mb81 skrev:South_Exil skrev:mb81 skrev:Praetori skrev:mb81 skrev:
Vi vill ju ha fyra kedjor som ändå kan föra spelet. Guter kan faktiskt hamna i en fjärdekedja när det väl börjar dra ihop sig. Kommer Bemström hem är det ett troligt scenario.
Vi har Ågren, Possler, Östman, Hank med flera som kan spela i fjärde. De ska kunna föra spelet också.
Men man vill väl ändå lägga det mesta av den offensiva kvaliteten i de tre högsta kedjorna. Den fjärde ligger väl på knappa 10 minuter/match.
Jag skulle inte peta på fjärde heller. De har haft en fantastisk uppsida, bra kemi och varit stabila både defensivt och offensivt.
Känns lite som att det bara är att vänta på att det lossnar för Berglund och Josef och sen se vem som kan leverera bäst av Holtz, Guter och Bergfors.
Fast skadade spelare ska tillbaka också. Östman ska centra och inte Ågren. Possler borde ta en plats osv. Men det är givetvis bra med konkurrens. Sen kommer säkert någon annan vara skadad.
Nej men det är klart det är bra med konkurrens, att det finns en riktigt bra breddning djup över 4 kedjor. Riktigt många som kan ta en roll i fjärde t.ex.
Jag tycker dock det saknas spets på wingarna faktiskt.
Framförallt på rightare.
Guter, Bergfors, Holtz är inte spetsigt nog för en potentiell guldvinnare.
Bemström är bonus men personligen anser jag att ytterligare en spets fw behövs in (och som läget utvecklat sig vill jag inte att det är Dick).
Vet eg inte vem det skulle vara ingen random-import heller.
Därför jag satt och drömde om Brodin, men även J-David med hemlängtan vore fint.
Aja, men budgeten är väl vad dem är men kan tycka vi har lite för många mellanbra/mellandyra spelare i nuläget.
Korta av två namn där, växla in junisar (Grewe / Falk känns långt från spel när alla är tillbaka) i fjärde och ha råd med en till fw i kategorin något vassare.
Aningen motsägelsefullt med tanke på att jag nyss sa att det är bra med konkurrens men fick jag välja skulle jag tighta konkurrensen och balansera om lite grann
Aja.
Ska inte bara gnälla, ser väl hyfsat ut som helhet men finns alltid grejor att tycka och tänka om...
Sorry för sent svar. Men säg att vi skulle ha Brodin eller Brodinish istället för två mellanbra/mellandyra spelare. Skulle laget bli så mycket bättre? Känsligare för skador osv. De spelarna som förlängde eller vi värvade i det prissegmentet nu som det gäller som du skulle kunna tänka bytaut antar jag är Haga, Hedman, Wandell, Guter och Bergfors. Eftersom bristen på rightare enligt dig)(och jag tycker nog vi ska ha fyra bra rightare jag ocksåå helst)så går Guter och Bergfors bort. Då blir det två av Wandell, Haga och Hedman. Då jag helst vill ha kvar Haga av dessa tre så blir "bytet" Brodinish in Hedman och Wandell ut.
Så en uppställning med detta blir resultatet i din önskan:
Bulan-Josefson-Brodinish
Possler-Haga-Holtz
Ågren-Basse-Bergfors
Hank-Östman-Guter
Grewe/Falk/Walli Walterholm
Är den verkligen bättre än till exempel detta vi kan ställa upp med i år? Båda uppställningarna skadefria. Jag tycker inte den lilla extra spetsen blir tillräcklig i förlorad bredd i fyra kedjor och dessutom att vi har bra höjd vid skador. En lite vassare förstakdedja medans andra och tredje blir ett snäpp sämre och fjärde blir ungefär på samma nivå.
Sen kan man väl räkna in Bemström eller ersättare men det gäller ju båda uppställningarna.
Bulan-Josefson-Guter
Basse-Haga-Holtz
Hedman-Wandell-Bergfors
Possler-Östman-Hank
Ågren/Grewe/Walli/Falk
Jag tänkte mer
Berglund-Josefson/Bemström
Haga-Strandberg-Holtz
Hedman-Wandell-Bergfors
Hank-Östman-Ågren
Spetsfw ala Brodinish in på valfri plats!
Extra
Grewe, Falk, + Ytterligare junis
Avbryta kontrakt då speltid ej kan ges
Possler 70-100
Walli ca 30
Guter ca 150
Där har du 250 som du då kan lägga på Brodin/ish spetswing utöver Bemström som ska in i laget vilket kan göra att Bergfors/Hedman/Holtz kan få hoppa ned ett hack.
Samt att bi har både bredd/spets i bättre balans.
15 fw på kontrakt plus extra junis.
Istället som nu 17 fw på kontrakt plus extra junis som aldrig kommer få en chans.
Falk, Grewe, Bemström inräknat.
Min uppställning + 250k fw ser jag som fullt guldkompatibel. Ändå med bredd och möjlighet att spela juniorer i enstaka matcher.
Vi är FÖR breda nu
”Typiskt” att Bemström gör succé dock.