så är vi på rätt väg. Alla hemmamatcher 2008-09, 2009-10 ska ju spelas där. Ett steg framåt.
Även om DIF kanske inte har råd så kanske man bör tänka på att det stora felet ligger i att man inte vill sälja Hovet.
Öhhh det första jag skrev om detta initiativ var att jag tyckte det var bra. Att jag sedan direkt får associationen till bågskytte när jag ser symbolen kan jag tyvärr inte göra något åt. ( Att det dessutom är en bågskyttetavla gör det inte direkt enklare att inte bortse från det hela. )

Vidare skrev jag att det hade varit bra om kopplingen till arenafrågan varit med i själva utformningen på kampanjen då denna fråga är den enskilt viktigaste för föreningens framtid. Jag skrev INTE någonstans att jag ville se en kampanj som helt koncentrerade sig på arenafrågan.

Var någonstans har jag nämnt att JK skall kunna köpa Hovet? Här är snarast det viktiga att man för upp frågan på dagordningen igen för den verkar helt ha glömts bort.

Sedan vill jag passa på att nämna att jag inte ens tagit upp det faktum att man valt att betala pengar till Aftonbladet för att annonsera där. Efter den tidningens rena lögner om en viss händelse i Köpenhamn borde samtliga riktiga Djurgårdare bojkotta skiten.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Janne,

Djurgårdens marknadsavdelning? OM du nu ska klaga på någon för vilka som syns och inte syns, kanske du ska göra det på JK som står bakom denna kampanj?

Sen för övrigt så tycker jag egentligen inte det finns någonting att klaga på, Pär Bäcker har spelat med trasig fot fem matcher denna säsong. Det är en hjälteinsats!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
DIF_Soldier skrev:Att Kall-El hade något negativt att säga om saken var ju väntat. Men varför klaga?

Visst, Hovet är den viktigaste kuggen men inte fan kan man förvänta sig att JK ska köpa Hovet med hjälp av posters? De gör ju vad de kan - just nu ser de till att fler går på hockey. Själva grejen ligger ju i DIFs händer, de vet om situationen och skulle självklart köpa Hovet om tillfälle ges.

Kampanjen riktas istället mot de Djurgårdare som faktist inte förstår allvaret i situationen. Det kommer att få fler att tänka om. Helt rätt.

Även om det går sakta med Hovet-affären så är vi på rätt väg. Alla hemmamatcher 2008-09, 2009-10 ska ju spelas där. Ett steg framåt.
Även om DIF kanske inte har råd så kanske man bör tänka på att det stora felet ligger i att man inte vill sälja Hovet.
Öhhh det första jag skrev om detta initiativ var att jag tyckte det var bra. Att jag sedan direkt får associationen till bågskytte när jag ser symbolen kan jag tyvärr inte göra något åt. ( Att det dessutom är en bågskyttetavla gör det inte direkt enklare att inte bortse från det hela. )

Vidare skrev jag att det hade varit bra om kopplingen till arenafrågan varit med i själva utformningen på kampanjen då denna fråga är den enskilt viktigaste för föreningens framtid. Jag skrev INTE någonstans att jag ville se en kampanj som helt koncentrerade sig på arenafrågan.

Var någonstans har jag nämnt att JK skall kunna köpa Hovet? Här är snarast det viktiga att man för upp frågan på dagordningen igen för den verkar helt ha glömts bort.

Sedan vill jag passa på att nämna att jag inte ens tagit upp det faktum att man valt att betala pengar till Aftonbladet för att annonsera där. Efter den tidningens rena lögner om en viss händelse i Köpenhamn borde samtliga riktiga Djurgårdare bojkotta skiten.
Vad jag menar är att oavsett om JK hade koncentrerat sig på arenafrågan så tror jag att det inte hade gjort så stor inverkan på DIF-ledningen ändå, då de redan mycket väl känner till att Hovet är viktigt.

Okej att fler Djurgårdare får upp ögonen för Hovet-frågan, men bottom line är altså att oavsett om alla Djurgårdare i hela Sverige började tjata om att DIF skulle få ta över Hovet, så ligger frågan ändå i händerna på DIF och Arnabolaget.

Om jag förstått dig rätt så menar du att DIF inte gjort tillräckligt för att knyta till sig Hovet, och att fler posters om arenafrågan skulle få fler att "klaga" över situationen, och sätta större press på DIF?

I mina ögon gör DIF i princip så gott de kan i den frågan, då som sagt pengarna inte räcker till, och att sitta och hoppas på bidrag är ju idioti.
Dessutom verkar Arenabolaget inte så pigga på att sälja.
Därför, om jag förstått dig rätt, förstår jag inte ditt resonemang i arneafrågan då man egentligen inte kan göra något åt det.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Av det jag fått fram från Arenabolaget har inte DIF varit direkt heta beträffande ett övertagande av Hovet. När det gäller styrelsen arbete i frågan är det jävligt svårt att uttala sig då man inte hör mycket ifrån dem i just denna fråga vilket i sin tur är vädligt märkligt i mitt tycke, men det är en annan historia. Överlag tyker nog jag att man borde kunna marknadsföra sig bättre helt klart.

Om man kan skapa lite opinion så att folk får upp ögonen för hur arenasituation är i STHLM jämfört med övriga landet kanske man tillslut kan få politikerna i stadshuset att börja inse vilka skilda världar som lag från huvudstaden lever i jämfört med landsort. Arenabolaget må vara ett företag som är vinstdrivande, men mig veterligen ägs det fortfarande av STLMS stad och därmed så är det också staden som avgör om man skall avyttra någon av anläggningarna som bolaget sköter. I detta fall blir alltså målet att skapa lite tryck på politiker i ett försök att få dem att agera. Om man sedan någonsin kommer att lyckas med detta är en helt annan fråga.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag ska villigt erkänna att jag inte är så där jätteinsatt, men efter att ha pratat med Idrottsborgarrådet Madeleine Sjöstedts pressekreterare så fick jag känslan av att det är Arenabolagets styrelse som tar beslut om framtida projekt på arenorna.

Jag vet att det var den styrelsen som klubbade igenom så vi får spela samtliga våra matcher på Hovet nästa säsong, om jag nu inte missförstod politikerna fullständigt.

Så då är frågeställningen: Stockholm stad kanske äger arenabolaget, men borde det inte vara arenabolagets styrelse som fattar de avgörande besluten?

En annan fråga, vill DIF Hockey äga Hovet? Jag tror inte det, jag tror dock att de pratar om att få ta hand om allt på deras evenemang, det vill säga både kringförsäljning, biljettintäkter osv.

Nu är denna diskussion lite väl off topic, och jag förbehåller mig när det gäller all info jag har skrivit, men jag tror att detta är sant. Om inte så kommer jag säkerligen bli rättad av någon människa ;)

Köp biljett till matchen den 19e!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Micke Nylander skrev:Jag ska villigt erkänna att jag inte är så där jätteinsatt, men efter att ha pratat med Idrottsborgarrådet Madeleine Sjöstedts pressekreterare så fick jag känslan av att det är Arenabolagets styrelse som tar beslut om framtida projekt på arenorna.

Jag vet att det var den styrelsen som klubbade igenom så vi får spela samtliga våra matcher på Hovet nästa säsong, om jag nu inte missförstod politikerna fullständigt.

Så då är frågeställningen: Stockholm stad kanske äger arenabolaget, men borde det inte vara arenabolagets styrelse som fattar de avgörande besluten?

En annan fråga, vill DIF Hockey äga Hovet? Jag tror inte det, jag tror dock att de pratar om att få ta hand om allt på deras evenemang, det vill säga både kringförsäljning, biljettintäkter osv.

Nu är denna diskussion lite väl off topic, och jag förbehåller mig när det gäller all info jag har skrivit, men jag tror att detta är sant. Om inte så kommer jag säkerligen bli rättad av någon människa ;)

Köp biljett till matchen den 19e!
Långsiktigt så måste DIF Hockey få en egen arena om de ska mäta sig med övriga klubbar i elitserien. DIF måste få in stålar genom att hyra ut sin lokal till diverse arrangemang.

Jag ser dock hellre en ny arena beläget norr om Stockholm eller Östermalm istället för bonniga söder.

Men om laget presterar bra sportsligt och blir ett top4 lag ytterligare några säsonger framöver så kommer vi att få ett fullsatt Hovet nästan varje match och kanske även kan flytta tillbaka till Globen. Det lär ju dra in helt ok med cash iaf =).
Pinocchio
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Ska kort bemöta den kritik mot kampanjen som funnits här.

Vi har jobbat efter flera linjer när vi utformade olika kampanjmöjligheter. Som vi ser det finns det tre "fiender" för DIF just nu.

- Det är landsortslagen och deras inställning till antalet matcher i serien.
- Det är Stockholms stad och arenasituationen.
- Det är även vi Djurgårdare själva som inte fyller Hovet.

Vi var inne på alla spår när vi utformade kampanjidén, men valde tillslut att välja det tredje spåret. Varför? Därför att vi anser att det är den målgruppen vi främst kan påverka och ska rikta oss till överhuvudtaget.
Den viktigaste inkomskällan för föreningen är biljettintäkter. Ett ökat publiksnitt kan vara avgörande för överlevnaden. Där kan vi påverka överlägset mest.

Vi anser också att en reklamkampanj är mest effektiv för den målgruppen. De andra påverkar vi bäst genom andra kanaler, inte genom en reklamkampanj.

Symbolen är mycket riktigt tagen från Royal British Airforce. Den har tidigare använts i många olika sammanhang, framför allt bland supportrar världen över, men även av exempelvis cupmästarna i Italien som bär den på sina tröjor om jag inte missminner mig.

Den har inget Copyright-skydd och har heller aldrig använts i DIF-sammanhang tidigare vilket gör att den inte är fylld med värderingar ännu, vilket gör att vi själva kan fylla den med det vi är ute efter.

Det är också en markering mot det NHL-fixering som finns i Elitserien med björnar, vargar, indianer och allt vad det heter. Vi är DIF, vi har aldrig har någon supporterkultur som inspirerats av NHL. Den inspiration vi har är främst tagen från England, men framförallt har vi någoning väldigt unikt i vår kultur vilket vi vill fånga i den här symbolen.

Hoppas ni fått lite svar på era frågor.

/Micke, JK
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Pinocchio skrev:Ska kort bemöta den kritik mot kampanjen som funnits här.
Låter som en klok och genomtänkt analys från början till slut.
BRA INITIATIV :!:

Vi har jobbat efter flera linjer när vi utformade olika kampanjmöjligheter. Som vi ser det finns det tre "fiender" för DIF just nu.

- Det är landsortslagen och deras inställning till antalet matcher i serien.
- Det är Stockholms stad och arenasituationen.
- Det är även vi Djurgårdare själva som inte fyller Hovet.

Vi var inne på alla spår när vi utformade kampanjidén, men valde tillslut att välja det tredje spåret. Varför? Därför att vi anser att det är den målgruppen vi främst kan påverka och ska rikta oss till överhuvudtaget.
Den viktigaste inkomskällan för föreningen är biljettintäkter. Ett ökat publiksnitt kan vara avgörande för överlevnaden. Där kan vi påverka överlägset mest.

Vi anser också att en reklamkampanj är mest effektiv för den målgruppen. De andra påverkar vi bäst genom andra kanaler, inte genom en reklamkampanj.

Symbolen är mycket riktigt tagen från Royal British Airforce. Den har tidigare använts i många olika sammanhang, framför allt bland supportrar världen över, men även av exempelvis cupmästarna i Italien som bär den på sina tröjor om jag inte missminner mig.

Den har inget Copyright-skydd och har heller aldrig använts i DIF-sammanhang tidigare vilket gör att den inte är fylld med värderingar ännu, vilket gör att vi själva kan fylla den med det vi är ute efter.

Det är också en markering mot det NHL-fixering som finns i Elitserien med björnar, vargar, indianer och allt vad det heter. Vi är DIF, vi har aldrig har någon supporterkultur som inspirerats av NHL. Den inspiration vi har är främst tagen från England, men framförallt har vi någoning väldigt unikt i vår kultur vilket vi vill fånga i den här symbolen.

Hoppas ni fått lite svar på era frågor.

/Micke, JK
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Pinocchio skrev:Som vi ser det finns det tre "fiender" för DIF just nu.

- Det är [b.la. egen skrivning]landsortslagen och deras inställning till antalet matcher i serien.
Var det inte vi med Fritzell i spetsen och förordade det förträffliga med derbygrupperna?
Pinocchio skrev:Det är också en markering mot det NHL-fixering som finns i Elitserien med björnar, vargar, indianer och allt vad det heter.
DIF Lion!

Ähhh... ska inte jävlas. Bra initiativ. Jag kommer den 19/11.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Bautabröl skrev:
Pinocchio skrev:Som vi ser det finns det tre "fiender" för DIF just nu.

- Det är [b.la. egen skrivning]landsortslagen och deras inställning till antalet matcher i serien.
Var det inte vi med Fritzell i spetsen och förordade det förträffliga med derbygrupperna?
Pinocchio skrev:Det är också en markering mot det NHL-fixering som finns i Elitserien med björnar, vargar, indianer och allt vad det heter.
DIF Lion!

Ähhh... ska inte jävlas. Bra initiativ. Jag kommer den 19/11.
DIF förordar så långt jag vet varken derbygrupper längre eller fler omgångar. Vi är den enda förening som vill spela färre omgångar, och den åsikten är vi tyvärr rätt ensamma om.

Man har inte heller för sig några dumheter så som flames, lejon eller publikcoacher längre, mycket tack vare dialog och den supporterkultur vi har.
Tiger Williams

Inlägg av Tiger Williams »

...men under en sejour var vi kända som Djurgården Lions och man kunde läsa om annonser till matcherna hur man var välkommen till lejonkulan :D
Kojak

Inlägg av Kojak »

Tiger Williams och alla andra,

Skillnaden är ändå att vi supportrar, med JK i spetsen, sade nej till sådant och Djurgården lyssnade och lärde av sina misstag.

DIF har även spelat med lila tröjor, kommer aldrig hända igen!

Bönderna ser inte till lagkänslan de ser till pengarna. Sätt en Indian eller rödhök, skapa "tuffa" souvernirer och tjäna pengar på supportrar som inte förstår bättre...

Där har du skillnaden!
Tiger Williams

Inlägg av Tiger Williams »

Micke Nylander skrev:Tiger Williams och alla andra,

Skillnaden är ändå att vi supportrar, med JK i spetsen, sade nej till sådant och Djurgården lyssnade och lärde av sina misstag.

Bönderna ser inte till lagkänslan de ser till pengarna. Sätt en Indian eller rödhök, skapa "tuffa" souvernirer och tjäna pengar på supportrar som inte förstår bättre...

Där har du skillnaden!
WORD!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Micke Nylander skrev:Tiger Williams och alla andra,

Där har du skillnaden!
Ja men dom tjänar pengar det gör inte vi! Vad spelar det för roll att vi är bäst i världen med våra 4500 på läktarn-tomt i klacken-ingen köper souvernirer kultur? Jo en bra grej är det ju vi har våran känsla kvar när vi spelar i en uterink i Div 2.

Om vi hade varit ledande i något förstår jag att man vill pissa på bönderna det som är synd är att dom åker om oss med sina jävla sparkcyklar!

Mmmm så skönt nu fick jag ut lite hat över min onda rygg.
Men vi är bäst ändå...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Det jag glömde nämna Stocky, är att den bästa inkomstkällan är biljettförsäljningen!

Det är där vi måste bli bättre - och därför är denna Kampanj startad av JK! Souvernirer (De allra snyggaste i detta land) går att köpa på matcherna så där borde vi inte ligga allt för långt efter...

Sen vill jag slänga in en liten notis om att DIF är ledande i elitserien när det gäller sponsorintäkter! Tack Classe och hela marknadsavdelningen för det!
Skriv svar