Luleå HF - Djurgårdens IF, 27/10 2007
-
- Säsongskort: Ja
Vilken effektivitet och vilket försvarspel. Men jag höll på att skita på mig när Luleå drog målis i slutminuten när pucken lirades in framför kassen. Men JÄTTEN Ossi rensade. Det måste vara säsongens nyförvärv i ES. Kul att se Bremberg idag, han jagade och trampade riktigt bra utan puck.
Apropå Ossi, hans slagskott 0-1 gjorde fan nästan hål i nätmaskorna
0-2, signerat Bremberg, är också helt underbart att skåda. Ta en zoom och detaljstudera hela uppspelet och hur alla 5 gubbarna rör sig, så tror man att det är CCCP man skådar. Det är hockey på hög nivå. Det är så finslipat och perfekt utfört.
Jag ber till högre makter att Axelssons skada är lindrig och att han snart är tillbaka (han gick av efter en tackling, till synes tog den illa mot axeln, för er som inte sett på TV)
Apropå Ossi, hans slagskott 0-1 gjorde fan nästan hål i nätmaskorna
0-2, signerat Bremberg, är också helt underbart att skåda. Ta en zoom och detaljstudera hela uppspelet och hur alla 5 gubbarna rör sig, så tror man att det är CCCP man skådar. Det är hockey på hög nivå. Det är så finslipat och perfekt utfört.
Jag ber till högre makter att Axelssons skada är lindrig och att han snart är tillbaka (han gick av efter en tackling, till synes tog den illa mot axeln, för er som inte sett på TV)
Senast redigerad av nutarvidom den 2007-10-27 20:12:17, redigerad totalt 1 gånger.
-
Jag måste faktiskt påstå att Lahti gör en bra match, utvisningarna är faktiskt inte så mkt att tala om. Han är enligt mitt förmenande genomgående bättre än tex Kuben, Sjöberg m.fl.hardrocker35 skrev:Värsta med att ha Lahti som domare..
Man vet aldrig när han tar en utvisning
Sen gynnar han hemmalagen enormt mycket
- Lee Harvey Oswald
Vilken härlig gris-seger mot kungarna av grishockey Luleå HC!
Nästan så att jag letade efter Lasse Falk i DIF:s bås i 3:e per, snudd på sjuk disciplin.
Att en mållös period kan vara så vacker
Hoppas hoppas att Dick kommer tillbaka snart, viktig kugge i DIF.
DIF får väl ta en sväng med spelarbussen runt i Enskede, Kärrtorp & Bagarmossen innan Brynäsmatchen.
Så kanske DIF kan vinna hemma med :wink:
Sköööönn Lördagskväll väntar....
Nästan så att jag letade efter Lasse Falk i DIF:s bås i 3:e per, snudd på sjuk disciplin.
Att en mållös period kan vara så vacker
Hoppas hoppas att Dick kommer tillbaka snart, viktig kugge i DIF.
DIF får väl ta en sväng med spelarbussen runt i Enskede, Kärrtorp & Bagarmossen innan Brynäsmatchen.
Så kanske DIF kan vinna hemma med :wink:
Sköööönn Lördagskväll väntar....
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2007-10-27 20:21:06, redigerad totalt 1 gånger.
nutarvidom skrev:Jag måste faktiskt påstå att Lahti gör en bra match, utvisningarna är faktiskt inte så mkt att tala om. Han är enligt mitt förmenande genomgående bättre än tex Kuben, Sjöberg m.fl.hardrocker35 skrev:Värsta med att ha Lahti som domare..
Man vet aldrig när han tar en utvisning
Sen gynnar han hemmalagen enormt mycket
Lahti kan göra en bra match som ikväll..
Sen är han tillbaka i samma gamla stil igen
Värsta domarna är Lärking och sjöberg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Larsson är ju grym
den killen är en klippa och vilken kämpar insats det var i hela tredje perren. Jag fick hjärtat i halsgropen när Luleå fick två mål på vad var det..42 eller 43 sekunder. Helt sjukt jobbigt
Men sen var det bara total glädje och tre pinnar
Men skotten? Tyckte vi låg på bra i både första och andra men ändå blev det inget registrerat.Det är ju helt otroligt....

Men skotten? Tyckte vi låg på bra i både första och andra men ändå blev det inget registrerat.Det är ju helt otroligt....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Björnens vrål, björnens vrål, luleå gjorde mål... Tafatt, jag vet.Jockmaniac skrev:Hörde jag fel eller har Lulejävlarna snott våran "klockan slår"Tyckte även att de sjöng på våran " Inge guld för AIK"!!!
Var lite tafatt på bortastå som vanligt, 7-8 Djurgårdare var där iaf, och vi var glada och nöjda.
Matchen var spännande, lite för spännande i slutet, för vi stog så vi inte kunde se sekundvisaren.
Men, fan alltså. konsumhallen är ju risig. Jiri (tror jag) sköt ett skott i plexiglaset i första perioden och nån jävla plastbit ramlade ner från taket. Ehum....
ÄCKELBJÖRNAR!
Vet hur det är att inte se klockan. Var i malmö förra säsongen (På sittplats med farsan) och det var jäkligt frustrerande att inte kunna se tiden. Inte för att det spelade så stor roll för matchen var avgjord ganska snabbt.Enbom skrev:Matchen var spännande, lite för spännande i slutet, för vi stog så vi inte kunde se sekundvisaren.
Men, fan alltså. konsumhallen är ju risig. Jiri (tror jag) sköt ett skott i plexiglaset i första perioden och nån jävla plastbit ramlade ner från taket. Ehum....
Haha, ramlade den där plastsaken ner på isen eller landade den utanför rinken? Kanske dags för en liten renovering uppe i Luleå...
Mitt på isen.blocco skrev:Vet hur det är att inte se klockan. Var i malmö förra säsongen (På sittplats med farsan) och det var jäkligt frustrerande att inte kunna se tiden. Inte för att det spelade så stor roll för matchen var avgjord ganska snabbt.Enbom skrev:Matchen var spännande, lite för spännande i slutet, för vi stog så vi inte kunde se sekundvisaren.
Haha, ramlade den där plastsaken ner på isen eller landade den utanför rinken? Kanske dags för en liten renovering uppe i Luleå...