Jag vet inte om det fins någn tråd för detta men.
Djurgårdens match uppe i Luleå den 27/10 ska jag gå på..det jag undrar är om det brukar vara några djugårdare där uppe eller om man typ kommer stå helt själv??
Hur som hellst kommer jag stå och hejja fram dif även om jag e själv!!
Jag e ingen svikare för mitt lag..även om det kanske e roligare med lite fler djurgårdare änn mig själv
Djurgården måste komma upp i tempo om dom ska vinna över nallebjörnarna i Mataffären. Luleå har spelat bra hitills och hoppas att Linköpingsmatchen endast var ett tillfälligt dopp i sjön. Dags att jobba DIF
Luleå är grymt bra hemma. Att hoppas på att tre poäng kommer att trilla in här enkelt är naivt.
Något som är mycket viktigt i denna match är PP. Djurgården måste verkligen vara mera effektiva i PP. Att inte lyckas göra mål på 18 utvisningsminuter är under all kritik. Visst, Stana var bra. Men tycker det ska ringa ändå...i alla fall efter 18 minuter...
Edvin Frylén, Ronnie Pettersson och Oscar Eklund saknas enligt hockeyligan.se. Även ett frågetecken för Pär Bäcker. Någon som vet vad som hänt med Bäcker? Jag tror tyvärr på förlust imorrn, Luleå är fruktansvärt underskattade och hemma i Coop Arena är de kanske seriens mest svårspelade lag. Tyvärr 4-1 kommer slutresultatet bli!
1-0 Lubos Bartecko
2-0 Cory Larose
2-1 Patric Hörnqvist
3-1 Johan Harju
4-1 Pekka Saravo
Jag tycker Bäcker är förbannat viktig för tredjekedjan. Han lyfter både Asks och Danielssons kapacitet med en hel del. Men så kanske inte Bäcker sprutar in mål men det är heller inte hans jobb.
Finns två möten varje säsong där jag är säker på torsk nämligen borta mot Luleå och MoDo. Ser ingen direkt orsak till varför denna trend skulle brytas i eftermiddag. Tja annat då än att vi spelade så svagt mot LHC att spelarna kanske inte kan ed annat än att visa upp en bättre sida. Måste dessutom erkänna att jag underskattat Luleå en hel del. Trodde laget skulle hamna sist eller nästsist, men de har visat sig bättre än detta. Kan ju kanske visserligen bero på lagets två sena importer, men som sagt skulle li förvånad om laget inte undvek kvalserien i alla fall. ( SSk lär nog hamna där i slutändan inte minst då Enroth missar 6-7 matcher under junis-VM....)
Matchen idag slutar nog 3-1 till Luleå.
Skall vi ha minsta chans till poäng ikväll måste dessutom Brembers kedja börja visa lite framåt igen. Denna trio var inte direkt på topp senast om man säger så.